Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

ΧΟΥΝΤΑ-Άφιξη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας 25/05/1968


Κωδικός Τεκμηρίου D3297 12/04/1968 Περιοδεία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Στυλιανού Παττακού στην Ηγουμενίτσα Ο Στ. Παττακός, φτάνει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπου τον υποδέχονται τοπικοί παράγοντες. Κωδικός Τεκμηρίου D3724 21/5/1968 – 30/5/1968 1. Εορτασμός της επετείου του Ολοκαυτώματος του Σουλίου με την παρουσία του Αντιβασιλέα Γεώργιου Ζωιτάκη στο Σούλι



Τεκμηρίωση του Τεκμηρίου  D3724 -

 

Πληροφορίες θέματος

Κωδικός Θέματος

T17233

Τίτλος

Εορτασμός της επετείου του Ολοκαυτώματος του Σουλίου με την παρουσία του Αντιβασιλέα Γεώργιου Ζωιτάκη στο Σούλι

Είδος

Ταινία Επικαίρων

Περίοδος γεγονότων

25/05/1968 - 26/05/1968

Περίληψη

Άφιξη του Αντιβασιλέα Γεώργιου Ζωιτάκη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας 
ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΤ



Είμαστε και οι Πρωτοι! Πρώτοι αριθμοί 2.500 ετών.!!!!!!!!!!!





Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Τι ζητούν επιτέλους οι πρώτοι;

Οι πρώτοι αριθμοί είναι αρκετά απλοί. Ακόμη κι ένα μικρό παιδί μπορεί να κατανοήσει τη φύση τους, αρκεί να γνωρίζει διαίρεση. 

Γιατί τότε υπάρχουν προβλήματα γύρω από τους πρώτους, που ταλαιπωρούν τις μεγαλύτερες διάνοιες στο χώρο των μαθηματικών για περισσότερο από έναν αιώνα τώρα; Τι δουλειά έχουν οι πρώτοι αριθμοί με τον κβαντικό μικρόκοσμο;Θα μπορούσαμε να πούμε πως οι πρώτοι είναι για τους αριθμούς ό,τι είναι τα άτομα για την ύλη:

Ποιοι είναι, λοιπόν, οι πρώτοι αριθμοί; 

Πολύ απλά, είναι όλοι εκείνοι οι φυσικοί αριθμοί που είναι μεγαλύτεροι από το μηδέν και διαιρούνται μόνο με το 1 και τον εαυτό τους.

 Η λίστα των πρώτων αριθμών ξεκινά έτσι:

2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71, 73, 79, 83, 89, 97, 101, 103, 107, 109, 113, 127, 131, 137, 139, 149, 151, 157, …




Θα παρατηρήσατε πως απουσιάζει το 1 . Οι μαθηματικοί όμως δεν θέλουν το 1 στη λίστα με τους πρώτους αριθμούς αφού διαιρείται μονο με το 1,

Παρατηρήστε, επίσης, ότι το 2 είναι ο μοναδικός πρώτος που ταυτόχρονα είναι ζυγός. Είναι προφανές πως δεν υπάρχει ζυγός πρώτος μεγαλύτερος του 2. 

Πράγματι, κάθε ζυγός μεγαλύτερος από το δύο έχει τουλάχιστον τρεις διαιρέτες – τη μονάδα, το 2 και τον εαυτό του -, επομένως δεν είναι πρώτος.

Πράγματι, το Θεμελιώδες Θεώρημα της Αριθμητικής μας βεβαιώνει

 πως κάθε φυσικός μεγαλύτερος της μονάδας

είτε είναι πρώτος 

είτε γράφεται ως γινόμενο πρώτων παραγόντων.

 Έτσι, ο αριθμός 30 μπορεί να γραφτεί  ως 2⋅3⋅5 (όλοι πρώτοι)

30= 2 .3 . 5

              κανόνας                    

Γινόμενο πρώτων παραγόντων

Ένας σύνθετος αριθμός μπορεί να γραφτεί και ως γινόμενο πρώτων αριθμών (γινόμενο πρώτων παραγόντων).

Το γεγονός ότι κάθε φυσικός αναλύεται με μοναδικό τρόπο ως γινόμενο πρώτων εμφανίζεται στα "Στοιχεία" του Ευκλείδη 

και  θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της  μαθηματικής σκέψης.


Παραδείγματα

θεμα 1 : Γράφω τον σύνθετο αριθμο 60 ως γινόμενο πρώτων


90=2.3.3.5











Πίνακας των  Πρώτων αριθμών στο διάστημα 1 έως 173

      2      3      5      7     11     13     17     19     23     29 
31 37 41 43 47 53 59 61 67 71
73 79 83 89 97 101 103 107 109 113
127 131 137 139 149 151 157 163 167 173






Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

εργασίες κατανόησης- Κείμενο: Ερωτόκριτος

   Μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες αγάπης, «Ο Ερωτόκριτος», ανεβαίνει φέτος στο θέατρο και συγκινεί τους θεατές, και τους μικρούς και φυσικά και τους μεγάλους.

Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να έρθουν, ίσως για πρώτη φορά, σε επαφή με το σπουδαίο κείμενο του Βιτσέντζου Κορνάρου και μπορούν να γευτούν, μέσα από τις σημαντικές ερμηνείες των ηθοποιών, την ατμόσφαιρα της Ευρωπαϊκής Αναγέννησης που υπήρχε στην Ελλάδα του 17ου αιώνα. 
Λίγα λόγια για το έργο
 Ένας βασιλιάς με τη γυναίκα του αποκτούν μετά από πολλά χρόνια μια κόρη, την Αρετούσα. Αυτή τη βασιλοπούλα ερωτεύεται ο γιος του πιστού συμβούλου του βασιλιά, Ερωτόκριτος. Επειδή δεν μπορεί να φανερώσει όμως τον έρωτά του, πηγαίνει κάθε νύχτα κάτω από το παράθυρό της και της τραγουδά. Η κοπέλα σταδιακά ερωτεύεται τον άγνωστο τραγουδιστή και μια ιστορία αγάπης έχει μόλις γεννηθεί. Το ζευγάρι αρχίζει να συναντιέται κρυφά στο παράθυρο της Αρετούσας. Η κοπέλα παρακινεί τον Ερωτόκριτο να τη ζητήσει από τον πατέρα της. Όμως ο βασιλιάς εξοργίζεται με το «θράσος» του νέου και τον εξορίζει. Σε μια μάχη που γίνεται ο Ερωτόκριτος σώζει τη ζωή του βασιλιά αλλά τραυματίζεται. Έτσι, ο βασιλιάς, για να ευχαριστήσει τον τραυματισμένο ξένο, αποφασίζει να του προσφέρει για σύζυγο την κόρη του. Η Αρετούσα αρνείται τον γάμο και στη συζήτηση με τον μεταμφιεσμένο Ερωτόκριτο επιμένει στην άρνησή της. Ο Ερωτόκριτος την υποβάλλει σε δοκιμασίες για να επιβεβαιώσει την πίστη της και τελικά της αποκαλύπτεται αφού λύνει τα μάγια που τον είχαν μεταμορφώσει. Ο βασιλιάς αποδέχεται το γάμο και συμφιλιώνεται με τον Ερωτόκριτο. 

Η σκηνοθεσία και η διασκευή κατορθώνει με απλά λόγια να φέρει σε επαφή τα παιδιά με μια ολόκληρη εποχή, όπου οι διαχρονικές αρετές και αξίες κυριαρχούν, αφού η γενναιότητα και η εμπιστοσύνη ανταμείβονται. Η σκηνοθεσία λιτή, χωρίς περιττά στολίδια, με σεβασμό στο κείμενο δίνει στους ηθοποιούς τη δυνατότητα να εξελίξουν τους χαρακτήρες που ερμηνεύουν βάζοντας την προσωπική τους σφραγίδα. Παντού κυριαρχεί το συναίσθημα. Άλλοτε με δυνατό και έντονο τρόπο κάνει αισθητή την παρουσία του, ενώ σε άλλες στιγμές μέσα από την αθόρυβη παρουσία του κάνει τον πιο εκκωφαντικό ήχο. 
Τα κοστούμια αποτυπώνουν εξαιρετικά την εποχή της Ελλάδας του 17ου αιώνα συνδυάζοντας όμως σύγχρονα στοιχεία. Τα σκηνικά ταξιδεύουν στην λαϊκή παράδοση διατηρώντας ένα ανεπιτήδευτο και ειλικρινές ύφος. Οι μελωδίες ερμηνεύονται ζωντανά πάνω στη σκηνή, με αυθεντικότητα και απλότητα που μαγεύουν και ταξιδεύουν μικρούς και μεγάλους. Μια παράσταση που μας μεταφέρει την ιστορία αγάπης δύο νέων και μέσα από εκεί ξετυλίγει το νήμα μιας ολόκληρης εποχής, όπου το πεπρωμένο και η ανδρεία πρωταγωνιστούν και χτίζουν τις ζωές των ανθρώπων.

 https://paidikotheatro.gr/tag/%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF% 84%CE%BF%CF%82/ 


Ερωτήσεις 

1. Στην εποχή στην οποία αναφέρεται το έργο, στην κοινωνία επικρατούσαν

 Α. η λιτότητα και ο σεβασμός Β. η ανδρεία και η επιτήδευση Γ. το θράσος και η αυθεντικότητα Δ. η γενναιότητα και η αρετή 

2.. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις δεν αληθεύει, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κείμενο; 

Α. Το έργο παρουσιάζεται ακριβώς όπως γράφτηκε. Β. Η υπόθεση του έργου τοποθετείται στη Ελλάδα του 17ου αιώνα. Γ. Το έργο έχει ευχάριστο τέλος. Δ. Συγγραφέας του έργου είναι ο Βιτσέντζος Κορνάρος. 

3.Η λέξη πεπρωμένο σημαίνει:

 Α. η προίκα Β. η μοίρα Γ. η πραγματικότητα Δ. η έπαρση

4.σταδιακά: Ποια λέξη από τις παρακάτω έχει αντίθετη σημασία;

 Α. βαθμιαία Β. ραγδαία Γ. έντονα Δ. υποτονικά

5.Στην πρόταση «Ο Ερωτόκριτος την υποβάλλει σε δοκιμασίες» το ρήμα στον αόριστο γίνεται:

 Α. υπέβαλλε Β. υπόβαλε Γ. υπέβαλε Δ. υπόβαλλε

6.διαχρονικές: Ποια λέξη έχει αντίθετη σημασία;

 Α. εφήμερες Β. συναφείς Γ. παμπάλαιες Δ. κλασικές

7.Ποια από τις παρακάτω λέξεις ανήκει στην ίδια οικογένεια με το β’ συνθετικό της λέξης «ηθοποιός»; Α. ποιότητα Β. ποινή Γ. ποικιλόμορφος Δ. ποιητικός


-Στους περαζόμενους καιρούς, που οι Έλληνες ορίζαν,

κι οπού δεν είχε η Πίστη τως θεμελιωμένη ρίζαν... Β. Κορνάρος..


Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

πολυτεχνειο


Τίτλος: Αναγνωστικόν Έκτης Δημοτικού

Γλώσσα: Καθαρεύουσα

Παρουσίαση περιεχομένου: Αναγνωστικό ΣΤ΄ Δημοτικού που αντλεί τα θέματά του από τη θρησκευτική, εθνική, οικογενειακή, κοινωνική και επαγγελματική ζωή και την σύγχρονη ελληνική ιστορία. Φέρει το σύμβολο της δικτατορίας.

ΠΕΔΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΚΔΟΣΗΣ

Εκδότης: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων

Έτος έκδοσης: 1970

Τόπος έκδοσης: Αθήνα

πατα στην εικόνα για να το διαβάσεις

πατα στην εικόνα για να το διαβάσεις

















Ήτανε νέοι, ήτανε νέοι, ήταν παιδιά κι έτυχε να 'ναι και καλή σοδειά.










o bella, ciao!

 














https://www.youtube.com/watch?v=EvPHhu82akM

Una mattina mi sono svegliato, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! Una mattina mi sono svegliato, e ho trovato l'invasor. O partigiano, portami via, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! O partigiano, portami via, ché mi sento di morir. E se io muoio da partigiano, o bella, ciao! bella, ciao! bella, ciao, ciao, ciao! E se io muoio da partigiano, tu mi devi seppellir.