Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ -Γαλλική Επανάσταση (1789)



ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 

Μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα, οι αποικίες που είχαν δημιουργήσει οι Άγγλοι στην Αμερική είχαν αναπτυχθεί αρκετά σε οικονομικό επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά, οι άποικοι ήταν
υποχρεωμένοι να έχουν εμπορικές και οικονομικές σχέσεις μόνο με  την Αγγλία. 

Αυτό ήταν κάτι που τους προξενούσε μεγάλη δυσαρέσκεια. Όταν η Αγγλία το 1773, επειδή χρειαζόταν χρήματα, αύξησε πολύ την φορολογία στις αποικίες σε διάφορα προϊόντα, όπως το τσάι και την ζάχαρη, η δυσαρέσκειά τους κορυφώθηκε. Την νύχτα της 16ης Δεκεμβρίου 1773 οργισμένοι κάτοικοι της Βοστώνης, μεταμφιεσμένοι σε Ινδιάνους αχθοφόρους, πέταξαν στην θάλασσα το φορτίο του τσαγιού με το οποίο ήταν φορτωμένα τα αγγλικά καράβια . Μετά τα γεγονότα αυτά, ξέσπασε η Αμερικανική Επανάσταση

Δυόμισι χρόνια μετά, στις 4 Ιουλίου 1776, οι Αμερικανοί άποικοι διακήρυξαν επίσημα την ανεξαρτησία τους από την Αγγλία. Εκείνη την ημέρα δημιουργήθηκαν ο Η.Π.Α. (Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής). Η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, βαθιά επηρεασμένη από τις αξίες του Διαφωτισμού, ανέφερε τα δικαιώματα της ζωής, της ελευθερίας και της ισότητας απέναντι στην εξουσία ως αδιαπραγμάτευτες ανθρώπινες αξίες.



Η Γαλλική Επανάσταση (1789) 


Η Ελευθερία οδηγεί τον Λαό 1789
  «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη»




Τον 18ο αιώνα τρεις ήταν οι κοινωνικές τάξεις που αποτελούσαν την γαλλική κοινωνία: οι ευγενείς (το 1,5% του πληθυσμού) και ο κλήρος (0,5% του πληθυσμού) από την μια, που είχαν μόνο δικαιώματα και δεν πλήρωναν καθόλου φόρο, και ο λαός (αστοί, εργάτες, χωρικοί: το υπόλοιπο 98%) που πλήρωνε όλους τους φόρους χωρίς να έχει δικαιώματα. Το 1789, μετά από έναν δύσκολο χειμώνα με κρύο και πείνα, ο λαός στην ύπαιθρο και τις πόλεις ξεσηκώθηκε και επαναστάτησε .

Η Γαλλική Επανάσταση πέρασε από τρία στάδια. 


Πρώτο στάδιο:
Οι επαναστάτες κατάργησαν τα προνόμια των ευγενών,
μοίρασαν την εκκλησιαστική περιουσία στον λαό, και περιόρισαν την εξουσία τού βασιλιά στο ελάχιστο. Ψήφισαν την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη, η οποία εμπνεόταν από τις αξίες και τις αρχές του Διαφωτισμού. 

Αυτό το περιστατικό λαϊκής εξέγερσης ξεκίνησε από γυναίκες της αγοράς του Παρισιού, οι οποίες, το πρωί της 5ης Οκτωβρίου 1789, συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν για την υψηλή τιμή και τη σπανιότητα του ψωμιού. Στη διαδήλωση σύντομα προσχώρησαν δημοκρατικοί επαναστάτες
Το πλήθος των διαδηλωτριών, με την υποστήριξη των επαναστατών, επιτέθηκαν το οπλοστάσιο της πόλης για όπλα και πήγαν στο παλάτι των Βερσαλλιών στον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΣΤ'. Την επόμενη μέρα, το πλήθος υποχρέωσε τον βασιλιά, την οικογένειά του και το μεγαλύτερο μέρος της Συντακτικής να επιστρέψουν μαζί τους στο Παρίσι.


Το κύριο σύνθημά τους ήταν: «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη»




..δεύτερο στάδιο
, .Οι ευγενείς, για να ανακτήσουν τα προνόμιά τους, ζήτησαν από τους Ευρωπαίους ηγεμόνες να επιτεθούν στους επαναστάτες ,δηλαδή στον ίδιο τον λαό τους. Το γεγονός αυτό εξόργισε τους επαναστάτες .Ο βασιλιάς, πολλοί ευγενείς που κατηγορήθηκαν ως εχθροί της Επανάστασης, εκτελέστηκαν από τους επαναστάτες


Στο τρίτο στάδιο, πήρε την εξουσία ο Ναπολέων Βοναπάρτης (Μ. Ναπολέων), ο οποίος κυβέρνησε δικτατορικά και έκανε πολέμους για πάνω από 20 χρόνια, εναντίον των γειτονικών κρατών. Οι πόλεμοι του Ναπολέοντα τελείωσαν με την ολοκληρωτική του ήττα στο Βατερλώ (1815).
 


Το ίδιο έτος, οι υπόλοιποι απολυταρχικοί ηγεμόνες της Ευρώπης συνεννοήθηκαν και ίδρυσαν την Ιερά Συμμαχία, προκειμένου να εμποδίσουν τους άλλους ευρωπαϊκούς λαούς να επηρεαστούν από τις ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η Γαλλική Επανάσταση αφ’ ενός επηρέασε και άλλους λαούς, όπως τον ελληνικό που επαναστάτησε λίγα χρόνια αργότερα.









2.παρατηρω την χρονογραμμή












9.διαβαζω όλο 
το κειμενο





Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

 



.Οραματίζεται ένα διαφορετικό, σύγχρονο σχολείο, το οποίο περιγράφει με πολύ ζωντανά χρώματα:  

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

 «Φαντάζομαι το σχολείον,το σχολείον της πρώτης ηλικίας, ως εν ωραίον υπαίθριον μάλλον, υπο το φως του ηλίου και των δένδρων τας σκιάς εντευκτήριον, όπου μαθηταί και διδασκάλοι θα επικοινωνούν αδελφικώς και οιονεί παίζοντες εις περιβάλλον όπου η παιδιά και η άμιλλα, το χρέος και η αγάπη, η υποχρέωσις και το αίσθημα, η μελέτη και η χαρά θα συναποτελούν αδιάρρηκτα σύνολα εναρμόνια. Ο κινηματογράφος θα έχη εκεί πολλά να κατορθώση


Επιμένει  στην χρησιμότητα του κινηματογράφου στην εκπαίδευση και μάλιστα σαν εργαλείο μιας μεγάλης μεταρρύθμισης.

 Δίνει έμφαση στη χρήση της εικόνας σε αντιδιαστολή προς την «ωχράν μόνον από της καθέδρας βοήθειαν του ξηρού ή νυσταλέου διδασκάλου, από φυλλάδας νωθράς την σκέψιν και νωθροτέρας την γλώσσαν, λογιωτατιστί και παπαγαλιστί»

Την ίδια περίοδο, πολλοί μεταρρυθμιστές της παιδείας οραμματίζονται ένα σχολείο σαν κι αυτό του Παλαμά αλλά τη σύνδεσή του με τον κινηματογράφο,μόνο αυτός την κάνει. Κι έτσι εμφανίζεται ως προάγγελος του «Μοντέρνου σχολείου» που θα ξεκινήσει να υλοποιεί περίπου δέκα χρόνια αργότερα ο μεγάλος Γάλλος παιδαγωγός Σελεστέν Φρενέ, ο πρώτος που εισήγαγε τη νέα τέχνη ως εργαλείο δημιουργίας και μάθησης.



ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ











Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022

ΠΡΟΤΕΡΑΙΌΤΗΤΑ ΠΡΆΞΕΩΝ ( ) . : + -

Αριθμητική παράσταση λέγεται κάθε σειρά αριθμών που συνδέονται μεταξύ τους με τα σύμβολα των πράξεων. 
Η σειρά με την οποία πρέπει να κάνουμε τις πράξεις  είναι : 
Πράξεις μέσα στις παρενθέσεις
Δυνάμεις
Πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις 
Προσθέσεις και αφαιρέσεις
 Να υπολογίσετε την  παράσταση 
(6-4)+ 4∙3 +3 ∙2

Κάποιος διόρθωσε τις λύσεις της μαθήτριας. Μήπως όμως η μαθήτρια δεν είχε λαθη; 🙉 10 ή 8  αξίζει ;;;
Ειχε δικαιωμα  ,αφου ακολουθησε σωστα την προτεραιότητα πραξεων  να κάνει στο τέλος τις πραξεις  όπως την διευκόλυναν ;;;



































👉ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ !
.........................
ΠΡΟΣΟΧΗ- πάντα μας χρησιμεύουν οι ιδιότητες των πράξεων..... τις επιλέγουμε εαν μας διευκολύνουν  😎

ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ

2+ 0 = 0+2            0+3 =3+0         2022 + 1 =1 +2022

4 ∙ 5 = 5 ∙ 4      5  1 =  1  5


ΠΡΟΣΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ

(2+ 6) +7 =  2+ (6+7)

(2 ∙  6 ) ∙ 3= 2 ∙ ( 6 ∙3 )

ΕΠΙΜΕΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ

 4∙ (9 +6 ) = 4 ∙ 9 +4 ∙ 6

4∙ (15 - 6 ) = 4 ∙ 15 - 4 ∙ 6






Πληροφορίες για το επίθετο- Ορθογραφία Επιθέτων

Πληροφορίες για το επίθετο
Το επίθετο είναι ένα μέρος του λόγου που κατά κανόνα δίνει ένα χαρακτηριστικό  στο ουσιαστικό που προσδιορίζει, 
π.χ. Η ξύλινη πόρτα. Η σωστή απάντηση.

Συμφωνία επιθέτου με το ουσιαστικό

Το επίθετο συμφωνεί με το ουσιαστικό που προσδιορίζει ως προς το γένος, τον αριθμό και την πτώση

πχ.  τις ξύλινες  πόρτες, γενος-θηλυκο, αριθμός-πληθυντικός, πτώση-Αιτιατικη

         της σωστής απάντησης

Ορθογραφία του επίθετου 

-ικός

μαγικός, μυθικός, μαθητικός

δανεικός, γλυκός, θηλυκός


 -ιμος

έντιμος, βάσιμος, μόνιμος

δίδυμος, έρημος, έτοιμος
όσα έχουν σαν δεύτερο συνθετικό τις λέξεις:
θυμός (εύθυμος)
όνομα (επώνυμος)
σήμα (επίσημος)
σχήμα άσχημος)
δήμος (απόδημος)
φήμη (περίφημος)

-αίος

ακμή > ακμαίος
αρχή > αρχαίος
ώρα > ωραίος

νέος, ανίδεος, στέρεος
όσα λήγουν σε λέος, π.χ. φρικαλ
έος
όσα λήγουν σε -τέος, π.χ. προσθετ
έος


Ο Διαφωτισμός

Διαφωτισμός =
 ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΟΡΘΟ ΛΟΓΟ
                          ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΠΡΟΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΩΝ
                                         ΑΡΧΕΣ 
                          ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΙΣΟΤΗΤΑ-  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ


Οι αλλαγές που συντελέστηκαν στην Ευρώπη με την Αναγέννηση, την Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, τις Ανακαλύψεις και την πρόοδο των Φυσικών Επιστημών, εκφράστηκαν τον 17ο και 18ο αιώνα με το κίνημα του Διαφωτισμού. 

Οι διαφωτιστές αμφισβήτησαν τις δεισιδαιμονίες και τις προλήψεις της εποχής τους, την εξουσία των ευγενών και τον θρησκευτικό σκοταδισμό που παρεμπόδιζαν την γνώση και την ελευθερία.

 Αντίθετα, τόνιζαν την ανάγκη του ανθρώπου να «φωτιστεί» μέσω της μόρφωσης. Πίστευαν πως ο άνθρωπος πρέπει να καλλιεργεί το πνεύμα του με την βοήθεια της λογικής και της επιστήμης. Εναντιώνονταν στην θανατική ποινή, τα βασανιστήρια, την δουλεία και τον πόλεμο. Ταυτόχρονα τάσσονταν υπέρ της ατομικής ελευθερίας και ενάντια στην καταπίεση από τον βασιλιά και την Εκκλησία.

 Με το έργο τους προσπάθησαν να πείσουν τους ανθρώπους για την αναγκαιότητα της μόρφωσης, ώστε να μπορούν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους

Πίστευαν πως όλοι οι άνθρωποι έχουν ορισμένα φυσικά δικαιώματα (ζωής, ιδιοκτησίας, ισότητας απέναντι στο νόμο, ελευθερίας σκέψης και έκφρασης) και καμμιά εξουσία δεν έχει το δικαίωμα να τους τα στερεί. 

Ο Διαφωτισμός ξεκίνησε στην Αγγλία, αναπτύχθηκε όμως περισσότερο στην Γαλλία.

Σημαντικοί εκπρόσωποι του Διαφωτισμού και έργα τους που έμειναν στην ιστορία: 

Ζαν Ζακ Ρουσσώ -Το κοινωνικό συμβόλαιο,      Βολταίρος- Το παιδί της φύσης 

,Μοντεσκιέ Το Πνεύμα των Νόμων ,                Τζoν Λοκ- Περί ιδιοκτησίας .


 Στην εποχή του Διαφωτισμού αναπτύχθηκαν οι φυσικές επιστήμες: 

Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος ανακάλυψε το αλεξικέραυνο. 

ΟΑλεσάντροΒόλτα κατασκεύασε την πρώτη μπαταρία.

 Ο Νεύτων ανακάλυψε και συνέγραψε τους νόμους τής βαρύτητας

 Ο Κοπέρνικος "ανακάλυψε" το ηλιοκεντρικό σύστημα (ο Ήλιος βρίσκεται στο κέντρο και οι πλανήτες περιφέρονται γύρω του-Αρίσταρχος). 

 Άρχισαν για πρώτη φορά να χρησιμοποιούνται τα εμβόλια.

 Αναπτύχθηκε η λογοτεχνία (“Ντάνιελ Ντεφόε: Ροβινσών Κρούσος”, “Τζόναθαν Σουίφτ : Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ”, 

αλλά και η μουσική (Βιβάλντι, Μπαχ, Μότσαρτ, κλπ.).

 Οι ιδέες του Διαφωτισμού συγκεντρώθηκαν στην Εγκυκλοπαίδεια, ένα μεγάλο έργο με 33 τόμους που το έγραψαν πολλοί διαφωτιστές μαζί, για να παρουσιάσουν όλες τις νέες γνώσεις, τις νέες ιδέες και αντιλήψεις. Πρωτεργάτες εγκυκλοπαιδιστές ήταν ο Ντ’ Αλαμπέρ και ο Ντιντερό.

Σημαντικοί εκπρόσωποι του Διαφωτισμού και ρητά τους 
Ζαν Ζακ Ρουσσώ :Οι φορείς της εκτελεστικής εξουσίας δεν είναι αφέντες του λαού, μα υπάλληλοί του. Ο λαός πρέπει να μπορεί να τους διορίζει και να τους απολύει όποτε θέλει. Δεν υπάρχει θέμα να συμβληθούν με το λαό, πρέπει να τον υπακούσουν.

• Βολταίρος: Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος από τη στιγμή που το θελήσει να είναι.•
Αποφάσισα να είμαι ευτυχισμένος επειδή κάνει καλό στην υγεία.
Είναι τιμιότερο να κινδυνέψουμε για να σώσουμε έναν ένοχο, παρά να καταδικάσουμε έναν αθώο.

Μοντεσκιέ :Για να κάνεις μεγάλα πράγματα, δεν είναι ανάγκη να είσαι μεγαλοφυΐα. Δεν είναι ανάγκη να είσαι πάνω από τους άλλους ανθρώπους. Πρέπει να είσαι μαζί τους.
Η τυραννία ενός ηγεμόνα σε μια ολιγαρχία δεν είναι τόσο επικίνδυνη για το κοινό καλό όσο η απάθεια των πολιτών σε μια δημοκρατία.
«Δεν μπορεί κάτι να είναι απαραίτητα σωστό επειδή είναι νόμος. Πρέπει να είναι όμως νόμος, αν είναι το σωστό».
Τζoν Λοκ :Αν ένας ηγεμόνας χρησιμοποιεί την εξουσία του εναντίον του λαού του, τότε ο λαός έχει το δικαίωμα να τον αντιμετωπίσει με Βία.

Ζαν Ζακ Ρουσσώ 
Αιμίλιος,  λέγεται ένα έργο του διαφωτιστή Ζαν Ζακ Ρουσσώ που γράφτηκε το 1762.
Σε αυτό υποστήριξε ότι ο δάσκαλος δεν πρέπει να λειτουργεί σαν αυθεντία, αλλά χρειάζεται μόνο να θέτει ερωτήματα και να οδηγεί τον μαθητή στην ανακάλυψη των απαντήσεων.
Η διαπαιδαγώγησή του δεν πρέπει να υπακούει σε προσταγές, αυταρχική συμπεριφορά και ποινές αλλά να αποτελεί επακόλουθο «φυσικής τιμωρίας» ,να  είναι σε θέση  το παιδί να κατανοήσει τα λάθη του προκειμένου να μην τα  επαναλάβει στο μέλλον. Να γνωρίζει το παιδί μέσα από τις πράξεις τα όριά του, οικοδομώντας μια σχέση ελευθερίας και αυτοπειθαρχίας με τον δάσκαλό του.

Η σημαντικότερη για τον πολιτισμό παιδαγωγική αντίληψη του Ζαν-Ζακ Ρουσσώ είναι:Δεν πρέπει ο μαθητής να είναι κλεισμένος μέσα σε ένα κτήριο για να μορφωθεί. Πρέπει να είναι σε επαφή με την φύση.


Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΟΙΚΙΑΣ -Άγγελος Τερζάκης, «Ελληνική εποποιΐα 1940-1941





Άγγελος Τερζάκης, «Ελληνική εποποιΐα 1940-1941







Ο επισκέπτης σήμερα μπορεί να δει το σαλόνι που διατηρείται αυστηρά όπως ήταν εκείνο το ιστορικό βράδυ καθώς και το γραφείο του στο Υπόγειο της οικίας.
Η βιβλιοθήκη κάλυπτε τους τοίχους δύο δωματίων με 4.000 τόμους.














Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

πετρέλαιο


Τους ορυκτούς άνθρακες (γαιάνθρακες) τους βρίσκουμε στο υπέδαφος.
Ο σχηματισμός τους έγινε πριν από πολλά εκατομμύρια χρόνια όταν δάση καταπλακώθηκαν
από στρώματα εδάφους εξαιτίας μεγάλων φυσικών καταστροφών (π.χ. σεισμοί).
Εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας που επικρατεί στο εσωτερικό της Γης, το ξύλο
απανθρακώθηκε. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται απανθράκωση (απανθράκωση = η μεταβολή ενός σώματος σε κάρβουνα και στάχτη).

ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΠΡΙΝ…

Το πετρέλαιο σχηματίστηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια από μικροοργανισμούς που καταπλακώθηκαν στο υπέδαφος.  Εάν  οι οργανισμοί αποτελούνταν κυρίως από φυτά και υπήρχε περισσότερη θερμότητα  , τότε σχηματίζοταν φυσικό αέριο .   

 








  Μετά την εξόρυξή του μεταφέρεται για επεξεργασία στα διυλιστήρια και στη συνέχεια στα πρατήρια για δική μας χρήση.








ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ ΑΥΤΟ;
Όλοι γνωρίζουμε τα κλάσματα στα μαθηματικά! Τι είναι όμως τα κλάσματα του πετρελαίου; Είναι προϊόντα του πετρελαίου με διαφορετικό σημείο βρασμού.
​Στην κλασματική απόσταξη το πετρέλαιο θερμαίνεται στους 400 οC περίπου. Τα προϊόντα με διαφορετικό σημείο βρασμού, τα κλάσματα του πετρελαίου, συγκεντρώνονται σε διαφορετικά επίπεδα στην αποστακτική στήλη.
Το βουτάνιο, η βενζίνη, η κηροζίνη, το πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, το μαζούτ, τα ορυκτέλαια, η παραφίνη και η άσφαλτος είναι κλάσματα του πετρελαίου.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Τα κυριότερα κλάσματα του πετρελαίου είναι το προπάνιο, το βουτάνιο, η βενζίνη, η κηροζίνη, το πετρέλαιο κίνησης & θέρμανσης, το μαζούτ, τα ορυκτέλαια, η παραφίνη, η άσφαλτος





😏


Συμπέρασμα

Τα κυριότερα κλάσματα του πετρελαίου είναι το προπάνιο, το βουτάνιο, η βενζίνη, η κηροζίνη, το πετρέλαιο κίνησης & θέρμανσης, το μαζούτ, τα ορυκτέλαια, η παραφίνη, η άσφαλτος κ.ά.

Το πετρέλαιο ως πρώτη ύλη

Η δευτερογενής δηλαδή επεξεργασία μας δίνει πολύτιμες πρώτες ύλες. Τα προϊόντα που προέρχονται από το πετρέλαιο ονομάζονται πετροχημικά. Τα κυριότερα από αυτά είναι τα πλαστικά, τα απορρυπαντικά, τα χρώματα, τα συνθετικά υφάσματα, κάποια οργανικά λιπάσματα, μερικά καλλυντικά...






Τα περισσότερα προϊόντα καθημερινής χρήσης που αγοράζουμε είναι συσκευασμένα. Το πιο συνηθισμένο υλικό συσκευασίας είναι το πλαστικό. Τα υλικά συσκευασίας αποτελούν μεγάλο μέρος των σκουπιδιών, τα οποία καταλήγουν στις χωματερές, όπου σιγά-σιγά διαλύονται. Τα πλαστικά είναι υλικά που καταστρέφονται με πολύ αργό ρυθμό, ενώ κατά τη διάλυσή τους δημιουργούνται ουσίες, που ρυπαίνουν τον αέρα, το έδαφος και τα υπόγεια νερά. Γι' αυτό πρέπει, όσο μπορούμε, να περιορίζουμε τη χρήση των πλαστικών, εφόσον σύντομα αυτά καταλήγουν στα σκουπίδια. Και κάτι ακόμη: Δεν πετάμε ποτέ τα σκουπίδια στο δρόμο, στην παραλία ή στην εξοχή!
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΕΣ 







Συμπέρασμα

Πολλά υλικά της καθημερινής ζωής παράγονται από το πετρέλαιο. Τέτοια υλικά είναι τα πλαστικά, οι κόλλες, τα απορρυπαντικά, τα ελαστικά, τα λάδια για μηχανές κ.ά.


Συμπέρασμα
Το πετρέλαιο σχηματίστηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια από μικροοργανισμούς που καταπλακώθηκαν στο υπέδαφος. Μετά την εξόρυξή του μεταφέρεται για επεξεργασία στα διυλιστήρια και στη συνέχεια στα πρατήρια για δική μας χρήση.