Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

-Συγγενικές σχέσεις Η ονομαστική Η γενική Η αιτιατική


Η ονομαστική    
Α. υποκείμενο Ο Γιάννης ειναι μαθητής. 
Β. κατηγορουμενο

Η γενική                
Α. Ως αντικείµενο  
Το έδωσα του Γιάννη.     
Β. Ως προσδιορισμός

Η αιτιατική                              
Α. -Αντικείμενο
            Εκτιμώ τον Γιάννη. 
Β. Ως προσδιορισμός

  • Η γενική

    Α. Ως αντικείµενο ρημάτων, συνήθως σαν έμμεσο αντικείμενο:

    π.χ. Toυ είπα να φύγει.
            Δε μου μιλάει ποτέ.
            Μου ζήτησε την άδεια να φύγει.


    Β. Ως προσδιορισμός , ως συμπλήρωμα δηλαδή της έννοιας ενός ουσιαστικού.

    Όταν η γενική συνοδεύει ουσιαστικό, µπορεί να φανερώνει:

    Σε ποιον ανήκει κάτι (γενική κτητική):

    π.χ. Το δωµάτιο της Ασπασίας είναι τακτοποιηµένο.
            Το αυτοκίνητο του πατέρα είναι πολύ βρόμικο.
       

    Το περιεχόμενο , αυτό που περιέχει αυτό που δηλώνει το ουσιαστικό το οποίο προσδιορίζεται από τη γενική (γενική περιεχομένου):

    π.χ.  Μια οµάδα ποδοσφαιριστών επισκέφτηκε το σχολείο µας.

             Εργάζεται σε κατάστημα φωτογραφικών ειδών.
             Δίπλα στο σπίτι μου υπάρχει μια αποθήκη χαρτικών.

    την ιδιότητα , ένα χαρακτηριστικό  που έχει το ουσιαστικό το οποίο προσδιορίζεται (γενική της ιδιότητας):

    π.χ. Συνάντησα έναν άντρα υψηλού αναστήµατος.
            Είναι άτομο υψηλής ευφυίας.
            Μελετούσε για πολλά χρόνια τα πουλιά της θάλασσας.

    τη μέτρηση χώρου  / χρόνου

    π.χ. Ο αδερφός µου είναι τεσσάρων ετών.
           Μετά από ταξίδι τριών ωρών φτάσαµε στο χωριό.
           Αγόρασε σπίτι εκατό τατραγωνικών.

    το σύνολο που διαιρείται (γενική διαιρετική):

    π.χ.   Κανείς δεν είχε το θάρρος να φάει το τελευταίο κοµµάτι
              της πίτας.

             Πολλοί  μαθητές της τάξης μας δεν ήρθαν στο θέατρο.

    την αιτία για  την  οποία  γίνεται  αυτό  που  δηλώνει  το  ουσιαστικό  που προσδιορίζεται:

    π.χ. Η χαρά της δηµιουργίας ήταν το χαρακτηριστικό του.
            Δώσε μου ένα ποτήρι νερό και πεθαίνω της δίψας.


    το σκοπό για  τον  οποίο  γίνεται  αυτό  που  δηλώνει  το  ουσιαστικό  που προσδιορίζεται:

    π.χ. Η µητέρα όλο το πρωί έφτιαχνε την τούρτα γενεθλίων µου.
            Αγόρασε τα ρούχα της βάφτισης.

    τον τόπο όπου  γίνεται  ή  έγινε  αυτό  που  δηλώνει  το  ουσιαστικό  που  προσδιορίζεται:

    π.χ. Μαζεύτηκε πολύς κόσµος στο πανηγύρι του χωριού µας.
            Η γιορτή θα γίνει στην αυλή του σχολείου.

    το χρόνο που γίνεται ή έγινε αυτό που δηλώνει το ουσιαστικό που προσδιορίζεται:

    π.χ. Του χρόνου θα επιστρέψω στην Ελλάδα.

            Των Φώτων καθαγιάζονται τα ύδατα.

  • Η αιτιατική -Αντικείμενο

    Β. Ως προσδιορισμός ,Η αιτιατική χρησιμοποιείται με επιρρηματική σημασία.

  • Φεύγω, πάω σχολείο.  Να το μικρύνεις μια πιθαμή.

    Απόψε θα πάμε πλατεία.  Θα έρθουμε πάλι την Κυριακή.

  • Γονεις και μικροι επιστημονες

  • Ενθαρρύνουμε τη φυσική περιέργεια.Τα παιδιά κάνουν πολλές ερωτήσεις. Δεν χρειάζεται να έχουμε όλες τις απαντήσεις.

Κάντε ερωτήσεις....

  • "Τι βλέπεις?" (ακούω, μυρίζω, αισθάνομαι, γεύομαι)
  • "Τι νομίζετε?"
  • "Γιατί είναι σημαντικό?"
  • "Τι έμαθες?"
  • «Τι θα μπορούσαμε να αλλάξουμε;»
  • Ακούστε προσεκτικά τις απαντήσεις τους.

Κάντε Παρατηρήσεις

  • Η παρατήρηση είναι η βάση της ανακάλυψης!
  • Χρησιμοποιήστε και τις πέντε αισθήσεις για να κάνετε παρατηρήσεις.
  • Συζητήστε τι βλέπετε, μυρίζετε, ακούτε, αισθάνεστε και μερικές φορές γεύεστε!


Να επιτρέπεται η εξερεύνηση

  • Αντισταθείτε στην παρόρμηση να εξηγήσετε το «γιατί» μέχρι να ρωτήσετε τι πιστεύουν.
  • Ακόμα κι αν θέλουν να πειραματιστούν με κάτι που ξέρετε ότι δεν θα λειτουργήσει, επιτρέψτε στα παιδιά να σκεφτούν και να εξερευνήσουν μόνα τους.  
  • Μπαταρίες λεμονιού;;;;;;;


Ενθαρρύνετε τα αγόρια και τα κορίτσια εξίσου

  • Όλα τα παιδιά είναι περίεργα και θα ασχοληθούν με την εξερεύνηση.
  • Οι ικανότητες του καθενός μπορούν να αναπτυχθούν με σκληρή δουλειά και εξάσκηση!

Δημιουργήστε ένα χάος στο όνομα της επιστήμης

  • Σίγουρα, είναι  αγχωτικό αυτή τη στιγμή, αλλά τα παιδιά χτίζουν αυτοπεποίθηση καθώς πειραματίζονται, δημιουργούν  χάος και μετά καθαρίζουν ΜΟΝΑ τους.
  • Δεν είναι δουλειά σου να το κάνεις ΓΙΑ αυτούς. ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΜΟΝΑ ΤΙΣ ΤΣΑΠΑΤΣΟΥΛΙΕΣ ΤΟΥΣ!
  • Δώστε στα παιδιά χώρο να πειραματιστούν  και να φροντίσουν το περιβάλλον τους.



Ακολουθήστε την Επιστημονική Μέθοδο!



Πειράματα
Βρείτε την επόμενη επιστημονική σας δραστηριότητα https://science-u.org/tips/index.html


Ενέργεια

Τα περίεργα παιδιά έχουν πολλή ενέργεια, αλλά ξέρουν τι είναι πραγματικά η ενέργεια; Εξερευνήστε τα διάφορα είδη ενέργειας και μάθετε πώς να την αξιοποιήσετε σε αυτές τις δραστηριότητες!

Θησαυροί της Γης | Οι αντιμικροβιακές ιδιότητες του χαλκού

«Θέλουμε Πειράματα»

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSecbqoZ30kGGMczdcCSmWX854nbgsmZ3yFZqVnCpz3ciqqu-A/viewform?pli=1

https://eef.gr/articles/1-anakoinwsi-mathitikou-diagwnismou-theloume-peiramata-2024


 H Ένωση Ελλήνων Φυσικών προκηρύσσει
τον 
5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό πειραμάτων Φυσικής με τίτλο:

«Θέλουμε Πειράματα»

  Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να βιντεοσκοπήσουν ένα πείραμα Φυσικής στο σχολικό εργαστήριο ή έξω από αυτό. Στο διάρκειας (έως) 3 λεπτών βίντεο θα πρέπει να εμπεριέχεται η θεωρητική υποστήριξη του πειράματος.

Αξιολόγηση

Κάθε πείραμα θα κριθεί για τη θεωρητική τεκμηρίωση, την μεθοδολογία, την πρωτοτυπία, την παρουσίαση.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

  1. Να ανεβάσουν το βιντεοσκοπημένο τους υλικό σε κάποια πλατφόρμα ( YouTube..)
  2. Να δηλώσουν συμμετοχή μέσω της φόρμας :

https://forms.gle/2KHgmqKuuqJ3bjUA8

Οι μαθητές μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως τις 15 Μαΐου 2024.

Σκοπός του Διαγωνισμού

  Μέσα από αυτή τη δράση η ΕΕΦ σκοπεύει:

α) να αναδείξει τις πειραματικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στα σχολικά εργαστήρια

β) να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν το πείραμα στην εκπαιδευτική διαδικασία και 

γ) να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν δεξιότητες πειραματισμού, παρουσίασης και επικοινωνίας.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν:

α) μεμονωμένοι μαθητές/τριες

β) ομάδες μαθητών/τριών. Κάθε ομάδα πρέπει να αποτελείται από 2 έως μαθητές/τριες. 


1974 2024 ΚΥΠΡΟΣ

 








Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης μέσα από τη φυλακή

 



Η συνέντευξη που έδωσε στο Ναύπλιο το 1825 ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης μέσα από τη φυλακή



O Ιταλός δημοσιογράφος Ιωσήφ Πέκιο (Giuseppe Pecchio) ήλθε στην Ελλάδα το 1825 και κατάφερε να πλησιάσει τον φυλακισμένο Θοδωρή Κολοκοτρώνη.  

Μετά από προσπάθειες αρκετών ημερών, ο Πέκιο κατάφερε να συναντήσει τον Θ. Κολοκοτρώνη στην φυλακή του. Τον βρήκε ανάμεσα σε δέκα άλλους συντρόφους του και φρουρούμενο από αρκετούς στρατιώτες οι οποίοι έδειχναν προς τον στρατηγόν βαθύτατον σεβασμόν.
Λέει ο Πέκιο: «Ο Κολοκοτρώνης, αναμφίβολα, δεν είναι κοινός άνθρωπος.

Μετά από λίγες μέρες βγήκε από τη φυλακή και έγινε πανηγυρικά δεκτός στο Ναύπλιο. Κατά τη στιγμή της συμφιλίωσής του με την κυβέρνηση, απάντησε αυτοσχέδια στον λόγο κάποιου από τους επισήμους. Στην απάντησή του είναι άξια σημείωσης η παράγραφος στην οποία είπε:

– Στο ταξίδι μου από την Ύδρα έως εδώ πέταξα στη θάλασσα κάθε παράπονό μου. Κάμετε το ίδιο και σεις και θάψετε μέσα σ' εκείνο το λάκκο τα μίση σας και τις διαφορές σας. Αυτός θα είναι ο θησαυρός που θα κερδίσετε!».




 Γράφει ο Πέκιο: «αχτένιστα και άσπρα τα μαλλιά του έπιπταν εις αμφοτέρους τους ώμους του και ανακατεύοντο μπροστά με την άτακτον γενειάδα, την οποίαν μετά την αιχμαλωσίαν του είχεν αφήσει να αυξήση εις ένδειξιν πένθους και εκδικήσεως. Η μορφή του είναι ρωμαλέα. Τα μάτια του γεμάτα φωτιάν, το πολεμικόν και άγριον πρόσωπόν του ωμοίαζε με γέρικον απότομον βράχον».
Αμέσως ο Θ. Κολοκοτρώνης ρωτάει τον Ιωσήφ Πέκιο τι νέα του φέρνει και ο Ιταλός δημοσιογράφος του απαντά ότι οι Αιγύπτιοι ετοιμάζονται να κυριεύσουν το Ναβαρίνο.
Ο Κολοκοτρώνης εκούνησε μελαγχολικά το κεφάλι του και είπε: «δια να νικηθούν οι Αιγύπτιοι δεν εχρειάζοντο παρά άνδρες!…» Κάνοντας μάλιστα μία χαρακτηριστική κίνηση με το χέρι του βροντοφωνάζει: «για να βαρούν τα τουφέκια!…»
Στη συνέχεια, στρεφόμενος προς τον Ιωσήφ Πέκιο, λέει: «Ξέρετε ποιος έδωσε τη νίκη στους Αιγύπτιους; Η ενότης της διοικήσεώς των, ενώ οι Έλληνες χάθηκαν με τη μανία που έχει ο καθένας να κουμαντάρη χωρίς να ξέρη










https://www.unhcr.org/gr/student-contest-23


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
 Οι εκπαιδευτικοί, αφού συγκεντρώσουν τις εργασίες των μαθητών, θα τις αποστείλουν ηλεκτρονικά μέχρι 23 Φεβρουαρίου 2024 μέσω ειδικής φόρμας που διατίθεται στην ιστοσελίδα: https://www.unhcr.org/gr/student-contest-23, συμπληρώνοντας όλα τα σχετικά πεδία που απαιτούνται (ονοματεπώνυμο των μαθητών που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό, την πλήρη διεύθυνση και το τηλέφωνο του σχολείου ή του τόπου διαμονής τους καθώς και το όνομα του/της υπεύθυνου/ης εκπαιδευτικού κ.α.). 
Ο/Η εκπαιδευτικός που καταθέτει τις συμμετοχές οφείλει να συγκεντρώσει και να διατηρήσει τα έντυπα της έγγραφης συγκατάθεσης των γονέων/ασκούντων την επιμέλεια των μαθητών για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό και για τη δημοσίευση του έργου τους σε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, σε περίπτωση που διακριθεί, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης «Οδηγός για την Έγκριση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Δράσεων, Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Ερευνών» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Μάϊος 2023. Οι Υπεύθυνες Δηλώσεις θα πρέπει να διατηρηθούν τουλάχιστον μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού. 

Φόρμα συμμετοχής

 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ



Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100

ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  Diotimae@gmail.com  
6980221898 

Γεωργακούδης Χρήστος
Λαϊνάς Ευάγγελος
ΑΝΗΚΩ ΚΙ ΕΓΩ ΣΕ ΟΜΑΔΑ

Σαμοίλης Κωνσταντίνος
ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΜΑΔΑ

Λαμπρούση Παυλίνα
Τσε  Μαρία-Ηλία
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ


Λάγαρη Βασιλική 
Ντάσιου Αριάδνη
ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ

Πάικος Αλεξίου
Αλέξανδρος Νικολάου
Ο ΑΘΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ



Με τον τίτλο του έργου τους οι μαθητές στέλνουν το δικό τους μήνυμα.



Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Ανάλογα ποσά


Στα προβλήματα συνήθως έχουμε δύο ή και περισσότερα ποσά. 

Αν τα ποσά είναι ανάλογα, δηλαδή κάθε φορά που το ένα πολλαπλασιάζεται με έναν αριθμό πολλαπλασιάζεται και το άλλο με τον ίδιο αριθμό, τότε μπορώ να βρω μία λύση του προβλήματος με μία αναλογία.  

               ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ                                          

1. Η λεμονάδα γίνεται με μια αναλογία 3 φλιτζάνια νερό με 2 φλιτζάνια χυμό λεμονιών.

 α) Πόσα φλιτζάνια χυμό λεμονιών θα χρειάζονται για 12 φλιτζάνια νερού;

 Β) Αν τέσσερα φλιτζάνια μας κάνουν ένα λίτρο, πόσα φλιτζάνια χυμού χρειάζονται για δέκα λίτρα λεμονάδας; 

πρωτα σχηματιζω τον     ΛΟΓΟ          


2.Ένα αυτοκίνητο τρέχει με σταθερή ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα. Πόσα χιλιόμετρα θα καλύψει, διατηρώντας αυτή τη ταχύτητα, σε 2, 3, 4, 5, … ώρες;

3.Ποια από τα παρακάτω ποσά είναι ανάλογα; Δικαιολογήστε τις απαντήσεις σας. 

                                                                                                                                   Είναι Δεν είναι 

α) Η αξία ενός εμπορεύματος και το βάρος του ............................................. 

β) Το μήκος ενός υφάσματος και η τιμή του ................................................... 

γ) Το βάρος και η ηλικία ενός ατόμου .............................................................. 

δ) Ο αριθμός των εργατών και ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός έργου .................................................................................. 

 ε) Η αμοιβή και χρόνος εργασίας ενός εργάτη .............................................. 

στ) Ο αριθμός των εργατών και το έργο που εκτελούν σε ορισμένο χρόνο

 ζ) Το βάρος και το ύψος ενός ατόμου ..............................................................

 η) Το εμβαδόν ενός τοίχου και η ποσότητα της μπογιάς που θα χρειαστεί για να βαφεί ..................................................................................... 

 θ) Το εμβαδόν ενός τοίχου και τα χρήματα που θα χρειαστούν για να βαφεί ..................................................................................................................

................................................................................................................................................................

1825: Ο Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο

Στις αρχές του 1825 ο Ιμπραήμ έκανε απόβαση στην Μεθώνη (Ν.Δ. άκρο της Πελοποννήσου). Ο στρατός του ήταν καλά οργανωμένος από Γάλλους αξιωματικούς. Αντίθετα, οι Έλληνες όχι μόνο ήταν ανοργάνωτοι ακόμη, αλλά και εξαιτίας του εμφυλίου ο Κολοκοτρώνης και άλλοι οπλαρχηγοί βρίσκονταν κλεισμένοι στις φυλακές.

Η έλλειψη των εμπειροπόλεμων οπλαρχηγών οδήγησε την κυβέρνηση να διορίσει αρχηγό τού στρατού εναντίον των Αιγυπτίων έναν πλοίαρχο . Στην πρώτη μάχη που έδωσε στα Κρεμμύδια της Μεσσηνίας, ο στρατός του –όπως ήταν λογικό– διαλύθηκε.

 Ο Ιμπραήμ προχώρησε ανενόχλητος και κατέλαβε το κάστρο του Ναβαρίνου (της Πύλου). Μέχρι το τέλος της άνοιξης είχε καταλάβει όλη την Μεσσηνία. Ο λαός ήταν πανικοβλημένος.

Κι από παντού η ίδια ερώτηση από τους Ελληνες: -- Πού είναι ο Κολοκοτρώνης; 

Ο Παπαφλέσσας έγραψε ένα γράμμα στον Κουντουριώτη που του έλεγε: «Ο κόσμος εδώ αναζητά τον Κολοκοτρώνη. Είναι χρέος να τους ελευθερώσωμε».

Ο Παπαφλέσσας προσπάθησε να πείσει την κυβέρνηση να απελευθερώσει τον Κολοκοτρώνη, αλλά απέτυχε.

Τι ήταν ο Παπαφλέσσας; Ήταν ο φλογερός αγωνιστής για τον λαό του.

 Κατέβηκε ο ίδιος στο Μανιάκι, για να αντιμετωπίσει τον αιγυπτιακό στρατό. ο Γρηγόριος Δικαίος (Παπαφλέσσας) με 300 άνδρες για να αντιμετωπίσει τους Αιγύπτιους του Ιμπραήμ. «Είχε μαυρίσει ο κάμπος από τον πολύν αιγυπτιακόν  στρατόν» Για τους πεπειραμένους Αιγύπτιους και τους Γάλλους αξιωματικούς τους δεν ήταν δύσκολο να κάμψουν την αντίσταση των λιγοστών Ελλήνων, παρότι πολέμησαν με υπέρμετρη γενναιότητα Στην μάχη που ακολούθησε σκοτώθηκε, όπως και όλοι οι στρατιώτες του. Σύμφωνα με την λαϊκή παράδοση, Ο Ιμπραήμ μετά την μάχη έδωσε εντολή στους στρατιώτες του να σηκώσουν τον νεκρό Παπαφλέσσα και να τον στερεώσουν όρθιο σ' ένα δέντρο. Κατόπιν τον χαιρέτησε στρατιωτικά και τον ασπάστηκε, θέλοντας –λέει η παράδοση– με αυτόν τον τρόπο να τιμήσει τον ήρωα, ας ήταν και εχθρός του.

 Ο Ιμπραήμ μετά το Μανιάκι έφτασε ανενόχλητος μέχρι την Τριπολιτσά, την κατέλαβε (άδεια από τους κατοίκους της, αφού την είχαν εγκαταλείψει έντρομοι) και προχώρησε προς το Ναύπλιο, όπου είχαν την έδρα τους οι επαναστάτες. Η κυβέρνηση, μπροστά στην δύσκολη κατάσταση, αναγκάστηκε να δώσει γενική αμνηστία. Αποφυλάκισε τον Κολοκοτρώνη και τον διόρισε αρχιστράτηγο. Στο μεταξύ, μερικές εκατοντάδες Ελλήνων, με αρχηγούς τον Δημ. Υψηλάντη και τον Ιωάν. Μακρυγιάννη, έδωσαν σκληρή μάχη στους Μύλους (βρίσκονται σε ένα στενό πέρασμα ανάμεσα στα βουνά, κοντά στο Άργος), ανέκοψαν την πορεία τού τετραπλάσιου σε δύναμη αιγυπτιακού στρατού και τον ανάγκασαν να γυρίσει πίσω στην Τριπολιτσά.

 H κυβέρνηση στο μεταξύ ανέθεσε σε έναν Γάλλο αξιωματικό, τον Κάρολο Φαβιέρο, να αρχίσει να συγκροτεί τακτικό ελληνικό στρατό. Ο Κολοκοτρώνης, όμως, βλέποντας την ελληνική νίκη στους Μύλους, πίστευε πως οι Έλληνες δεν ήταν έτοιμοι ακόμη να αντιμετωπίσουν με κατά μέτωπο μάχες τον καλά οργανωμένο στρατό τού Ιμπραήμ και επομένως θα έπρεπε να συνεχίσουν την τακτική του κλεφτοπολέμου.


Ερωτήσεις κατανόησης
 1. Με βάση τα όσα διαβάσατε στο κείμενο, γιατί ήταν αναμενόμενο να νικηθεί ο στρατός του Σκούρτη από τον στρατό του Ιμπραήμ; 
2. Διηγηθείτε με λίγα λόγια τι έγινε στο Μανιάκι. 
3. Πού πήγε μετά το Μανιάκι ο Ιμπραήμ; Γιατί «ανενόχλητος»; Οι Έλληνες γιατί δεν αντιδρούσαν; 
4. Τι έγινε αργότερα στους Μύλους; Πώς μπόρεσαν να νικήσουν οι Έλληνες τους τετραπλάσιους σε αριθμό Τούρκους; 




πληροφοριες......1. Οι πολεμικές επιχειρήσεις κατά το έτος 1825
Ο Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο και πρώτες αντιδράσεις Στις αρχές του 1825 η άφιξη του Ιμπραήμ Πασά στην Πελοπόννησο βρήκε την επαναστατική δράση των Ελλήνων σε ύφεση, εξαιτίας των εμφύλιων διαμαχών που είχαν ξεσπάσει για την πολιτειακή οργάνωση του επερχόμενου νεοσύστατου κράτους. Ο Ιμπραήμ Πασάς, γιος του τοπάρχη της Αιγύπτου Μωχάμετ Άλη, ήταν γεννημένος στην Καβάλα το 1789. Είχε λάβει μόρφωση από Ευρωπαίους παιδαγωγούς και είχε αποδείξει τις στρατιωτικές του ικανότητες στην Αίγυπτο, με τη δράση του κατά των διαφόρων αποστατών. Από το 1818 οργάνωνε τακτικό στρατό, υπό την εποπτεία Γάλλων εκπαιδευτών, απόστρατων των Ναπολεόντειων πολέμων. Όταν ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση, ο Σουλτάνος του ανέθεσε την καταστολή της στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο. Το 1824 κατέλαβε την Κρήτη. Θεώρησε πως η κατάλληλη στιγμή για να αποβιβαστεί στον Μωριά ήταν όταν ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος και φυλακίστηκε ο Θ. Κολοκοτρώνης. Τον Φεβρουάριο του 1825, έφτασε στη Μεθώνη το πρώτο τμήμα 5.000 ανδρών, το οποίο θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, αν έλειπε η διχόνοια μεταξύ των Ελλήνων. Το επόμενο διάστημα το στρατιωτικό σώμα του Ιμπραήμ ανερχόταν στους 20.000, ενισχυμένο με ιππικό, πυροβολικό, μηχανικό και πολεμοφόδια. Ο ερχομός του προξένησε ανασφάλεια που εξελίχθηκε σε πανικό, ηττοπάθεια, εγκατάλειψη κάθε προσπάθειας για την αντιμετώπιση του ισχυρού επιδρομέα . Η Κυβέρνηση θορυβήθηκε και με κοινή απόφαση του Βουλευτικού και Εκτελεστικού Σώματος αποδόθηκε αμνηστία στους φυλακισμένους οπλαρχηγούς. Ο τόπος τούς χρειαζόταν για να αφυπνίσουν το εθνικό αίσθημα, να ξεσηκώσουν τον λαό.
Το δύσκολο έργο της αναχαίτισης του εχθρού στον Μωριά, ανέλαβε ο Θ. Κολοκοτρώνης, που διορίστηκε  αρχιστράτηγος για τον σκοπό αυτό.
Σημαντική ήταν και η προσπάθεια του Παπαφλέσσα να αναπτερώσει το  ηθικό των Ελλήνων/.Ο Ιμπραήμ είχε ήδη ξεκινήσει να προελαύνει στον Μωριά. Η κατάκτηση της Μεσσηνίας ήταν για εκείνον εύκολη υπόθεση. Ο τακτικός στρατός του φαινόταν αδύνατο να νικηθεί. Οι Έλληνες ήξεραν καλά μόνο τη μέθοδο του κλεφτοπόλεμου και ο Θ. Κολοκοτρώνης αποφάσισε πως αυτή θα ακολουθούσε, με την αποφυγή ανοιχτής μάχης και τις συνεχείς φθορές κατά του εχθρού. Η μάχη κατά μέτωπο ήταν αδύνατη, μιας και υπήρχαν δυσκολίες, αρχικά, στη στρατολόγηση ικανοποιητικού αριθμού πολεμιστών, αλλά και στην οργάνωσή τους, έπειτα. Το μόνο που μπορούσαν να πετύχουν, ήταν να φέρνουν σε δύσκολη θέση τα στρατεύματα του Ιμπραήμ, χτυπώντας τις φρουρές του σε επίκαιρα σημεία που καταλάμβανε για τον έλεγχο της επικοινωνίας και κάνοντας επιθέσεις στις φάλαγγες που συνόδευαν εφοδιοπομπές. Ακολουθώντας αυτόν τον τρόπο, οι Έλληνες τα κατάφερναν συχνά, οι δυσκολίες όμως ήταν πολλές, καθώς έπρεπε να ζουν στα βουνά κρυμμένοι, να μετακινούνται νύχτα, να αγρυπνούν εξαντλημένοι, χωρίς τροφή

1913

 http://efimeris.nlg.gr/ns/main.html






















Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Ο κάτωθι υπογραφόμενος/η

……………………………………………….……………………………………..………….…., γονέας/κηδεμόνας του/της ………………………………………………………………………………..……………………………………μαθητή/τριας της

……….…… τάξης του Β΄Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας  …………………………………………………………………………………………………


δηλώνω υπεύθυνα

ότι έχω ενημερωθεί και ότι επιτρέπω:


τη συμμετοχή του/της στον  27ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας  με κεντρικό θέμα «Ανήκουμε όλοι στην ίδια ομάδα»

και  τη δημοσίευση του έργου τους σε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, σε περίπτωση που διακριθεί, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης «Οδηγός για την Έγκριση 

Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Δράσεων, Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Ερευνών» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Μάϊος 2023

  Επισημαίνεται ότι η Ύπατη Αρμοστεία συμμορφώνεται με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων το οποίο αποτελείται κυρίως

 από τη Γενική Πολιτική της Υ.Α. ΟΗΕ για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και της Ιδιωτικότητας και την Πολιτική της για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων Προσώπων

 υπό την εντολή της.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά από τις 1 Νοεμβρίου 2023 έως 23 Φεβρουαρίου 2024. Οι συμμετοχές θα σταλούν ηλεκτρονικά από τους εκπαιδευτικούς ως αποτέλεσμα επεξεργασίας του θέματος στο μάθημα. 

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό μπορεί να διεξαχθεί τόσο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων όσο και ως κατ’ οίκον εργασία εκτός ωρολογίου προγράμματος, καθώς είναι σημαντικό να είναι το αποτέλεσμα συζήτησης 

και ανταλλαγής απόψεων μέσα στην τάξη ή με τη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων στο σπίτι.

Ενημερώθηκα σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα της πρόσκλησης συμμετοχής για την επεξεργασία


δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν τον/τη μαθητή/τρια

και παρέχω τη συγκατάθεσή μου για την επεξεργασία τους.


Ημερομηνία: _____ / _____ / _____________

Ο/H δηλών/ούσα



________________________________________________

(Υπογραφή & Ονοματεπώνυμο)

τα ηλεκτρόνια

 

Μάθετε πώς ρέουν τα ηλεκτρόνια μέσω ενός μεταλλικού αγωγού χρησιμοποιώντας αυτήν τη διαδραστική προσομοίωση του μοντέλου Drude της ροής ηλεκτρονίων. Σε αυτή την προσομοίωση, προστίθενται ηλεκτρόνια στη δεξιά πλευρά της λεπτής μεταλλικής πλάκας. Αυτά τα επιφανειακά ηλεκτρόνια δημιουργούν ένα ηλεκτρικό πεδίο που ωθεί τα ηλεκτρόνια μέσα στο μέταλλο προς τα αριστερά. Τελικά το επιφανειακό φορτίο και στις δύο πλευρές ισορροπεί και το ρεύμα ηλεκτρονίων σταματά να ρέει.