Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

ο χρόνος στον λόγο

Να εντοπίσεις στις παρακάτω προτάσεις με ποιες λέξεις φανερώνεται ο χρόνος 


Διάβαζα όλη νύχτα τα μαθήματά μου
Θα μιλήσουμε στο τηλέφωνο αργότερα.
Σε λίγο θα αρχίσει ο αγώνας.
 Έφτασε και η μέρα της γιορτής σου.
Μόλις τελειώσει η ταινία , θα φύγουμε.
 Όταν γυρίσεις από το σχολείο, να με περιμένεις στο σπίτι.
Θα συναντηθούμε εδώ την άλλη βδομάδα.
Γιατί δεν ήρθες χτες;
Ο Γιάννης μπήκε στην τάξη μετά τον δάσκαλο.


 τι θα μάθω στη  γραμματική  

 1.ρήματα   που εκφράζουν χρόνο 

Διάβασα όλα τα μαθήματά μου.

Διαβάζω τα μαθήματά μου .

Έχω διαβάσει τα μαθήματά μου .

Θα διαβάσω αύριο τα μαθήματά μου.

 2. ουσιαστικά που εκφράζουν χρόνο 

Τέλειωσε και ο Αύγουστος.

Μπήκε και το Φθινόπωρο.

 Προθέσεις με ουσιαστικό 


Είναι γνωστός ανά τους αιώνες.

Θα ιδωθούμε κατά το βραδάκι.

Ξεκίνησαν με το χάραμα.


 Ουσιαστικά σε γενική


Θα σε ξαναδούμε του χρόνου.


Ουσιαστικά σε αιτιατική

Θα σε δούμε  την άλλη βδομάδα.

 3.Επιρρήματα που εκφράζουν χρόνο  

Τώρα θα δούμε τηλεόραση.

Αύριο θα πάμε στο γήπεδο.


4.Χρονικές προτάσεις  που εκφράζουν χρόνο 


Θα φάω, όταν πεινάσω.

Μόλις έρθει ο Γιώργος, θα φύγουμε.



5.  Χρονικές μετοχές  που εκφράζουν χρόνο  


 Πηγαίνοντας για το σπίτι είδα τον Κώστα.

Ερχόμενος στο σπίτι συνάντησα την Ελένη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου