Τρίτη 12 Μαΐου 2020

H ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ



Γιατί ο Αλέξανδρος είναι τόσο σημαντικός για την ανθρωπότητα
Σκοπός της σχεδόν πανελλήνιας εκστρατείας του Αλεξάνδρου στην Περσία θεωρήθηκε αρχικά  η εκδίκηση για όσα είχαν κάνει οι Πέρσες στην Ελλάδα  και η απελευθέρωση μικρασιατικών πόλεων.

Ως μαθητής ο Αλέξανδρος  γνήσιου φιλοσόφου ,του Αριστοτέλη  έχει τελικό  σκοπό την  ενότητα της ανθρωπότητας με την ελληνική ως κοινή γλώσσα  σε μια κοινή παγκόσμια ειρήνη. .

Η εκστρατεία του Αλέξανδρου δημιουργεί ένα τεράστιο κράτος.

Αυτό περιλάμβανε ένα πλήθος λαών με διαφορετικές γλώσσες, θρησκείες, νοοτροπίες και παραδόσεις.

         H ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

1--Η αρχή της νέας πολιτικής του Αλέξανδρου γίνεται,λοιπόν,  από το στρατό. Εντάσσονται σ’ αυτόν νεαροί Πέρσες, αφού πρώτα εκπαιδεύονταν στη μακεδονική πολεμική τακτική και στα ελληνικά γράμματα,για τη συμφιλίωση Ελλήνων και Περσών.

2.Οργανώνει στις πόλεις της Ασίας γυμναστικούς ,θεατρικούς και μουσικούς αγώνες.

3.Ο Αλέξανδρος εξακολουθεί να λατρεύει τους Έλληνες θεούς. Όμως κατανοεί την αξία της ανεξιθρησκίας και επιτρέπει στον καθένα να πιστεύει ό,τι θέλει.
4.Ο Αλέξανδρος δεν επιδιώκει να μεταβάλει τους λαούς της Ασίας σε Έλληνες, αλλά να τους αναμείξει σ’ ένα αρμονικό σύνολο, όπου ο καθένας θα είχε τη θέση του. Ο καλύτερος τρόπος για να πετύχει το σχέδιο είναι οι μεικτοί γάμοι. Ο Αλέξανδρος δίνει το παράδειγμα. Νυμφεύεται τη Ρωξάνη.Μέσα σε μια ημέρα,, οι περισσότεροι στρατηγοί του και 10.000 στρατιώτες νυμφεύονται Περσίδες σε μια λαμπρή τελετή. Συγχρόνως οργανώνει τη διδασκαλία των ελληνικών για 40.000 παιδιά της Περσίας    .Πλούταρχος,


Ίδρυση νέων πόλεων
5. Όμως η μεγαλύτερη προσφορά του Αλέξανδρου στον πολιτισμό είναι οι πόλεις που ίδρυσε στην Ασία.

Ο Αλέξανδρος ίδρυσε 70 Αλεξάνδρειες σύμφωνα με τον Πλούταρχο,από τη Συρία ως το Αφγανιστάν, το Ουζμπεκιστάν και την Ινδία.
Οι νέες Αλεξάνδρειες  συνδέονται με καινούργια δίκτυα δρόμων. Δημιουργούνται βιβλιοθήκες, ωδείαθέατρα, γυμναστήρια, και έρχονται σε επαφή, διάφοροι λαοί  με τον ελληνικό πολιτισμό.
-Το εμπόριο διευκολύνουν οι δρόμοι, οι διώρυγες, τα λιμάνια, τα πλοία που συνεχώς κατασκευάζει ή επιδιορθώνει.
Ερωτήσεις-Δραστηριότητες

1. Γιατί οι πόλεις που ίδρυσε ο Αλέξανδρος είναι σημαντικές για τον πολιτισμό;


.-




Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

κειμενο -ερωτησεις κατανόησης

Ο Τριγωνοψαρούλης

Υπόθεση
Ο Τριγωνοψαρούλης είναι ένα ψάρι με τριγωνικό σχήμα, τόσο που δε μοιάζει με κανένα άλλο. Και το μυαλό του όμως είναι τριγωνικό: διαβάζει και γράφει μόνο ό,τι έχει σχέση με τρίγωνα, κι έτσι δεν τα καταφέρνει καθόλου καλά στα μαθήματα. Αποτέλεσμα; όλο το σχολείο στο βυθό τον κοροϊδεύει και εκείνος νιώθει αδικημένος και απομονωμένος. Όταν όμως έρχεται η κρίσιμη στιγμή, αποδεικνύει ότι όχι απλώς αξίζει την αναγνώριση των συμμαθητών του, αλλά και κάτι παραπάνω!
Απόσπασμα 
Γρήγορα όμως οι μέρες πέρασαν κι άρχισαν τα μαθήματα. Τα ψαράκια έπρεπε να μάθουν να σχεδιάζουν στο βυθό. Αν και στην αρχή όλα δυσκολεύτηκαν, σιγά σιγά το σχέδιο τους φάνηκε παιχνίδι. Μόνο ο Τριγωνοψαρούλης δυσκολευόταν ακόμα. Ό,τι κι αν ήθελε να σχεδιάσει του έβγαινε σαν τριγωνάκι! Κύκλο ήθελε, τριγωνάκι σχεδίαζε. Τετράγωνο ήθελε, τριγωνάκι του έβγαινε πάλι! του φαινόταν ακατόρθωτο να σχεδιάσει οτιδήποτε άλλο!

Τα άλλα ψαράκια, που μάθαιναν γρήγορα, τον κορόιδευαν:

- Τριγωνοψαρούλη, είσαι ο τελευταίος μαθητής! Μόνο τριγωνάκια ξέρεις να σχεδιάζεις, του έλεγαν.
- Είσαι τεμπέλης! Φώναζαν τα καλαμαράκια και τον χτυπούσαν με τα πλοκάμια τους.
- Δεν προσπαθείς, είσαι αφηρημένος και απρόσεκτος, του έλεγε η κυρά – Σουπιά.

Κι όμως προσπαθούσε, και μάλιστα πολύ! Και πρόσεχε και ήθελε να σχεδιάσει σωστά, αλλά… δεν μπορούσε!

Ήταν τόσο δυστυχισμένος! Η κυρά – Σουπιά πήγαινε κοντά του και του έδειχνε τι έπρεπε να κάνει. Όμως, και πάλι ο Τριγωνοψαρούλης δεν τα κατάφερνε, κι εκείνη εκνευριζόταν και του έβαζε τις φωνές:

- Μα πότε θα μάθεις επιτέλους;

Όταν έφτασαν στο μάθημα που θα μάθαιναν να σχεδιάζουν τρίγωνα, περίμενε ν’ ακούσει επιτέλους κι αυτός ένα «μπράβο!», κάτι που ως τώρα δεν είχε ακούσει ποτέ κι από κανέναν. Όμως, ούτε η δασκάλα ούτε τα άλλα ψαράκια του το είπαν. Αντίθετα, πάλι τον κορόιδευαν:

- Αυτό έλειπε να μην κάνεις σωστά τα τρίγωνα! Τι Τριγωνοψαρούλης θα ήσουν; του φώναζαν στο διάλειμμα.

Στο διάβασμα τα πράγματα δεν πήγαιναν καλύτερα. Όταν στους βράχους υπήρχαν σύμβολα με τριγωνάκια, ο Τριγωνοψαρούλης τα διάβαζε αμέσως. Όταν υπήρχαν κι άλλα σχέδια, αργούσε πάρα πολύ και τα ψαράκια που βαριόντουσαν, έκαναν φασαρία. Ακόμα κι αν ήξερε να διαβάσει, τα έχανε κι έκανε λάθος. Η κυρά – Σουπιά θύμωνε, και πάλι τον κατσάδιαζε.

Ούτε και στο διάλειμμα τα άλλα ψαράκια του συμπεριφέρονταν καλύτερα. Δεν τον έκαναν παρέα, μια και ήθελαν να παίζουν πάντα με τους καλύτερους μαθητές, όπως το λυθρίνι, το σαφρίδι και το λαβράκι. Το σχολείο γι’ αυτόν ήταν ένα μαρτύριο. Καθόταν λοιπόν μόνος του στη γωνία ενός βράχου κι έτρωγε το πλαγκτό το, σχεδίαζε τα τριγωνάκια του και καμιά φορά σιγοτραγουδούσε μελαγχολικά:

Δεν είμαι χαζούλης,
δεν είμαι κουτός.
Ο Τριγωνοψαρούλης,
ο διαφορετικός.

Προβληματισμοί για ΣΚΕΨΗ

Ο Τριγωνοψαρούλης καταφέρνει να σώσει τον βυθό από μια τρομερή απειλή. Πριν το κατορθώσει αυτό, ωστόσο, κλείνεται για μέρες στο σπίτι του και καταστρώνει ένα σχέδιο. Εσείς κάνετε σχέδια για το μέλλον; Πώς φαντάζεστε τον εαυτό σας σε 10 χρόνια από τώρα; Μπορείτε να σκεφτείτε ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσετε και ποια εφόδια θα σας χρειαστούν για να καταφέρετε αυτό που ονειρεύεστε; Μην ξεχνάτε ότι για μεγάλους στόχους που δεν μπορούμε να επιτύχουμε μόνοι μας, η βοήθεια των φίλων και των συγγενών μας είναι πολύτιμη.

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ


 ΘΥΜΑΜΑΙ :
 Η διαίρεση και ο πολλαπλασιασμός είναι πράξεις αντίστροφες



οπότε.... κι από ένα πρόβλημα Διαίρεσης γεννιέται ενα αντιστροφο  προβλημα  πολλαπλασιασμου


 Τα προηγούμενα προβλήματα λέγονται αντίστροφα.
Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν;
Τι μας ζητάει το πρώτο προβλμα:
Τι μας ζητάει  το δευτερο πρβλημα:
...............................................................




Συμπέρασμα
Δύο προβλήματα λέγονται αντίστροφα όταν το ζητούμενο του ενός είναι δεδομένο για το άλλο.
Δεδομένα: τα στοιχεία του προβλήματος που γνωριζω
Ζητούμενο : τι μου ζητάει να βρω το πρόβλημα


                                                   ΠΡΟΒΛΗΜΑ    ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ 

Η  Χριστίνα έχει στο χωριό της πάρα πολλές κότες. Ένα πρωί μάζεψε 150 αυγά και τα έβαλε σε 5 αυγοθήκες. Πόσα αυγά χωρούσε κάθε αυγοθήκη; 

 Απάντηση :

                                                                                            





ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ 

Η  Χριστίνα ένα πρωί μάζεψε αυγά και τα έβαλε σε αυγοθήκες που η κάθε μία χωράει 30 αυγά. Γέμισε όμως 5 αυγοθήκες. 
Πόσα ήταν όλα τα αυγά ;
 Λύση : 
                                                         Απάντηση :………………..……………………………………………



Κυριακή 10 Μαΐου 2020

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

  Η  επαλήθευση της διαίρεσης είναι πολλαπλασιασµός! 




ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
     
 Ένας αυγοπαραγωγός µάζεψε από το πτηνοτροφείο του 6.000 αυγά. Από αυτά του έσπασαν 528 αυγά. 
Τα υπόλοιπα τα έβαλε σε θήκες που η καθεµία χωρούσε 9 αυγά.
 Πόσες αυγοθήκες γέµισε;


                                 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................

·   Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι σε δοχεία των 17 κιλών. Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε;

                               ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................


Πώς λύνουμε ένα πρόβλημα; Με  απλά βήματα
 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ :  
 1ο βήμα: Διαβάζουμε καλά το πρόβλημα για να το κατανοήσουμε και υπογραμμίζουμε τις πληροφορίες που μας είναι απαραίτητες για να το λύσουμε
.
2ο βήμα: Σχεδιάζουμε το πώς θα λύσουμε το πρόβλημα. Αποφασίζουμε ποιες πράξεις θα κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα.
 Λέξεις-φράσεις κλειδιά που μας οδηγούν στην επιλογή των σωστών πράξεων είναι:
ΔΙΑΙΡΕΣΗ: μοιράζω, χωρίζω, τέμνω, κόβω σε… ίσα μέρη, κατανέμω ισότιμα, πόσες φορές χωράει…, πόσες συσκευασίες χρειάζονται…, πόσες ομάδες θα σχηματίσω… κ.α.
3ο βήμα: Εκτελούμε τις πράξεις με προσοχή και γράφουμε σε κάθε αποτέλεσμα τι είναι αυτό που βρήκαμε.
4ο βήμα: Απαντούμε στο πρόβλημα και εκτιμούμε αν η απάντησή μας φαίνεται λογική. Αν δεν φαίνεται, κάνουμε τις επαληθεύσεις των πράξεων μας.

.ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ρήματα

1.ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
γ΄ πρόσωπο , ενικού

θυμάμαι  αι  ΜΟΝΟ στην ΠΑΘΗΤΙΚΉ ΦΩΝΗ  ΣΤΟΝ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΞ. ΜΕΛΛΟΝΤΑ

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ                           ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ


 ΕΝ.    αυτός      βλέπ.....                                    έρχετ...
                         έβλεπ......                                   ερχότ....
                           είδ...                                          ήρθ...
                      θα βλέπ...                                      θα έρχετ....
                      θα  δ....                                            θα   έρθ....
                     έχει  δ....                                      έχει  έρθ....
                      είχε  δ.....                                     είχε   έρθ.....

Κάνω ΧΑ στα ρήματα  στο γ΄ πρόσωπο ενικού

πηγαίνω(πήγα)                             λύνομαι (λύθηκα)


Η γιορτή της μητέρας

ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητρότητας. Κάθε χρόνο στις 10 Μαΐου, λέμε «χρόνια πολλά» στις μαμάδες σε όλο τον κόσμο.


Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα.

Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο του Κρόνου.


Η Ρέα λατρεύεται σαν η «Μητέρα των Θεών», καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε
άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.

Ο Αμερικανός πρόεδρος, Γούντροου Ουίλσον  καθιέωρωσε επισήμως τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου ως ημέρα «δημόσιας έκφρασης αγάπης προς τις μαμάδες».

Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ



ΠΑΤΑ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ
                                                                                                                         ↡     ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

Το τέλος της εκστρατείας

Ενθουσιασμένος από τη νίκη ο Αλέξανδρος βάδισε προς την Ινδία.Γιια να διοικήσει το απέραντο κράτος με τους πολλούς λαούς, χρησιμοποίησε και Πέρσες αξιωματούχους.

Συνέχισε έτσι απτόητος ως τον Ύφαση, παραπόταμο του Ινδού ποταμού. Εκεί όμως τον περίμενε μια απογοήτευση. Oι στρατιώτες του, κουρασμένοι από τις ατέλειωτες πορείες και τους πολλούς κινδύνους, αρνήθηκαν να συνεχίσουν.O Μ. Αλέξανδρος θεώρησε δίκαια τα παράπονά τους και πήρε την απόφαση να γυρίσει πίσω.O δρόμος της επιστροφής ήταν δύσκολος. 
 Έτσι, έπειτα από πολλές δυσκολίες έφτασαν στα Σούσα.
 Η μεγάλη εκστρατεία είχε πάρει τέλος (324 π.Χ.).
παράθεμα 3
O βασιλιάς δίνει το παράδειγμα
O Αλέξανδρος αναγκάστηκε να προχωρήσει στην έρημο της Γεδρωσίας. Μια απέραντη και αφιλόξενη έρημο.O Αλέξανδρος δεν έτρωγε και δεν έπινε τίποτα, για να δίνει το παράδειγμα στους άλλους. Μια μέρα, μερικοί στρατιώτες του κάπου ανακάλυψαν λίγο θολό νερό. Γέμισαν ένα κράνος και το πρόσφεραν στον Αλέξανδρο. Εκείνος το πήρε και, αντί να το φέρει στα χείλη του το έχυσε. Θα ήταν ο τελευταίος που θα έπινε νερό.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Πώς κρίνεις την τελική απόφαση του Αλέξανδρου να μη συνεχίσει την εκστρατεία;Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε στην επιστροφη;

Η πορεία προς την Ινδία.


 Έχοντας επιτύχει συντριπτική νίκη στην Ισσό, ο Αλέξανδρος οδήγησε τον στρατό του προς την Αίγυπτο, μέσα από τη Συρία και την Παλαιστίνη. Η κύρια αντίσταση προήλθε από την ισχυρή Τύρο, που αποφάσισε να παραμείνει πιστή στον Δαρείο. Οι κάτοικοι της πόλης είχαν την ελπίδα ότι θα τους προστάτευαν τα ισχυρά της τείχη 
Για να αντιμετωπίσει μια πόλη κτισμένη πάνω σε νησί, με ισχυρή οχύρωση και ναυτικό, ο Αλέξανδρος χρησιμοποίησε πολιορκητικούς πύργους, και πετροβόλα όπλα που εκτόξευαν πελώριους λίθους στα τείχη .Όταν πλέον τα τείχη της Τύρου είχαν μισογκρεμιστεί, ο ίδιος ο Αλέξανδρος  πέρασε  μέσα στην πόλη με ξύλινη γέφυρα και την κατέλαβε...Η πολιορκία της Τύρου κράτησε σχεδόν επτά μήνες. 
Μετά την Τύρο ο Αλέξανδρος  φτάνει  το 331 στην Αίγυπτο χωρίς μάχη. 
.O βασιλιάς των Περσών Δαρείος Γ' προσπάθησε να εμποδίσει τον Αλέξανδρο να προχωρήσει στο εσωτερικό της χώρας του, χωρίς αποτέλεσμα όμως. O Δαρείος συγκέντρωσε μεγάλες δυνάμεις σε μια προσπάθεια να νικήσει και να ταπεινώσει τον Αλέξανδρο. Αλλά και σ' αυτή τη μάχη στα Γαυγάμηλα, που ήταν μια από τις μεγαλύτερες που έγιναν τότε, (331 π.Χ.) ο στρατός του Δαρείου νικήθηκε. O δρόμος πλέον προς τα Σούσα ήταν ελεύθερος. Όλοι οι θησαυροί της πρωτεύουσας των Περσών έπεσαν στα χέρια του.
ΕΡΓΑΣΙΑ
ΓΡΑΦΩ  3 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ !
ΤΥΡΟΣ, ΑΙΓΥΠΤΟΣ,ΓΑΥΓΑΜΗΛΑ


Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Μια λαμπερή αστραπή-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ

-Διαβάζουμε προσεχτικά το κείμενο και αναζητούμε στον παρακατω χάρτη
τις τοποθεσίες που αναφέρονται στο κείμενο.

Το 334 ο Αλέξανδρος, επικεφαλής περίπου 30.000 πεζών, 5.000 ιππέων και 180 πλοίων, πέρασε στην Ασία. Παρουσίασε την εκστρατεία ως απελευθερωτική και τιμωρητική  για όσα είχαν υποστεί οι Έλληνες από τους Πέρσες. Ο Αλέξανδρος έδειχνε να πιστεύει ότι η σύγκρουση με την Περσική Αυτοκρατορία είχε μακρά ιστορία και ότι θα έδινε λύση στα προβλήματα του ελληνικού κόσμου στη Μεσόγειο θάλασσα.
Διαβαίνοντας τον Ελλήσποντο, ο Αλέξανδρος έφτασε στην Τροία.Με μια συμβολική χειρονομία στεφάνωσε τον τάφο του Αχιλλέα. Στο προσκέφαλό του, σύμφωνα με την παράδοση, είχε πάντοτε, μαζί με το εγχειρίδιό του, την Ιλιάδα, διορθωμένη από το χέρι του δασκάλου του Αριστοτέλη
Οι Πέρσες δεν αιφνιδιάστηκαν με την έλευση του Αλεξάνδρου. Παρέταξαν λοιπόν τις δυνάμεις τους στις όχθες του ποταμού Γρανικού το 334 π.Χ. . Στην άλλη όχθη βρέθηκε σύντομα ο στρατός του Αλεξάνδρου.
Ο Αλέξανδρος ετοιμάστηκε για μάχη, αναθέτοντας την αριστερή πτέρυγα στον Παρμενίωνα και οδηγώντας ο ίδιος από τα δεξιά τους καλύτερους ιππείς. Αντί να περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να διαβεί τον ποταμό, ξεκίνησε απροσδόκητα και παράτολμα την επίθεση, με τους εχθρούς τοποθετημένους σε υψηλότερη και πλεονεκτικότερη θέση.
Ο Αλέξανδρος νίκησε στον Γρανικό ποταμό τους Πέρσες.
Τριακόσιες περσικές πανοπλίες ή ασπίδες τις έστειλε στην Αθήνα να αφιερωθούν στη θεά. Τα λάφυρα συνοδεύονταν από επιγραφή: «Ο Αλέξανδρος γιος του Φιλίππου και οι Έλληνες, εκτός από τους Λακεδαιμόνιους,].» Γιατι άραγε 300; Είχε μελετήσει καλά την ιστορία των Περσικών πολέμων με τον Αριστοτέλη.

Μετά τη μάχη στον Γρανικό ποταμό ο Αλέξανδρος γνώρισε πολλές ακόμη επιτυχίες. Οι ελληνικές πόλεις τον υποδέχθηκαν ως απελευθερωτή. Μπορεί να μην απαλλάσσονταν από τους φόρους, αλλά αποκαθιστούσαν τα δημοκρατικά τους πολιτεύματα, ελευθερες πια από τους Πέρσες δυνάστες .
Οι Πέρσες στρατηγοί αποφάσισαν να αναμετρηθούν με τους Έλληνες σε ανοιχτή μάχη. Είχαν άλλωστε συγκεντρώσει έναν πραγματικά πολύ μεγάλο και ισχυρό στρατό. 600.000 άνδρες, μια υπόθεση που ξεπερνά κάθε φαντασία. (Το πιθανότερο είναι ότι ακόμη και ο Αλέξανδρος δεν έμαθε ποτέ την πραγματική αριθμητική δύναμη των αντιπάλων του.)
Το 333π.Χ.ο Δαρείος επέλεξε να δώσει μάχη με τον Αλέξανδρο στα σχετικώς στενά περάσματα της Ισσού. Όταν ήρθε η ώρα, έλαβε θέση με το άρμα του στο κέντρο, όπως προβλεπόταν για τους Πέρσες βασιλείς. Τα περσικά βέλη που εκτοξεύτηκαν ήταν τόσο πυκνά ώστε συμπλέκονταν μεταξύ τους, ενώ από τους αλαλαγμούς των στρατιωτών αντιλάλησαν τα βουνά. Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη και στην αρχή αμφίρροπη. Ο Αλέξανδρος ωστόσο, που όρμησε, όπως συνήθιζε, αιφνιδιαστικά από τα δεξιά, έβαλε στόχο τον ίδιο τον μεγάλο βασιλιά. Ο Δαρείος, μπροστά στην ορμή του μακεδονικού ιππικού, πανικοβλήθηκε και υποχώρησε και έτρεξε να σωθεί έφιππος.
ΠΑΤΑ ΕΔΩ            ή στην εικόνα
Η πορεία του Μέγα Αλέξανδρου σε έναν σύγχρονο χάρτη. Πατώντας πάνω σε κάθε τοποθεσία,στα μπλε κυκλάκια
                

1. Πέλλα

2. Γρανικός ποταμός

3. Μάχη της Ισσού 

Τρίτη 5 Μαΐου 2020

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ

ΠΑΤΑ ΕΔΩ  ↔↠   ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΥ
ή πάνω στην εικόνα


ΓΙΑ  ΝΑ  ΠΑΙΞΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΤΑ                     NEW =ΝΕΟ 

ΓΙΑ ΑΠΛΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ        ΠΑΤΑ                                    PRACTICE= ΠΡΑΚΤΙΚΗ

ΑΦΟΥ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ   ,ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙΣ ΔΥΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ    ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ 



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 
αν αντιμετωπίσω καποια δυσκολία κοιταζω προσεχτικά τις εικόνες στο τέλος της ανάρτησης

-Η πρωτεύουσα του κράτους της Μακεδονίας.    Π……..Λ….
 -Ο πατέρας του Μ. Αλεξάνδρου.                        ..Ι…………….
-Πολύ ισχυρό όπλο του Φιλίππου ήταν η μακεδονική        Σ……..…..Α
-Ανέλαβε το βασίλειο της Μακεδονίας σε πολύ νεαρή ηλικία     Α………..…….
-Στην αρχή της εκστρατείας ο Μ. Αλέξανδρος πέρασε από την Τ……………………..
-Το όνομα του δεσμού που έκοψε ο Μ. Αλέξανδρος με το ξίφος του     ..Ο …..…..
-Το αγαπημένο άλογο του Αλέξανδρου     ……………………….
-Η πρώτη μάχη που έδωσε ο Μ. Αλέξανδρος με τους Πέρσες έγινε στον Γ……………..  Π..............
-Ο βασιλιάς Δαρείος ο Γ~παρατάχθηκε  και περίμενε
 τον Μ. Αλέξανδρο  στην   Ι…Σ…….



- Ακολουθούσαν τον Μ. Αλέξανδρο  στην Ασία:

ΙΣΤΟΡΙΚ...,      ΓΕΩΓΡΑΦ...        ΜΗΧΑΝΙΚ...…,


.ΣΥΓΓΡΑΦ…    ΒΟΤΑΝΟΛΟΓ…   ΓΙΑΤΡ….    ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙ… .    

ΓΕΩΛΟΓ…  ΦΥΣΙΚ…  ΜΗΧΑΝΙΚ…  ΜΑΝΤ..  ΠΟΙΗΤ…  

ΧΟΡΕΥΤ….   ΜΟΥΣΙΚ…    ΗΘΟΠΟΙ….     ΑΣΤΡΟΝΟΜ.... ΦΙΛΟΣΟΦ…. 


 Το ανάκτορο της Αρχαίας Πέλλας, πρωτεύουσας της αρχαίας Μακεδονίας, ήταν η καρδιά του βασιλείου των Μακεδόνων. Τα ανεξάρτητα κτήρια από τα οποία αποτελούνταν επικοινωνούσαν μεταξύ τους με  στοές, διαδρόμους και κλιμακοστάσια.