Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

ΑΝΤΩΝΥΜΑ ΕΠΙΘΕΤΑ









Αγναντεύοντας τον Καλαμά από πύργο της οχύρωσης στην Γκούμανη (σημ. Γίτανα), 1913, Fred Boissonnas.

 












https://www.photoencounters.gr/sites/default/files/lectures/2002/211-lecture.fotografia-kai-exoteriki-politiki-1905-1922-i-symvoli-tis-oikogeneias-boissonnas.pdf1905-1914: 

Το ιδεολογικό υπόβαθρο της σειράς «Η εικόνα της Ελλάδας» (L'image de la Grèce) Από τα πρώτα κιόλας ταξίδια του στην Ελλάδα ο Fred Boissonnas οραματίστηκε την πολιτική, εμπορική και τουριστική προβολή της χώρας μέσα από τη φωτογραφία. Διαβλέποντας τον καθοριστικό ρόλο που θα μπορούσε να διεκδικήσει η φωτογραφία για τα κρίσιμα εθνικά ζητήματα της Ελλάδας, εισηγείται μια πρωτοποριακή για την Ελλάδα πολιτική, που θα χρησιμοποιούσε την αμεσότητα, την «αντικειμενικότητα» αλλά και τον ποιητικό λόγο της φωτογραφικής εικόνας στην υπηρεσία των εθνικών συμφερόντων. Μια σύλληψη, την πατρότητα της οποίας ωστόσο μοιράζεται, όπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, με τον φίλο και συνεργάτη του κριτικό της τέχνης και πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης, Daniel Baud-Bovyiii. Ήδη από το 1905 - μεσούντος του Μακεδονικού Αγώνα και ενώ η Κρήτη είχε κηρυχθεί αυτόνομη - ο Fred Boissonnas απευθύνει υπομνήματαiv στην ελληνική κυβέρνηση προτείνοντας τη χρηματοδότηση των ταξιδιών του με σκοπό τη φωτογράφηση της ελληνικής επικράτειας, αλλά και των περιοχών που επρόκειτο να ενσωματωθούν στη «μητέρα-πατρίδα», δηλαδή της Κρήτης, των ακτών της Μικράς Ασίας, της Κύπρου, των Δωδεκανήσων, της Ηπείρου και της Μακεδονίας