Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022
Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022
ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΡΗΜΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΡΗΜΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2799
ΠΑΤΑ ΠΆΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
Ποιες ειναι οι μεγάλες έρημοι της Γης;;;;
Στη Γη υπάρχουν μεγάλες αφιλόξενες άνυδρες εκτάσεις που ονομάζονται έρημοι.
Καλύπτουν το 1/3 της ξηράς και βρίσκονται κυρίως κοντά στους δύο Τροπικούς ( Αιγόκερω και Καρκίνου)
Οι έρημοι δεν είναι όλες αμμώδεις, αλλά έχει και ερήμους με βράχια και χαλίκια , τις βραχώδεις.Υπάρχουν θερμές έρημοι αλλά και ψυχρές.
Στις θερμές ερήμους η θερμοκρασία αγγίζει τους 45 °C ή και υψηλότερα κατά τη διάρκεια της ημέρας το καλοκαίρι και πέφτει ως και τους 0 °C βαθμούς ή και χαμηλότερα το χειμώνα.
Οι ψυχρές έρημοι, που είναι επίσης γνωστές ως πολικές έρημοι, έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με τις θερμές, με μόνη διαφορά ότι πέφτει χιόνι αντί της βροχής.
Η Ανταρκτική είναι η μεγαλύτερη ψυχρή έρημος και η Σαχάρα η μεγαλύτερη θερμή.
Εκεί συναντάμε ελάχιστα είδη φυτών, όπως η χουρμαδιά (φοίνικας), που είναι πολύ σημαντικό δέντρο για τη ζωή των κατοίκων της ερήμου. Για να εξασφαλίσει την απαραίτητη υγρασία, η χουρμαδιά, αναπτύσσει βαθιές ρίζες που φτάνουν ακόμα και 30 μέτρα βάθος.Τον 5ο αιώνα π.Χ., ο πατέρας της ιστορίας, Ηρόδοτος κατέγραψε ότι στην περιοχή της Λιβύης κατοικούσε μια φυλή γνωστή ως Γαράμαντες. Σύμφωνα με εικασίες ο αρχαίος αυτός λαός είναι εκείνος που κατάγονται οι Τουαρέγκ.
Είναι νομαδική φυλή της ερήμου
H φυλή τους θεωρείται σύμφωνα με τοnational geographic, η πιο όμορφη του πλανήτη!Διατροφή • Δεν είναι χορτοφάγοι αλλά δεν τρώνε συχνά κρέας, επειδή για αυτούς τα ζώα είναι υπερπολύτιμα. • Τρώνε κρέας μόνο σε ειδικές περιπτώσεις όπως σε φεστιβάλ και γάμους… • Αντικαθιστούν το κρέας με την κατανάλωση πρωτεϊνούχων τροφών όπως γαλα και τυρί, ενώ η διατροφή τους διαθέτει επίσης πολλούς χουρμάδες (φοινίκια) και πεπόνια
Εκπαίδευση Οι Τουαρέγκ πιστεύουν στην εκπαίδευση όλων των μελών της φυλής τους. Όλα τα μικρά παιδιά διδάσκονται πώς να διαβάζουν
Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022
Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022
Δευτερα-ανθολογιο δευτερεύουσες προτάσεις
σχολείο
Γενικά για τις δευτερεύουσες προτάσεις
Δευτερεύουσες
λέγονται οι προτάσεις που προσδιορίζουν κυρίως το ρήμα μιας
πρότασης , δηλαδή δίνουν πληροφορίες για τον χρόνο, τον τρόπο, την αιτία κλπ.
που έγινε μια πράξη.
Ως προς τη σημασία τους είναι:
τελικές, αιτιολογικές, αποτελεσματικές, υποθετικές, εναντιωματικές , χρονικές και αναφορικές
Παραδείγματα:
• Επειδή οι
Κορίνθιοι έχτισαν την πόλη τους πάνω στον Ισθμό , η Κόρινθος έγινε από πολύ παλιά
εμπορικό κέντρο.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «Επειδή οι Κορίνθιοι έχτισαν την πόλη τους πάνω στον
Ισθμό» δηλώνει την αιτία για την οποία η Κόρινθος έγινε εμπορικό κέντρο, και
είναι αιτιολογική.
• Ο Κώστας κατέβηκε, για να αγοράσει παγωτό.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «για να αγοράσει παγωτό» δηλώνει τον σκοπό για τον
οποίο κατέβηκε ο Κώστας και είναι τελική. (στα αρχαία ελληνικά τέλος = σκοπός)
• Η Ελένη έτρεχε τόσο γρήγορα, ώστε δεν την πρόλαβε κανείς.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «ώστε δεν την πρόλαβε κανείς» δηλώνει το αποτέλεσμα που
είχε το γρήγορο τρέξιμο της Ελένης και είναι αποτελεσματική.
• Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «αν κάνει καλό καιρό» δηλώνει υπόθεση και είναι
υποθετική.
• Αν και ήταν φτωχός, έδωσε το δαχτυλίδι του για τα θύματα του πολέμου.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «αν και ήταν φτωχός» είναι εναντιωματική γιατί δηλώνει
εναντίωση στην κύρια πρόταση, δηλαδή κάνει κάτι που φυσιολογικά δεν μπορεί να
το κάνει.
• Όταν διαβάζω, κουράζομαι.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «όταν διαβάζω» δηλώνει τον χρόνο που γίνεται μια πράξη
και είναι χρονική.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Οι δευτερεύουσες προτάσεις χωρίζονται με κόμμα από την πρόταση από την οποία
εξαρτώνται.
Αιτιολογικές λέγονται οι προτάσεις που που δηλώνουν την αιτία μιας πράξης ή
μιας κατάστασης.
Εισάγονται:
με τους αιτιολογικούς συνδέσμους: γιατί, διότι, επειδή
Δεν πήγα στο σχολείο, γιατί ............ .
Συμφωνώ μαζί σας, διότι ......................
Να βρεθούν οι τελικές, οι αιτιολογικές και οι αποτελεσματικές προτάσεις
Έτρεχε, για να μη χάσει το τρένο.
- τελική
- αιτιολογική
Θα μείνω εδώ, διότι είμαι αρκετά κουρασμένος.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Πάρε το φακό, για να βλέπεις στο σκοτάδι.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Επειδή αύριο είναι αργία, τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Να ετοιμαστείς σωστά, ώστε να μην έχεις προβλήματα.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- τελική
- αιτιολογική Θα μείνω εδώ, διότι είμαι αρκετά κουρασμένος.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Πάρε το φακό, για να βλέπεις στο σκοτάδι.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Επειδή αύριο είναι αργία, τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Να ετοιμαστείς σωστά, ώστε να μην έχεις προβλήματα.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022
ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΣΧΟΛΕΙΟ θα το συζητησουμε
ΘΕΜΑ:ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ
ΤΑ
ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ,…..
στάδια
εφαρμογής
-Ορισμός του θέματος
(τοπικά και χρονικά)
-Μελέτη και έρευνα του θέματος-
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
χρονικά :ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ-
ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ- ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
τοπικά :ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΕΥΡΩΠΗ-ΑΜΕΡΙΚΗ-ΑΣΙΑ -ΑΦΡΙΚΗ
ΦΩΤΟ-ΑΥΛΉ ΣΧΟΛΕΊΟΥ
1.Συλλογή
προφορικών μαρτυριών και υλικού,
-Δημιουργία
ερωτήσεων συνέντευξης,
Εξάσκηση για
τη λήψη συνεντεύξεων, -Λήψη συνεντεύξεων
Αξιολόγηση του υλικού και επιλογή τρόπων παρουσίασής του,-
ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
2.-Αναζήτηση πληροφοριών και αρχειακού οπτικοακουστικού υλικού -
3-Ομαδική συγγραφή σεναρίου,
4-Δημιουργία εικονογραφημένου σεναρίου
-
ΟΙ ΣTOXOI ΜΑΣ
• Η κατανόηση της έννοιας της ιστορικής πηγής και η αξιοποίησή της.
• Η
εξοικείωση με τις μεθόδους καταγραφής της
προφορικής ιστορίας και η σύνδεση των επιμέρους ιστοριών με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.
• Η διαμόρφωση ερευνητικού πνεύματος.
• Η ενίσχυση
της φαντασίας, αυτενέργειας, καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας.
• Η
καλλιέργεια του συνεργατικού και συλλογικού πνεύματος.
• Η εξοικείωση
με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής
αφήγησης και η δημιουργία αυθεντικού πολυτροπικού
κειμένου ( κείμενο, εικόνα-ήχος).
• Η επαφή με
τα τεκμηρια και η διαχείρισή τους.
Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022
Διονύσιος ο Φιλόσοφος-Θεσπρωτία
ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
«Γεννήθηκε στα μέρη της Παραμυθιάς το 1541. Αργότερα, σπούδασε σε μεγάλα Ευρωπαϊκά κέντρα (Βενετία, “Πατάβιον” [Πάδοβα]) φιλολογία, φιλοσοφία και ιατρική. Μετά, συνέχισε στην Κωνσταντινούπολη λογική, ποίηση, γραμματική και αστρονομία. Μέχρι τα 39 του χρόνια, σπούδαζε. Από τότε πήρε τον τίτλο του “Διονύσιος ο Φιλόσοφος”. Σκυλόσοφο τον έλεγαν οι συκοφάντες και πολέμιοί του. Βλέποντας την καταπίεση των σκλάβων, τους εξισλαμισμούς και τα βασανιστήρια. οργανώνει το πρώτο του κίνημα, το 1600 στην έδρα του, τα Τρίκαλα. Αποτυγχάνει και ο ίδιος φεύγει για Ιταλία. Στα 70 περίπου χρόνια του, επιστρέφει και πάλι και αρχίζει τις περιοδείες του σε χωριά της Θεσπρωτίας. Με τη φλόγα της ψυχής του, ο σοφός ρήτορας άρχισε να συγκεντρώνει κόσμο. Συγκέντρωσε 1.100 περίπου και βάζει στόχο τα Γιάννενα.
Η επίθεση έγινε στις 10 Σεπτέμβρη 1611, στον Τουρκικό συνοικισμό στην Καλούτσιανη. Εκεί ήταν και το Διοικητήριο του Οσμάν-πασά των Γιαννίνων. Στην πρώτη αυτή αιφνιδιαστική επίθεση, κάηκε το παλάτι του πασά, σκοτώθηκε η φρουρά του και ο ίδιος διέφυγε και κλείστηκε στο Κάστρο. Τα ξημερώματα, κάνουν αντεπίθεση οι Τούρκοι του Κάστρου, έφιπποι και καλά οπλισμένοι και η κατάσταση άλλαξε. Τελικά, υποχωρούν.
Κρύφτηκε για τρεις μέρες, σε μια σπηλιά του βράχου πάνω στον οποίο είναι χτισμένο το Κάστρο των Ιωαννίνων. Με προδοσία τον έπιασαν. Στο πρόσωπό του, είδαν έναν επαναστάτη, έναν κληρικό και έναν Έλληνα που έπρεπε να θανατωθεί με παραδειγματικό τρόπο.
Παύλος Βρέλλης,
Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022
Αιγηίδα
Ρινόκεροι, καμηλοπαρδάλεις, γαζέλες, ιππάρια και αντιλόπες ζούσαν πριν από εννέα εκατομμύρια χρόνια στην αρχαία, απέραντη σαβάνα της Μακεδονίας.
Απο την Αιγηίδα ...στο Αιγαίο πέλαγος
ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΑΙΓΗΙΔΑΣ
μεικτό σε κλάσμα
και αυτό που θα βρεις θα είναι ο αριθμητής του νέου κλάσματος. Παρονομαστή στο νέο κλάσμα αφήνεις τον ίδιο.
1. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΜΟΡΙΟ-ΑΤΟΜΟ
ΑΤΟΜΟ
ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ :
Π............., Ν.............., Η.........................
Υ Λ Η
Η ύλη μπορεί να μετατραπεί σε ενέργεια και η ενέργεια σε ύλη.
-
στο τετράδιο Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 μ...
-
ΣΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Οδυσσέας Ελύτης. ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ . Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. το σπίτι φτωχικό σ...
-
Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω πίνακες και ανακαλύπτω μόνος -μ...