Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

προβληματα Διαιρέτες ενός αριθμού – Μ.Κ.Δ. αριθμών

αντιγραφω και λύνω το 1ο πρόβλημα στο τετράδιό μου - 

  1ο    Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 με καρύδι. Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε μπολ χωρίς να περισσέψει κανέναΠόσα μπολ το πολύ χρειαζόμαστε να φέρουμε και πόσα από το κάθε είδος γλυκού  θα έχει το κάθε μπολ; 

ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΛΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 
2ο   Εχουμε 24  τριαντάφυλλα   και 60 γαρίφαλα.Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε ανθοδέσμες  χωρίς να περισσέψει κανένα.  Πόσες το πολύ όμοιες ανθοδέσμες  μπορούμε να φτιάξουμε και πόσα από το κάθε είδος  λουλουδιόυ θα έχει καθε ανθοδέσμη;;;

λυση 



...............................................ΕΩΣ ΕΔΩ..............................................................................



ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ



Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα; 

ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η δασκάλα έχει 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξης της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή; 




ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Βρίσκω   τον ΜΚΔ  

12: 1, 2 , 3, 4, 6, 12

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ

.......................................................

20:

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ..


Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί

 

ππαρατηρω τον χαρτη



Ενότητα Β΄ - Κεφάλαιο 5                ΜΑΘΗΜΑ 

Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί

ΚΛΕΦΤΕΣ                                                                                                                                                                                                                                ΚΑΛΑΜΑΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ

Στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας κάποιοι άνθρωποι αποφάσιζαν να καταφύγουν σε απομονωμένες περιοχές των βουνών, προκειμένου να ζουν πιο ελεύθερα και μακριά από την καταπίεση των Τούρκων.

Στην συνέχεια ακολουθούσαν τον δρόμο της παρανομίας. Γίνονταν δηλαδή κλέφτες.

Οι κλέφτες για να επιβιώνουν έκαναν επιδρομές εναντίον των χωριών. Οι επιδρομές τους στρέφονταν κυρίως εναντίον των Τούρκων και των κοτζαμπάσηδων.

Η έχθρα που ένιωθαν για τους Τούρκους κατακτητές, και γενικά για την εξουσία, με τον καιρό τούς έκανε αγαπητούς στον λαό.

Οι απλοί άνθρωποι θαύμαζαν την λεβεντιά και την παλικαριά τους και τους θεωρούσαν ήρωες, κάτι που φαίνεται από τα πολλά δημοτικά τραγούδια που τους εξυμνούν.

Τα λημέρια τους (τα καταφύγιά τους) τα είχαν σε δύσβατα μέρη, για να μην τους ενοχλούν οι Τούρκοι. Ήταν οργανωμένοι σε μικρές ομάδες· η κάθε μία με τον δικό της καπετάνιο (αρχηγό) και το δικό της μπαϊράκι (σημαία). Συχνά αναγκάζονταν να αλλάζουν λημέρια, για λόγους ασφάλειας και παντού τοποθετούσαν καραούλια (σκοπιές). Πολεμούσαν με γιουρούσια (αιφνιδιαστικές επιθέσεις), στήνοντας ενέδρες στους εχθρούς.

Αυτός ο τρόπος πολέμου ονομάστηκε κλεφτοπόλεμος.

Φημισμένοι κλέφτες ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης,
ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Κατσαντώνης, ο Ζαχαριάς, και πολλοί άλλοι.

 

ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους κλέφτες, οι Τούρκοι είχαν συστήσει ειδικά στρατιωτικά σώματα, τους αρματολούς. Αυτοί αναλάμβαναν την φύλαξη μιας περιοχής που ονομαζόταν αρματολίκι.

Συχνά, πολλοί αρματολοί –ιδιαίτερα από τότε που ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση– εγκατέλειπαν τις θέσεις τους και μαζί με τους στρατιώτες τους πήγαιναν με το μέρος των κλεφτών.

Συχνό ήταν, επίσης, και το αντίστροφο: οι κλέφτες να γίνονται αρματολοί για κάποιο διάστημα και αργότερα να ξαναγίνονται κλέφτες.

Φημισμένοι αρματολοί ήταν ο Κατσαντώνης στην Ρούμελη, ο  Γεώργιος Μπότσαρης και ο Λάμπρος Τζαβέλλας στο Σούλι, ο Νικοτσάρας στον Όλυμπο και πολλοί άλλοι.

 

Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί, οι «κλεφταρματολοί», με την δράση και τα κατορθώματά τους έδιναν κουράγιο στους ραγιάδες και, όταν ήρθε η ώρα του μεγάλου ξεσηκωμού, αποτέλεσαν τον πυρήνα των αγωνιστών της ελευθερίας.

 


Ερωτήσεις κατανόησης

ü Γιατί πολλοί άνθρωποι κατέφευγαν στις ορεινές περιοχές μετά την κατάκτηση από τους Τούρκους;

ü Πώς κάποιοι άνθρωποι από «κλέφτες» έφτασαν να γίνουν ήρωες και να τραγουδηθούν από τον λαό;

ü Τι ήταν οι αρματολοί; Ποια σχέση είχαν με τους κλέφτες;

ü Γιατί οι λέξεις «Κλέφτης» και «Αρματολός» κατέληξαν να σημαίνουν το ίδιο πράγμα; Και γιατί κατέληξαν να αποτελούν τίτλους τιμής για τους Έλληνες εκείνη την εποχή;





 ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ









ΖΑΓΟΡΙ
ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΣ 



ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ -ΟΡΙΣΤΙΚΗ-ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ

   

     πατα  πανω στην εικονα για την άσκηση👇



ασκηση

Γράφω  στην Υποτακτική και Προστακτική το ρήμα  αναλύω στο α΄ και β΄πρόσωπο  εν.

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

       ΟΡΟΣΤΙΚΗ         ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ          ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

        ανα λύω       .........................................         ................................

.............................   ........................................       ...................................

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

ανέλυσα     ....................................     ...............................

.................        ....................................      ...............................

Θυμηθείτε:

Αύξηση παίρνει μόνο η οριστική. 


Τι είναι η αύξηση

 

Όταν κλίνεται ένα ρήμα διαπιστώνουμε ότι σε μερικά ρήματα στον παρατατικό και στον αόριστο προστίθεται στην αρχή του ρήματος ένα επιπλέον γράμμα το έ, που το ονομάζουμε αύξηση.

Προσοχή: Η αύξηση μπαίνει μόνο στην οριστική και χάνεται στις άλλες εγκλίσεις. Πολύ συχνά ακούμε αντί του σωστού τύπου της προστακτικής διάγραψε, τον τύπο διέγραψε.

 

διαγράφω
αόριστος
οριστικήυποτακτικήπροστακτική
διέγραψα
διέγραψες
διέγραψε
διαγράψαμε
διαγράψατε
διέγραψαν
να διαγράψω
να διαγράψεις
να διαγράψει
να διαγράψουμε
να διαγράψετε
να διαγράψουν
 
διάγραψε
 
 
διαγράψτε

 

  • Σαν οδηγία:

     Όταν πρέπει να αναρωτηθούμε πώς θα γράψουμε την προστακτική, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας:

    α) αν το ρήμα τελειώνει σε -ιζω, τότε διατηρούμε το -ι- του θέματος,


     π.χ.  γεμίζω > γεμίστε


               δανείζω > δανείστε,


    β) αν το ρήμα τελειώνει σε -ώ (π.χ. ζητώ) και

     αν είναι προστακτική αορίστου ενεργητικής φωνής, τότε γράφεται με -η.

       χτυπ -ώ

     π.χ. χτύπησα             χτύπησε
                                    χτυπήστε

    Άσκηση στην ορθογραφία της προστακτικής 
    Συμπληρώστε με το κατάλληλο -
    i-

     

    δανείζω           δαν____στε                ακολουθώ       ακολουθ____στε

    αθροίζω          αθρ____στε                δακρύζω         δακρ____στε

    μυρίζω            μυρ____στε                παρατηρώ       παρατηρ____στε

    τρίζω               τρ____ξτε                  τηλεφωνώ       τηλεφων____στε

    μπήζω               μπ____ξτε                 φιλώ                φιλ____στε

    θερίζω             θερ____στε                σκουπίζω        σκουπ____στε

    συγχύζω          συγχ____στε             κτυπώ             κτυπ____στε




     οριστικήπροστακτική
    -ίζωανθίζω, αντικρίζω, ανθίστε, σχίστε
    -ήζωμπήζω, πήζω, πρήζωμπήξτε
    -ύζωαναβρ(λ)ύζω, δακρύζω,  κατακλύζω,
     κελαρύζω, συγχύζω, σφύζω, 
    δακρύστε
    -οίζω,αθροίζωαθροίστε
    -είζωδανείζωδανείστε

       







ως γνωστόν, «ο ψεύτης κι ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται» και το «το ψέμα δε ζει για να γεράσει.»  

  ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ


ΡΗΜΑΤΑ :

ΜΥΘΟΙ
ΠΑΛΙΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ


Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023

Διατροφή ασκηση 8-εγκλίσεις



μαθαίνω καλά τις εγκλίσεις

Εγκλίσεις είναι οι διαφορετικές μορφές που παίρνει το ρήμα, ώστε να καταλάβουμε  τη στάση του ομιλητή.

Η οριστική φανερώνει κυρίως: το πραγματικό και το βέβαιο         έλυσα

Η υποτακτική φανερώνει κυρίως το επιθυμητό .                            να λύσω                 

Η προστακτική φανερώνει:  προσταγή.                                                   λύσε



διαιρέτες




αντιγραφω το πρόβλημα και το λύνω



ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 


Ο Μίμης εχει 48 μπίλιες και 32 σβούρες που δεν χρειαζεται πια. Θελει να τις ΧΑΡΙΣΕΙ σε φιλους του.
Σε ποσους φιλους του μπορει να τις χαρίσει χωρις να του περισσεψει κάποιο παιχνιδι;

μπίλιες       48:

 σβούρες    32:

Αν μοιρασει           ισοτιμα τα παιχνιδια σε ποσους φιλους του μπορει να τα χαρίσει χωρις να του περισσεψει κάποιο;

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ   



40 :

  48: 

  32:                               





20:

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

Χρησιμοποιω τις ΠΑΡΑΚΆΤΩ   λέξεις και γράφω  ένα προβλημα 

μοιραζω            ισοτιμα          σε κουτια

Ποσα σπανακοπιτακια και ποσα τυροπιτακια  θα εχει το καθε κουτι;





Να
βάλετε
στη
σειρά
από
τον
μεγαλύτερο
στο
μικρότερο
τους
παρακάτω
αριθμούς
:
0,307 30,7 0,703 3,070 0,073

 Σκέφτηκα τον  αριθμό  21 . Σε αυτόν πρόσθεσα 3. Διαίρεσα το άθροισμα που βρήκα με 2. Από το αποτέλεσμα της διαίρεσης αφαίρεσα 1  Ποιον αριθμό   βρήκα; (γραφω την αριθμητικη παρασταση)

 Α. 15   Β. 19    Γ.11   Δ. 25

] Ποιος αριθμός από τους παρακάτω είναι πιο κοντά στο 5; Α) 5,10 Β) 4,0099 Γ) 4,99 Δ) 4,90  

Να υπολογίσετε την τιμή της αριθμητικής παράστασης 6+4Χ5 +3Χ3-26 :2

] Ποιον αριθμό θα βρω, αν το 5,94 -το πολλαπλασιάσω με το 10 -έπειτα, αφαιρέσω τον αριθμό 9 - και, τέλος, διαιρέσω τον αριθμό που θα βρω με το 0,1; 
Α) 50,4 Β) 40,4 Γ) 404 Δ) 504

Βρίσκω τον ΜΚΔ :
Να
βάλετε
στη
σειρά
από
τον
μεγαλύτερο
στο
μικρότερο
τους
παρακάτω
αριθμούς
:
0,307 30,7 0,703 3,070 0,073

12: 

15:  

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

ΜΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ VS  ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

Λεω τη γνωμη μου με ευγένεια και αποφεύγω συγκρουσεις 


-Αχ, αυτά τα Μαθηματικά! 

- Μίμη, τι είναι για σένα τα μαθηματικά;

Ο Μίμης  δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για να απαντήσει.

- Είναι ένα μάθημα όλο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, γεμάτο με  ΠΡΑΞΕΙΣ  και ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ όπου σε περικυκλώνουν   ΑΓΡΙΟΙ   ΚΑΝΟΝΕΣ .... Ένα μάθημα όπου η δασκάλα  θέτει τα προβλήματα κι εγώ πρέπει να τα λύσω!!
Χάλασε χθες το κομπιουτεράκι και κάτσαμε τρία παιδιά  πάνω από μια διαίρεση και την κοιτάγαμε…

Η Λόλα  ξέσπασε σε γέλια.

Όπως πολλοί  συμμαθητές  του, ο Μίμης αντιπαθούσε τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Ή τουλάχιστον αυτό   ελεγε  ο ίδιος , με επιδεικτική αυθάδεια. Ο  Μίμης  και η Λόλα είχαν συμφωνήσει ότι για να αρχίσουν τη συζήτηση , ο καθένας τους θα δήλωνε τι του άρεσε και τι απεχθανόταν στα Μαθηματικά. Πρώτος  ξεκίνησε ο Μίμης , και ξεκίνησε δυνατά.

- Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι πολύ να βρω κάτι που να μου αρέσει... Όμως δεν απελπίζομαι. Αυτό που δεν μου αρέσει να το πω τώρα αμέσως; Κατ’ αρχάς, στα μαθηματικά δεν ξέρω για ποιο πράγμα μιλάμε. Έπειτα, δεν ξέρω ποτέ τι να κάνω για να λύσω έvα πρόβλημα, και ύστερα δεν κατάλαβα ποτέ τι είναι 
Α-ΠΟ-ΔΕΙ-ΞΗ, Ε-ΠΑ-ΛΗ-ΘΕΥ-ΣΗ , κατέληξε χωρίζοντας τις  συλλαβές. Σταματώ ή συνεχίζω , Λόλα;

- Συνέχισε.
- Δεν καταλαβαίνω σε  τι χρησιμεύουν τα μαθηματικά. Θέλω να πω, σε τι χρησιμεύουν στη ζωή. 
Μόνο στα προβλήματα μαθηματικών μπορείς να αγοράσεις 60 καρπούζια ή να φας 20 σοκολάτες , χωρίς κανείς να σε ρωτήσει τι πρόβλημα έχεις…

Μόνο στα προβλήματα μαθηματικών η μητέρα σου αγοράζει μια μπλούζα με 90 ευρώ, ένα παντελόνι με 145 ευρώ, ένα φουλάρι 30 ευρώ, μια τσάντα για 235 ευρώ κι ένα ζευγάρι παπούτσια με 180 ευρώ. Και σε ρωτάει η δασκάλα :
-Τι κάνουν όλα αυτά μαζί,  Μίμη;
-Όλα αυτά μαζί κυρία, κάνουν την οικογένεια ΑΦΡΑΓΚΗ ,της απαντώ!
Για το  τέλος άφησε  αυτό που τον ενοχλούσε περισσότερο:

Τα μαθηματικά είναι ΑΓΡΙΑ !

Η Λόλα   τον κοίταζε εμβρόντητη.....Άγρια  τα μαθηματικά ! Μόνο  ο Μίμης  θα μπορούσε να εκτοξεύσει μια τέτοια κατηγορία. Γρήγορα όμως  συνήλθε από το σοκ και του  είπε χαμογελώντας αδιόρατα:

- Αν όμως  νιώθεις έτσι  , αυτό σημαίνει πως δεν σε αφήνουν αδιάφορο τα μαθηματικά  . Ο Μίμης  κλονίστηκε, και τελικά της  πέταξε:

- Εμ, βέβαια ! Πώς είναι  δυνατόν να με αφήνει αδιάφορο  ένα μάθημα που με υποχρεώνουν να το παρακολουθώ πολλές  ώρες την εβδομάδα από μικρό παιδάκι!

- Μπορείς ίσως να μου πεις  με ποια έννοια είναι άγρια τα μαθηματικά ,τον  ρώτησε η Λόλα
- Αρκεί να κάνεις  ένα ασήμαντο σφάλμα, και την έχεις  πατήσει, είναι
όλα τελείως  λάθος , και όχι ... λιγάκι λάθος .

Η Λόλα   ξέσπασε  σε ασταμάτητα γέλια….
.-Κι όμως αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να σου προσφέρουν τα μαθηματικά: η ακριβολογία.Είναι μία ιδιότητα των μαθηματικών που μπορεί να σου χρησιμεύσει «στη ζωή», όπως λες. Η ακριβολογία δεν είναι μονομανία.

- Έπειτα, συνέχισε  ακάθεκτος  ο Μίμης , έχεις την  αίσθηση  ότι είναι έτσι  και όχι αλλιώς, να τι με ενοχλεί. Νιώθω ανήμπορος . Είναι σαν να με αποστομώνουν. Και εμένα δεν μου αρέσει να αποστομώνομαι. Τα μαθηματικά ... έχουν πάντα την τελευταία λέξη.

- Κι εσύ τι θα ήθελες να απαντάς  για να έχεις την τελευταία λέξη;

 - Για την ακρίβεια, τίποτε
Ο Μίμης  παρατήρησε το χαμόγελο που διαγραφόταν στα χείλη της Λόλας :

- Μη χαίρεσαι, ΞΎΠΝΙΑ! Αν δεν έχω τίποτε να απαντήσω, είναι επειδή το θέμα δεν με ενδιαφέρει αρκετά ώστε να έχω κάτι να πω. Έχω να πω πράγματα μόνο πάνω σε ό,τι με ενδιαφέρει!

- Είσαι βέβαιος,  Μίμη,  ότι μόνο στα μαθηματικά τα πράγματα είναι έτσι, Μίμη  και όχι αλλιώς   »;Σκέψου το....Είναι έτσι  και όχι αλλιώς και στην Ιστορία  Μίμη. 

Ο Αλέξανδρος νίκησε τους Πέρσες  στις όχθες του ποταμού Γρανικού το 334 π.Χ. και όχι το 335 π.Χ.
- Ναι, αλλά θα μπορούσε……..
- Θα μπορούσε τι  ,Μίμη ;

- Να είχε ξεκινήσει ο Αλέξανδρος ένα χρόνο πριν την εκστρατεία ,το 335 π.Χ. .

 Έκπληκτη  από την απάντηση  του Μίμη , η Λόλα κατάλαβε ότι η συζήτηση - η αντιπαράθεση; - δεν θα ήταν εύκολη.

Σύμφωνοι, είπε τελικά . Τι κάνει ο  ιστορικός ;
Εξηγεί  γιατί  ο Αλέξανδρος νίκησε στον Γρανικό ποταμό το 334 , 
παραθέτει αιτίες, εκθέτει γεγονότα,τα δεδομένα , δείχνει για ποιο λόγο το συγκεκριμένο γεγονός συνέβη εκείνη την χρονιά. 

Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι  αλλιώς , σίγουρα, υπάρχουν όμως  κάποιες αιτίες  που είναι όπως  είναι.
-Και τι  σημαινει εξηγω;
─ Δυνατή ερωτηση ! Εξηγούµαι στα αρχαία Ελληνικά σηµαίνει οδηγώ έξω από την απορία, δείχνω το κατανοητό. Μετά την εξήγηση όλα γίνονται πιο καθαρά µέσα στο µυαλό, όλα φωτίζονται, γι΄αυτό λέµε ότι µια εξήγηση «διαφωτίζει». Είναι η πνοή του αέρα που διώχνει τα σύννεφα
- Αυτό είναι αλήθεια, όμως στα μαθηματικά δεν καταλαβαίνω για ποιο πράγμα μιλάμε . Στην ιστορία, στη γεωγραφία, στη γλώσσα… …ξέρω. Ακόμη και αν δεν καταλαβαίνω πάντα, έχω μια κάποια ιδέα για ποιο πράγμα  μιλάμε.Στα Ελληνικά ή στα Κινέζικα, υπάρχουν άνθρωποι που επικοινωνούν για να εκφράσουν ιδέες, συναισθήματα, πληροφορίες, ακόμα και λόγια αγάπης. 
Ξαφνικά του ήρθε µια ίδέα: ─ Στα µαθηµατικά µπορείς να πεις «Σ’αγαπώ»;
-Δεν είπα ποτέ ότι μπορούμε να πούμε τα πάντα, μπορούμε όμως να εκφράσουμε πολλές ιδέες: «βρίσκεται ανάμεσα», «βρίσκονται εκατέρωθεν», «είναι το μεγαλύτερο», «είναι το μικρότερο»
-Στα μαθηματικά είναι σαν να υπάρχει μια μυστική γλώσσα.   Γιατι, Λόλα να μάθω Μαθηματικά  που ΔΕΝ μου αρέσουν;;;;;;;

Έχοντας ανακτήσει την αυτοπεποίθησή της η Λόλα  δήλωσε:
-Είναι σα να ρωτάς Μίμη ,"γιατί μαθαίνουμε να γράφουμε".
Τα μαθηματικά είναι µια γλώσσα, σε μαθαίνει κυρίως να σκέφτεσαι ,όχι μονο να μιλάς κα να γράφεις.. 
Μοιραζουμε, προσθέτουμε ,αφαιρούμε ,πολλαπλασιαζουμε,  ελέγχουμε…… Και δεν πρόκειται για μυστική γλώσσα, εφόσον οι κανόνες  γραφής  είναι δημόσιοι και  παγκόσμιοι  μπορεί ο καθένας  να τους  μάθει.
Ειδικά σύμβολα της μαθηματικής γλώσσας που μας επιτρέπουν να γράφουμε με απλουστευμένο τρόπο πράξεις, όπως +, ≠… ή σχέσεις, όπως =, //…
 - Και σε ποια χώρα θα μπορέσω να τη μάθω αυτήν τη γλώσσα; Δείξ' τη µου στο χάρτη, για να μπορέσω να εγγραφώ σ’  ένα πρόγραμμα.
- Ο κύριος Μίμης κοροϊδεύει… Τη γλώσσα αυτή τη µαθαίνεις  στο     µάθηµα των µαθηµατικών.

Η Λόλα  έγραψε κάτι σύντοµα σε ένα φύλλο χαρτί και το έδωσε  στον Μίμη.


                       3>1

-Διαβασε το ,Μίμη. .

-Σιγα το δύσκολο! Αυτό το ξέρω! 3  μικρότερο από το 1 …Ε;;;;;;;  ΤΙ ΓΛΏΣΣΑ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΉ!!  ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΟΛΑ……..

-Μίμη., τρία μεγαλύτερο από το 1 ,γράφει.  3>1
Τα περισσότερα σφάλματα στα μαθηματικά γίνονται όταν  γράφουμε κάτι που  δεν έχει  νόημα, ή δεν το διαβάζουμε σωστα.

Πρώτα, λοιπόν:πρέπει  να βεβαιωνόμαστε ότι γράφουμε σύμφωνα µε τους  κανόνες , να είναι λογικά, να έχουν  ΝΟΗΜΑ .
Στα μαθηματικά μου αρέσει να ξεκινάω από κάτι απλό και βήμα-βήμα μόνη μου να φτάνω μια σκέψη . Έχοντας καταλάβει ένα απλό παράδειγμα , μου είναι εύκολο να καταλάβω το πιο  δύσκολο .
ΣΕ ΕΠΕΙΣΑ, ΜΙΜΗ;;;;;;;;;;;;

ΜΙΜΗΣ: «Μου τη δίνουν τα μαθηματικά! Όταν μεγαλώσω, θα εφεύρω μια μηχανή που θα απαλλάξει τους μαθητές από τη μελέτη των μαθηματικών!»

ΛΟΛΑ: «Θα χρειαστείς μαθηματικά για να το κάνεις».    😂😅😂

                                                                      
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
-  Ποιοι ειναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας;
- Ποια είναι η αίτία του καβγα;
Στην Γλώσσα μάθαμε πως χρησιμοποιούμε  επιχειρήματα ώστε να πείσουμε  τους άλλους ότι η άποψή μας είναι η πιο σωστή.
-Γράψτε σε λίγες γραμμές ποιο ήταν το πιο πειστικό επιχείρημα του Μίμη και ποιο της Λόλας.