1. | Καλημέρα, φίλε μου Αριθμέ (Φυσικοί αριθμοί) 0,1,2,3,.....άπειρο
| |||||||||||||||||||||||||||||
2. | Αριθμοί με... συνοδεία (Δεκαδικοί αριθμοί) 0,123 Ε Δ Μ , δ ε χ
| |||||||||||||||||||||||||||||
3. | Οι αριθμοί αλλάζουν εμφάνιση (Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα)
| |||||||||||||||||||||||||||||
4. | Οι αριθμοί αναμετριούνται (Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών)
| |||||||||||||||||||||||||||||
5. | Προσθέσεις και αφαιρέσεις (Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών)
Οι ιδιότητες της πρόσθεσης μας βοηθούν να υπολογίζουμε πιο γρήγορα αθροίσματα με πολλούς αριθμούς. Η πρόσθεση και η αφαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς γίνονται όπως και στους φυσικούς. Προσθέτουμε ή αφαιρούμε τα ψηφία σύμφωνα με την αξία τους. | |||||||||||||||||||||||||||||
6. | Οι αριθμοί αναπαράγονται (Πολλαπλασιασμός φυσικών και δεκαδικών αριθμών)
Οι ιδιότητες του πολλαπλασιασμού μας βοηθούν να υπολογίζουμε εύκολα γινόμενα με πολλούς αριθμούς. Ο πολλαπλασιασμός στους δεκαδικούς αριθμούς γίνεται όπως και στους φυσικούς. Στο γινόμενο τα δεκαδικά ψηφία είναι τόσα, όσα ήταν συνολικά τα δεκαδικά ψηφία σε όλους τους παράγοντες. | |||||||||||||||||||||||||||||
7. | Δίκαιη μοιρασιά! (Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών) | |||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Μαθαίνω τη γλώσσα των αριθμών (Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις)
| |||||||||||||||||||||||||||||
9. | Μιλώ τη γλώσσα των αριθμών (Λύνω σύνθετα προβλήματα των 4 πράξεων) Λύνω προβλήματα Όταν έχω να λύσω ένα πρόβλημα ακολουθώ με τη σειρά τα παρακάτω βήματα: Αν δεν είναι γραμμένο, το γράφω γιατί έτσι θα μπορέσω να το μελετήσω καλύτερα:
Τέλος ελέγχω αν το αποτέλεσμα είναι λογικό. Αν δεν είναι, αρχίζω τα βήματα από την αρχή. | |||||||||||||||||||||||||||||
10. | Ενα μηχάνημα που μιλάει μαθηματικά μαζί μου (Η χρήση του υπολογιστή τσέπης) Ο υπολογιστής τσέπης
| |||||||||||||||||||||||||||||
11. | Πρόχειροι λογαριασμοί (Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών)
| |||||||||||||||||||||||||||||
12. | Μπαίνεις μόνο αν χωράς ακριβώς (Διαιρέτες ενός αριθμού - Μ.Κ.Δ. αριθμών)
| |||||||||||||||||||||||||||||
13. | Μάντεψε το μυστικό κανόνα μου (Κριτήρια διαιρετότητας) | |||||||||||||||||||||||||||||
14. |
| |||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Ο αριθμός 1 δεν είναι ούτε πρώτος ούτε σύνθετος ( έχει μόνο έναν διαιρέτη, τον εαυτό του).
| |||||||||||||||||||||||||||||
16. | Εχουμε πολλά κοινά μεταξύ μας (Πολλαπλάσια ενός αριθμού - Ε.Κ.Π.)
| |||||||||||||||||||||||||||||
17. | Πολλοί μαζί είμαστε πιο δυνατοί (Δυνάμεις) |
Δύναμη φυσικού αριθμού Ένα γινόμενο με ίδιους παράγοντες μπορεί να γραφεί ως δύναμη. Η δύναμη αποτελείται από δύο αριθμούς: τη βάση που είναι ο αριθμός που χρησιμοποιείται ως παράγοντας στο γινόμενο και τον εκθέτη που δείχνει πόσες φορές ο αριθμός της βάσης χρησιμοποιείται ως παράγοντας. | Παραδείγματα Παράγοντες γινομένου - δύναμη 2 · 2 · 2 · 2 · 2 = 25 25 2: βάση 5: εκθέτης |
Ο εκθέτης γράφεται με μικρότερο μέγεθος, πάνω και δεξιά από τη βάση. Για παράδειγμα, η δύναμη με βάση το 2 και εκθέτη το 5 γράφεται 25 και διαβάζεται: 2 στην πέμπτη(δύναμη) .
Δυνάμεις του 10
Κάθε δύναμη του 10 είναι ίση με τον αριθμό που σχηματίζεται από το ψηφίο 1 και τόσα μηδενικά όσες μονάδες έχει ο εκθέτης.
Παραδείγματα 102 = 100 |
Να εκφράσετε τον αριθμό 48 σε γινόμενο πρώτων παραγόντων:....................................
Υπολόγισε την παρακάτω αριθμητική παράσταση:
2+3 : 2 =
Το άθροισμα δύο διαδοχικών φυσικών αριθμών είναι 423. Βρες ποιοι είναι αυτοί οι αριθμοί.
.....................................................................................
Ο αριθμός 1.047 έχει διαιρέτη το 3; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας
......................................
Να βρείτε το Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο των αριθμών 6, 24 και 36.
......................................................................
Να βρείτε όλους τους διαιρέτες του αριθμού 30.
.................................................................
Βρες τους διψήφιους αριθμούς που διαιρούνται με το πέντε και που το ψηφίο των δεκάδων τους διαιρείται και με το δύο και με το τρία.
......................................................................................................................................................
Να γράψετε όλους τους δεκαδικούς αριθμούς που έχουν δύο δεκαδικά ψηφία και βρίσκονται μεταξύ των αριθμών 0,5 και 0,6.
.............................................................................
Η Μαρία έχει 10 ευρώ. Μπορεί να αγοράσει για τον εαυτό της και τους 22 συμμαθητές της ένα μπουκάλι νερό για τον καθένα που κοστίζει 45 λεπτά το ένα; ………………………………………………………………………………………………………………
. Από ένα σιδηροδρομικό σταθμό αναχωρεί μια αμαξοστοιχία στις 10:23 και μια άλλη στις 17:11 της ίδιας ημέρας. Βρες πόσες ώρες και πόσα λεπτά μεσολαβούν μεταξύ των δύο αναχωρήσεων.
.........................................................................
.........................................................................
εμβαδον-Ε΄ΤΑΞΗ
Η Έλλη από ένα ορθογώνιο χαρτόνι με μήκος 20 εκ. και πλάτος 10 εκ. έκοψε ένα τετράγωνο κομμάτι πλευράς 8 εκ.