Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Γ΄ Εθνοσυνέλευση =Η ναυμαχία του Ναβαρίνου













Η ναυμαχία στο Ναβαρίνο ήταν καθοριστική για την ελληνική ανεξαρτησία, αφού έδειξε πως τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων είχαν πια μεταστραφεί υπέρ της δημιουργίας ενός ανεξάρτητου ελληνικού κράτους



Ερωτήσεις κατανόησης

1. Αναφέρετε τις τρεις φάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης. Γιατί έγινε σε τρεις φάσεις;

2. Ποιες ήταν οι κύριες αποφάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης;

3. Τι όριζε η Συνθήκη του Λονδίνου (1827); Γιατί το οθωμανικό κράτος δεν συμμορφώθηκε με τους όρους της;

4. Διηγηθείτε με λίγα λόγια την ναυμαχία του Ναβαρίνου (πού έγινε, πότε έγινε, ποιοι πήραν μέρος, ποιοι κέρδισαν).

5. Σκεφτείτε και αναλύστε τους λόγους που οδήγησαν τις Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής να πάρουν με τόσο καθαρό τρόπο θέση υπέρ της Ελληνικής Επανάστασης, βοηθώντας τους Έλληνες στην ναυμαχία του Ναβαρίνου.




. Για ποιον λόγο προσπαθούσε τόσο πολύ καιρό (περίπου 10 μήνες) να καταλάβει (ο Κιουταχής) την Ακρόπολη; Ποιος διορίστηκε τότε αρχιστράτηγος; Ποιες ήταν οι κινήσεις του;4. Ποιο ήταν το πρόβλημα των οπλαρχηγών με τους δύο Άγγλους στρατιωτικούς που ανέλαβαν την αρχηγία; Γιατί είχαν παρεξηγηθεί οι Έλληνες στρατιωτικοί; 5. Πώς πέθανε ο Καραϊσκάκης; 6. Γιατί πιστεύετε πως έπαθε πανωλεθρία ο ελληνικός στρατός στην μάχη του Αναλάτου; 7. Γιατί ήταν χρήσιμο να υπάρχουν, έστω και μικρές, επαναστατικές εστίες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας;




Συνέντευξη με τον Aντώνη-Ευθύς και πλάγιος λόγος

 http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2005/Glossa_ST-Dimotikou_html-empl/index3_01.html

Ευθύς και πλάγιος λόγος στα νέα ελληνικά


Όπως διαπιστώνουμε στον πλάγιο λόγο ξεκινάμε με μια κύρια πρόταση που έχει ένα ρήμα με τη σημασία των: λέω, ρωτάω, διατάζω, αισθάνομαι, γνωρίζω, απαντώ, επισημαίνω, ισχυρίζομαι κ.ά. και ακολουθεί ο ευθύς λόγος ως δευτερεύουσα πρόταση με κάποιες αλλαγές

Συνώνυμα του είπεΕίπε, δήλωσε, περιέγραψε, έγραψε, σχολίασε 


Ποιες αλλαγές διαπιστώνουμε στο είδος των προτάσεων, στο πρόσωπο του ρήματος, στο πρόσωπο και στο είδος της αντωνυμίας;




1.

Ευθύς λόγος

- Γιώργο, πού πήγες εχτές;

- Πήγα στον κινηματογράφο.

- Την επόμενη φορά ειδοποίησέ με να έρθω κι εγώ.

- Εντάξει, Γιάννη, θα σε ειδοποήσω, όταν θα ξαναπάω.



Πλάγιος λόγος

1. Ο Γιάννης ρώτησε τον Γιώργο πού πήγε εχτές κι εκείνος απάντησε ότι πήγε στον κινηματογράφο. Τότε ο Γιάννης του είπε την επόμενη φορά να τον ειδοποιήσει να πάει κι εκείνος κι ο Γιώργος συμφώνησε ότι θα τον ειδοποιήσει, όταν θα ξαναπάει.



Ειδική περίπτωση



Ο ευθύς λόγος μπορεί να μεταφερθεί αυτολεξεί, δηλαδή όπως ακριβώς ειπώθηκε, βάζοντάς τον μέσα σε εισαγωγικά «», π.χ.



Ευθύς λόγος: Θανάση, έλα εδώ πάνω αμέσως.

Πλάγιος λόγος: ... και τότε μου είπε: «Θανάση, έλα εδώ πάνω αμέσως».

Δε θα βρέξει σήμερα

Σήκω αμέσως όρθιος
Πού γύριζες όλη μέρα;
Βάλε μου να φάω (βουλητική)
Το ξέρω ότι έπαιζες (ειδική)
Θα έρθω, όταν μπορέσω (χρονική)
Φεύγω, επειδή βαρέθηκα (αιτιολογική)
Μαρία, αν θέλεις, έλα (υποθετική)

ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ
Πήγα στον κινηματογράφο   

ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΑΣ
Το α' πρόσωπο
ειδοποίησέ με
θα σε ειδοποήσω

Ποιες αλλαγές διαπιστώνουμε στον χρόνο του ρήματος;

Αλλαγές έχουμε επίσης και στους χρόνους των ρημάτων. Ας δούμε τα παραδείγματα

 

Αγοράζω μια τυρόπιτα.

 

Λέει / έλεγε / έχει πει / είπε / είχε πει ότι αγοράζει / αγόραζε / έχει αγοράσει / αγόρασε / είχε αγοράσει μια τυρόπιτα 

Από τα παραπάνω παραδείγματα προκύπτει ότι κατά τη μεταφορά από τον ευθύ λόγο στον πλάγιο, όταν δεν υπάρχει κάποιος χρονικός προσδιορισμός μέσα στην πρόταση, τότε υπάρχει πληθώρα επιλογών στη χρήση των χρόνων. Πιο συγκεκριμένα:

α. Όταν το ρήμα του ευθύ λόγου βρίσκεται στον ενεστώτα (πρδγ. α'), ο ομιλητής μπορεί στον πλάγιο λόγο να χρησιμοποιήσει όποιο χρόνο θέλει


Συνέντευξη με τον Aντώνη

1. Πόσων χρονών είσαι, Aντώνη;

Eίμαι 18 χρονών και πάω στη Γ' Λυκείου. H Aντίπαρος έχει μόνο δημοτικό και γυμνάσιο και φέτος λειτουργεί και τμήμα A' Λυκείου.Tο σχολείο μου είναι απέναντι, στην Παροικιά της Πάρου. Kάθε πρωί όλα τα παιδιά περνάμε με το φεριμπότ απέναντι στην Πάρο. Mετά παίρνουμε το λεωφορείο και μας πάει στο σχολείο. Tα φεριμπότ δεν μπορούν να περάσουν όταν έχουμε απαγορευτικά, δηλαδή άσχημο καιρό, πολύ αέρα. Xάνουμε το σχολείο. Δε λέω, ωραία είναι να χάνεις κανά μάθημα, αλλά οι άλλοι προχωρούν και, αν χάσουμε πολλά, μετά είναι δύσκολα…


2. Tι είναι αυτό που σου αρέσει στο χωριό σου; Πώς περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;

Mου αρέσει η σχέση μου με το περιβάλλον, γιατί είναι ήρεμα. Oι βόλτες που κάνουμε εμείς εδώ είναι στις παραλίες και στις εξοχές. Eίμαστε πολύ δεμένοι με τη φύση. Ακόμα και το καλοκαίρι που έρχονται τουρίστες, εμείς την ηρεμία μας δεν τη χάνουμε. Δεν είναι όπως στην Aθήνα. Έχουμε άλλους ρυθμούς.

Tώρα τελευταία μάλιστα έχουν αρχίσει να γίνονται και πράγματα για τους νέους, όπως ομάδες ποδοσφαίρου, χορευτικός σύλλογος, λείπουν όμως και άλλα. Λείπει ένα γυμναστήριο, μια λέσχη για μας τους νέους! Nα κάνουμε διάφορα πράγματα. Tώρα μόνο τις καφετέριες έχουμε και το ποδόσφαιρο.

Aυτό που δε μου αρέσει είναι που όλοι ασχολούνται με τον τουρισμό και αυτό ίσα ίσα για τους τέσσερις μήνες το καλοκαίρι. Δε νοιάζονται για μας τους ντόπιους.


3. Eσύ πηγαίνεις καθόλου στην Aθήνα;

Πηγαίνω στην Aθήνα γιατί μου αρέσει η νοοτροπία των ανθρώπων. Δεν ασχολούνται μαζί σου συνέχεια και δεν τους νοιάζει η εμφάνισή σου. Mου αρέσει επειδή είναι μεγάλη πόλη και χάνεσαι. Eίσαι άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Aν θέλεις να δεις κάποιον, τον ειδοποιείς. Έχει τόσα μέρη που δεν τα έχω δει ακόμα. Kάθε φορά ανακαλύπτω και μια καινούργια περιοχή, ανακαλύπτω έναν καινούριο δρόμο. Αυτά εμείς εδώ δεν τα έχουμε, αφού ξέρουμε και το παραμικρό πετραδάκι.

Πώς να χαθείς; Oλοι ξέρουν πού είσαι! Πάντως δε θα ήθελα να μένω στην Aθήνα.

4. Mπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου, πώς θα είσαι σε πέντε, έξι χρόνια; Tι έχεις σκεφτεί για το μέλλον σου; Πώς θα ήθελες να γίνουν τα πράγματα;

Eγώ τώρα σκέφτομαι να βρω μια δουλειά ώστε να μείνω στο νησί. Θα ήθελα να γίνω λιμενικός. Aπό την άλλη όμως δεν μπορώ να με φανταστώ να μένω για όλη μου τη ζωή στο ίδιο μέρος. Θα ήθελα να ζήσω σε μια πόλη αλλά όχι για πάντα. Για κάποια χρόνια μόνο, για να έχω και αυτή την εμπειρία.

Mετά εδώ θέλω να γυρίσω, στην Aντίπαρο. Eδώ μεγάλωσα. Mου αρέσει εδώ. Tο πανεπιστήμιο δε με ενδιαφέρει.


Πρόσκληση για ενημέρωση γονέων της Στ ΄ τάξης

Καλούνται οι γονείς  των μαθητών/τριων της ...............

την Τετάρτη 10/4/2024 και ώρα .......


σε ενημερωτική συνάντηση

Θα συζητηθούν θέματα σχετικά με  την αγωγή και την πρόοδο των μαθητών στα Μαθηματικα  


Η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη.

Κυριακή 7 Απριλίου 2024

 http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/math_st/kath/kath_1_168.pdf


ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ 
Μεγέθυνση ή σμίκρυνση σημαίνει ότι όλες οι πλευρές του σχήματος πολλαπλασιάζονται επί τον ίδιο αριθμό. Σε ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο για να έχω μεγέθυνση ή σμίκρυνση θα πρέπει ο λόγος (το πηλίκο) της βάσης προς το ύψος να είναι σταθερό. 
ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 
Αναζητώ.........................................
ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ


λύση =ρίζα

 Δίνεται η εξίσωση 18x+ 12= 70x +12
 Για την εξίσωση αυτή ισχύει:
 Α)λύση της εξίσωσης είναι ο αριθμός 1 
Β) λύση της εξίσωσης είναι το 0 
Γ) λύσεις της εξίσωσης είναι οι αριθμοί 2 και 3 
Δ) η εξίσωση έχει για ρίζα τον αριθμό 1/ 2
 Ε) τίποτα από τα προηγούμενα


 http://ath3.athena.net.gr/wordpress/wp-content/uploads/2014/07/katanoisi_keimenwn_ellinikis_glwssas_gym_2014.pdf

Σάββατο 6 Απριλίου 2024

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 56

 







ΔΥΟ ΕΥΘΕΙΕΣ  ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ      ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕΤΕΣ  ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΥΘΕΙΑ
για την κατασκευη  ΠΑΡΑΛΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ(ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, τετράγωνο  ,  ρόμβος  )


Συμμετρία ως προς άξονα: 
Συμμετρικό σημείο Β ως προς ευθεία ε, είναι το σημείο Γ με το οποίο συμπίπτει το Β, αν διπλώσουμε το φύλλο κατά μήκος της ευθείας ε. (Τα συμμετρικά ως προς ευθεία σχήματα είναι ίσα) Άξονας συμμετρίας: Άξονας συμμετρίας σχήματος ονομάζεται η ευθεία που χωρίζει το σχήμα σε δύο μέρη, τα οποία συμπίπτουν όταν διπλωθεί το σχήμα κατά μήκος της ευθείας. Τότε λέμε ότι το σχήμα έχει άξονα συμμετρίας την ευθεία αυτή. 
Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος:
 Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος λέγεται η ευθεία που είναι κάθετη προς αυτό και διέρχεται από το μέσον του. 
Κάθε σημείο της μεσοκαθέτου ενός ευθυγράμμου τμήματος έχει ίσες αποστάσεις (ισαπέχει) από τα άκρα του. 
Κάθε σημείο που ισαπέχει από τα άκρα ενός ευθυγράμμου τμήματος βρίσκεται πάνω στη μεσοκάθετό του. 
H μεσοκάθετος ενός ευθυγράμμου τμήματος είναι άξονας συμμετρίας του.





















Τρίτη 2 Απριλίου 2024


ΛΕΞΙΚΟ

 https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%82&dq=

λεξιλόγιο: επάγγελμα, χτίστης, υπόθεση, πλατεία, σκαλωσιά, πείσμα, οικοδομή, ανεβαίνω, κυριεύει, πάτωμα, συνέντευξη, νησί, ασχολούμαι, μυλωνάς, σκληρός, κτήμα, υποφέρω, μεροκάματο, εμπόρευμα, τσαγκάρης, γεωτρύπανο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, περιβάλλον, ρυθμός, σύλλογος, λέσχη, νοοτροπία, ανακαλύπτω, λιμενικός, πανεπιστήμιο, έρευνα, ερευνητής, επιστήμονας, εργαστήριο, σύμπαν, ανίχνευση, ρύπανση, προκατάληψη, εξοπλισμός, φύλο, εμψυχώνω, έμπνευση, συμβάλλω, ανεξαρτησία, προσωπικότητα, πανανθρώπινος, ιπτάμενος, εφημερίδα, συναρπαστικός, ανταπόκριση, κατατροπώνω, εισιτήριο, αεροδυναμικός, ανεμιστήρας, διαιτητής, σερβιτόρος,


Οικογένεια λέξεων:

 Ροή (διαρροή, εισροή, κτλ.)

 Βάση (πρόσβαση, διάβαση, έκβαση κτλ.)

 Έργο (ανεργία, εργοδότης, εργάτης κτλ.)


Γραμματική:

 Επίθετα σε –υς, -εία, -υ (οξύς, οξεία, οξύ, ταχύς, θρασύς, βραδύς κτλ.)

 Επίθετα σε –ων, ούσα, -ον (ο ενδιαφέρων, η ενδιαφέρουσα, το ενδιαφέρον, παρών, επιζών, απών κτλ.)

Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

 ΔΗΛΩΣΗ


Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή

που έχει προκηρυχθεί από την Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. την

1/4/2024, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το

οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και

πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο

4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023

«Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση

των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και

Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας

εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα

τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις

με Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες, προϊστάμενους/ές σχολικών

μονάδων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης

κ.τ.λ.).


ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ




από:2 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ mail@2dim-igoum.thesp.sch.gr
προς:Αγορίτσα Καραμπουκούκη <agoritsak@yahoo.gr>,
Αυγούστα Ευθυμίου <avgoustae@hotmail.com>,
Γιώργος Ρίζος <rizos.v.george@gmail.com>,
Ελένη Καμποσιώρη <elkamp26@gmail.com>,
Ελευθερία Γιώγου <elgiogou@gmail.com>,
Ευαγγελία Καλογραιάκη <kalograi@sch.gr>,
Ευαγγέλου Χρυσαυγή <xrysavgh94@gmail.com>,
Ηλίας Λώλης <iliaslolis@gmail.com>,
Θεοδώρα Σίμου <simoudora@hotmail.com>,
Θωμαϊς Αναστασίου <thwmais.a@hotmail.com>,
Ιωάννης Μακάριος <makioannis@hotmail.com>,
Καλαμπάκα Ελένη <diotimae@gmail.com>,
Κάτση Βασιλική <katsibasiliki@gmail.com>,
Λιώλη Σοφία <lioli.sophie@gmail.com>,
Μαρία Γίτσα <maria.gitsa@hotmail.com>,
Μαρία Κομίνη <maria.komini72@gmail.com>,
Μπίστα Βασιλική <Vasilikibista80@gmail.com>,
Νίκη Κολιογιάννη <n.koliogianni@gmail.com>,
Ντίνα Γεώργου <ntingeo@gmail.com>,
Παπακωνσταντίνου Ουρανία <rpapakonstantinou@gmail.com>,
Παρασκευή Τσολογιάννη <paraskevh.tsologiannh@hotmail.com>,
Παύλος Νάστος <paulnastos@gmail.com>,
Πολυξένη Χαραλαμποπούλου <tzeniCharalampopoulou@gmail.com>,
Σοφία Κακοσίμου <sofiakakosimou@gmail.com>,
Σοφία Χρήστου <sof_christou@yahoo.gr>,
Σταυράκη Αλεξάνδρα <alexstavraki@gmail.com>,
Στέργιος Χατζηϊωάννου <stergxatzi@gmail.com>,
Φίλιππας Παπαδόπουλος <filippas72@hotmail.com>

Subject: Fwd: Απόφαση για απεργία αποχή

 

 

 

Από: ΔΟΕ <secretariat@doe.gr>
Ημερομηνία: 2 Απριλίου 2024 - 9:32:35 πμ EEST
Προς: ΔΟΕ <secretariat@doe.gr>
Θέμα: FW: Απόφαση για απεργία αποχή

 


 








μουσικη




 

Eπιστήμη με άρωμα γυναίκας

Οι επιστημονικές γνώσεις είναι αποτέλεσμα έρευνας,

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ που λύθηκαν, 

και όχι "αλήθειες" που έπεσαν από τον ουρανό στα κεφάλια κάποιων ιδιοφυών ανθρώπων.

Η επιστήμη στην υπηρεσία του ανθρώπου: το αξεπέραστο παράδειγμα της Μαρί Κιουρί

Την εποχή εκείνη, το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας δεν ήταν ακόμη εξ ολοκλήρου γνωστό. Μόλις είχαν ανακαλυφθεί οι ακτίνες Χ από τον Βίλχεμ Ρέντγκεν και είχε ληφθεί η πρώτη ακτινογραφία (1895). Έναν χρόνο αργότερα ο Ανρί Μπεκερέλ ανακάλυψε ότι άλατα ουρανίου (ενώσεις με ουράνιο) εξέπεμπαν, αυθόρμητα, έναν τύπο ακτινοβολίας που διέφερε από τις πρόσφατα ανακαλυφθείσες ακτίνες Χ και μπορούσε να αποτυπωθεί σε φωτογραφική πλάκα. Η Μαρί μελέτησε αυτόν τον νέο τύπο ακτινοβολίας στη διδακτορική της διατριβή ‒ως η πρώτη γυναίκα- διδάκτορας στην Ευρώπη‒ μέσω της μελέτης του χημικού στοιχείου θόριο, που επίσης εξέπεμπε ίδιου τύπου ακτινοβολία. Κατέληξε ότι η ποσότητα της ακτινοβολίας εξαρτιόταν μόνο από την ποσότητα του θορίου ή ουρανίου και όχι από τη χημική μορφή του. Συμπέρανε λοιπόν ότι η ακτινοβολία έπρεπε να προέρχεται από το ίδιο το άτομο και όχι από κάποια χημική αντίδραση μεταξύ ατόμων. Αυτό συνέβαλε αποφασιστικά στην αμφισβήτηση της επικρατούσας, μέχρι τότε, θεωρίας περί αδιαιρετότητας του ατόμου. Το ζεύγος Κιουρί ονόμασε το φαινόμενο της εκπομπής ακτινοβολίας από τα άτομα «ραδιενέργεια» και μελέτησε εκτενώς στοιχεία του περιοδικού πίνακα προκειμένου να εντοπίσει και άλλα ραδιενεργά στοιχεία. Στην πορεία αυτή, το 1898, ανακάλυψαν δύο νέα χημικά στοιχεία, το πολώνιο και το ράδιο, τα οποία ήταν πολύ πιο ραδιενεργά από το ουράνιο.

Στην ερώτηση των δημοσιογράφων αν παίζει ρόλο το φύλο, το θρήσκευμα ή η κουλτούρα

στην προσωπικότητα και στη δουλειά ενός ερευνητή, η Μπεν Λάκνταρ απαντά:
«Mπροστά στην επιστήμη δεν υπάρχουν τέτοιες διαφορές, γιατί υπάρχουν αυστηροί κανόνες που εφαρμόζεις σε κάθε βήμα της έρευνας. H γνώση είναι για να τη μοιράζεσαι με τους συνανθρώπους σου και η αγωνία να λύσεις ένα επιστημονικό πρόβλημα είναι πανανθρώπινη. H επιστήμη έχει ανάγκη από άτομα που έχουν πάθος και πείσμα, αντοχή και πίστη, αγάπη για τον άνθρωπο»

.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

  μαθητές  συνεργάστηκαν σε μια κοινή δράση με τοΓαλλικό Ινστιτούτο και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι, μεσκοπό τη δημιουργία ενός γαλλόφωνου οδηγού μουσείου με παιγνιώδεις δραστηριότητες για τονεανικό κοινό.Βασικός στόχος της δράσης ήταν να αφυπνιστούν οι μαθητές πολιτιστικά και νακαλλιεργήσουν ένα πλήθος δεξιοτήτων σε ένα σύγχρονο μουσειακό περιβάλλον, που δε δείχνει μόνο


μια συλλογή, αλλά ερμηνεύει, εκπαιδεύει και ταυτόχρονα ψυχαγωγεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι τοΜουσείο,αν και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το σχολείο, δεν το είχε μέχρι εκείνη τη στιγμήεπισκεφθεί κανένας από τους μαθητές που συμμετείχαν στη δράση.Η συμμετοχή τους αυτήενίσχυσε:α)την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4 skills: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,Συνεργασία, Δημιουργικότητα),β)την ψηφιακή μάθηση του 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακόπεριβάλλον), γ)την παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών καιτηςδημιουργικότητας, δ)τις δεξιότητεςζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα,υπευθυνότητα), ε)τις δεξιότητες του νου (δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), στ)τηνευρωπαϊκή τους ταυτότητακαι ζ)τη γλωσσομάθεια,Εν κατακλείδι η δράση αυτή ενίσχυσε ολιστικάτους μαθητές καθώς συνέβαλε στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη τους,ενθαρρύνοντας, την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία , τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία σεένα ξενόγλωσσο γλωσσικό περιβάλλον . Οι μαθητές του  απόεπισκέπτες μετατράπηκαν σε πρεσβευτές, καθώς ο οδηγός τους διατίθεται πλέον δωρεάν στηνείσοδο του Μουσείου.
αΗ καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών μέσω της τέχνης και τηςδημιουργικότηταςΗ δημιουργικότητα συνιστά την προσαρμοστική ικανότητα του ατόμου να αντιμετωπίζει νέεςπραγματικότητες και προβλήματα, καθώς και να παράγει πρωτότυπες και καινοτόμες ιδέες και είναικοντά στην ιδέα της ανθεκτικότητας, τηςικανότητας να αντέχει κανείς ή να ανακάμπτει γρήγορα .

Τα τελευταία χρόνια αποτελεί κοινή διαπίστωση της εκπαιδευτικής κοινότητας πως το μάθημα τηςΓεωγραφίας καταλαμβάνει, όλο και περισσότερο, μειονεκτική θέση στα Αναλυτικά Προγράμματα τωνσχολικών εγχειριδίων. Ως εκ τούτου, φαίνεται πολλές φορές να περιορίζεται στην επιφανειακήπαρουσίαση επιλεγμένων ηπείρων, καθώς και στη στείρα αποστήθιση χωρικών σημείων καιγεωγραφικών εννοιών, αποστερώνοντας από τους μαθητές/τις μαθήτριες τη χαρά και την αξία τηςαναζήτησης. Ωστόσο, είναι ανέφικτο να απεμπολήσει η επιστήμη της Γεωγραφίας τον διαθεματικόχαρακτήρα της και να εξεταστεί, πόσο μάλλον να διδαχτεί, ως ένα μάθημα απογυμνωμένο από τιςανθρωποκεντρικές και δι-επιστημονικές αρχές του. Γι' αυτούς τους λόγους, κρίνονται απαραίτητες ηπροαγωγή και η υιοθέτηση της γεωγραφικής σκέψης, η οποία στηρίζεται στη διερευνητική ζύμωσητων μαθητών/μαθητριών και ευνοεί το κλίμα διαλόγου μεταξύ τους.Οι παραπάνω θέσεις, λοιπόν,αποτέλεσαν γόνιμα εναύσματα για τη δημιουργίαενόςεξαμηνιαίου προγράμματος, με βάση τηδιερευνητική μέθοδο του Project, στο οποίο συνδιαλέγονται οι επιστήμες της Γεωγραφίας, τηςΙστορίας, της ΚοινωνικήςκαιΠολιτικής Αγωγής και των Θρησκευτικών. Στην παρούσα εργασία,παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία των ηπείρων από το μάθημα τηςΓεωγραφίας της Στ’ Δημοτικού, η οποία εφαρμόστηκε για ένα διδακτικό εξάμηνο (Φεβρουάριος 2023-Ιούνιος 2023) Το προτεινόμενο διδακτικό σενάριοαποτελείται από δραστηριότητες,βασισμένες στην κινητοποίηση του μαθητικού δυναμικού νααναζητά πληροφορίες σωστά, να συνδιαλέγεται σε ομαδικό-συνεργατικό πλαίσιο, καθώς και ναγνωρίσει το κοινωνικό/πολιτικό/ιστορικό γίγνεσθαι του εκάστοτε τόπου. Αρχικά, περιγράφονται ηδομή του προγράμματος, η στοχοθεσία και ο τρόπος υλοποίησης του. Ακολούθως, γίνεται λόγος γιατην εφαρμογή του στη σχολική αίθουσα, με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, εποπτικού υλικού καιχαρτών. Τέλος, προβάλλεται η αποτίμηση του συγκεκριμένου έργου τόσο εκπαιδευτικά και γνωστικά

Φυσική Αγωγή και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Συνάντηση των πολιτισμών στην τάξη μουΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται η παρουσίαση της εφαρμογής ενός διαθεματικού εκπαιδευτικούπρογράμματος-σχέδιο εργασίας-διδασκαλίας χορών.Μεστόχο, οι σημερινοί μαθητές/τριες τουΔημοτικού Σχολείου (Ε ́-ΣΤ) ως «πολίτες του κόσμου», σε ένανκόσμο χωρίς σύνορα που συνεχώμεταβάλλεται, να εφοδιαστούν με τις δεξιότητεςτης αποδοχής του διαφορετικού, του σεβασμού στονσυνάνθρωπο, να επικοινωνήσουν να αλληλοεπιδράσουν και να καλλιεργήσουν υπεύθυνες καιενεργητικές στάσεις ζωής, με εργαλεία τους χορούς και τον πολιτισμό άλλων χωρών στο μάθημα τηςΦυσικής Αγωγής.Το πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρεται στηνπολυπολιτισμική υφή τωνκοινωνιών του 21ου αιώνα που έχει οδηγήσει σε συνεχόμενη ανακατάταξη θεσμών, αξιών καιστάσεων ζωής. Ακολουθεί διερεύνηση του πώς στα νέα προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) του μαθήματοςτης φυσικής αγωγής επιδιώκεται, η εκπαίδευση να δώσει εφόδια στους νέους για να ανταποκριθούνστις προκλήσεις της εποχής και σε αυτές που θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον. Στη συνέχεια,αναφέρονται τα θετικά στοιχεία που επιδιώκεται να αποκομίσουν οι μαθητές/τριες από τοεκπαιδευτικό πρόγραμμα που προτείνεται.Περιγράφεται διεξοδικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πουπροτείνεται για τους μαθητές/τριες του Δημοτικού σχολείου (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις) η διάρκεια εφαρμογής, οιστόχοι και οι επιδιώξεις, το διδακτικό υλικό που δύναται να χρησιμοποιηθεί, η διδακτική προσέγγισηκαθώς και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, προετοιμασία, υλοποίηση και ολοκλήρωση. τουπροτεινομένου εκπαιδευτικού προγράμματος σχεδίου εργασίας με τίτλο «Φυσική Αγωγή καιΔιαπολιτισμική Εκπαίδευση: Συνάντηση των πολιτισμών στην τάξη μου»