Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

αντικείμενο


Άσκηση στα μονόπτωτα και στα δίπτωτα ρήματα 




Σε ποια πτώση μπαίνει το αντικείμενο;

 

Το αντικείμενο μπαίνει μόνο στις πλάγιες πτώσεις, δηλαδή στη γενική και στην αιτιατική. Ποτέ δεν μπαίνει στην ονομαστική. Περισσότερο χρησιμοποιούμε το αντικείμενο στην αιτιατική. Το αντικείμενο στη γενική είναι αρκετά σπάνιο. Συνήθως αντί για τη γενική χρησιμοποιούμε εμπρόθετο αντικείμενο, δηλ. αντί να πούμε «Η Στέλλα μοιάζει του μπαμπά της» λέμε: «Η Στέλλα μοιάζει στον μπαμπά της.»

Τι χρησιμοποιείται ως αντικείμενο;

Ως αντικείμενο χρησιμοποιείται μόνο το ουσιαστικό;

 

Αυτά είναι κάποια εύλογα ερωτήματα, που για να δούμε την απάντηση θα μας βοηθήσουν κάποια παραδείγματα:

 

  1. Ο γεωργός οργώνει το χωράφι.

  2. Δες τον ανόητο τι κάνει!

  3. Απελευθέρωσαν τους κρατούμενους.

  4. Εγώ θέλω μόνο εκείνον και κανέναν άλλο.

  5. Φίλησέ με!

  6. Ποτέ δε λέει ευχαριστώ!

  7. Άκουσα ένα οχ!

  8. Θέλω να φάω.

  9. Είπε ότι δε με θέλει πια!

  10. Πάρε ό,τι σου αρέσει.

  1. ουσιαστικό

  2. επίθετο

  3. μετοχή

  4. αντωνυμία

  5. αντωνυμία

  6. ρήμα

  7. επιφώνημα

  8. πρόταση

  9. πρόταση

  10. πρόταση

Παλιότερα Θέματα Διαγωνισμού «Παιχνίδι Και Μαθηματικά»

 










































ΠΟΣΟΣΤΑ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ    ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ

ΛΥΣΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
        

ΛΥΣΗ: 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

........................................................................................................................

ΘΕΩΡΙΑ    


ΤΕΛΟΣ    ΣΧΟΛΕΙΟ 







Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Ενότητα 10: Ατυχήματα

 

Στόχοι ενότητας


  • Πώς διηγούμαστε κάτι που μας συνέβη
  • Πώς βρίσκουμε το υποκείμενο, το ρήμα και τα συμπληρώματά του
  • Με την περιγραφή τρόπων συμπεριφοράς που ταιριάζουν σε συγκεκριμένες περιστάσεις (κανόνες)
  • Με τη χρήση των αντωνυμιών
  • Με τα συνώνυμα και τα αντώνυμα (αντίθετα) λέξεων
  • Πώς κάνουμε μια έρευνα
  • Ποια ρήματα σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά
  • Ποιος είναι ο ρόλος των χρονικών και τοπικών προσδιορισμών
  • Πότε δύο λέξεις γράφονται σε μία

Ρήματα

  • Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα
  •  
  • Συνδετικά ρήματα
  •  
  • Μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα
  • Μεταβατικά λέγονται τα ρήματα που η ενέργειά τους μεταβαίνει σε κάποιο πρόσωπο, ζώο ή πράγμα που συντακτικά λέγεται αντικείμενο και συμπληρώνει την έννοια του ρήματος και συντάσσεται σε πτώση αιτιατική (ή γενική).
  • Αμετάβατα λέγονται τα ρήματα που η ενέργειά τους δεν μεταβαίνει κάπου, άρα δεν έχουν αντικείμενο. 
Picture
Picture












ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΕΠΙΘΕΤΩΝ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ





Καταλήξεις

Παραδείγματα

α/α

Ενικός

Πληθυντικός

Ενικός

Πληθυντικός

1.

-ος, -η, -ο

-οι, -ες, -α

ελεύθερος-ελεύθερη-ελεύθερο

ελεύθεροι-ελεύθερες-ελεύθερα

2.

-ος, -α, -ο

-οι, -ες, -α

νέος-νέα-νέο,
τίμιος-τίμια-τίμιο

νέοι-νέες-νέα,
τίμιοι-τίμιες-τίμια

3.

-ος, -ια, -ο

-οι, -ες, -α

γλυκός-γλυκιά-γλυκό

γλυκοί-γλυκές-γλυκά

4.

-ύς, -ιά, -ύ

-ιοί, -ιές, -ιά

βαρύς-βαριά-βαρύ

βαριοί-βαριές-βαριά

5.

-ύς, -εία, -ύ

-είς, -είες, -έα

βραχύς-βραχεία-βραχύ

βραχείς-βραχείες-βραχέα

6.

-ής, -ιά, -ί

-ιοί, -ιές, -ιά

χρυσαφής-χρυσαφιά-χρυσαφί

χρυσαφιοί-χρυσαφιές-χρυσαφιά

7.

-ης, -α, -ικο

-ηδες, -ες, -ικα

μικρούλης-μικρούλα-μικρούλικο

μικρούληδες-μικρούλες-μικρούλικα

8.

-άς/-ής, -ού,-άδικο/-ήδικο

-άδες, -ούδες,-άδικα

υπναράς-υπναρού-υπναράδικο

υπναράδες-υπναρούδες-υπναράδικα

9.

-ης, -ης, -ες

-εις, -εις, -η

διεθνής-διεθνής-διεθνές,
συνήθης-συνήθης-σύνηθες

διεθνείς-διεθνείς-διεθνή,συνήθεις-συνήθεις-συνήθη

10.

-ων, -ουσα, -ον

-οντες, -ουσες,-οντα

ενδιαφέρων-ενδιαφέρουσα-ενδιαφέρον,
απών-απούσα-απόν

ενδιαφέροντες-ενδιαφέρουσες-ενδιαφέροντα,
απόντες-απούσες-απόντα

11.

-ων/-ονας,-ων,-ον

-ονες, -ονες, -ονα

μετριόφρων/-ονας-μετριόφρων-μετριόφρον

μετριόφρονες-μετριόφρονες-μετριόφρονα



Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

 για ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΝΙΚΟΛΑ      ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ





α'ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ
Όσοι το χάλκεον χέρι
βαρύ του φόβου αισθάνονται,
ζυγόν δουλείας ας έχωσι.
Θέλει αρετήν και τόλμην
              η ελευθερία.

ερωτηματολόγιο



«Το παιχνίδι διαπαιδαγωγεί έναν άνθρωπο»

 «Τυφλόμυγα, κουτσό, αμάδες, μήλα, καλέκι, μπίλιες»... Λέξεις που μπορεί πριν αρκετά χρόνια για τα παιδιά κάποιας άλλης εποχής να σήμαιναν παιχνίδι και ξεγνοιασιά, σήμερα όμως αυτά έχουν χαθεί. Στις αυλές των σχολείων δεν ακούει πια κανείς αυτές τις λέξεις, ενώ στις γειτονιές τα παιδιά που παίζουν στους δρόμους είναι ελάχιστα, αφού πια και η έννοια της γειτονιάς έχει χαθεί. Τα παιχνίδια αυτά σαν «συστατικά» είχαν τη συντροφικότητα, την εφευρετικότητα και βοηθούσαν τα παιδιά να αναπτύξουν το μυαλό τους, ενώ όσα «υλικά» κι αν έλειπαν, περίσσευε η φαντασία.

Επίσης τα παιδιά από μόνα τους έφτιαχναν τα παιχνίδια τους χρησιμοποιώντας υλικά από το περιβάλλον. Ενα άχρηστο αντικείμενο για τους μεγάλους μπορεί να έπαιρνε διαστάσεις και να ήταν το καλύτερο παιχνίδι στα χέρια ενός παιδιού. Οπως τα άχρηστα στεφάνια από τα πεταμένα βαρέλια, που με την ανάλογη διχάλα γινόταν τσέρκι, τα άχρηστα κουρέλια γίνονταν κουτσούνες και μπάλες, τα πεταμένα κονσερβοκούτια και τα καπάκια από τις πορτοκαλάδες, γίνονταν βαγόνια και καρότσες...

Βασιλιά, βασιλιά.... Ενα παιδί κάθεται κάπου ψηλά και κάνει το βασιλιά. Τα υπόλοιπα κάνουν μία ομάδα μπροστά του και ρωτούν: - Βασιλιά, βασιλιά με τα δώδεκα σπαθιά, τι δουλιά; - Τεμπελιά! Απαντά ο βασιλιάς...

 Η τυφλόμυγα. Ενα παιδί τα φυλάει δένοντας τα μάτια του με ένα μαντίλι. Τα υπόλοιπα κινούνται γύρω του αγγίζοντάς το και το παιδί που τα φυλάει προσπαθεί να πιάσει κάποιο. Οταν το καταφέρει, ψηλαφώντας με τα δάχτυλά του θα πρέπει να μαντέψει ποιο παιδί έχει πιάσει φωνάζοντας το όνομά του...

Μέλισσα - μέλισσα. Παιζόταν από ομάδα παιδιών. Ελεγαν ένα τραγουδάκι: Περνά περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα κλωσόπουλα. Το επαναλάμβαναν συνέχεια, ενώ κάτω από τα χέρια τους περνούσαν τα υπόλοιπα παιδιά ένα ένα...

Το κουτσό. Σ' έναν άξονα που χάραζαν στο χώμα, έφτιαχναν τρία ή πέντε ημικύκλια διαδοχικά και εναλλάξ. Τα παιδιά ένα - ένα κινούνταν όπως δείχνουν τα βέλη, στο ένα πόδι (κουτσό) σπρώχνοντας και μία πετρούλα από το ένα ημικύκλιο στο άλλο χωρίς να πατήσουν τη διαχωριστική γραμμή ή να βγουν από το ημικύκλιο είτε αυτοί είτε η πετρούλα που έσπρωχναν...

Πινακωτή. Το παιχνίδι αυτό παιζόταν από δύο ομάδες παιδιών. Η μία ομάδα ήταν μία μάνα και τα τρία της παιδιά. Η άλλη ομάδα ήταν ο βασιλιάς με όλο το επιτελείο του και το στρατό του. Εστελνε λοιπόν ο βασιλιάς έναν αξιωματικό στη μάνα και της έλεγε: - Πινακωτή Πινακωτή!! Η μάνα απαντούσε: - Από το άλλο μου τ' αυτί, γιατ' είμαι μάνα και κουφή...

Τα πεντόβολα. Τα πεντόβολα ήταν πέντε πετραδάκια λεία, πέντε βόλοι. Τα έπιανε ο παίχτης στα χέρια του και τα έριχνε στο έδαφος. Κατόπιν διάλεγε κάποιο και το έπαιρνε στο χέρι του. Αυτό ήταν η μάνα. Κατόπιν πέταγε τη μάνα στον αέρα και με το άλλο χέρι έπιανε ένα πετραδάκι από κάτω. Αυτό επαναλαμβανόταν μέχρι να πιάσει όλα τα πετραδάκια...

Στην Καστοριά, σε επίσκεψη σε σχολείο, διαπίστωσαν ότι ένα κοριτσάκι αλλοδαπής οικογένειας, η Ελντα, που ζούσε στην Ελλάδα, ήταν αρχικά απομονωμένη από τους συμμαθητές της και υπήρχαν δυσκολίες προσαρμογής. Οταν σε κάποια φάση έδωσαν στα παιδιά να παίξουν πεντόβολα, εκείνη τα «έπαιζε σαν θεά», όπως παρατήρησαν οι άλλοι συμμαθητές της. Από τότε η πρόοδος ήταν αλματώδης: Χάρη στο παιχνίδι εντάχθηκε στην ομάδα...

Παιχνίδια, που προωθούν την ιδέα της συνεργασίας, της συλλογικότητας ,του συναγωνισμού και όχι του ανταγωνισμού...


«Μελετώντας προσεκτικά ορισμένα ομαδικά παιχνίδια (όπως Κολοκυθιά, Μικρή Ελένη, Γύρω γύρω όλοι, Δεν περνάς κυρα - Μαρία), βλέπουμε ότι τα παιδιά για να τα παίξουν σχηματίζουν έναν κύκλο. Πράξη καθαρά συμβολική. Με άλλα λόγια, τα παιδιά δημιουργούν κοινότητα. Παράλληλα, όμως, το παιχνίδι δίνει στο παιδί, λιγότερο ή περισσότερο συνειδητά, τη δυνατότητα να ξεφύγει από την πραγματικότητα, από τις απαγορεύσεις, να πλουτίσει την ψυχή του με μιαν αίσθηση ελευθερίας και δημιουργίας, να ονειρευτεί. Κάτι που δεν είναι εύκολο για τα σημερινά παιδιά...

»Ας θυμηθούμε μερικά από τα παιχνίδια μας : Αλογάκι, ποδήλατο, πατίνι, τραμπάλα, κρυφτό, κυνηγητό, τσέρκι (στεφάνι), πεντόβολα, καβάλες, βόλοι, πηλός, φλογέρα, φυσαρμόνικα, τόπι, κουτσό, σβούρα, γιο-γιο, σχοινάκι, κούνια, τσουλήθρα, τρενάκια, βαρκούλες, πλοία, επιτραπέζια παιχνίδια, καπάκια, φωτιές, τσιγκολελέτα, τυφλόμυγα, τα "αγάλματα" και τόσα άλλα... Πόσα από αυτά τα παιχνίδια παίζουν τα παιδιά ;».

 Το παιχνίδι είναι και μια απόλαυση και απελευθερώνει τη φαντασία  . Καλλιεργεί θετικά συναισθήματα, την επιμονή, την προσπάθεια για συγκέντρωση, τη συνεργασία, τις ηγετικές ικανότητες, την ανεκτικότητα προς τους άλλους, το μαθαίνει τη σχέση αιτίου και αποτελέσματος, καθώς και να περιμένει τις συνέπειες των πράξεών του.

Αναπτύσσει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση, την υπομονή, διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες. Με τους διάφορους ρόλους, που καλείται το παιδί να παίξει μέσω του παιχνιδιού, «δουλεύει» διαφορετικά συναισθήματα και εικόνες, μιμείται και μαθαίνει ότι υπάρχουν διαφόρων ειδών άνθρωποι.

Ας παίξουμε πάλι συγκεντρώνοντας όλα τα ομαδικά παιχνίδια, που έπαιζαν άλλοτε τα Ελληνόπουλα...














Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ  ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ  ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ

1. Αναφέρετε τις τρεις φάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης. Γιατί έγινε σε τρεις φάσεις; 

2. Ποιες ήταν οι κύριες αποφάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης;

 3. Τι όριζε η Συνθήκη του Λονδίνου (1827); Γιατί το οθωµανικό κράτος δεν συµµορφώθηκε µε τους όρους της; 

4.  Σκεφτείτε τους πρωταγωνιστές της ναυµαχίας του Ναβαρίνου και αναλύστε τους λόγους που οδήγησαν τις Μεγάλες ∆υνάµεις της εποχής να πάρουν µε τόσο καθαρό τρόπο θέση υπέρ της Ελληνικής Επανάστασης. 

Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Γ΄ Εθνοσυνέλευση-Η ναυμαχία του Ναβαρίνου (Ναυαρίνου)

 ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΑΝ 

                                    ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΤΕΞΑΝ 




Η τουρκική κυβέρνηση απέρριψε τις προτάσεις αυτές και άρχισε να προετοιμάζεται, για να επιτεθεί εναντίον των νήσων που τις κρατούσαν οι Ελληνες.

«Η Συνθήκη του Λονδίνου, άσχετα αν δεν ικανοποιούσε απόλυτα τις ελληνικές βλέψεις, ήταν ο πρόλογος των κατοπινών διπλωματικών κινησεων που καταλήξανε στην ίδρυση του Ελληνικού Κράτους».

Οι σύμμαχοι απάντησαν στην εισβολή των Τούρκων στη Μεσσηνία στέλνοντας στις ελληνικές ακτές μια ναυτική μοίρα που κατέπλευσε στον όρμο του Ναυαρίνου, όπου ήταν ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος. Πρώτος άνοιξε πυρ ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος που ήταν μεγαλύτερος (126 πλοία απέναντι σε 27 που είχε η ενωμένη ρωσοαγγλογαλλική μοίρα). 




  Ο ΙΜΠΡΑΗΜ   ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1828  ,ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΑΥΑΡΙΝΟ 
1.Η τελική έκβαση της ναυμαχίας του Ναυαρίνου ήταν, όπως αποδείχτηκε, έξω από τα σχέδια της Αγγλίας, η οποία δεν ήθελε την καταστροφή του τουρκικού στόλου, αφού έτσι θα άλλαζαν οι ναυτικές ισορροπίες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο υπέρ της Ρωσίας. Μάλιστα, ο βασιλιάς της Αγγλίας χαρακτήρισε τη ναυμαχία «θλιβερό επεισόδιο».
2.Ἡ Ναυμαχία τοῦ Ναυαρίνου  κατέστρεψε ὁλοσχερῶς τὴν ναυτικὴ ἰσχὺ τοῦ Μωχάμετ Ἄλυ. 

3.Ἀκύρωσε τὴν προοπτικὴ τῆς σουλτανικῆς ἐξουσίας ἀπὸ τὸν Μωχάμετ Ἄλυ. 

Αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν προοπτικὴ ἐκμηδένισαν οἱ τρεῖς Μεγάλες Δυνάμεις στὸ Ναυαρῖνο. Ἀπολύτως ἐνδεικτικὸ τῶν προθέσεων τοῦ Μωχάμετ Ἄλυ εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι, μόλις τέσσερα χρόνια μετὰ τὸ Ναυαρῖνο, τὸ 1831, ὁ Ἰμπραὴμ ἐξεστράτευσε μέσῳ Σινᾶ ἐναντίον τοῦ σουλτάνου, κατέλαβε πόλεις τῆς Συρίας, συνέτριψε τὸν ὀθωμανικὸ στρατὸ στὸ Ἰκόνιο καὶ τελικῶς ἀναχαιτίστηκε στὴν Προῦσσα, λίγα χιλιόμετρα ἔξω ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη, ἀπὸ γαλλικά, ἀγγλικὰ καὶ ρωσσικὰ στρατεύματα (ἡ ἴδια σύνθεση μὲ τὸ Ναυαρῖνο).

4.Ἄνοιξε τὸν δρόμο γιὰ τὴν μετατροπὴ τῆς Αἰγύπτου σὲ ἀγγλικὴ ἀποικία καὶ τὴν διάνοιξη τῆς Διώρυγας τοῦ Σουέζ.(λίγα χρόνια μετά ) .

5.Ταυτόχρονα, ἐπιβεβαιώθηκε τὸ τέλος τῆς Ἱερᾶς Συμμαχίας, ἀφοῦ ἡ Αὐστρία εἶχε προσφέρει στὸν Ἰμπραὴμ μεταγωγικὰ ὥστε νὰ μεταφέρει τὰ στρατεύματά του στὴν Ἑλλάδα.


Ἑπομένως ἡ Ἑλληνικὴ Ἀνεξαρτησία ΔΕΝ προκύπτει ὡς αὐτόματο ἀποτέλεσμα τῆς Ναυμαχίας τοῦ Ναυαρίνου.

1. Αναφέρετε τις τρεις φάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης. Γιατί έγινε σε τρεις φάσεις; 

2. Ποιες ήταν οι κύριες αποφάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης;

 3. Τι όριζε η Συνθήκη του Λονδίνου (1827); Γιατί το οθωµανικό κράτος δεν συµµορφώθηκε µε τους όρους της; 

4.  Σκεφτείτε τους πρωταγωνιστές της ναυµαχίας του Ναβαρίνου και αναλύστε τους λόγους που οδήγησαν τις Μεγάλες ∆υνάµεις της εποχής να πάρουν µε τόσο καθαρό τρόπο θέση υπέρ της Ελληνικής Επανάστασης. 

1500 εως 1800

 μαυρο χρώμα η Γερμανία

--------------------------------------------------------

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ-σχολείο

γλώσσες  στον πλανήτη Γη 2023

τι παρατηρω;;;;
Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανοίξει η εφαρμογή σε νέο παράθυρο






Ποια κατάληξη να βάλω,

Ποια κατάληξη να βάλω, -σε ή –σαι

τι παρατηρώ;;;;;

έλυσα            λύνομαι

έλυσες            λύνεσαι

έλυσε           λύνεται

................................................................................................................................................................

Όταν το ρήμα είναι ενεργητικής φωνής και βρίσκεται στον αόριστο τότε η κατάληξη γράφεται με  π.χ.

Με -ε γράφεται και η προστακτική του αόριστου, π.χ. διάβασε το γράμμα, τρέξε στην αυλή, γράψε την άσκηση

 Όταν το ρήμα είναι παθητικής φωνής και βρίσκεται στον ενεστώτα τότε η κατάληξη γράφεται με -


 

Συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις με τη σωστή κατάληξη

 

1. Πέρασ___ ο Γιώργος και σου άφησ___ αυτό το γράμμα.

2. Αντιλαμβάνεσ___ τη σοβαρότητα της κατάστασης; Εσύ ισχυρίζεσ___ ότι το κλειδί σου το έδωσ___ ο Γιώργος. Προσποιείσ___ την ανήξερη αλλά κάποιος φταίει.

3. Βήχεις και φταρνίζεσ___ όλη την ημέρα. Γιατί δε ντύνεσ___ λίγο καλύτερα.

4. Μόλις με ενημέρωσ___ ο διευθυντής ότι έσβησ___ την απουσία. Εσύ υπερηφανεύεσ___ αλλά σκέφτεσ___ τι θα γινόταν αν δεν την έσβηνε;

5. Τηλεφώνησ___ ο Νίκος και ζήτησ___ να πας να τον δεις. Γιατί τον φοβάσ___ τόσο πολύ και γιατί τον απαρνιέσ___;

6. Δε χρειάζεται ούτε να απολογείσ___ ούτε και να λυπάσ___. Σβήσ___ το παρελθόν και όρμησ___ στο μέλλον. 

Ποια κατάληξη να βάλω, -μαι ή -με, -ται ή –τε

Οδηγίες

Όταν το ρήμα βρίσκεται στον ενικό αριθμό, άρα το υποκείμενο είναι ένα, τότε η κατάληξη είναι -μαι ή -ται.
Όταν το ρήμα βρίσκεται στον πληθυντικό αριθμό, άρα τα υποκείμενα είναι πολλά, τότε η κατάληξη είναι -με -τε.

(Διάγραψε τη λανθασμένη  απάντηση και ξαναγράψε την πρόταση σωστα)

 

  1. Οδηγίες θα βρείτε / βρείται στο πίσω μέρος της συσκευασίας.
  2. Πού βρίσκεται / βρίσκετε το σπίτι σας;
  3. Πετιέμαι / Πετιέμε για λίγο στο σπίτι του γείτονα.
  4. Το έθιμο διατηρείται / διατηρείτε μέχρι τις μέρες μας.
  5. Να  διατηρείται / διατηρείτε τα τρόφιμα σε σκοτεινό περιβάλλον.
  6. Το κινητό δεν εντοπίζεται / εντοπίζετε εύκολα.
  7. Να εντοπίσεται / εντοπίσετε τα ρήματα του κειμένου.
  8. Μα τι γράμματα είναι αυτά! Το κείμενο δε διαβάζεται / διαβάζετε.
  9. Μα γιατί δε διαβάζεται / διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες;
  10. Δε θυμάμαι / θυμάμε πότε ήρθε το δέμα.
  11. Ο παρακείμενος σχηματίζεται / σχηματίζετε περιφραστικά.
  12. Και τώρα θα πρέπει να σχεδιάσεται / σχεδιάσετε ένα τρίγωνο.
  13. Πότε θα φέρουμαι / φέρουμε το γλυκό;
  14. Η χαρά μου δεν περιγράφεται / περιγράφετε με λόγια.
  15. Μα τι ωραία που τα περιγράφεται / περιγράφετε, κύριε Πέτρο!
  16. Στην εικόνα παριστάνεται / παριστάνετε ο Κολοκοτρώνης.
  17. Εσείς τι παριστάνεται / παριστάνετε εδώ;
  18. Φεύγω για φαντάρος. Παρουσιάζομαι / Παρουσιάζομε σε 10 ημέρες.
  19. Με τέτοια μεταμφίεση ο Κώστας δεν αναγνωρίζεται / αναγνωρίζετε εύκολα.
  20. Μετά από τόσες ασκήσεις θα αναγνωρίζεται / αναγνωρίζετε εύκολα ποια κατάληξη είναι σωστή.



Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

το υψος του δεντρου

 βρισκω το υψος του δεντρου σχολειο  

συνεργατικά
Μετρώντας δυσπρόσιτα ύψη

 Θέλουμε να μετρήσουμε το ύψος ενός δέντρου ή ενός μνημείου

Η δασκάλα  μας ισχυρίζεται ότι δεν χρειαζόμαστε σκαλωσιές ή γερανούς, μετροταινίες κ.λπ. απλά μάς χρειάζεται μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, ένας καλός εκτυπωτής, ένας χάρακας και ... να έχουμε πρόσφατα μετρήσει το ύψος μας! Πώς μπορεί να γίνει ο υπολογισμός;;;;;;

Πολλά προβλήματα λύνονται με τη βοήθεια των αναλογιών, όπως π.χ. προβλήματα που αναφέρονται στη μεγένθυση ή σμίκρυνση αντικειμένων υπό κλίμακα. Οι αποστάσεις σε ένα χάρτη είναι ανάλογες με τις πραγματικές αποστάσεις

 ΘΕΩΡΙΑ

                            ΘΕΩΡΙΑ



Στα Μαθηματικά αυτή η συσχέτιση καθορίζεται με ακρίβεια:
Δύο ποσά λέγονται ανάλογα όταν πολλαπλασιάζοντας τις τιμές του ενός με έναν αριθμό, πολλαπλασιάζονται αντίστοιχα και οι τιμές του άλλου. 

1.Σ' ένα σχολείο ο λόγος των αγοριών προς τα κορίτσια είναι 7/8.
 Αν τα αγόρια είναι 56, πόσα είναι τα κορίτσια; 
2.Σε μια ντουλάπα υπάρχουν πουκάμισα και παντελόνια. Ο λόγος των παντελονιών προς τα πουκάμισα είναι 2/5. Αν υπάρχουν 12 παντελόνια, να βρείτε πόσα πουκάμισα υπάρχουν στην ντουλάπα. 

3..Ο λόγος της ηλικίας του Θεμιστοκλή προς την ηλικία του Μιλτιάδη είναι 6. Αν ο Μιλτιάδης είναι 12 ετών, πόσων ετών είναι ο Θεμιστοκλής; 
4. .Σε μια παραλία υπάρχουν ομπρέλες και ξαπλώστρες. Ο λόγος των ομπρελών προς τις ξαπλώστρες είναι 1/4. Αν υπάρχουν 132 ξαπλώστρες, τότε πόσες ομπρέλες υπάρχουν στην παραλία; 
5.Ένας περιπτεράς πούλησε μια ημέρα εφημερίδες και περιοδικά. Ο λόγος των εφημερίδων προς τα περιοδικά είναι 4/2. Αν πούλησε 16 περιοδικά, τότε πόσες εφημερίδες πούλησε;
6.Ο λόγος των γκολ που έχει δεχθεί μια ομάδα ποδοσφαίρου προς τα γκολ που έχει σημειώσει είναι 3/7. Αν η ομάδα έχει δεχθεί 15 γκολ, να βρείτε πόσα γκολ έχει σημειώσει.
 7.Σε μια κωμόπολη υπάρχει ένα θέατρο και ένας κινηματογράφος. Το περασμένο Σάββατο, ο λόγος των εισιτηρίων που κόπηκαν στον κινηματογράφο προς τα εισιτήρια που κόπηκαν στο θέατρο ήταν5/7. Αν τα εισιτήρια που κόπηκαν στο θέατρο ήταν 189, να βρείτε πόσα ήταν τα εισιτήρια που κόπηκαν στον κινηματογράφο