Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023

τρωγοντας τα χρωματα του ουράνιου τοξου


1.ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ  

2 .ΓΡΑΦΩ 5 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

πχ Ο Ηρακλής έτρωγε πατάτες  ψητές.

ΑΛΗΘΗΣ Ή ΨΕΥΔΗΣ  ;;;;;;


η διατροφη του Ηρακλή

 
Πρωινό: παξιμάδια κριθαρένια, γάλα, μέλι, καρύδια και σύκα.

Δεκατιανο: 2-3 Σύκα ή δαμάσκηνα, γάλα κατσικίσιο, 1φέτα ψωμί μαύρο, μέλι 3-4 κουταλιές, 7 αμύγδαλα.

Γεύμα: Κρέας από κατσίκι ή κοτόπουλο ή λαγό ψητό, πουρές από μπιζέλια ή ρεβύθια, σαλάτα χόρτα, τυρί κατσικίσιο ψημένο στη σχάρα, ψωμί κριθαρένιο, 1μήλο ή φρούτο εποχής.

Δείπνο: Ψάρι, πληγούρι με γάλα και τυρί, σαλάτα με λάχανο, σέλινο, δυόσμο, κρεμμύδι, ραπανάκι, ρόδι & 2 κουταλιές ελαιόλαδο, ξύδι, λίγο κόκκινο κρασί & μέλι, 2-3 φέτες ψωμί κριθαρένιο, 3 σύκα .


Προ του ύπνου:
Γιαούρτι ή γάλα 1ποτήρι, 3-4 κουταλιές μέλι, 5 αμύγδαλα ψημένα.













Τι θα μαγειρέψεις σήμερα μαμά ; 

Αγαπημένη μακαρονάδα  ή μήπως .....λατρεμένα ντολμαδάκια ; Όπως και να ΄χει εμείς τ ΄αγαπάμε και θα τα φάμε όλα !!!👦😍👧





Διάλεξε τρόφιμα και από τις 6 ομάδες καθημερινά.











 Ετυμολογία 

διατροφή < (κληρονομημένοαρχαία ελληνική διατροφή < διατρέφω < διά + τρέφω. Μορφολογικά, δια- + τροφή.

 Ετυμολογία 

τρέφω < (κληρονομημένοαρχαία ελληνική τρέφω 
τροφή (τρέφω)· I. 1. οτιδήποτε τρώγεται και αποσκοπεί στη θρέψη και τη διατήρηση του σώματος, τροφή, τρόφιμα

 Ρήμα

τρέφωπρτ.έτρεφαστ.μέλλ.: θα θρέψωαόρ.έθρεψα,

Σύνθετα





😊😊😊😊😊😊ο Ηρακλής τι ετρωγε;;;;

Η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΙΤΑ (ΔΙΑΤΡΟΦΗ) ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ 

     1.         Οι αρχαίοι με την ανατολή του ήλιου ξεκινούσαν τις καθημερινές τους ασχολίες. Πριν ξεκινήσουν για τις δουλειές τους, έτρωγαν κάτι λιτό, γάλα, ψωμί,μέλι, αμύγδαλα. Αυτό το πρώτο γεύμα λεγόταν ακράτισμα,. 

2.Προς το μεσημέρι ή το απόγευμα έπαιρναν ένα απλό και γρήγορο γεύμα, το άριστον, σαλάτα, πουρέ ή πίτα ,τυρι, ελιες,σα.  

 3.Πριν από το βραδινό γεύμα έτρωγαν κάτι στα γρήγορα, το εσπέρισμα, φρούτα, αμύγδα,καρύδια

4. Το κανονικό γεύμα, που ήταν πλουσιοπάροχο, το έπαιρναν στο τέλος της μέρας και λεγόταν δείπνον , ρεβύθια, φασόλια ή φάβα από κουκιά και φακές , χόρτα, όσπρια, κρεμμύδια, σκόρδα, ελιές, τυρί και ψωμί ,κρέας ψητο ,οπτόν ή βραστο.Τα ψάρια ήταν βασική τροφή, τα έτρωγαν φρέσκα ή παστά. Έτρωγαν κανονικά μόνο τα βράδια, γιατί σχεδόν καθημερινά είχαν καλεσμένους,δεν έτρωγαν μοναχικά και επινόησαν τα συμπόσια.. 

    Η ελληνιστική περίοδος σηματοδοτείται από αρκετές εισαγωγές εδεσμάτων. Γίνονται γνωστά τα, εξ Ανατολής, ροδάκινα, βερίκοκα, φυστίκια. Οι κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου ανοίγουν ένα νέο γαστρονομικό κεφάλαιο και εμπλουτίζουν την υπάρχουσα διατροφική πυραμίδα. 





το ψωμί -ΚΥΠΡΟΣ



Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, το ψωμί αναμφίβολα υπήρξε το βασικότερο είδος στην καθημερινή διατροφή των Κυπρίων και διαχρονικά υπήρξε σημαντικό στοιχείο του λαϊκού πολιτισμού.
✍️Κάθε εβδομάδα η μάνα με τις κόρες ή και τις γειτόνισσες φούρνιζαν στους φούρνους από πλιθάρι ή πέτρες όσα ψωμιά χρειάζονταν, για να καταναλωθούν όλη την εβδομάδα.
 Τα υλικά ήταν το προζύμι, το ντόπιο αλεύρι (χωριάτικο), νερό και λίγο αλάτι. Τα ζύμωναν, τα θκιάρτιζαν και έπειτα τα τοποθετούσαν σε καθαρό σεντόνι στο κουπποσάνιδο για να «μπουν», δηλαδή να φουσκώσουν. Στη συνέχεια τα έβαζαν στους πυρωμένους φούρνους για να ψηθούν, περίπου για μία ώρα.
Ακόμα, τα διάφορα παρασκευάσματα από ζυμάρι, εκτός από την καθημερινή τους χρήση, συνδέθηκαν εθιμικά με όλες τις μεγάλες γιορτές της Χριστιανοσύνης, με τις γιορτές των αγίων και της Παναγίας, με τα μνημόσυνα, με τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής του ανθρώπου, τη γέννηση, τον γάμο, με τις γεωργικές εργασίες και πολλά άλλα. Τέλος, με παραδοσιακούς τρόπους και μέσα, που για αιώνες παρέμεναν αναλλοίωτα, παρασκευάζονταν στις διάφορες περιοχές σε ποικίλα σχήματα και σχέδια, με λαϊκά διακοσμητικά μοτίβα, που το καθένα έχει τον

δικό του συμβολισμό, ανάλογα με τις επικρατούσες λαϊκές δοξασίες και αντιλήψεις.
📌Τα «Παραδοσιακά αρτοσκευάσματα» εντάχθηκαν στον Εθνικό Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 2022.




κυπριακο παραμύθι


Το χωριουδάκι του Νοστιμούλη,  είναι γεμάτο όμορφες εικόνες, μυρωδιές και γεύσεις. 
Οι κάτοικοι του χωριού ζούσαν αρμονικά και τρέφονταν με ό,τι τους πρόσφερε η γη και τα ζώα τους, ώσπου μια κινητή καντίνα που πουλούσε μόνο προ-μαγειρεμένο φαγητό θα γίνει η αιτία να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

 

Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2023

2.ΠΩΣ ΔΙΑΔΙΔΕΤΑΙ Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-λυσεις ασκησεων

ΜΑΘΑΙΝΩ:

1.Η θερμότητα έχει τρεις τρόπους διάδοσης:



  • Με αγωγή
  • Με μεταφορά
  • Με ακτινοβολία
2.- Διάδοση θερμότητας με αγωγή
Συχνά ακούς την έκφραση «κλείσε το παράθυρο για να μην μπαίνει κρύο». Σωστότερα θα έπρεπε να λέμε, για να εμποδιστεί η μεταφορά θερμότητας από το θερμότερο εσωτερικό του σπιτιού προς το ψυχρότερο περιβάλλον.

1

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ


3.Η θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή από την πιο ζεστή προς την πιο κρύα άκρη της βελόνας.
 
Oταν δύο σώματα βρίσκονται σε επαφή, η θερμότητα διαδίδεται με αγωγή.


4. Τα διάφορα σώματα χωρίζονται σε καλούς και κακούς αγωγούς της θερμότητας ανάλογα με το πόσο εύκολα μεταδίδεται η θερμότητα σε αυτά.

Τα υλικά που είναι καλοί αγωγοί της θερμότητας λέμε ότι έχουν μεγάλη θερμική αγωγιμότητα.
Καλοί αγωγοί είναι κυρίως τα μέταλλα, όπως χαλκός, σίδηρος 
ενώ
 κακοί είναι το γυαλί, το ξύλο, το πλαστικό, ο φελλός, το χαρτί, ο αέρας κλπ

Οι κακοί αγωγοί λέγονται και θερμομονωτικά υλικά. 

.......................................................ΕΩΣ....ΕΔΩ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ο 

Πως μεταφέρεται η θερμοκρασία με αγωγή

Παράδειγμα :

  • θέρμανση μεταλλικής ράβδου με κομμάτια κεριού από φλόγα λυχνίας
  • μεταφέρουν ενέργεια στα γειτονικά μόρια
  • πρώτα λιώνουν τα κομμάτια κεριού που βρίσκονται κοντά στο άκρο που θερμαίνεται














Βλέποντας την παρακάτω εικόνα θα μπορέσεις να εξηγήσεις και καλύτερα την εφαρμογή που ακολουθεί.



ΠΡΟΣΟΧΗ: Η θερμότητα ρέει πάντα από το σώμα που έχει την ψηλότερη θερμοκρασία  προς το σώμα που έχει τη χαμηλότερη. Όταν τα σώματα αποκτήσουν ίδια θερμοκρασία παύει να υπάρχει ροή θερμότητας.
Πώς θα μπει σωστά το βέλος παρακάτω;










Θαλής

Ο Θαλής ο Μιλήσιος είναι μέγεθος ασύλληπτο. Είναι η αρχή των πάντων. Είναι ο πρώτος φυσικός στην ιστορία. Είναι ο άνθρωπος που από το 600 π.Χ. στην ουσία είπε στους συνανθρώπους του: «Αφήστε τις ανοησίες και κατανοήστε τον κόσμο με τη λογική».

Ηράκλειτος

Η Μεγάλη Φράση στην ανθρώπινη ιστορία πρωτοειπώθηκε από αυτόν: «Ο κόσμος δεν είναι φτιαγμένος ούτε από χέρι Θεού ούτε από χέρι ανθρώπου. Απλώς είναι». Ήταν ο πρώτος που αντιλήφθηκε σε βάθος τον άνθρωπο λέγοντας «το πεπρωμένο μας είναι ο χαρακτήρας μας». Είναι ο Ηράκλειτος ο Μέγας.






ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

 Η λύση ενός προβλήματος είναι μία διαδικασία, μία διαδρομή. Για να φτάσουμε στη λύση θα πρέπει να επιλέξουμε μέσα από μία σειρά δρόμων, καθένας από τους οποίους είναι μία στρατηγική.  

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
1. «Υπάρχουν 560 μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ δημοτικού σε ένα σχολείο. Αν οι μαθητές της Ε΄ δημοτικού είναι 80 περισσότεροι από αυτούς της ΣΤ΄, πόσοι είναι οι μαθητές της Ε΄;»


2.«Μια γυναίκα αγόρασε μια αντίκα αξίας 7.000 ευρώ και την πούλησε 8.000 ευρώ. Την ξαναγόρασε με 9.000 ευρώ. Αργότερα ξαναπούλησε την ακτίνα για 10.000 ευρώ. Κέρδισε ή έχασε από την αγοραπωλησία; Εξηγήστε τους λόγους σας.»


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

 1) Σε μία πολυκατοικία υπάρχουν οκτώ όροφοι καθένας από του οποίους  χρησιμοποιούνται σαν γραφεία . Κάθε γραφείο πληρώνει κοινόχρηστα με τον εξής τρόπο: Το γραφείο του πρώτου ορόφου πληρώνει 32€Κάθε γραφείο από τον δεύτερο όροφο και πάνω πληρώνει 5€ περισσότερα από ότι πληρώνει ο προηγούμενος όροφος. 
Μία εταιρεία έχει ενοικιάσει 2 συνεχόμενους ορόφους και πληρώνει συνολικά 89€ για κοινόχρηστα. Οι όροφοι που έχει ενοικιάσει η εταιρεία είναι οι 
Α) πρώτος και δεύτερος         Β) ο δεύτερος και τρίτος 
Γ) ο τρίτος και τέταρτος Δ) ο τέταρτος και έκτος Ε) Τίποτε από τα προηγούμενα. 
ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 
1-Καταγράφω σε μία σειρά τους αριθμούς που αντιστοιχούν στα κοινόχρηστα κάθε ορόφου. Σε αυτό τον τρόπο σπάμε το πρόβλημα και κάνουμε ριζικές αλλαγές προκειμένου να το λύσουμε.

2-Ακόμη πιο παραστατική στρατηγική θα ήταν να κάνω ένα κατάλληλο σχήμα, μία γραμμή κ.λ.π

3Ή    ΛΥΝΩ μία πιο απλή εκδοχή του προβλήματος  (ΑΛΛΑΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕ ΠΙΟ ΑΠΛΟΥΣ.)

2) Ένα μπουκάλι κρασί κοστίζει συνολικά 10€. Το περιεχόμενο, δηλαδή το κρασί, κοστίζει 8,80€ περισσότερο από το μπουκάλι (δηλαδή από το γυαλί). Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το άδειο μπουκάλι κοστίζει: 
Α) 1,2 €                     Β) 0,8 €           Γ) 0,7 €                    Δ) 0,6 €            Ε) 0,5 € 
ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
 Αρχικά, όπως σε κάθε πρόβλημα, θα πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά τα δεδομένα του προβλήματος. Παρατηρούμε ότι τα δεδομένα βρίσκονται σε μία σειρά . Θα ήταν πολύ χρήσιμο να κατασκευάσουμε ένα σχήμα ή ένα σχέδιο. Τώρα πλέον είναι αρκετά εύκολο να δούμε ότι ψαχνουμε τη διαφορα τους.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα εφαρμόζεται η γενική στρατηγική: ¨Κατασκευάζουμε ένα κατάλληλο σχήμα¨,μια ζωγραφιά,  που θα λειτουργήσει σαν σκαλωσιά για να φτάσουμε στη λύση.

ΑΝ  ένα μπουκάλι κρασί κοστίζει 10 ευρω συνολικα και το περιεχόμενο ,δηλαδη,το κρασι ,κοστίζει 8 ευρω  περισσοτερο απο το μπουκαλι ....πόσο κοστίζει το άδειο μπουκαλι;;;;;;;;

Τέλος αυτο το παράδειγμα αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδειχθεί  η σημασία της γενικής στρατηγικής ¨Μελέτησε μία απλούστερη περίπτωση¨. 


. Η κατάκτηση των ελληνικών περιοχών


ΕΝΟΤΗΤΑ Β΄ – Κεφάλαιο 1 Η κατάκτηση των ελληνικών περιοχών – Τουρκοκρατία

Μέσα σε δυο αιώνες (15ος - 17ος αιώνας) οι Οθωμανοί Τούρκοι κατέκτησαν ολόκληρη σχεδόν την ελληνική Χερσόνησο. Ορισμένες όμως περιοχές παρέμειναν, ήδη από το 1204, για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό
διάστημα στην κυριαρχία των Λατίνων και κυρίως των Βενετών, των Γενουατών και των Φράγκων.Η Βυζαντινή αυτοκρατορία, ήδη από τον 13ο αιώνα, αντιμετώπιζε πάρα πολλά πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, όπως συνεχείς πολέμους με γειτονικούς λαούς, καταλήψεις πολλών περιοχών από τους Δυτικούς, κοινωνικές ανισότητες.


Η κατάκτηση λοιπόν του βυζαντινού κράτους από τους Οθωμανούς το 1453 ήρθε ως φυσική συνέπεια της παρακμής του. Μέσα σε δυο αιώνες όλες οι ελληνικές περιοχές είχαν κατακτηθεί. Μόνο τα Ιόνια νησιά, με εξαίρεση την Λευκάδα για κάποια διαστήματα, δεν πέρασαν ποτέ στην οθωμανική εξουσία, αλλά βρίσκονταν κάτω
                                                                                                             
από την κατοχή των Βενετών (μέχρι το 1797), και αργότερα των Γάλλων και των
Άγγλων.
  Έως τον 16ο αιώνα 
οι Έλληνες υπήκοοι των Βενετών αντιμετώπιζαν
πολλά
 προβλήματα .Η βαριά φορολογία προκαλούσαν συχνά διαμαρτυρίες ακόμη και εξεγέρσεις εναντίον των κατακτητών, με γνωστότερη την εξέγερση στη Ζάκυνθο το 1628, γνωστή ως «ρεμπελιό των ποπολάρων».

Ο πρώτος αιώνας ήταν πολύ δύσκολος για τους Έλληνες και τους υπόλοιπους “Ρωμιούς”, τους χριστιανούς δηλαδή της αυτοκρατορίας. Πολλοί από τους πλούσιους, τους ευγενείς και τους λόγιους κατέφυγαν τότε στις χώρες της Δύσης.(ΑΝΑΓΈΝΝΗΣΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ)

Οι πιο φτωχοί έμειναν και προσπαθούσαν να υπομείνουν τα βάσανα της σκλαβιάς. Αρκετοί άνθρωποι εγκαταστάθηκαν ψηλά στα βουνά για να απολαμβάνουν κάποιας μορφής ελευθερία..  

Μετά τον 16ο αιώνα υπήρξαν αρκετά διαστήματα κατά τα οποία η καταπίεση των Τούρκων ήταν μικρότερη.Την εποχή αυτή μειώθηκαν οι στρατιωτικές συγκρούσεις στην ελληνική Χερσόνησο και περιορίστηκε η φορολογία και το παιδομάζωμα. Εκείνες τις περιόδους τονώθηκε η παιδεία και, με την συμβολή και των μορφωμένων Ελλήνων της Διασποράς, άρχισε να προετοιμάζεται το έδαφος για την Απελευθέρωση. Σε όλη την διάρκεια της Τουρκοκρατίας ξεσπούσαν διάφορα επαναστατικά κινήματα. Όλα, όμως, είχαν τοπικό χαρακτήρα και ήταν ανοργάνωτα. Έτσι όλα κατέληγαν σε αποτυχία. 
             

Β. Ερωτήσεις κατανόησης 

ΕΠΙΛΕΓΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΟΥ

 1. Πόσο διάστηµα χρειάστηκε για να κατακτηθεί όλη η ελληνική χερσόνησος από τους Τούρκους;  

2. Πώς εξηγείτε την πρόταση «Η κατάκτηση του βυζαντινού κράτους από τους Οθωµανούς το 1453 ήρθε ως φυσική συνέπεια της παρακµής του»; 

3. Ποιες ελληνικές περιοχές δεν πέρασαν ποτέ στα χέρια των Τούρκων; 

4. Γιατί υπάρχουν σήµερα τόσο πολλά χωριά, κτισµένα σε αποµονωµένα µέρη στα βουνά; 

5. Από πότε άρχισε να προετοιµάζεται το έδαφος για την Απελευθέρωση; Τι βοήθησε σ’ αυτό; 

6. Γιατί αποτύγχαναν τα διάφορα επαναστατικά κινήµατα στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας;


































Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

λυσεις προβληματων σελ.63

ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ, ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ


😀κλειδί στην επίλυση ενός προβλήματος είναι η κατανόησή του

1. Πρώτα πρέπει να κάνουμε πολλές και διάφορες σκέψεις γύρω από το πρόβλημα έτσι ώστε να το κατανοήσουμε καλύτερα

2.Μετά την κατανόηση του προβλήματος το επόμενο βήμα είναι η «αναζήτηση  του πιθανού τρόπου λύσης» . Κάθε ιδέα είναι σημαντική.

Είτε η ιδέα μας είναι λάθος είτε σωστή μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη λύση

3ο ΠΡΟΒΛΗΜΑ


1ο  ΠΡΟΒΛΗΜΑ ...................................................................................................................


.2ο   προβλημα...........................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ    για το σχολείο

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 
Κάθε φορά που καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε ένα Μαθηματικό θέμα χρειάζεται να ακολουθήσουμε μία στρατηγική, ένα σχέδιο πορείας.


Η λύση ενός προβλήματος είναι μία διαδικασία, μία διαδρομή. Για να φτάσουμε στη λύση θα πρέπει να επιλέξουμε μέσα από μία σειρά δρόμων, καθένας από τους οποίους είναι μία στρατηγική.  



ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

 1) Σε μία πολυκατοικία υπάρχουν οκτώ όροφοι καθένας από του οποίους  χρησιμοποιούνται σαν γραφεία . Κάθε γραφείο πληρώνει κοινόχρηστα με τον εξής τρόπο: Το γραφείο του πρώτου ορόφου πληρώνει 32€. Κάθε γραφείο από τον δεύτερο όροφο και πάνω πληρώνει 5€ περισσότερα από ότι πληρώνει ο προηγούμενος όροφος. 
Μία εταιρεία έχει ενοικιάσει 2 συνεχόμενους ορόφους και πληρώνει συνολικά 89€ για κοινόχρηστα. Οι όροφοι που έχει ενοικιάσει η εταιρεία είναι οι 
Α) πρώτος και δεύτερος         Β) ο δεύτερος και τρίτος 
Γ) ο τρίτος και τέταρτος Δ) ο τέταρτος και έκτος Ε) Τίποτε από τα προηγούμενα. 
ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 
1-Καταγράφω σε μία σειρά τους αριθμούς που αντιστοιχούν στα κοινόχρηστα κάθε ορόφου. Σε αυτό τον τρόπο σπάμε το πρόβλημα και κάνουμε ριζικές αλλαγές προκειμένου να το λύσουμε.

2-Ακόμη πιο παραστατική στρατηγική θα ήταν να κάνω ένα κατάλληλο σχήμα, μία γραμμή κ.λ.π

3Ή    ΛΥΝΩ μία πιο απλή εκδοχή του προβλήματος  (ΑΛΛΑΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕ ΠΙΟ ΑΠΛΟΥΣ.)

2) Ένα μπουκάλι κρασί κοστίζει συνολικά 10€. Το περιεχόμενο, δηλαδή το κρασί, κοστίζει 8,80€ περισσότερο από το μπουκάλι (δηλαδή από το γυαλί). Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το άδειο μπουκάλι κοστίζει: 
Α) 1,2 €                     Β) 0,8 €           Γ) 0,7 €                    Δ) 0,6 €            Ε) 0,5 € 
ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
 Αρχικά, όπως σε κάθε πρόβλημα, θα πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά τα δεδομένα του προβλήματος. Παρατηρούμε ότι τα δεδομένα βρίσκονται σε μία σειρά . Θα ήταν πολύ χρήσιμο να κατασκευάσουμε ένα σχήμα ή ένα σχέδιο. Τώρα πλέον είναι αρκετά εύκολο να δούμε ότι ψαχνουμε τη διαφορα τους.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα εφαρμόζεται η γενική στρατηγική: ¨Κατασκευάζουμε ένα κατάλληλο σχήμα¨,μια ζωγραφιά,  που θα λειτουργήσει σαν σκαλωσιά για να φτάσουμε στη λύση.

ΑΝ  ένα μπουκάλι κρασί κοστίζει 10 ευρω συνολικα και το περιεχόμενο ,δηλαδη,το κρασι ,κοστίζει 8 ευρω  περισσοτερο απο το μπουκαλι ....πόσο κοστίζει το άδειο μπουκαλι;;;;;;;;

Τέλος αυτο το παράδειγμα αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδειχθεί  η σημασία της γενικής στρατηγικής ¨Μελέτησε μία απλούστερη περίπτωση¨. 
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
1. «Υπάρχουν 560 μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ δημοτικού σε ένα σχολείο. Αν οι μαθητές της Ε΄ δημοτικού είναι 80 περισσότεροι από αυτούς της ΣΤ΄, πόσοι είναι οι μαθητές της Ε΄;»

2.«Μια γυναίκα αγόρασε μια αντίκα αξίας 7.000 ευρώ και την πούλησε 8.000 ευρώ. Την ξαναγόρασε με 9.000 ευρώ. Αργότερα ξαναπούλησε την ακτίνα για 10.000 ευρώ. Κέρδισε ή έχασε από την αγοραπωλησία; Εξηγήστε τους λόγους σας.»