Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Ο κόσμος του Αλεξάνδρου στο Βρετανικό Μουσειο

Ευελικτη Ζωνη   ΙΣΤΟΡΙΑ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΓΛΩΣΣΆ
...ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ......................................................

1.-ΓΛΩΣΣΆ

Χρυσός στέφανος (Βρετανικό Μουσείο, αρ. 1628)

  
Πρόκειται για απομίμηση κλαδιών βελανιδιάς σε χρυσό σύρμα, λεπτεπίλεπτα χρυσά φύλλα, βαριά χρυσά βελανίδια, δυο τζιτζίκια και μια μέλισσα. Το στεφάνι αποτελείται από δύο μίσχους. Στο άκρο του κάθε μίσχου υπάρχει μια θηλιά, μέσα από την οποία περνούσε μια χρυσή κορδέλα που τους συγκρατούσε. Η κορδέλα ήταν δεμένη και στολισμένη με μια χρυσή μέλισσα. Η βελανιδιά ήταν το ιερό δέντρο του Δία, ενώ χρυσά στεφάνια συναντούμε συχνά στην Μακεδονία.
.................................................................................

2 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



Για τα Μαθηματικά: ανακαλύπτουμε στην επιγραφή φυσικούς και δεκαδικούς αριθμους.  Στην  ταξη μας την Δευτέρα θα θυμηθούμε και τους συμμιγείς ( βάρος  3 κιλά και 629 γραμμάρια)

.................................................................................

 3. ΙΣΤΟΡΙΑ


Κάντε μια εικονική περιήγηση  πατώντας πανω στην εικόνα Δωμάτιο 22            ↠ 

Eδώ οι μαθητές απ΄όλο τον κόσμο  αναζητούν αντικείμενα για να τους εμπνεύσουν να γράψουν τη δική τους ιστορία. .

Το Βρετανικό Μουσείο  γράφει  για

 τον  κόσμο του Αλεξάνδρου

Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν βασιλιάς του αρχαίου ελληνικού βασιλείου της Μακεδονίας, που βρίσκεται στη βόρεια Ελλάδα και σε παρακείμενες χώρες.

Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του, από το 336–323 π.Χ., ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε την Περσική Αυτοκρατορία και ίδρυσε περισσότερες από 70 πόλεις ελληνικές πόλεις, δημιουργώντας μια αυτοκρατορία που εκτείνεται σε τρεις ηπείρους και κάλυψε περίπου δύο εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια. (τετραγωνικό μίλι = 3,43 τ.χλμ)
Η ελληνιστική περίοδος χρονολογείται από το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. έως την ήττα της Κλεοπάτρας VII και του Μάρκου Αντωνίου στο Aκτιο το 31 π.Χ.       
  323πΧ              31 πΧ    0             . . .    2020μΧ
                  
Μετά το θάνατό του, η αυτοκρατορία του Αλεξάνδρου χωρίστηκε σε βασίλεια, που κυβερνούσαν οι στρατηγοί του. Οι μεγάλες δυναστείες χρηματοδότησαν μεγάλα αρχιτεκτονικά προγράμματα και ήταν εξαιρετικοί προστάτες των τεχνών και του πολιτισμού. 

.........................................................................
 4.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
( ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ)

Περισσότερες εικόνες από το Βρετανικό Μουσείο 

Τα εισιτήρια για κάθε μάθημα κοστίζουν £ 60 € 66,7
ανά τάξη.
Απαιτείται πληρωμή κατά την κράτηση.
..............................................................................................................................

Σχολικό εργαστήριο:   μαθηματικά στο  μουσείο


Οι μαθητές  θα παίξουν με έργα ελληνικής τέχνης  και θα  δημιουργήσουν τα δικά τους παραδείγματα μαθηματικών εμπνευσμένων από ελληνικά  αντικείμενα του μουσείου.
Για την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης  εξερευνούν το σχήμα, το μοτίβο, το χρώμα και τη μέτρηση στα ελληνικά αγγεία και νομίσματα του Μουσείου.





 Κατάστημα με αντίγραφα στο Βρετανικό Μουσείο 


Ένα  αντίγραφο του διάσημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου από την αρχαία Ελλάδα
  • Το πρωτότυπο κατοικεί  στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι


 Ένα αντίγραφο του διάσημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου από την αρχαία Ελλάδα. Αυτή η αναπαραγωγή σε χάλκινο έχει ύψος 32 εκατοστά.


Ένα όμορφο χειροποίητο κεραμικό αγγείο εμπνευσμένο από κεραμικά κομμάτια που κατασκευάστηκαν κατά τα τέλη της Γεωμετρικής περιόδου της κεραμικής στην Αρχαία Ελλάδα, 8ος αιώνας π.Χ.

Αυτό το μοναδικό αγγείο είναι φτιαγμένο από μαύρο πηλό, με σκαλιστά και επικαλυμμένα γεωμετρικά μοτίβα.  Ο σχεδιασμός διαθέτει εναλλασσόμενες γεωμετρικές ζώνες με ζώνες ζώων και φιγούρες.









Αποκλειστικό για το Βρετανικό Μουσείο. ένα εντυπωσιακό αντίγραφο του Απόλλωνα.
Το πρωτότυπο, ένα εντυπωσιακό χάλκινο κεφάλι από ένα άγαλμα βρέθηκε κοντά στην Ταμασό της Κύπρου το 1836 και προέρχεται περίπου  από το 460 π.Χ. 















πηγή :Βρετανικό Μουσείο  

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

Το αριθμητικό παζλ του Αριστοτέλη σχηματίζει ένα εξάγωνο.

 Κάθε γραμμή πρέπει να έχει άθροισμα 38, χρησιμοποιώντας ΜΙΑ  ΦΟΡΑ 
οποιοδήποτε αριθμό από το 1 εως το 19. 

Υπάρχουν 15 διαφορετικές κατευθύνσεις ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ, ΚΑΘΕΤΑ ,ΔΙΑΓΩΝΙΑ και η κάθε μια αποτελείται από 3, 4 ή 5 κομμάτια.

Τοποθέτησε τους αριθμούς από
 το 1-19 στο σχήμα, ώστε κάθε γραμμή σε κάθε διεύθυνση να έχει άθροισμα 38.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ 






Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ;

Κηρήθρα: Ένα κατασκευαστικό θαύμα.

Παρατηρώντας προσεκτικά μια κηρήθρα, ανακαλύπτουμε πόσο σοφά είναι κτισμένη.
Η κηρήθρα είναι στην ουσία η φωλιά της μέλισσας σε αυτήν γεννάει καιμεγαλώνει τα μικρά της και σε αυτήν αποθηκεύει τις τροφές της.
 Η κηρήθρα (όπως φανερώνει το όνομά της) φτιάχνεται από κερί.
Για την κατασκευή της κηρήθρας οι μέλισσες εκκρίνουν κερί, από ειδικούς αδένες που βρίσκονται στην κοιλιά τους.Έχει υπολογιστεί, ότι για να «βγάλει» μια μέλισσα 1 κιλό κερί, πρέπει να έχει καταναλώσει προηγουμένως περίπου 10 κιλά μέλι. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως η μέλισσα , αναγκάζεται  να βρει τον τρόπο, που θα απαιτεί το λιγότερο κερί για την κηρήθρα της. Πρέπει να έχει τέτοιο σχήμα, που να χρειάζετται όσο πιο λίγο κερί γίνεται για να κτιστεί, και να χωράει όσο περισσότερο μέλι είναι δυνατόν.
 Οι τρείς επιλογές
Για να καλύψουν όλη την επιφάνεια της κηρήθρας, χωρίς να αφήνουν κενά, οι μέλισσες πρέπει να χτίσουν κελιά χωρίς κενά με σχήμα                                                                               ισόπλευρο τρίγωνο,  ή τετράγωνο, ή κανονικό εξάγωνο.
Γιατί όμως η μέλισσα επιλέγει το  εξάγωνο ; Ιδού το ερώτημα!
Η μέλισσα  ,το ζουζουνάκι  ,γνωρίζει και ανώτερα μαθηματικά!
1. Η  μέλισσα στο εξαγωνο δαπανά λιγότερο κερί γύρω -γύρω και  χωράει περισσότερο μέλι .
.
 Δηλαδή... Η ΜΕΛΙΣΣΑ ...  ΞΈΡΕΙ ΚΑΙ

 ΑΠΌ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΒΑΔΟΝ  !!!!!


ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΉΣΕΙς ΈΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΗ ΔΙΠΛΑΝΗ ΣΤΗΛΗ.