Τρίτη 9 Απριλίου 2024

Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό - Ο ηλεκτρομαγνήτης

 

Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό - Ο ηλεκτρομαγνήτης

Picture

Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό - Ο ηλεκτρομαγνήτης

Picture

Από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό
Όταν μέσα από έναν αγωγό ρέει ηλεκτρικό ρεύμα, ο αγωγός αποκτά μαγνητικές ιδιότητες. Αν τον πλησιάσουμε σε μια πυξίδα, θα παρατηρήσουμε ότι η μαγνητική βελόνα της στρέφεται. Τα μαγνητικά φαινόμενα είναι πιο έντονα, όταν ο αγωγός έχει σχήμα πηνίου, όταν δηλαδή είναι τυλιγμένος σαν ελατήριο. Τοποθετώντας μία ράβδο από σίδηρο στο εσωτερικό του πηνίου φτιάχνουμε έναν ηλεκτρομαγνήτη, στον οποίο οι μαγνητικές ιδιότητες είναι ακόμα πιο έντονες. Ο ηλεκτρομαγνήτης έλκει μαγνητικά υλικά, και έχει βόρειο και νότιο μαγνητικό πόλο, όπως ένας μόνιμος μαγνήτης, διαθέτει όμως μαγνητικές ιδιότητες μόνο όταν ρέει ηλεκτρικό ρεύμα.
Οι μαγνητικές ιδιότητες των μόνιμων μαγνητών οφείλονται στον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα ηλεκτρόνια γύρω από τους πυρήνες στα άτομα των υλικών αυτών. Και στους ηλεκτρομαγνήτες οι μαγνητικές ιδιότητες οφείλονται στην κίνηση ηλεκτρονίων, των ελεύθερων ηλεκτρονίων του μεταλλικού αγωγού. Τα ελεύθερα ηλεκτρόνια κινούνται κατά μήκος του μεταλλικού αγωγού άρα κινούνται κυκλικά γύρω από τη σιδερένια ράβδο στο εσωτερικό του πηνίου. Μόνο που εδώ η κίνηση των ελεύθερων ηλεκτρονίων διαρκεί μόνον όσο η πηγή είναι συνδεδεμένη στο κύκλωμα. Οι μαγνητικές ιδιότητες, μόνιμες ή προσωρινές, οφείλονται πάντοτε στην κίνηση ηλεκτρικών φορτίων.

Συμπέρασμα

Όταν ένα πηνίο ή ένας ηλεκτρομαγνήτης διαρρέεται από ηλεκτρικό ρεύμα, αποκτά μαγνητικές ιδιότητες. Οι μαγνητικές ιδιότητες στον ηλεκτρομαγνήτη είναι πιο έντονες.

ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΓΕΡΑΝΟΣ - ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΗ


Από τον μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό - Η ηλεκτρογεννήτρια

Picture

​Από μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό - Η ηλεκτρογεννήτρια

Picture

Από το μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό
Λίγα χρόνια μετά τις παρατηρήσεις του Hans Christian Oersted το 1820, ο οποίος απέδειξε ότι ένας αγωγός αποκτά μαγνητικές ιδιότητες, όταν ρέει μέσα του ρεύμα, οι Michael Faraday και Joseph Henry, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο, απέδειξαν ότι συμβαίνει και το αντίστροφο, δηλαδή ότι ένας μαγνήτης που περιστρέφεται μέσα σε ένα πηνίο προκαλεί τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Στην ανακάλυψη αυτή στηρίζεται η λειτουργία των γεννητριών, των συσκευών στις οποίες η περιστροφή ενός μαγνήτη τοποθετημένου μέσα σε ένα πηνίο προκαλεί τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.
Το ηλεκτρικό ρεύμα προκαλεί μαγνητικά αποτελέσματα αλλά και το αντίστροφο. Η κίνηση ενός μαγνήτη με συγκεκριμένο τρόπο προκαλεί τη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος, την κίνηση δηλαδή των ελεύθερων ηλεκτρονίων. Μπορούμε δηλαδή να «πάμε» από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό αλλά και αντίστροφα, από το μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό. Ο ηλεκτρισμός και ο μαγνητισμός, λοιπόν, είναι φαινόμενα που έχουν στενή σχέση μεταξύ τους και δεν μπορούν να μελετηθούν ανεξάρτητα. Γι' αυτό ονομάζουμε τα φαινόμενα αυτά ηλεκτρομαγνητικά.

Συμπέρασμα

Στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια η γεννήτρια λειτουργεί χάρη στην ενέργεια του νερού που πέφτει από ψηλά. Στα ατμοηλεκτρικά εργοστάσια η γεννήτρια λειτουργεί χάρη στην ενέργεια του ατμού.

ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ

ΝΑΥΑΡΙΝΟ-ΑΓΓΛΙΑ

 Οι Τουρκοαιγύπτιοι επιχείρησαν αποβατική ενέργεια στη Μάνη  τη νύχτα της 21ης προς την 22α Ιουνίου. Οι λίγοι Μανιάτες που είχαν παραμείνει στα χωριά τους αντεπιτέθηκαν με θυελλώδη ορμή. Οι Μανιάτισσες, σχεδόν άοπλες, επίσης αποφάσισαν  να υπερασπιστούν την πατρίδα τους. Στο χωριό του Διρού είχαν παραμείνει μόνο οι γυναίκες, οι οποίες με τα δρεπάνια του θερισμού, με πέτρες, με ξύλα, και με τα σώματά τους ακόμη κυνήγησαν τους εχθρούς ως την ακρογιαλιά του Διρού. Πολλοί Αιγύπτιοι ρίχτηκαν στη θάλασσα και κολυμπώντας  προσπάθησαν να σωθούν στα πλοία. Παρά τους κανονιοβολισμούς που έριχναν τα πλοία του Ιμπραήμ προς εκφοβισμό, οι δρεπανηφόρες γυναίκες της Μάνης έγραψαν τη δική τους ιστορία.«Εύγε σας, με τα εύγε σας, γυναίκες άντρες γίνατε, σαν αντρειωμένες κρούετε, σαν Αμαζόνες μάχεστε». (Από μανιάτικο μοιρολόι



Στον κόλπο του Ναυαρίνου, ο στόλος των τριών Μεγάλων Δυνάμεων
αποτελούμενος από 27 πλοία κατέστρεψε -σχεδόν ολοσχερώς- τον κατά πολύ ισχυρότερο, αριθμητικά, στόλο των Οθωμανών (106 πλοία).

Μια βρετανική λέμβος με σημαία κήρυκος προσέγγισε ένα αιγυπτιακό πυρπολικό με σκοπό να του ζητήσει να απομακρυνθεί. Οι Αιγύπτιοι πυροβόλησαν πρώτοι και σκότωσαν αξιωματικό που επέβαινε στη λέμβο. Ακολούθησε ανταλλαγή πυροβολισμών Ο

τουρκοαιγυπτιακός στόλος, κρίνοντας ότι έχει υπεροχή άνοιξε πυρ κατά συμμαχικών πλοίων και η ναυμαχία άρχισε σε όλη τη διάταξη των πλοίων. Ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος υπερτερούσε αριθμητικά και ταυτόχρονα υποστηριζόταν από πυροβόλα των γύρω φρουρίων.
Σε κρίσιμη στιγμή της ναυμαχίας μπήκε στο λιμάνι ο Ρωσικός στόλος αποτελούμενος από οκτώ πλοία. Λεπτομερείς περιγραφές της μάχης αναφέρουν ότι τα πλοία ήταν τόσο κοντά μεταξύ τους, ώστε εμπλέκονταν τα ξάρτια τους οι δε ναύτες έβαλαν ακόμα και με πιστόλια. Μέχρι ώρα 5 το απόγευμα τα πλείστα των τουρκοαιγυπτιακών πλοίων είχαν καταστραφεί ή παραδοθεί.







Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Γ΄ Εθνοσυνέλευση =Η ναυμαχία του Ναβαρίνου













Η ναυμαχία στο Ναβαρίνο ήταν καθοριστική για την ελληνική ανεξαρτησία, αφού έδειξε πως τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων είχαν πια μεταστραφεί υπέρ της δημιουργίας ενός ανεξάρτητου ελληνικού κράτους



Ερωτήσεις κατανόησης

1. Αναφέρετε τις τρεις φάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης. Γιατί έγινε σε τρεις φάσεις;

2. Ποιες ήταν οι κύριες αποφάσεις της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης;

3. Τι όριζε η Συνθήκη του Λονδίνου (1827); Γιατί το οθωμανικό κράτος δεν συμμορφώθηκε με τους όρους της;

4. Διηγηθείτε με λίγα λόγια την ναυμαχία του Ναβαρίνου (πού έγινε, πότε έγινε, ποιοι πήραν μέρος, ποιοι κέρδισαν).

5. Σκεφτείτε και αναλύστε τους λόγους που οδήγησαν τις Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής να πάρουν με τόσο καθαρό τρόπο θέση υπέρ της Ελληνικής Επανάστασης, βοηθώντας τους Έλληνες στην ναυμαχία του Ναβαρίνου.




. Για ποιον λόγο προσπαθούσε τόσο πολύ καιρό (περίπου 10 μήνες) να καταλάβει (ο Κιουταχής) την Ακρόπολη; Ποιος διορίστηκε τότε αρχιστράτηγος; Ποιες ήταν οι κινήσεις του;4. Ποιο ήταν το πρόβλημα των οπλαρχηγών με τους δύο Άγγλους στρατιωτικούς που ανέλαβαν την αρχηγία; Γιατί είχαν παρεξηγηθεί οι Έλληνες στρατιωτικοί; 5. Πώς πέθανε ο Καραϊσκάκης; 6. Γιατί πιστεύετε πως έπαθε πανωλεθρία ο ελληνικός στρατός στην μάχη του Αναλάτου; 7. Γιατί ήταν χρήσιμο να υπάρχουν, έστω και μικρές, επαναστατικές εστίες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας;




Συνέντευξη με τον Aντώνη-Ευθύς και πλάγιος λόγος

 http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2005/Glossa_ST-Dimotikou_html-empl/index3_01.html

Ευθύς και πλάγιος λόγος στα νέα ελληνικά


Όπως διαπιστώνουμε στον πλάγιο λόγο ξεκινάμε με μια κύρια πρόταση που έχει ένα ρήμα με τη σημασία των: λέω, ρωτάω, διατάζω, αισθάνομαι, γνωρίζω, απαντώ, επισημαίνω, ισχυρίζομαι κ.ά. και ακολουθεί ο ευθύς λόγος ως δευτερεύουσα πρόταση με κάποιες αλλαγές

Συνώνυμα του είπεΕίπε, δήλωσε, περιέγραψε, έγραψε, σχολίασε 


Ποιες αλλαγές διαπιστώνουμε στο είδος των προτάσεων, στο πρόσωπο του ρήματος, στο πρόσωπο και στο είδος της αντωνυμίας;




1.

Ευθύς λόγος

- Γιώργο, πού πήγες εχτές;

- Πήγα στον κινηματογράφο.

- Την επόμενη φορά ειδοποίησέ με να έρθω κι εγώ.

- Εντάξει, Γιάννη, θα σε ειδοποήσω, όταν θα ξαναπάω.



Πλάγιος λόγος

1. Ο Γιάννης ρώτησε τον Γιώργο πού πήγε εχτές κι εκείνος απάντησε ότι πήγε στον κινηματογράφο. Τότε ο Γιάννης του είπε την επόμενη φορά να τον ειδοποιήσει να πάει κι εκείνος κι ο Γιώργος συμφώνησε ότι θα τον ειδοποιήσει, όταν θα ξαναπάει.



Ειδική περίπτωση



Ο ευθύς λόγος μπορεί να μεταφερθεί αυτολεξεί, δηλαδή όπως ακριβώς ειπώθηκε, βάζοντάς τον μέσα σε εισαγωγικά «», π.χ.



Ευθύς λόγος: Θανάση, έλα εδώ πάνω αμέσως.

Πλάγιος λόγος: ... και τότε μου είπε: «Θανάση, έλα εδώ πάνω αμέσως».

Δε θα βρέξει σήμερα

Σήκω αμέσως όρθιος
Πού γύριζες όλη μέρα;
Βάλε μου να φάω (βουλητική)
Το ξέρω ότι έπαιζες (ειδική)
Θα έρθω, όταν μπορέσω (χρονική)
Φεύγω, επειδή βαρέθηκα (αιτιολογική)
Μαρία, αν θέλεις, έλα (υποθετική)

ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ
Πήγα στον κινηματογράφο   

ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΑΣ
Το α' πρόσωπο
ειδοποίησέ με
θα σε ειδοποήσω

Ποιες αλλαγές διαπιστώνουμε στον χρόνο του ρήματος;

Αλλαγές έχουμε επίσης και στους χρόνους των ρημάτων. Ας δούμε τα παραδείγματα

 

Αγοράζω μια τυρόπιτα.

 

Λέει / έλεγε / έχει πει / είπε / είχε πει ότι αγοράζει / αγόραζε / έχει αγοράσει / αγόρασε / είχε αγοράσει μια τυρόπιτα 

Από τα παραπάνω παραδείγματα προκύπτει ότι κατά τη μεταφορά από τον ευθύ λόγο στον πλάγιο, όταν δεν υπάρχει κάποιος χρονικός προσδιορισμός μέσα στην πρόταση, τότε υπάρχει πληθώρα επιλογών στη χρήση των χρόνων. Πιο συγκεκριμένα:

α. Όταν το ρήμα του ευθύ λόγου βρίσκεται στον ενεστώτα (πρδγ. α'), ο ομιλητής μπορεί στον πλάγιο λόγο να χρησιμοποιήσει όποιο χρόνο θέλει


Συνέντευξη με τον Aντώνη

1. Πόσων χρονών είσαι, Aντώνη;

Eίμαι 18 χρονών και πάω στη Γ' Λυκείου. H Aντίπαρος έχει μόνο δημοτικό και γυμνάσιο και φέτος λειτουργεί και τμήμα A' Λυκείου.Tο σχολείο μου είναι απέναντι, στην Παροικιά της Πάρου. Kάθε πρωί όλα τα παιδιά περνάμε με το φεριμπότ απέναντι στην Πάρο. Mετά παίρνουμε το λεωφορείο και μας πάει στο σχολείο. Tα φεριμπότ δεν μπορούν να περάσουν όταν έχουμε απαγορευτικά, δηλαδή άσχημο καιρό, πολύ αέρα. Xάνουμε το σχολείο. Δε λέω, ωραία είναι να χάνεις κανά μάθημα, αλλά οι άλλοι προχωρούν και, αν χάσουμε πολλά, μετά είναι δύσκολα…


2. Tι είναι αυτό που σου αρέσει στο χωριό σου; Πώς περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;

Mου αρέσει η σχέση μου με το περιβάλλον, γιατί είναι ήρεμα. Oι βόλτες που κάνουμε εμείς εδώ είναι στις παραλίες και στις εξοχές. Eίμαστε πολύ δεμένοι με τη φύση. Ακόμα και το καλοκαίρι που έρχονται τουρίστες, εμείς την ηρεμία μας δεν τη χάνουμε. Δεν είναι όπως στην Aθήνα. Έχουμε άλλους ρυθμούς.

Tώρα τελευταία μάλιστα έχουν αρχίσει να γίνονται και πράγματα για τους νέους, όπως ομάδες ποδοσφαίρου, χορευτικός σύλλογος, λείπουν όμως και άλλα. Λείπει ένα γυμναστήριο, μια λέσχη για μας τους νέους! Nα κάνουμε διάφορα πράγματα. Tώρα μόνο τις καφετέριες έχουμε και το ποδόσφαιρο.

Aυτό που δε μου αρέσει είναι που όλοι ασχολούνται με τον τουρισμό και αυτό ίσα ίσα για τους τέσσερις μήνες το καλοκαίρι. Δε νοιάζονται για μας τους ντόπιους.


3. Eσύ πηγαίνεις καθόλου στην Aθήνα;

Πηγαίνω στην Aθήνα γιατί μου αρέσει η νοοτροπία των ανθρώπων. Δεν ασχολούνται μαζί σου συνέχεια και δεν τους νοιάζει η εμφάνισή σου. Mου αρέσει επειδή είναι μεγάλη πόλη και χάνεσαι. Eίσαι άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Aν θέλεις να δεις κάποιον, τον ειδοποιείς. Έχει τόσα μέρη που δεν τα έχω δει ακόμα. Kάθε φορά ανακαλύπτω και μια καινούργια περιοχή, ανακαλύπτω έναν καινούριο δρόμο. Αυτά εμείς εδώ δεν τα έχουμε, αφού ξέρουμε και το παραμικρό πετραδάκι.

Πώς να χαθείς; Oλοι ξέρουν πού είσαι! Πάντως δε θα ήθελα να μένω στην Aθήνα.

4. Mπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου, πώς θα είσαι σε πέντε, έξι χρόνια; Tι έχεις σκεφτεί για το μέλλον σου; Πώς θα ήθελες να γίνουν τα πράγματα;

Eγώ τώρα σκέφτομαι να βρω μια δουλειά ώστε να μείνω στο νησί. Θα ήθελα να γίνω λιμενικός. Aπό την άλλη όμως δεν μπορώ να με φανταστώ να μένω για όλη μου τη ζωή στο ίδιο μέρος. Θα ήθελα να ζήσω σε μια πόλη αλλά όχι για πάντα. Για κάποια χρόνια μόνο, για να έχω και αυτή την εμπειρία.

Mετά εδώ θέλω να γυρίσω, στην Aντίπαρο. Eδώ μεγάλωσα. Mου αρέσει εδώ. Tο πανεπιστήμιο δε με ενδιαφέρει.


Πρόσκληση για ενημέρωση γονέων της Στ ΄ τάξης

Καλούνται οι γονείς  των μαθητών/τριων της ...............

την Τετάρτη 10/4/2024 και ώρα .......


σε ενημερωτική συνάντηση

Θα συζητηθούν θέματα σχετικά με  την αγωγή και την πρόοδο των μαθητών στα Μαθηματικα  


Η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη.

Κυριακή 7 Απριλίου 2024

 http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/math_st/kath/kath_1_168.pdf


ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ 
Μεγέθυνση ή σμίκρυνση σημαίνει ότι όλες οι πλευρές του σχήματος πολλαπλασιάζονται επί τον ίδιο αριθμό. Σε ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο για να έχω μεγέθυνση ή σμίκρυνση θα πρέπει ο λόγος (το πηλίκο) της βάσης προς το ύψος να είναι σταθερό. 
ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 
Αναζητώ.........................................
ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ


λύση =ρίζα

 Δίνεται η εξίσωση 18x+ 12= 70x +12
 Για την εξίσωση αυτή ισχύει:
 Α)λύση της εξίσωσης είναι ο αριθμός 1 
Β) λύση της εξίσωσης είναι το 0 
Γ) λύσεις της εξίσωσης είναι οι αριθμοί 2 και 3 
Δ) η εξίσωση έχει για ρίζα τον αριθμό 1/ 2
 Ε) τίποτα από τα προηγούμενα


 http://ath3.athena.net.gr/wordpress/wp-content/uploads/2014/07/katanoisi_keimenwn_ellinikis_glwssas_gym_2014.pdf

Σάββατο 6 Απριλίου 2024

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 56

 







ΔΥΟ ΕΥΘΕΙΕΣ  ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ      ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕΤΕΣ  ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΥΘΕΙΑ
για την κατασκευη  ΠΑΡΑΛΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ(ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, τετράγωνο  ,  ρόμβος  )


Συμμετρία ως προς άξονα: 
Συμμετρικό σημείο Β ως προς ευθεία ε, είναι το σημείο Γ με το οποίο συμπίπτει το Β, αν διπλώσουμε το φύλλο κατά μήκος της ευθείας ε. (Τα συμμετρικά ως προς ευθεία σχήματα είναι ίσα) Άξονας συμμετρίας: Άξονας συμμετρίας σχήματος ονομάζεται η ευθεία που χωρίζει το σχήμα σε δύο μέρη, τα οποία συμπίπτουν όταν διπλωθεί το σχήμα κατά μήκος της ευθείας. Τότε λέμε ότι το σχήμα έχει άξονα συμμετρίας την ευθεία αυτή. 
Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος:
 Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος λέγεται η ευθεία που είναι κάθετη προς αυτό και διέρχεται από το μέσον του. 
Κάθε σημείο της μεσοκαθέτου ενός ευθυγράμμου τμήματος έχει ίσες αποστάσεις (ισαπέχει) από τα άκρα του. 
Κάθε σημείο που ισαπέχει από τα άκρα ενός ευθυγράμμου τμήματος βρίσκεται πάνω στη μεσοκάθετό του. 
H μεσοκάθετος ενός ευθυγράμμου τμήματος είναι άξονας συμμετρίας του.





















Τρίτη 2 Απριλίου 2024


ΛΕΞΙΚΟ

 https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%82&dq=

λεξιλόγιο: επάγγελμα, χτίστης, υπόθεση, πλατεία, σκαλωσιά, πείσμα, οικοδομή, ανεβαίνω, κυριεύει, πάτωμα, συνέντευξη, νησί, ασχολούμαι, μυλωνάς, σκληρός, κτήμα, υποφέρω, μεροκάματο, εμπόρευμα, τσαγκάρης, γεωτρύπανο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, περιβάλλον, ρυθμός, σύλλογος, λέσχη, νοοτροπία, ανακαλύπτω, λιμενικός, πανεπιστήμιο, έρευνα, ερευνητής, επιστήμονας, εργαστήριο, σύμπαν, ανίχνευση, ρύπανση, προκατάληψη, εξοπλισμός, φύλο, εμψυχώνω, έμπνευση, συμβάλλω, ανεξαρτησία, προσωπικότητα, πανανθρώπινος, ιπτάμενος, εφημερίδα, συναρπαστικός, ανταπόκριση, κατατροπώνω, εισιτήριο, αεροδυναμικός, ανεμιστήρας, διαιτητής, σερβιτόρος,


Οικογένεια λέξεων:

 Ροή (διαρροή, εισροή, κτλ.)

 Βάση (πρόσβαση, διάβαση, έκβαση κτλ.)

 Έργο (ανεργία, εργοδότης, εργάτης κτλ.)


Γραμματική:

 Επίθετα σε –υς, -εία, -υ (οξύς, οξεία, οξύ, ταχύς, θρασύς, βραδύς κτλ.)

 Επίθετα σε –ων, ούσα, -ον (ο ενδιαφέρων, η ενδιαφέρουσα, το ενδιαφέρον, παρών, επιζών, απών κτλ.)

Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

 ΔΗΛΩΣΗ


Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή

που έχει προκηρυχθεί από την Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. την

1/4/2024, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το

οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και

πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο

4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023

«Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση

των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και

Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας

εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα

τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις

με Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες, προϊστάμενους/ές σχολικών

μονάδων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης

κ.τ.λ.).


ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ




από:2 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ mail@2dim-igoum.thesp.sch.gr
προς:Αγορίτσα Καραμπουκούκη <agoritsak@yahoo.gr>,
Αυγούστα Ευθυμίου <avgoustae@hotmail.com>,
Γιώργος Ρίζος <rizos.v.george@gmail.com>,
Ελένη Καμποσιώρη <elkamp26@gmail.com>,
Ελευθερία Γιώγου <elgiogou@gmail.com>,
Ευαγγελία Καλογραιάκη <kalograi@sch.gr>,
Ευαγγέλου Χρυσαυγή <xrysavgh94@gmail.com>,
Ηλίας Λώλης <iliaslolis@gmail.com>,
Θεοδώρα Σίμου <simoudora@hotmail.com>,
Θωμαϊς Αναστασίου <thwmais.a@hotmail.com>,
Ιωάννης Μακάριος <makioannis@hotmail.com>,
Καλαμπάκα Ελένη <diotimae@gmail.com>,
Κάτση Βασιλική <katsibasiliki@gmail.com>,
Λιώλη Σοφία <lioli.sophie@gmail.com>,
Μαρία Γίτσα <maria.gitsa@hotmail.com>,
Μαρία Κομίνη <maria.komini72@gmail.com>,
Μπίστα Βασιλική <Vasilikibista80@gmail.com>,
Νίκη Κολιογιάννη <n.koliogianni@gmail.com>,
Ντίνα Γεώργου <ntingeo@gmail.com>,
Παπακωνσταντίνου Ουρανία <rpapakonstantinou@gmail.com>,
Παρασκευή Τσολογιάννη <paraskevh.tsologiannh@hotmail.com>,
Παύλος Νάστος <paulnastos@gmail.com>,
Πολυξένη Χαραλαμποπούλου <tzeniCharalampopoulou@gmail.com>,
Σοφία Κακοσίμου <sofiakakosimou@gmail.com>,
Σοφία Χρήστου <sof_christou@yahoo.gr>,
Σταυράκη Αλεξάνδρα <alexstavraki@gmail.com>,
Στέργιος Χατζηϊωάννου <stergxatzi@gmail.com>,
Φίλιππας Παπαδόπουλος <filippas72@hotmail.com>

Subject: Fwd: Απόφαση για απεργία αποχή

 

 

 

Από: ΔΟΕ <secretariat@doe.gr>
Ημερομηνία: 2 Απριλίου 2024 - 9:32:35 πμ EEST
Προς: ΔΟΕ <secretariat@doe.gr>
Θέμα: FW: Απόφαση για απεργία αποχή

 


 








μουσικη




 

Eπιστήμη με άρωμα γυναίκας

Οι επιστημονικές γνώσεις είναι αποτέλεσμα έρευνας,

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ που λύθηκαν, 

και όχι "αλήθειες" που έπεσαν από τον ουρανό στα κεφάλια κάποιων ιδιοφυών ανθρώπων.

Η επιστήμη στην υπηρεσία του ανθρώπου: το αξεπέραστο παράδειγμα της Μαρί Κιουρί

Την εποχή εκείνη, το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας δεν ήταν ακόμη εξ ολοκλήρου γνωστό. Μόλις είχαν ανακαλυφθεί οι ακτίνες Χ από τον Βίλχεμ Ρέντγκεν και είχε ληφθεί η πρώτη ακτινογραφία (1895). Έναν χρόνο αργότερα ο Ανρί Μπεκερέλ ανακάλυψε ότι άλατα ουρανίου (ενώσεις με ουράνιο) εξέπεμπαν, αυθόρμητα, έναν τύπο ακτινοβολίας που διέφερε από τις πρόσφατα ανακαλυφθείσες ακτίνες Χ και μπορούσε να αποτυπωθεί σε φωτογραφική πλάκα. Η Μαρί μελέτησε αυτόν τον νέο τύπο ακτινοβολίας στη διδακτορική της διατριβή ‒ως η πρώτη γυναίκα- διδάκτορας στην Ευρώπη‒ μέσω της μελέτης του χημικού στοιχείου θόριο, που επίσης εξέπεμπε ίδιου τύπου ακτινοβολία. Κατέληξε ότι η ποσότητα της ακτινοβολίας εξαρτιόταν μόνο από την ποσότητα του θορίου ή ουρανίου και όχι από τη χημική μορφή του. Συμπέρανε λοιπόν ότι η ακτινοβολία έπρεπε να προέρχεται από το ίδιο το άτομο και όχι από κάποια χημική αντίδραση μεταξύ ατόμων. Αυτό συνέβαλε αποφασιστικά στην αμφισβήτηση της επικρατούσας, μέχρι τότε, θεωρίας περί αδιαιρετότητας του ατόμου. Το ζεύγος Κιουρί ονόμασε το φαινόμενο της εκπομπής ακτινοβολίας από τα άτομα «ραδιενέργεια» και μελέτησε εκτενώς στοιχεία του περιοδικού πίνακα προκειμένου να εντοπίσει και άλλα ραδιενεργά στοιχεία. Στην πορεία αυτή, το 1898, ανακάλυψαν δύο νέα χημικά στοιχεία, το πολώνιο και το ράδιο, τα οποία ήταν πολύ πιο ραδιενεργά από το ουράνιο.

Στην ερώτηση των δημοσιογράφων αν παίζει ρόλο το φύλο, το θρήσκευμα ή η κουλτούρα

στην προσωπικότητα και στη δουλειά ενός ερευνητή, η Μπεν Λάκνταρ απαντά:
«Mπροστά στην επιστήμη δεν υπάρχουν τέτοιες διαφορές, γιατί υπάρχουν αυστηροί κανόνες που εφαρμόζεις σε κάθε βήμα της έρευνας. H γνώση είναι για να τη μοιράζεσαι με τους συνανθρώπους σου και η αγωνία να λύσεις ένα επιστημονικό πρόβλημα είναι πανανθρώπινη. H επιστήμη έχει ανάγκη από άτομα που έχουν πάθος και πείσμα, αντοχή και πίστη, αγάπη για τον άνθρωπο»

.