Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ...

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 

ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ....ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΛΥΣΗ....

Η μητέρα της Μαρίας αγόρασε 9,75 μέτρα ύφασμα για να της κάνει τρία τραπεζομάντηλα. Με πόσο ύφασμα γίνεται ένα τραπεζομάντηλο;

ΛΥΣΗ   

ΑΠΟ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΣΒΗΣΤΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ. ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ;;;;  
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 

Τέσσερα αδέλφια μοίρασαν ένα οικόπεδο που είχε επιφάνεια 935,68 τετραγωνικά μέτρα. Πόσα θα πάρει το καθένα;

ΛΥΣΗ   

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 

12 ποια πράξη εκανες;

4,25



                                                                                                                      


Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021

ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ

 αντιγραφή στο τετράδιο τις ασκήσεις και τα προβλήματα 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ 
ΗΛΕΚΤΡΑ- ΦΩΤΗΣ - IΣMHNH- ΠΑΥΛΟΣ - ΕΛΙΣΑΒΕΤ - ΓΙΩΡΓΟΣ: Ποιες ισότητες ειναι Ευκλείδεια Διαίρεση;








ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ



Ένας αυγοπαραγωγός µάζεψε από το πτηνοτροφείο του 6.000 αυγά. Από αυτά του έσπασαν 528 αυγά.
Τα υπόλοιπα τα έβαλε σε θήκες που η καθε µία χωρούσε 9 αυγά.
Πόσες αυγοθήκες γέµισε; 




ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................



· Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι σε δοχεία των 17 κιλών. Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................

ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ  ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

Πώς λύνουμε ένα πρόβλημα; Με  απλά βήματα


 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ :  

 1ο βήμα: Διαβάζουμε καλά το πρόβλημα για να το κατανοήσουμε και υπογραμμίζουμε τις πληροφορίες που μας είναι απαραίτητες για να το λύσουμε
.
2ο βήμα: Σχεδιάζουμε το πώς θα λύσουμε το πρόβλημα. Αποφασίζουμε ποιες πράξεις θα κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα.

 Λέξεις-φράσεις κλειδιά που μας οδηγούν στην επιλογή των σωστών πράξεων είναι:

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ: μοιράζω, χωρίζω, τέμνω, κόβω σε… ίσα μέρη, κατανέμω ισότιμα, πόσες φορές χωράει…, πόσες συσκευασίες χρειάζονται…, πόσες ομάδες θα σχηματίσω… κ.α.

3ο βήμα: Εκτελούμε τις πράξεις με προσοχή και γράφουμε σε κάθε αποτέλεσμα τι είναι αυτό που βρήκαμε.

4ο βήμα: Απαντούμε στο πρόβλημα και εκτιμούμε αν η απάντησή μας φαίνεται λογική. Αν δεν φαίνεται, κάνουμε τις επαληθεύσεις των πράξεων μας.
 
  ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ

Δ= δ.π +υ

ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

 


ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΓΛΩΣΣΑ, 17 ΝΟΕΜΒΡΗ 

 ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ















 





Ο Ρίτσος απαγγέλλει στο Πολυτεχνείο και εκατομμύρια τραγουδούν στην πρώτη επέτειο


Σώπα, όπου νάναι θα σημάνουν οι καμπάνες. Aυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας. Kάτου απ' το χώμα, μες στα σταυρωμένα χέρια τους κρατάνε της καμπάνας το σκοινί - περμένουνε την ώρα, δενκοιμούνται, περμένουν να σημάνουν την ανάσταση. Tούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας - δε μπορεί κανείς να μας το πάρει..








Όταν ο Νίκος Ξυλούρης τραγούδησε την «Ξαστεριά» στο Πολυτεχνείο

                

Μικρός τύμβος

Δίχως τουφέκι και σπαθί, με τον ήλιο στο μέτωπο,
υπήρξατε ήρωες και ποιητές μαζί. Είστε το Ποίημα.

Απλώνοντας το χέρι μου δε φτάνει ως εκεί
που ωραία λουλούδια σε υψηλό λειμώνας τις μορφές σας
λιτανεύει ο αέρας της αρετής. Ω παιδιά μου,

μπροστά σ' αυτό το Ποίημα μετράει μόνο η σιωπή.

Νικηφόρος Βρεττάκος




Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου

 

 


Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου - ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

Η Βυζαντινή αυτοκρατορία, ήδη από τον 13ο αιώνα, αντιμετώπιζε πάρα πολλά πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα (συνεχείς πολέμους με γειτονικούς λαούς, καταλήψεις πολλών περιοχών από τους Δυτικούς, κοινωνικές ανισότητες). Η κατάκτηση λοιπόν του βυζαντινού κράτους από τους Οθωμανούς, το 1453, ήρθε ως φυσική συνέπεια της παρακμής του.

Μέσα σε δυο αιώνες όλη η Ελληνική χερσόνησος είχε κατακτηθεί.

Μόνο τα Ιόνια νησιά, με εξαίρεση την Λευκάδα για κάποια διαστήματα, δεν πέρασαν ποτέ στην οθωμανική εξουσία, αλλά βρίσκονταν κάτω από την κατοχή των Βενετών (μέχρι το 1797), και αργότερα των Γάλλων και των Άγγλων.


ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

Ο πρώτος αιώνας ήταν πολύ δύσκολος για τους Έλληνες και τους υπόλοιπους “Ρωμιούς”, τους χριστιανούς δηλαδή της αυτοκρατορίας. Πολλοί από τους πλούσιους, τους ευγενείς και τους λόγιους κατέφυγαν τότε στις χώρες της Δύσης.

Οι πιο φτωχοί έμειναν και προσπαθούσαν να υπομείνουν τα βάσανα της σκλαβιάς. Αρκετοί άνθρωποι μετοίκησαν στα ψηλά βουνά για να απολαμβάνουν κάποιας μορφής ελευθερία.

Αυτό εξηγεί και τον μεγάλο αριθμό χωριών που σήμερα βρίσκονται σε δυσπρόσιτα και ορεινά μέρη.

Μετά τον 16ο αιώνα υπήρξαν αρκετά διαστήματα κατά τα οποία η καταπίεση των Τούρκων ήταν μικρότερη. Εκείνες τις περιόδους τονώθηκε η παιδεία και, με την συμβολή και των μορφωμένων Ελλήνων της Διασποράς, άρχισε να προετοιμάζεται το έδαφος για την Απελευθέρωση.

Σε όλη την διάρκεια της Τουρκοκρατίας ξεσπούσαν διάφορα επαναστατικά κινήματα. Αυτά, όμως, είχαν τοπικό χαρακτήρα και ήταν ανοργάνωτα. Έτσι όλα κατέληγαν σε αποτυχία.



 


Ερωτήσεις κατανόησης

ü Πόσο διάστημα χρειάστηκε για να κατακτηθεί όλη η ελληνική χερσόνησος από τους Τούρκους;

ü Ποιες ελληνικές περιοχές δεν πέρασαν ποτέ στα χέρια των Τούρκων;

ü Γιατί υπάρχουν σήμερα τόσο πολλά χωριά, κτισμένα σε απομονωμένα μέρη στα βουνά;

ü Από πότε άρχισε να προετοιμάζεται το έδαφος για την Απελευθέρωση; Τι βοήθησε σ’ αυτό;

ü Γιατί αποτύγχαναν τα διάφορα επαναστατικά κινήματα στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας;