11ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός

Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα

(Aριθμός έγκρισης 150215/Δ2/05-12-2022)

 

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και  το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συνδιοργανώνουν τον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο:

«Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα»

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών.

Μετά την επιτυχία του 10ου Μαθητικού Διαγωνισμού ο 11ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός κρατά την ίδια θεματική με στόχο να αναδείξει την ιστορία του παιχνιδιού και να δώσει την ευκαιρία στη δημιουργικότητα των παιδιών να κατασκευάσουν παλιά αλλά και σύγχρονα παιχνίδια με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας εντάσσοντας το  παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Οι μαθητές/τριες καλούνται να εργαστούν δημιουργικά και  μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο θεματικές:

Α. ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Στην κατηγορία αυτή οι μαθητές/τριες μπορούν να δημιουργήσουν:

  • Παλιά παιχνίδια  χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως τα παιδιά στα παλιά χρόνια (κούκλες, τόπια, σφεντόνες, χαρταετούς).
  • Βίντεο με θέμα παλιά και παραδοσιακά παιχνίδια
  • Το θέμα των παιχνιδιών μπορεί να αντλεί έμπνευση από την:

    1. Ιστορία εκπαίδευσης
    2. Ιστορία και Τοπική Ιστορία
    3. Περιβάλλον
    4. Πολιτισμός

    Όλα τα παραπάνω μπορούν να αποτελέσουν θέματα μικρών ερευνητικών δραστηριοτήτων από τα παιδιά σε ελεύθερο χρόνο έξω από το σχολείο, με την επεξεργασία των στοιχείων μέσα στην τάξη (συνεντεύξεις, βιβλιογραφικές αναζητήσεις, επισκέψεις).

  • Να χρησιμοποιείται πρωτότυπο πολυμεσικό υλικό (εικόνες, βίντεο, ήχοι, μουσική κ.λπ.) ή υλικό που είναι ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων. Σε διαφορετική περίπτωση είναι απαραίτητο να γίνεται σαφές o τρόπος εξασφάλισης της άδειας χρήσης του υλικού.

  • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ   

    1. Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια θα πρέπει να διαθέτουν ισχυρό το στοιχείο της αλληλεπίδρασης και να παρέχουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αξιοποιούν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει και αντιστοιχούν στην εκπαιδευτική τους βαθμίδα.
    2. Θα πρέπει όχι μόνο να προκαλούν τη σκέψη των συμμετεχόντων, αλλά και να δημιουργούν μια μοναδική προσωπική εμπειρία για τον καθένα.

  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

    Στόχοι του Διαγωνισμού αυτού είναι:

    • Να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης
    • Να εμπλακούν εποικοδομητικά στη διαδικασία του project
    • Να μάθουν να αξιοποιούν πηγές και προφορικές μαρτυρίες και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτές.
    • Να αναδείξουν με εναλλακτικές μεθοδολογίες το περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό.
    • Να ενισχύσει την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την καλλιέργεια της φαντασίας των μαθητών/τριών.

  • ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΡΙΣΗΣ

    Τιμητική Επιτροπή Κρίσης

    Παντελής Βούλγαρης, Σκηνοθέτης


    Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, ΥΠΑΙΘ

    Ευαγγελία Κανταρτζή, Πρόεδρος Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

  • Κώστας Στοφόρος, Συγγραφέας – Δημοσιογράφος – Συνεργάτης Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

    Άννα Βασιλειάδη, Πρόεδρος Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς

    Σταύρος Γρόσδος, Δρ. Οπτικουακουστικού Γραμματισμού

    Ηλίας Στουραΐτης, Δρ. Ιστορίας, εκπαιδευτικός, σχεδιαστής εκπαιδευτικών παιχνιδιών

  • Καταληκτική ημερομηνία υποβολής για τα παραδοτέα είναι η 30η Μαΐου 2024