http://netcastle-webgis.eu/listing/gitana/?lang=en
Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021
http://netcastle-webgis.eu/listing/gitana/?lang=en
Από την αρχαία Ειρεσιώνη στο χριστουγεννιάτικο δέντρο και στα κάλαντα
«Σ’ αρχοντικό εμπήκαμε μεγάλου νοικοκύρη,
Ανοίξτε πόρτες διάπλατα να μπουν μεγάλα πλούτη,
μαζί κι η θαλερή χαρά κι η βλογημένη ειρήνη.
Γιομάτοι να ’ν’ οι πίθοι σας, πολλά τα ζυμωτά σας.
Κι ο κριθαρένιος ο χυλός με το πολύ σουσάμι.
Νύφη για τον μοναχογιό να κάτσει τραγουδώντας
στ’ αμάξι που το σέρνουνε τα δυνατά μουλάρια,
να ’ρθεί σ’ αυτό το σπιτικό, να υφαίνει τα προικιά της.
Κάθε χρονιά θε να ’ρχομαι κι εγώ σαν χελιδόνι…
Μα φέρε γρήγορα λοιπόν ό,τι είναι να μας δώσεις,
γιατί αλλιώς θα φύγουμε, δεν θα ξημερωθούμε ».
Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021
Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021
Διαιρέτες Πίνακας των Πρώτων αριθμών ΠΑΡΑΓΟΝΤΟΠΟΙΗΣΗ
Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί
Ενότητα Β΄ - Κεφάλαιο 5 ΜΑΘΗΜΑ
Οι Κλέφτες και οι
Αρματολοί
ΚΛΕΦΤΕΣ
Στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας κάποιοι άνθρωποι αποφάσιζαν να καταφύγουν σε απομονωμένες περιοχές των βουνών, προκειμένου να ζουν πιο ελεύθερα και μακριά από την καταπίεση των Τούρκων.
Στην συνέχεια ακολουθούσαν τον δρόμο της παρανομίας. Γίνονταν δηλαδή κλέφτες.
Οι κλέφτες για να επιβιώνουν έκαναν επιδρομές εναντίον των χωριών. Οι επιδρομές τους στρέφονταν κυρίως εναντίον των Τούρκων και των κοτζαμπάσηδων.
Η έχθρα που ένιωθαν για τους Τούρκους κατακτητές, και γενικά για την εξουσία, με τον καιρό τούς έκανε αγαπητούς στον λαό.
Οι απλοί άνθρωποι θαύμαζαν την λεβεντιά και την παλικαριά τους και τους θεωρούσαν ήρωες, κάτι που φαίνεται από τα πολλά δημοτικά τραγούδια που τους εξυμνούν.
Τα λημέρια τους (τα καταφύγιά τους) τα είχαν σε δύσβατα μέρη, για να μην τους ενοχλούν οι Τούρκοι. Ήταν οργανωμένοι σε μικρές ομάδες· η κάθε μία με τον δικό της καπετάνιο (αρχηγό) και το δικό της μπαϊράκι (σημαία). Συχνά αναγκάζονταν να αλλάζουν λημέρια, για λόγους ασφάλειας και παντού τοποθετούσαν καραούλια (σκοπιές). Πολεμούσαν με γιουρούσια (αιφνιδιαστικές επιθέσεις), στήνοντας ενέδρες στους εχθρούς.
Αυτός ο τρόπος πολέμου ονομάστηκε κλεφτοπόλεμος.
Φημισμένοι
κλέφτες ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης,
ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Κατσαντώνης, ο Ζαχαριάς, και πολλοί άλλοι.
ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ
Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους κλέφτες, οι Τούρκοι είχαν συστήσει ειδικά στρατιωτικά σώματα, τους αρματολούς. Αυτοί αναλάμβαναν την φύλαξη μιας περιοχής που ονομαζόταν αρματολίκι.
Συχνά, πολλοί αρματολοί –ιδιαίτερα από τότε που ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση– εγκατέλειπαν τις θέσεις τους και μαζί με τους στρατιώτες τους πήγαιναν με το μέρος των κλεφτών.
Συχνό ήταν, επίσης, και το αντίστροφο: οι κλέφτες να γίνονται αρματολοί
για κάποιο διάστημα και αργότερα να ξαναγίνονται κλέφτες.
Φημισμένοι αρματολοί ήταν ο Κατσαντώνης στην Ρούμελη, ο Γεώργιος Μπότσαρης και ο Λάμπρος Τζαβέλλας στο Σούλι, ο Νικοτσάρας στον Όλυμπο και πολλοί άλλοι.
Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί, οι «κλεφταρματολοί», με την δράση και τα
κατορθώματά τους έδιναν κουράγιο στους ραγιάδες και, όταν ήρθε η ώρα του
μεγάλου ξεσηκωμού, αποτέλεσαν τον πυρήνα των αγωνιστών της ελευθερίας.
Ερωτήσεις κατανόησης
ü
Γιατί πολλοί άνθρωποι κατέφευγαν στις
ορεινές περιοχές μετά την κατάκτηση από τους Τούρκους;
ü
Πώς κάποιοι άνθρωποι από «κλέφτες»
έφτασαν να γίνουν ήρωες και να τραγουδηθούν από τον λαό;
ü
Τι ήταν οι αρματολοί; Ποια σχέση είχαν
με τους κλέφτες;
ü
Γιατί οι λέξεις «Κλέφτης» και
«Αρματολός» κατέληξαν να σημαίνουν το ίδιο πράγμα; Και γιατί κατέληξαν να
αποτελούν τίτλους τιμής για τους Έλληνες εκείνη την εποχή;
Κλέφτικη ζωή
(δημοτικό, κλέφτικο)
Κλέφτικο τραγούδι
ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021
ΠΩΣ ΛΥΝΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Μέθοδος - συνταγή που να λύνει μαθηματικά προβλήματα δεν υπάρχει.
Αυτό που υπάρχει είναι ένας μικρός κατάλογος που περιγράφει ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ που μπορουμε να ακολουθησουμε.
ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ - ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Πριν ξεκινήσουμε την προσπάθειά μας για να λύσουμε ένα πρόβλημα, πρέπει να το διαβάσουμε αρκετές φορές, ώστε να βεβαιωθούμε ότι καταλαβαίνουμε όλες τις πληροφορίες (δεδομένα) και τις ερωτήσεις του (ζητούμενα).
Μπορούμε να μεταφέρουμε το πρόβλημα σε μια πιο απλή μορφή, ώστε να το καταλαβαίνουμε γρηγορότερα, να καταγράψουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα και γενικότερα, πριν ακόμα ξεκινήσουμε να το λύνουμε, να έχουμε σχηματίσει ένα δικό μας διάλογο με το πρόβλημα.
Φτιάχνω σχήμα ή διάγραμμα η ζωγραφιά
Φτιάχνω έναν κατάλογο ή μια οργανωμένη λίστα
Σκέφτομαι αντίστροφα ...
Κάνω συλλογισμούς
- Κάνω απόδειξη
Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021
ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ
Ενότητα 4 Διατροφή στην αρχαία Ελλαδα
ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΟΙΤΑΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Στο σχολείο κάναμε το μάθημα
Γάρος, το κέτσαπ των αρχαίων
Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τη διατροφη στην αρχαία Ελλαδα.
Πρέπει να κάνετε μια περίληψη των πληροφοριών που βρήκατε για τα τρόφιμα. Δώστε τίτλο στο κείμενό σας και γράψτε μόνο τα κύρια σημεία των κειμένων που διαβάσατε.
Για το έτνος, δηλαδή τη σημερινή φάβα, ξετρελαινόταν ο Ηρακλής, και ο Αριστοφάνης δεν χάνει την ευκαιρία να τον σατιρίσει:
(Αριστοφάνη,«Αχαρνείς»...
-
στο τετράδιο Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 μ...
-
ΣΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Οδυσσέας Ελύτης. ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ . Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. το σπίτι φτωχικό σ...
-
Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω πίνακες και ανακαλύπτω μόνος -μ...