Κυριακή 3 Μαΐου 2020

πολλαπλασιασμός στους ΦΥΣΙΚΟΥΣ αριθμους

  • §  άρτιος × άρτιος = άρτιος           Χ 8= 32       
    §  άρτιος × περιττός = άρτιος        Χ 5=2      
    §  περιττός × περιττός=περιττός  Χ5=15

ΑΣΚΗΣΗ
1.ΕΛΈΓΧΩ ΑΝ ΙΣΧΎΕΙ Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΝΟΝΑΣ 

4 Χ 9= 3 άρτιος        4 Χ 6=....               5 Χ 9=.... 

 5 Χ 7=....                     6 Χ 6=...                6 Χ 8=.....


7  Χ  8=.....                   7 Χ 9 = ....             7 Χ 7 = ....  


2. ΒΡΙΣΚΩ ΤΑ ΓΙΝΟΜΕΝΑ 

  • 40 Χ 20 = 800  
Για να βρω το γινόμενο αυτό πολλαπλασιάζω το 2 x 4 = 8 και συμπληρώνω στο τέλος δύο μηδενικά (το 0 του 20 και το 0 του 40.

  40  Χ 40 =       30 Χ 50 =       30 Χ 90=      30 Χ 70=            

 40 Χ 60=       40 Χ 90 =      50 Χ 50=    50 Χ 90 =

3.  Εκτιμώ το αποτέλεσμα 

35 Χ 24       α.   πάνω από  600
                     β.   κάτω από   500


57  Χ  25      α  . πάνω από 1.000
                     β.   κάτω από   800

Κάνω κάθετα τους πολλαπλασιασμούς και ελέγχω τις απαντήσεις μου !




Σάββατο 2 Μαΐου 2020

ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΟΜΙΚ

    ΠΆΤΑ ΕΔΩ   →     παιχνίδι ΚΡΕΜΑΛΑ -επανάληψη στην Ορθογραφία






    Π  ..   





ΠΑΤΑ ΕΔΩ ή πάνω στην εικόνα ΚΡΕΜΑΛΑ -ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 

ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ  ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΕΞΕΙΣ 

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Φρουτοπία

Η Φρουτοπία, η χώρα των φρούτων, γιορτάζει τον πρώτο χρόνο της ανεξαρτησίας της από τους μανάβηδες. Ο Αιμίλιος το μήλο, ο αρχηγός των φρούτων, υποδέχεται σε μεγάλη δεξίωση στο προεδρικό μέγαρο τους πολλούς καλεσμένους του. Ανάμεσά τους η διάσημη σοπράνο Ευρυδίκη Ντεσιμπέλ, που δίνει μια συνέντευξη στο δημοσιογράφο της εφημερίδας «Τρέχα γύρευε» Πίκο Απίκο.
«Η Φρουτοπία» είναι μια αστεία εικονογραφημένη ιστορία ή αλλιώς κόμικ.
Το κόμικ είναι μια ιστορία που διηγούμαστε με σκίτσα που βρίσκονται μέσα σε τετραγωνάκια. Αυτά τα σκίτσα τις περισσότερες φορές συμπληρώνονται από συννεφάκια που περιέχουν τους διαλόγους των ηρώων. Το σκίτσο στο κόμικ έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί μας δίνει πληροφορίες για το χώρο, το χρόνο, τα συναισθήματα και τις σκέψεις των ηρώων.

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Πρωτομαγιά των λουλουδιών και των εργατών

Η αρχαία Πρωτομαγιά, ,τα Aνθεστήρια, ήταν η γιορτή των λουλουδιών. Aυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Eλλήνων.

Πρωτομαγιά - Διονύσιος Σολωμός (1798-1857)

Του  Μαγιού  ροδοφαίνεται η μέρα ,
που ωραιότερη φύση ξυπνάει
και την κάνουν λαμπρά και γελάει
πρασινάδες , αχτίνες , νερά.

Άνθη κι άνθη βαστούνε στο χέρι ,
παιδιά κι άντρες , γυναίκες και γέροι.
Ασπροντύματα , γέλια , και κρότοι ,
όλοι δρόμοι γιομάτοι χαρά.

Ναι χαρείτε του χρόνου την νιότη ,
άντρες , γέροι , γυναίκες παιδιά.

Δραστηριότητες για την Δευτέρα

-Έλα να χρωματίσουμε την Πρωτομαγιά 
Γράψε με πολλά χρώματα στίχους του ποιήματος που σου αρέσουν.-Σκέψου εικόνες του ποιήματος που μιλούν για την Πρωτομαγιά...
Εργατική Πρωτομαγιά

Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται  και η μέρα για τους αγώνες των εργατών.

Την Πρωτομαγιά του 1886 έγιναν οι μεγάλες διαδηλώσεις  και εξεγέρσεις στο Σικάγο με αίτημα τα τρία οχτάρια: οχτώ ώρες εργασίαοχτώ ψυχαγωγία και οχτώ ύπνος. 



Εκείνη την εποχή οι εργάτες εργάζονταν από δώδεκα έως και δεκατρείς ώρες ημερησίως.ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΚΤΑΩΡΟ ΕΔΩ  →http://www.aerostatostospiti.gr/

Το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη  διαδήλωση στην Ελλάδα.

ΠΟΙΗΜΑ



Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ -ΑΓΓΕΛΟΣ




 Ευχαριστούμε πολύ και τον Άγγελο για την ωραία ιστορία του !!!!!!!!!!!!!!!


Μια μέρα με τον Μ. Αλέξανδρο- Αποστόλης και Βασίλης



Ευχαριστούμε ,Αποστόλη  για την ωραία ιστορία σου!!!!!!
Σε ευχαριστουμε, Βασίλη , για  την ωραία ιστορία1 

MIA MEΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ




Ευχαριστούμε τον Κωνσταντίνο για την ωραία ιστορία!

Μια μέρα με τον Μ. Αλέξανδρο- Νικολέτα


Ευχαριστούμε, Νικολέτα!!!

Μια μέρα με τον Αλέξανδρο στο σχολείο - Ροδούλα

Ευχαριστούμε πολύ τη Ροδούλα που μοιράστηκε μαζί μας αυτήν την υπέροχη ιστορία ! 







Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

ΓΛΩΣΣΑ-ΙΠΠΟΣ

Της γλώσσας μας ετυμολογικοί θησαυροί….


«Ο Θεός μας χάρισε μια γλώσσα ζωντανή, δυνατή, πεισματάρα και χαριτωμένη»,  έλεγε ο Σεφέρης.
Ξεφλουδίζεις τις λέξεις της, που πρόσθεσε ο λαός μας και καταλήγεις στον εκπληκτικό σπόρο. 

Στην αρχική λέξη-γεννήτορα.


ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ- ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Διαβάζω τα κείμενα δυνατά , πολλές φορές για να τα καταλάβω, Αντιγράφω στο τετράδιό μου τις ασκήσεις από τον πίνακα. 

Βουκεφάλας ,το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου


 
 343 π.Χ. λοιπόν και ενώ ο Αλέξανδρος είναι μόλις 13 ετών βρίσκεται με άλλους συμμαθητές του και πολλούς κατοίκους της Πέλλας ,της Μακεδονικής πρωτεύουσας, για να δουν και να θαυμάσουν αξιόλογα άλογα, που είχαν φέρει εκεί διάφοροι έμποροι.

 Σύμφωνα με τον  Πλούταρχο, ένας  έμπορος αλόγων, πρότεινε στον Φίλιππο της Μακεδονίας, να αγοράσει τον Βουκεφάλα για δεκατρία τάλαντα. Πανάκριβο!!!!!!!Όλοι έλεγαν πως ήταν  ένα άγριο και ατίθασο άλογο, το οποίο κανείς δεν θα μπορούσε να δαμάσει. Τ' άκουσε κι ο Φίλιππος και διατάζει μερικούς έμπειρους ιππείς να το πλησιάσουν και να το δαμάσουν. Κανείς δεν τα καταφέρνει.

Ο Αλέξανδρος στέκεται δίπλα και παρακολουθεί τις αντιδράσεις του αλόγου. Ζητάει από τον πατέρα του την άδεια να προσπαθήσει. Ο Φίλιππος διστάζει, φοβάται μήπως ο γιος του πληγωθεί.

Όμως η σιγουριά του Αλέξανδρου τον πείθει.



Το χάιδεψε πρώτα, του μίλησε ήρεμα για ένα διάστημα και το καθησύχασε. Ο Αλέξανδρος κατάλαβε   ότι φοβόταν τη σκιά του. Έτσι, πλησιάζοντάς το, άρπαξε τα χαλινάρια του και το έστρεψε προς τον ήλιο. Αφού το άλογο δεν έβλεπε την σκιά του, ηρέμησε και έτσι κατάφερε ο Αλέξανδρος να το ιππεύσει.
 Οι παρευρισκόμενοι ζητωκραύγασαν τον νεαρό Αλέξανδρο και ο πατέρας του Φίλιππος, λένε από τη μεγάλη χαρά του,  του είπε: «Γιε μου, ψάξε για βασίλειο αντάξιό σου. Η Μακεδονία είναι μικρό βασίλειο για να σε χωρέσει»

“Εάν, όμως, τα όσα έκανε ήσαν σπουδαία, ακόμη σπουδαιότερο ήταν αυτό που ονειρεύτηκε”.

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ

Ποιοι είναι οι Φυσικοί Αριθμοί και πώς χωρίζονται;




ΣΥΝΘΕΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΑ

 ΓΛΩΣΣΑ


      Αναγνωση-  Αντιγραφή

Μέγας Αλέξανδρος, Νίκου Καζαντζάκη


O Αλέξανδρος είχε φανεί κάτω από τις λεύκες κι έλαμπε στον ήλιο απάνω στον κατάμαυρο Βουκεφάλα. Δεν ήταν πια πεσμένος πάνω στο άλογο. O κορμός του στεκόταν όρθιος, με το ένα χέρι κρατούσε πάντα σφιχτά το χαλινάρι, με το άλλο κάπου κάπου έσκυβε και χάδευε το λαιμό του αλόγου. Ένιωθες πως ζώο κι άνθρωπος είχαν πια συμφιλιωθεί,
το άγριο ζώο αναγνώρισε την υπεροχή του Aλέξανδρου κι είχε υποταχτεί».
απόσπασμα, *"Μέγας Αλέξανδρος", Εκδόσεις Καζαντζάκη, Μάρτιος 2007

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Οι γονείς του Μ. Αλεξάνδρου-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ



Εκείνος ήταν βασιλιάς, δυνατός, νεαρός, ο Φίλιππος Β' της Μακεδονίας .
Εκείνη ήταν βασιλοπούλα της Ηπείρου, ιέρεια, πανέμορφη και με έντονη προσωπικότητα. η Μυρτάλη.




Και αν αυτό το όνομα δεν σας λέει κάτι, είναι φυσικό. Εκείνη που ο βασιλιάς Φίλιππος γνώρισε στο Ιερό της Σαμοθράκης, έμεινε στην ιστορία γνωστή  ως Ολυμπιάδα. Μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.



Ο Φίλιππος, γνώρισε λοιπόν την κόρη των Μολοσσών της Ηπείρου, την Μυρτάλη και της έδωσε το νέο της όνομα Ολυμπιάδα ώστε να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες.



Η Ολυμπιάδα σύμφωνα με τον μύθο, κατάγονταν από την οικογένεια του Αχιλλέα, είχε  σπουδαία μόρφωση και γνώριζε τα ιερατικά μυστικά του Μαντείου της Δωδώνης
Ο Φίλιππος την νυμφεύθηκε πολύ σύντομα. Αυτά έγιναν το 357 π.Χ. Μόλις ένα χρόνο μετά,το  356 π.Χ. γεννιέται ο μοναχογιός τους, Αλέξανδρος.


Ο Όμηρος, ονομάζει την Σαμοθρακη "ιερά χώρα".

Εδω συνάντησε για πρώτη φορά ο Φίλιππος τη Μυρτάλη...



Εκεί όπου, εκτός από χώρος γνωριμίας των γονιών του Αλέξανδρου , ήταν και το σημείο εύρεσης της περίφημης Νίκης της Σαμοθράκης, το άγαλμα που σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου,στη Γαλλία.....

ΜΑΘΗΜΑ    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 30
Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη


 Μεγάλη δύναμη απέκτησε η Μακεδονία, όταν πήρε την εξουσία στα χέρια του ο Φίλιππος(359 π.Χ.), δύο χρόνια πριν γνωρίσει την Ολυμπιαδα- Μυρταλη. 



O Φίλιππος από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να δημιουργήσει ισχυρό στρατό. 


Εφοδίασε τους στρατιώτες με μικρή ασπίδα και μακρύ δόρυ, τη σάρισα, που είχε μήκος 5 μέτρα περίπου. Η σάρισα ήταν κατασκευασμένη από σκληρό ξύλο κρανιάς, δέντρο που φτάνει σε μεγάλο ύψος με ευθύ κορμό.
Οι στρατιώτες έπρεπε να χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια τους για να την κρατάνε γι΄ αυτό  είχαν μία μικρότερη ασπίδα, την οποία κρεμούσαν από τον ώμο τους οι φαλαγγίτες με ένα δερμάτινο λουρί.

Η μακεδονική φάλαγγα, όταν βάδιζε παραταγμένη, έμοιαζε με φρούριο που κινείται. Πολύ ισχυρό ήταν και το ιππικό.


Τα χρυσωρυχεία του Παγγαίου τον βοήθησαν να κόψει νομίσματα και να φέρει οικονομική ανάπτυξη στο κράτος του. Η Πέλλα, η πρωτεύουσα του κράτους, έγινε μεγάλο οικονομικό και πνευματικό κέντρο.

O Φίλιππος θέλησε να κυριαρχήσει και στη νότια Ελλάδα.Όταν ο στρατός του πέρασε τις Θερμοπύλες, οι Θηβαίοι και οι Αθηναίοι κατάλαβαν ότι κινδυνεύουν. Πήραν τότε την απόφαση να τον εμποδίσουν. Η μεγάλη σύγκρουση έγινε στη Χαιρώνεια (338 π.Χ.). Στη μάχη αυτή νίκησε ο Φίλιππος, ενώ διακρίθηκε κι ο 18χρονος πλέον γιος του Αλέξανδρος πολεμώντας στην πρώτη γραμμή.