Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

ΦΩΤΟ









3ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ 2008-ΥΠΑΤΗΣ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑΣ ΟΗΕ



3ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ  ΒΡΑΒΕΙΟ  2008-Δ.Σ. ΓΡΑΙΚΟΧΩΡΙΟΥ

Ολυμπιακή εκεχειρία και λύσεις για τους πρόσφυγες

https://www.unhcr.org/gr/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

1o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ 2004 -Α΄Δ.Σ. ΦΙΛΙΑΤΩΝ






1o  ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ  2004  -Α΄Δ.Σ. ΦΙΛΙΑΤΩΝ  



Ολυμπιακή εκεχειρία και λύσεις για τους πρόσφυγεςUNHCR logoΗ προσπάθεια για τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Διαγωνισμούς με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες ξεκίνησε το 1994 με πρωτοβουλία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και της ΟΛΜΕ με τη συμμετοχή του Ιδρύματος Κοινωνικής Εργασίας (στον πρώτο διαγωνισμό) και της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Από τότε έχουν διεξαχθεί πάνω από είκοσι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί μαθητικής δημιουργίας με διαφορετικό θέμα και πηγές έμπνευσης κάθε χρόνο, καλώντας μαθητές από όλα τα σχολεία της χώρας, καθώς και παιδιά πρόσφυγες που βρίσκονται σε δομές φιλοξενίας, να λάβουν μέρος με κείμενα, εικαστικές δημιουργίες, βίντεο κ.λπ.

Καθοριστική για τη διαχείριση και την εξέλιξη του Διαγωνισμού στην πολύχρονη πορεία του ήταν η δημιουργία της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης των Νέων.

Μέλη της Επιτροπής σήμερα είναι: το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη – Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.
Σκοπός του Μαθητικού Διαγωνισμού είναι να δώσει μια αφορμή ώστε οι μαθητές, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, να ενημερωθούν για το θέμα των προσφύγων στην Ελλάδα και τον κόσμο, να ανταλλάξουν απόψεις, να προσεγγίσουν το θέμα βιωματικά μέσα από ανάλογες δραστηριότητες, να συνεργαστούν και να εκφραστούν δημιουργικά.



Τάλως: Δημιουργικότητα = Ολοκλήρωση



Το παρόν βίντεο αποτελεί παραδοτέο της ομάδας "Τάλως", στο πλαίσιο του 5ου Θερινού Σχολείου, Χανιά 2019.

Κείμενο και ερωτήσεις κατανόησης

https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/02/liontari.html




Το λιοντάρι ανήκει στην οικογένεια των Αιλουροειδών. Καθώς κάποια αρσενικά υπερβαίνουν τα 250 κιλά σε βάρος είναι το μεγαλύτερο αιλουροειδές μαζί με την τίγρη που υπάρχει σήμερα (Το λιοντάρι διαθέτει το υψηλότερο, ενώ αντίστοιχα η τίγρης το μακρύτερο μήκος σώματος). Λιοντάρια σε άγρια κατάσταση υπάρχουν πλέον στην Υποσαχάρια Αφρική και στην Ασία που έχει μείνει ένας πληθυσμός στη βορειοδυτική Ινδία, ο οποίος κινδυνεύει άμεσα από αφανισμό. Το λιοντάρι έχει ήδη εξαφανιστεί από τη Βόρεια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Δυτική Ασία, τα Βαλκάνια και τον Καύκασο στα ιστορικά χρόνια.

Τα λιοντάρια στη φύση ζουν περίπου 10-14 χρόνια, ενώ σε αιχμαλωσία μπορούν να ζήσουν πάνω από 20 χρόνια. Σε άγρια κατάσταση τα αρσενικά σπανίως ζουν πάνω από 10 χρόνια, καθώς οι τραυματισμοί από τις συνεχόμενες μάχες με αντίπαλα αρσενικά μειώνουν δραστικά τη μακροζωία τους. Ο συνηθισμένος τόπος διαμονής των λιονταριών είναι η σαβάνα και οι γρασιδότοποι, αν και μπορεί να βρεθούν και σε θαμνώδεις περιοχές και δάση. Είναι ασυνήθιστα κοινωνικά ζώα σε σχέση με τα υπόλοιπα αιλουροειδή. Μια αγέλη λιονταριών συνήθως αποτελείται από συγγενικά θηλυκά, τα νεογνά τους και ένα μικρό αριθμό ενήλικων αρσενικών. Τα θηλυκά συνήθως κυνηγούν μαζί σε ομάδες. Τα λιοντάρια είναι κυρίαρχα αρπακτικά, παρόλο που τρώνε και θνησιμαία αν δοθεί η ευκαιρία. Αν και συνήθως δεν κυνηγούν ανθρώπους επιλεκτικά, έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις λιονταριών που αναζητούσαν ανθρώπινα θηράματα.

Οπτικά το αρσενικό λιοντάρι είναι πολύ χαρακτηριστικό και αναγνωρίζεται εύκολα από τη χαίτη του. Το λιοντάρι, και συγκεκριμένα το πρόσωπο του αρσενικού, είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα ζωικά σύμβολα στην ανθρώπινη κουλτούρα. Απεικονίσεις του υπήρχαν σε όλους τους αρχαίους και μεσαιωνικούς πολιτισμούς όπου ιστορικά εμφανίστηκαν. Έχει απεικονιστεί ευρύτατα στη λογοτεχνία, τη γλυπτική, τη ζωγραφική τις εθνικές σημαίες και στον κινηματογράφο.


ερωτήσεις κατανόησης


Κείμενο και ερωτήσεις κατανόησης-κροκόδειλος


Διαιρώ με διψήφιο διαιρέτη Πάτησε στη σωστή απάντηση.

διαιρεση 

ΔΙΑΙΡΕΣΗ









BΡΑΒΕΙΟ-ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ- Schule im Nationalsozialismus

Πώς εξαφανιζει την γνώση ο φασισμός ; Πώς συνέβη αυτό στην Γερμανια ;;;;
5ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός «Οι εικόνες των σχολικών βιβλίων πηγή έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας»

βράβευση του Δ.Σ. Γραικοχωρίου στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό


ΒΡΑΒΕΙΟ«Το παλιό σχολείο Γραικοχωρίου»

Tο ντοκιμαντέρ «Το παλιό σχολείο Γραικοχωρίου» βραβεύτηκε στον 6ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα «Στιγμές από την ιστορία των σχολείων» που διοργάνωσαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Διάσωσης Σχολικού Υλικού

βραβειο «Ζωγραφίζοντας την Θεσπρωτία του Ομήρου».4ος μαθητικός διαγωνισμός «Ένα σχολείο διηγείται»

https://www.youtube.com/watch?v=5JO9DJMb-cU

«Ζωγραφίζοντας την Θεσπρωτία του Ομήρου». Μ’ αυτή την εργασία, οι μαθητές της περσινής Γ2 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Γραικοχωρίου, πέτυχαν σπουδαία διάκριση στον 4ο μαθητικό διαγωνισμό «Ένα σχολείο διηγείται» που συνδιοργάνωσαν το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υ.Π.Ε.Θ. και το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης. Η τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25-11-2017 στο Μουσείο της Ακρόπολης παρουσία πλήθους μαθητών και εκπαιδευτικών απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, καθώς και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μέσα σ’ αυτή την κατάμεστη αίθουσα γεμίσαμε χαρά, συγκίνηση και υπερηφάνεια για την διάκριση των δικών μας παιδιών. Των παιδιών που, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Έλενας Καλαμπάκα, κατάφεραν να ταξιδέψουν την πόλη μας πολύ μακριά. Τους συγχαίρουμε και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ γι’ αυτή την τιμή! ΜΟΥΣΙΚΗ Ο ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚH Μ.ΜΟΥΝΤΑΚH Ο σκοπός της Οδύσσειας, όπως κάθε ποίησης, ήταν να ψυχαγωγήσει τους ανθρώπους, όχι να τους κάνει μαθήματα . Ένας λόγος πολύ φρόνιμος· ποιος όμως στον κόσμο αυτόν δίνει αυτί στα λόγια της φρονιμάδας.....