Η τουρκική κυβέρνηση απέρριψε τις προτάσεις αυτές και άρχισε να προετοιμάζεται, για να επιτεθεί εναντίον των νήσων που τις κρατούσαν οι Ελληνες.
«Η Συνθήκη του Λονδίνου, άσχετα αν δεν ικανοποιούσε απόλυτα τις ελληνικές βλέψεις, ήταν ο πρόλογος των κατοπινών διπλωματικών κινησεων που καταλήξανε στην ίδρυση του Ελληνικού Κράτους».
Οι σύμμαχοι απάντησαν στην εισβολή των Τούρκων στη Μεσσηνία στέλνοντας στις ελληνικές ακτές μια ναυτική μοίρα που κατέπλευσε στον όρμο του Ναυαρίνου, όπου ήταν ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος. Πρώτος άνοιξε πυρ ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος που ήταν μεγαλύτερος (126 πλοία απέναντι σε 27 που είχε η ενωμένη ρωσοαγγλογαλλική μοίρα).
Ο ΙΜΠΡΑΗΜ ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1828 ,ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΑΥΑΡΙΝΟ
1.Η τελική έκβαση της ναυμαχίας του Ναυαρίνου ήταν, όπως αποδείχτηκε, έξω από τα σχέδια της Αγγλίας, η οποία δεν ήθελε την καταστροφή του τουρκικού στόλου, αφού έτσι θα άλλαζαν οι ναυτικές ισορροπίες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο υπέρ της Ρωσίας. Μάλιστα, ο βασιλιάς της Αγγλίας χαρακτήρισε τη ναυμαχία «θλιβερό επεισόδιο».
1. Αναφέρετε τις τρεις φάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης.
Γιατί έγινε σε τρεις φάσεις;
2. Ποιες ήταν οι κύριες αποφάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης;
3. Τι όριζε η Συνθήκη του Λονδίνου (1827); Γιατί το οθωµανικό κράτος δεν συµµορφώθηκε µε τους όρους της;
4. Σκεφτείτε τους πρωταγωνιστές της ναυµαχίας του Ναβαρίνου και αναλύστε τους λόγους που οδήγησαν τις Μεγάλες ∆υνάµεις της εποχής να πάρουν µε τόσο καθαρό τρόπο θέση υπέρ της Ελληνικής Επανάστασης.
Όταν το ρήμα είναι ενεργητικής φωνής και βρίσκεται στον αόριστο τότε η κατάληξη γράφεται με π.χ.
Με -ε γράφεται και η προστακτική του αόριστου, π.χ. διάβασε το γράμμα, τρέξε στην αυλή, γράψε την άσκηση
Όταν το ρήμα είναι παθητικής φωνής και βρίσκεται στον ενεστώτα τότε η κατάληξη γράφεται με -
Συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις με τη σωστή κατάληξη
1. Πέρασ___ ο Γιώργος και σου άφησ___
αυτό το γράμμα.
2. Αντιλαμβάνεσ___ τη σοβαρότητα της κατάστασης; Εσύ ισχυρίζεσ___ ότι το κλειδί σου το έδωσ___ ο Γιώργος. Προσποιείσ___ την ανήξερη αλλά κάποιος φταίει.
3. Βήχεις και φταρνίζεσ___ όλη την ημέρα. Γιατί δε ντύνεσ___ λίγο καλύτερα.
4. Μόλις με ενημέρωσ___ ο διευθυντής ότι έσβησ___
την απουσία. Εσύ υπερηφανεύεσ___
αλλά σκέφτεσ___ τι θα γινόταν αν δεν
την έσβηνε;
5. Τηλεφώνησ___ ο Νίκος και ζήτησ___
να πας να τον δεις. Γιατί τον φοβάσ___
τόσο πολύ και γιατί τον απαρνιέσ___;
6. Δε χρειάζεται ούτε να απολογείσ___ ούτε και να λυπάσ___. Σβήσ___ το παρελθόν και όρμησ___
στο μέλλον.
Ποια κατάληξη να βάλω, -μαι ή -με, -ται ή –τε
Οδηγίες
Όταν το ρήμα βρίσκεται στον ενικό αριθμό, άρα το υποκείμενο
είναι ένα, τότε η κατάληξη είναι -μαι ή -ται.
Όταν το ρήμα βρίσκεται στον πληθυντικό αριθμό, άρα τα υποκείμενα είναι πολλά,
τότε η κατάληξη είναι -με -τε.
(Διάγραψε τη λανθασμένη απάντηση και ξαναγράψε την πρόταση σωστα)
Οδηγίες θα βρείτε / βρείται στο πίσω μέρος της συσκευασίας.
Πού βρίσκεται
/ βρίσκετε το σπίτι σας;
Πετιέμαι
/ Πετιέμε για λίγο στο σπίτι του γείτονα.
Το έθιμο διατηρείται / διατηρείτε μέχρι τις μέρες μας.
Να διατηρείται / διατηρείτε τα
τρόφιμα σε σκοτεινό περιβάλλον.
Το κινητό δεν εντοπίζεται / εντοπίζετε εύκολα.
Να εντοπίσεται
/ εντοπίσετε τα ρήματα του κειμένου.
Μα τι γράμματα είναι αυτά! Το κείμενο δε διαβάζεται / διαβάζετε.
Μα γιατί δε διαβάζεται / διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες;
Δε θυμάμαι
/ θυμάμε πότε ήρθε το δέμα.
Ο παρακείμενος σχηματίζεται / σχηματίζετε περιφραστικά.
Και τώρα θα πρέπει να σχεδιάσεται / σχεδιάσετε ένα τρίγωνο.
Πότε θα φέρουμαι
/ φέρουμε το γλυκό;
Η χαρά μου δεν περιγράφεται / περιγράφετε με λόγια.
Μα τι ωραία που τα περιγράφεται / περιγράφετε, κύριε Πέτρο!
Στην εικόνα παριστάνεται / παριστάνετε ο Κολοκοτρώνης.
Εσείς τι παριστάνεται / παριστάνετε εδώ;
Φεύγω για φαντάρος. Παρουσιάζομαι / Παρουσιάζομε σε 10 ημέρες.
Με τέτοια μεταμφίεση ο Κώστας δεν αναγνωρίζεται / αναγνωρίζετε
εύκολα.
Μετά από τόσες ασκήσεις θα αναγνωρίζεται / αναγνωρίζετε εύκολα
ποια κατάληξη είναι σωστή.
Θέλουμε να μετρήσουμε το ύψος ενός δέντρου ή ενός μνημείου
Η δασκάλα μας ισχυρίζεται ότι δεν χρειαζόμαστε σκαλωσιές ή γερανούς, μετροταινίες κ.λπ. απλά μάς χρειάζεται μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, ένας καλός εκτυπωτής, ένας χάρακας και ... να έχουμε πρόσφατα μετρήσει το ύψος μας! Πώς μπορεί να γίνει ο υπολογισμός;;;;;;
Πολλά προβλήματα λύνονται με τη βοήθεια των αναλογιών, όπως π.χ. προβλήματα που αναφέρονται στη μεγένθυση ή σμίκρυνση αντικειμένων υπό κλίμακα. Οι αποστάσεις σε ένα χάρτη είναι ανάλογες με τις πραγματικές αποστάσεις
ΘΕΩΡΙΑ
ΘΕΩΡΙΑ
Στα Μαθηματικά αυτή η συσχέτιση καθορίζεται με ακρίβεια:
Δύο ποσά λέγονται ανάλογα όταν πολλαπλασιάζοντας τις τιμές του ενός με έναν αριθμό, πολλαπλασιάζονται αντίστοιχα και οι τιμές του άλλου.
1.Σ' ένα σχολείο ο λόγος των αγοριών προς τα κορίτσια είναι 7/8.
Αν τα αγόρια είναι 56, πόσα
είναι τα κορίτσια;
2.Σε μια ντουλάπα υπάρχουν πουκάμισα και παντελόνια. Ο λόγος των παντελονιών προς τα πουκάμισα είναι
2/5.
Αν υπάρχουν 12 παντελόνια, να βρείτε πόσα πουκάμισα υπάρχουν στην ντουλάπα.
3..Ο λόγος της ηλικίας του Θεμιστοκλή προς την ηλικία του Μιλτιάδη είναι 6. Αν ο Μιλτιάδης είναι 12 ετών,
πόσων ετών είναι ο Θεμιστοκλής;
4. .Σε μια παραλία υπάρχουν ομπρέλες και ξαπλώστρες. Ο λόγος των ομπρελών προς τις ξαπλώστρες είναι
1/4. Αν υπάρχουν 132 ξαπλώστρες, τότε πόσες ομπρέλες υπάρχουν στην παραλία;
5.Ένας περιπτεράς πούλησε μια ημέρα εφημερίδες και περιοδικά. Ο λόγος των εφημερίδων προς τα
περιοδικά είναι 4/2. Αν πούλησε 16 περιοδικά, τότε πόσες εφημερίδες πούλησε;
6.Ο λόγος των γκολ που έχει δεχθεί μια ομάδα ποδοσφαίρου προς τα γκολ που
έχει σημειώσει είναι 3/7. Αν η ομάδα έχει δεχθεί 15 γκολ, να βρείτε πόσα γκολ έχει σημειώσει.
7.Σε μια κωμόπολη υπάρχει ένα θέατρο και ένας κινηματογράφος. Το περασμένο Σάββατο, ο λόγος των
εισιτηρίων που κόπηκαν στον κινηματογράφο προς τα εισιτήρια που κόπηκαν στο θέατρο ήταν5/7. Αν τα
εισιτήρια που κόπηκαν στο θέατρο ήταν 189, να βρείτε πόσα ήταν τα εισιτήρια που κόπηκαν στον
κινηματογράφο
Ένα μικρό κομμάτι φελλό, σαν λεπτή φέτα. Κάνει ακόμα και ο φελλός που χρησιμοποιούν για να κλείνουν τα γεμάτα μπουκάλια του κρασιού: Ζήτησέ το από τους γονείς σου!
Ένα μαγνήτη ή ένα μάλλινο ύφασμα.
Μία βελόνα.
Πώς θα τη φτιάξεις:
Βάλε το φελλό μέσα στο ποτήρι με το νερό, έτσι, ώστε να επιπλέει.
Μαγνήτισε τη βελόνα, τρίβοντάς την επάνω στο μαγνήτη ή στο μάλλινο ύφασμα.
Βάλε τη βελόνα επάνω στο φελλό.
Θα παρατηρήσεις ότι η βελόνα σιγά -σιγά θα γυρίσει και θα δείχνει συνέχεια προς την ίδια κατεύθυνση! Μπορείς, αν θέλεις, με τα δάκτυλά σου να γυρίσεις το φελλό προς άλλη κατεύθυνση και να τον αφήσεις εκεί: Η βελόνα θα γυρίσει και θα πάρει πάλι την ίδια κατεύθυνση!
Συνώνυμες:είναι οι λέξεις που οι σημασίες τους μοιάζουν, π.χ. θερμός – ζεστός, λείος – γυαλιστερός. Οι λέξεις έχουν, λοιπόν, παρόμοια σημασίαχωρίς ωστόσο να ταυτίζονται, καθώς τότε θα ονομάζονταν ταυτόσημες, π.χ. απίδι - αχλάδι.
Αντίθετες (ή αντώνυμες): είναι οι λέξεις που έχουν αντίθετη σημασία, π.χ. μικρός – μεγάλος, ζεστός –κρύος.
Στην κλιμακωτή αντίθεση υπάρχουν ενδιάμεσες διαβαθμίσεις ανάμεσα στις αντίθετες λέξεις, π.χ. στην αντίθεσηάσπρο – μαύρο υπάρχει το ενδιάμεσογκρίζο·
Σύρετε τις λέξεις και αποθέστε τις στα κουτάκια
αντίστροφα1 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
δυαδικά2 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
γρήγορα3 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
κλιμακωτά4 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
λίγα5 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
μαύρος6 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
χαμηλόφωνα7 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
σιγά8 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
πολλά9 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
έντονα10 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
λευκό11 από 11 συρόμενα στοιχεία - λέξεις.
Συμπληρώστε τα ζεύγη των συνώνυμων λέξεων: άσπρο -
αργά -
δυνατά -
- πλούσια
Στη συνέχεια, συμπληρώστε τα ζεύγη των αντώνυμων λέξεων:
- άσπρος αργά -
- δυνατά πολλά -
Σε ποια κατηγορία ανήκουν τα ζευγάρια που ακολουθούν;
Βασική αρχή του συστήματος είναι ότι η καύση τριών τόνων απορριμμάτων περιέχει ίση ενέργεια με ένα τόνο υγρού καυσίμου. Από το σύστημα θερμαίνονται 950.000 σουηδικά νοικοκυριά και ηλεκτροδοτούνται ακόμα 260.000
Ένα από τα πιο συχνά λάθη όταν γράφουμε το ρήμα, είναι οι καταλήξεις -μαι ή -με,-σαι ή -σε, -ται ή -τε.
Όταν το ρήμα βρίσκεται στην παθητική φωνή -μαι
Όταν το ρήμα βρίσκεται στην ενεργητική φωνή - με
Οδηγίες
Όταν το ρήμα βρίσκεται στον ενικό αριθμό, άρα το υποκείμενο
είναι ένα, τότε η κατάληξη είναι -μαι ή -ται.
Όταν το ρήμα βρίσκεται στον πληθυντικό αριθμό, άρα τα υποκείμενα είναι πολλά,
τότε η κατάληξη είναι -με-τε.
1.Το σπίτι αυτό ενοικιάζε...
ται
τε
2.Εσείς νοικιάζε...
αυτό το σπίτι;
3.Δεν πρέπει να παίζε... τέτοια ώρα!
4.Ο τύπος δεν παίζε...
5.Δεν ακούγε...
κανένας ήχος.
6.Σας παρακαλώ, μιλήσ... πιο δυνατά, δεν ακούγεσ...
7.Σήμερα είναι Κυριακή και θα κάθο... όλη την ημέρα.
8.Και τώρα θα μελετήσου...
την επανάσταση του 1821.
9.Κάτι έπαθε ο υπολογιστής και δε σας βλέπου...
10.Είναι τόσο χάλια αυτή η σειρά που δε βλέπε...
11.Δεν ανέχομ…
τέτοια συμπεριφορά
12.Δυστυχώς ήρθε η ώρα που πρέπει να φύγου…
13.Να περάσε…
από το σπίτι.
14.Μήπως σας βρίσκε…
λίγος καφές;
15.Πού θα βρού…
λίγο καφέ;
16.Εγώ δεν ξεγελιέ…
με τέτοια κόλπα!
17.Εσείς να ξεγελάσε…
εμένα! Ε όχι!
18.Καλά, αυτός είναι που δεν ξεγελιέ…! Ας γελάσω!
19.Τον νου σας μην ξεχάσε… τα γλυκά
20.Τελειώσα…
για σήμερα. Αύριο πάλι.
Ποια κατάληξη να βάλω, -σε (-ξε, -ψε) ή –σαι
. Πού έκρυ___ τα λεφτά ο Γιώργος;
ψε
ψαι
. Δεν είναι σωστό να κρύβε___
4. Έτσι ο Κολοκοτρώνης κυρίευ___ την Τρίπολη.
5. Έτσι άτσαλα που έφαγε λάδω___ όλα τα ρούχα του.
6. Το καλοκαίρι έβα___ μόνος του το σπίτι.
7. Tι προτίθε___ να κάνεις;
8. Προτίμη___ να αγοράσει ρούχα αντί παπούτσια.
9. Με έδιω___ από το σπίτι.
10. Τέτοια ώρα κοιμά___;
11. Ο γαμπρός προϋπάντη___ τη νύφη στα σκαλιά της εκκλησίας.