Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

 ΔΗΛΩΣΗ


Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή

που έχει προκηρυχθεί από την Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. την

1/4/2024, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το

οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και

πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο

4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023

«Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση

των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και

Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας

εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα

τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις

με Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες, προϊστάμενους/ές σχολικών

μονάδων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης

κ.τ.λ.).


ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ




από:2 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ mail@2dim-igoum.thesp.sch.gr
προς:Αγορίτσα Καραμπουκούκη <agoritsak@yahoo.gr>,
Αυγούστα Ευθυμίου <avgoustae@hotmail.com>,
Γιώργος Ρίζος <rizos.v.george@gmail.com>,
Ελένη Καμποσιώρη <elkamp26@gmail.com>,
Ελευθερία Γιώγου <elgiogou@gmail.com>,
Ευαγγελία Καλογραιάκη <kalograi@sch.gr>,
Ευαγγέλου Χρυσαυγή <xrysavgh94@gmail.com>,
Ηλίας Λώλης <iliaslolis@gmail.com>,
Θεοδώρα Σίμου <simoudora@hotmail.com>,
Θωμαϊς Αναστασίου <thwmais.a@hotmail.com>,
Ιωάννης Μακάριος <makioannis@hotmail.com>,
Καλαμπάκα Ελένη <diotimae@gmail.com>,
Κάτση Βασιλική <katsibasiliki@gmail.com>,
Λιώλη Σοφία <lioli.sophie@gmail.com>,
Μαρία Γίτσα <maria.gitsa@hotmail.com>,
Μαρία Κομίνη <maria.komini72@gmail.com>,
Μπίστα Βασιλική <Vasilikibista80@gmail.com>,
Νίκη Κολιογιάννη <n.koliogianni@gmail.com>,
Ντίνα Γεώργου <ntingeo@gmail.com>,
Παπακωνσταντίνου Ουρανία <rpapakonstantinou@gmail.com>,
Παρασκευή Τσολογιάννη <paraskevh.tsologiannh@hotmail.com>,
Παύλος Νάστος <paulnastos@gmail.com>,
Πολυξένη Χαραλαμποπούλου <tzeniCharalampopoulou@gmail.com>,
Σοφία Κακοσίμου <sofiakakosimou@gmail.com>,
Σοφία Χρήστου <sof_christou@yahoo.gr>,
Σταυράκη Αλεξάνδρα <alexstavraki@gmail.com>,
Στέργιος Χατζηϊωάννου <stergxatzi@gmail.com>,
Φίλιππας Παπαδόπουλος <filippas72@hotmail.com>

Subject: Fwd: Απόφαση για απεργία αποχή

 

 

 

Από: ΔΟΕ <secretariat@doe.gr>
Ημερομηνία: 2 Απριλίου 2024 - 9:32:35 πμ EEST
Προς: ΔΟΕ <secretariat@doe.gr>
Θέμα: FW: Απόφαση για απεργία αποχή

 


 








μουσικη




 

Eπιστήμη με άρωμα γυναίκας

Οι επιστημονικές γνώσεις είναι αποτέλεσμα έρευνας,

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ που λύθηκαν, 

και όχι "αλήθειες" που έπεσαν από τον ουρανό στα κεφάλια κάποιων ιδιοφυών ανθρώπων.

Η επιστήμη στην υπηρεσία του ανθρώπου: το αξεπέραστο παράδειγμα της Μαρί Κιουρί

Την εποχή εκείνη, το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας δεν ήταν ακόμη εξ ολοκλήρου γνωστό. Μόλις είχαν ανακαλυφθεί οι ακτίνες Χ από τον Βίλχεμ Ρέντγκεν και είχε ληφθεί η πρώτη ακτινογραφία (1895). Έναν χρόνο αργότερα ο Ανρί Μπεκερέλ ανακάλυψε ότι άλατα ουρανίου (ενώσεις με ουράνιο) εξέπεμπαν, αυθόρμητα, έναν τύπο ακτινοβολίας που διέφερε από τις πρόσφατα ανακαλυφθείσες ακτίνες Χ και μπορούσε να αποτυπωθεί σε φωτογραφική πλάκα. Η Μαρί μελέτησε αυτόν τον νέο τύπο ακτινοβολίας στη διδακτορική της διατριβή ‒ως η πρώτη γυναίκα- διδάκτορας στην Ευρώπη‒ μέσω της μελέτης του χημικού στοιχείου θόριο, που επίσης εξέπεμπε ίδιου τύπου ακτινοβολία. Κατέληξε ότι η ποσότητα της ακτινοβολίας εξαρτιόταν μόνο από την ποσότητα του θορίου ή ουρανίου και όχι από τη χημική μορφή του. Συμπέρανε λοιπόν ότι η ακτινοβολία έπρεπε να προέρχεται από το ίδιο το άτομο και όχι από κάποια χημική αντίδραση μεταξύ ατόμων. Αυτό συνέβαλε αποφασιστικά στην αμφισβήτηση της επικρατούσας, μέχρι τότε, θεωρίας περί αδιαιρετότητας του ατόμου. Το ζεύγος Κιουρί ονόμασε το φαινόμενο της εκπομπής ακτινοβολίας από τα άτομα «ραδιενέργεια» και μελέτησε εκτενώς στοιχεία του περιοδικού πίνακα προκειμένου να εντοπίσει και άλλα ραδιενεργά στοιχεία. Στην πορεία αυτή, το 1898, ανακάλυψαν δύο νέα χημικά στοιχεία, το πολώνιο και το ράδιο, τα οποία ήταν πολύ πιο ραδιενεργά από το ουράνιο.

Στην ερώτηση των δημοσιογράφων αν παίζει ρόλο το φύλο, το θρήσκευμα ή η κουλτούρα

στην προσωπικότητα και στη δουλειά ενός ερευνητή, η Μπεν Λάκνταρ απαντά:
«Mπροστά στην επιστήμη δεν υπάρχουν τέτοιες διαφορές, γιατί υπάρχουν αυστηροί κανόνες που εφαρμόζεις σε κάθε βήμα της έρευνας. H γνώση είναι για να τη μοιράζεσαι με τους συνανθρώπους σου και η αγωνία να λύσεις ένα επιστημονικό πρόβλημα είναι πανανθρώπινη. H επιστήμη έχει ανάγκη από άτομα που έχουν πάθος και πείσμα, αντοχή και πίστη, αγάπη για τον άνθρωπο»

.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

  μαθητές  συνεργάστηκαν σε μια κοινή δράση με τοΓαλλικό Ινστιτούτο και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι, μεσκοπό τη δημιουργία ενός γαλλόφωνου οδηγού μουσείου με παιγνιώδεις δραστηριότητες για τονεανικό κοινό.Βασικός στόχος της δράσης ήταν να αφυπνιστούν οι μαθητές πολιτιστικά και νακαλλιεργήσουν ένα πλήθος δεξιοτήτων σε ένα σύγχρονο μουσειακό περιβάλλον, που δε δείχνει μόνο


μια συλλογή, αλλά ερμηνεύει, εκπαιδεύει και ταυτόχρονα ψυχαγωγεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι τοΜουσείο,αν και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το σχολείο, δεν το είχε μέχρι εκείνη τη στιγμήεπισκεφθεί κανένας από τους μαθητές που συμμετείχαν στη δράση.Η συμμετοχή τους αυτήενίσχυσε:α)την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4 skills: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,Συνεργασία, Δημιουργικότητα),β)την ψηφιακή μάθηση του 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακόπεριβάλλον), γ)την παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών καιτηςδημιουργικότητας, δ)τις δεξιότητεςζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα,υπευθυνότητα), ε)τις δεξιότητες του νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), στ)τηνευρωπαϊκή τους ταυτότητακαι ζ)τη γλωσσομάθεια,Εν κατακλείδι η δράση αυτή ενίσχυσε ολιστικάτους μαθητές καθώς συνέβαλε στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη τους,ενθαρρύνοντας, την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία , τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία σεένα ξενόγλωσσο γλωσσικό περιβάλλον . Οι μαθητές του  απόεπισκέπτες μετατράπηκαν σε πρεσβευτές, καθώς ο οδηγός τους διατίθεται πλέον δωρεάν στηνείσοδο του Μουσείου.
αΗ καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών μέσω της τέχνης και τηςδημιουργικότηταςΗ δημιουργικότητα συνιστά την προσαρμοστική ικανότητα του ατόμου να αντιμετωπίζει νέεςπραγματικότητες και προβλήματα, καθώς και να παράγει πρωτότυπες και καινοτόμες ιδέες και είναικοντά στην ιδέα της ανθεκτικότητας, τηςικανότητας να αντέχει κανείς ή να ανακάμπτει γρήγορα .

Τα τελευταία χρόνια αποτελεί κοινή διαπίστωση της εκπαιδευτικής κοινότητας πως το μάθημα τηςΓεωγραφίας καταλαμβάνει, όλο και περισσότερο, μειονεκτική θέση στα Αναλυτικά Προγράμματα τωνσχολικών εγχειριδίων. Ως εκ τούτου, φαίνεται πολλές φορές να περιορίζεται στην επιφανειακήπαρουσίαση επιλεγμένων ηπείρων, καθώς και στη στείρα αποστήθιση χωρικών σημείων καιγεωγραφικών εννοιών, αποστερώνοντας από τους μαθητές/τις μαθήτριες τη χαρά και την αξία τηςαναζήτησης. Ωστόσο, είναι ανέφικτο να απεμπολήσει η επιστήμη της Γεωγραφίας τον διαθεματικόχαρακτήρα της και να εξεταστεί, πόσο μάλλον να διδαχτεί, ως ένα μάθημα απογυμνωμένο από τιςανθρωποκεντρικές και δι-επιστημονικές αρχές του. Γι' αυτούς τους λόγους, κρίνονται απαραίτητες ηπροαγωγή και η υιοθέτηση της γεωγραφικής σκέψης, η οποία στηρίζεται στη διερευνητική ζύμωσητων μαθητών/μαθητριών και ευνοεί το κλίμα διαλόγου μεταξύ τους.Οι παραπάνω θέσεις, λοιπόν,αποτέλεσαν γόνιμα εναύσματα για τη δημιουργίαενόςεξαμηνιαίου προγράμματος, με βάση τηδιερευνητική μέθοδο του Project, στο οποίο συνδιαλέγονται οι επιστήμες της Γεωγραφίας, τηςΙστορίας, της ΚοινωνικήςκαιΠολιτικής Αγωγής και των Θρησκευτικών. Στην παρούσα εργασία,παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία των ηπείρων από το μάθημα τηςΓεωγραφίας της Στ’ Δημοτικού, η οποία εφαρμόστηκε για ένα διδακτικό εξάμηνο (Φεβρουάριος 2023-Ιούνιος 2023) Το προτεινόμενο διδακτικό σενάριοαποτελείται από δραστηριότητες,βασισμένες στην κινητοποίηση του μαθητικού δυναμικού νααναζητά πληροφορίες σωστά, να συνδιαλέγεται σε ομαδικό-συνεργατικό πλαίσιο, καθώς και ναγνωρίσει το κοινωνικό/πολιτικό/ιστορικό γίγνεσθαι του εκάστοτε τόπου. Αρχικά, περιγράφονται ηδομή του προγράμματος, η στοχοθεσία και ο τρόπος υλοποίησης του. Ακολούθως, γίνεται λόγος γιατην εφαρμογή του στη σχολική αίθουσα, με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, εποπτικού υλικού καιχαρτών. Τέλος, προβάλλεται η αποτίμηση του συγκεκριμένου έργου τόσο εκπαιδευτικά και γνωστικά

Φυσική Αγωγή και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Συνάντηση των πολιτισμών στην τάξη μουΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται η παρουσίαση της εφαρμογής ενός διαθεματικού εκπαιδευτικούπρογράμματος-σχέδιο εργασίας-διδασκαλίας χορών.Μεστόχο, οι σημερινοί μαθητές/τριες τουΔημοτικού Σχολείου (Ε ́-ΣΤ) ως «πολίτες του κόσμου», σε ένανκόσμο χωρίς σύνορα που συνεχώμεταβάλλεται, να εφοδιαστούν με τις δεξιότητεςτης αποδοχής του διαφορετικού, του σεβασμού στονσυνάνθρωπο, να επικοινωνήσουν να αλληλοεπιδράσουν και να καλλιεργήσουν υπεύθυνες καιενεργητικές στάσεις ζωής, με εργαλεία τους χορούς και τον πολιτισμό άλλων χωρών στο μάθημα τηςΦυσικής Αγωγής.Το πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρεται στηνπολυπολιτισμική υφή τωνκοινωνιών του 21ου αιώνα που έχει οδηγήσει σε συνεχόμενη ανακατάταξη θεσμών, αξιών καιστάσεων ζωής. Ακολουθεί διερεύνηση του πώς στα νέα προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) του μαθήματοςτης φυσικής αγωγής επιδιώκεται, η εκπαίδευση να δώσει εφόδια στους νέους για να ανταποκριθούνστις προκλήσεις της εποχής και σε αυτές που θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον. Στη συνέχεια,αναφέρονται τα θετικά στοιχεία που επιδιώκεται να αποκομίσουν οι μαθητές/τριες από τοεκπαιδευτικό πρόγραμμα που προτείνεται.Περιγράφεται διεξοδικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πουπροτείνεται για τους μαθητές/τριες του Δημοτικού σχολείου (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις) η διάρκεια εφαρμογής, οιστόχοι και οι επιδιώξεις, το διδακτικό υλικό που δύναται να χρησιμοποιηθεί, η διδακτική προσέγγισηκαθώς και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, προετοιμασία, υλοποίηση και ολοκλήρωση. τουπροτεινομένου εκπαιδευτικού προγράμματος σχεδίου εργασίας με τίτλο «Φυσική Αγωγή καιΔιαπολιτισμική Εκπαίδευση: Συνάντηση των πολιτισμών στην τάξη μου»


 





του κοσμου οι λαοι