http://www.hms.gr/pythagoras/pdf/BOHTHIMA_A%20GYMN.pdf
A.1 Να γράψετε τις παρακάτω εκφράσεις:
http://www.hms.gr/sites/default/files/subsites/problems/material/THEMATA_PYTHAGORAS_E%2C%20ST.pdf
http://www.hms.gr/pythagoras/pdf/BOHTHIMA_A%20GYMN.pdf
1- Γράφω το τέλος της ιστορίας στο τετράδιο ,αφού διαβάσω καλά το κείμενο.
Μετά τα μαθήματα που πήρε στην πατρίδα του, ο Βασίλειος στάλθηκε στο Βυζάντιο για ευρύτερες σπουδές. Το 351 πήγε στην Αθήνα, όπου ανθούσαν ακόμη τα γράμματα και οι τέχνες. Σπούδασε ρητορική, φιλοσοφία, αστρονομία, γεωμετρία, ιατρική, φυσική κ.ά. Στην Αθήνα γνωρίστηκε με τον Ιουλιανό, μετέπειτα αυτοκράτορα του Βυζαντίου και τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό, με τον οποίο τον συνέδεσε μία ιερή και ισόβια φιλία.
Μετά τις σπουδές του στην Αθήνα επέστρεψε το 351 στην Καισάρεια, όπου άσκησε το επάγγελμα του ρήτορα, όπως και ο πατέρας του. Πολύ γρήγορα γοητεύτηκε από την αυστηρή ασκητική ζωή, ώστε πήγε στον Πόντο κι έζησε μοναχός στην έρημο για μία πενταετία (357-362). Μετά χειροτονήθηκε επίσκοπος Καισαρείας και άφησε σπουδαίο έργο.
Έργο ζωής και σημαντικό σταθμό στην πορεία του, αποτελεί η ίδρυση και λειτουργία ενός κοινωνικού φιλανθρωπικού συστήματος, της«Βασιλειάδας».
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2799
ΠΑΤΑ ΠΆΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
Ποιες ειναι οι μεγάλες έρημοι της Γης;;;;
Στη Γη υπάρχουν μεγάλες αφιλόξενες άνυδρες εκτάσεις που ονομάζονται έρημοι.
Καλύπτουν το 1/3 της ξηράς και βρίσκονται κυρίως κοντά στους δύο Τροπικούς ( Αιγόκερω και Καρκίνου)
Οι έρημοι δεν είναι όλες αμμώδεις, αλλά έχει και ερήμους με βράχια και χαλίκια , τις βραχώδεις.Υπάρχουν θερμές έρημοι αλλά και ψυχρές.
Στις θερμές ερήμους η θερμοκρασία αγγίζει τους 45 °C ή και υψηλότερα κατά τη διάρκεια της ημέρας το καλοκαίρι και πέφτει ως και τους 0 °C βαθμούς ή και χαμηλότερα το χειμώνα.
Οι ψυχρές έρημοι, που είναι επίσης γνωστές ως πολικές έρημοι, έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με τις θερμές, με μόνη διαφορά ότι πέφτει χιόνι αντί της βροχής.
Η Ανταρκτική είναι η μεγαλύτερη ψυχρή έρημος και η Σαχάρα η μεγαλύτερη θερμή.
Εκεί συναντάμε ελάχιστα είδη φυτών, όπως η χουρμαδιά (φοίνικας), που είναι πολύ σημαντικό δέντρο για τη ζωή των κατοίκων της ερήμου. Για να εξασφαλίσει την απαραίτητη υγρασία, η χουρμαδιά, αναπτύσσει βαθιές ρίζες που φτάνουν ακόμα και 30 μέτρα βάθος.Τον 5ο αιώνα π.Χ., ο πατέρας της ιστορίας, Ηρόδοτος κατέγραψε ότι στην περιοχή της Λιβύης κατοικούσε μια φυλή γνωστή ως Γαράμαντες. Σύμφωνα με εικασίες ο αρχαίος αυτός λαός είναι εκείνος που κατάγονται οι Τουαρέγκ.
Είναι νομαδική φυλή της ερήμου
H φυλή τους θεωρείται σύμφωνα με τοnational geographic, η πιο όμορφη του πλανήτη!σχολείο
Γενικά για τις δευτερεύουσες προτάσεις
Δευτερεύουσες
λέγονται οι προτάσεις που προσδιορίζουν κυρίως το ρήμα μιας
πρότασης , δηλαδή δίνουν πληροφορίες για τον χρόνο, τον τρόπο, την αιτία κλπ.
που έγινε μια πράξη.
Ως προς τη σημασία τους είναι:
τελικές, αιτιολογικές, αποτελεσματικές, υποθετικές, εναντιωματικές , χρονικές και αναφορικές
Παραδείγματα:
• Επειδή οι
Κορίνθιοι έχτισαν την πόλη τους πάνω στον Ισθμό , η Κόρινθος έγινε από πολύ παλιά
εμπορικό κέντρο.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «Επειδή οι Κορίνθιοι έχτισαν την πόλη τους πάνω στον
Ισθμό» δηλώνει την αιτία για την οποία η Κόρινθος έγινε εμπορικό κέντρο, και
είναι αιτιολογική.
• Ο Κώστας κατέβηκε, για να αγοράσει παγωτό.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «για να αγοράσει παγωτό» δηλώνει τον σκοπό για τον
οποίο κατέβηκε ο Κώστας και είναι τελική. (στα αρχαία ελληνικά τέλος = σκοπός)
• Η Ελένη έτρεχε τόσο γρήγορα, ώστε δεν την πρόλαβε κανείς.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «ώστε δεν την πρόλαβε κανείς» δηλώνει το αποτέλεσμα που
είχε το γρήγορο τρέξιμο της Ελένης και είναι αποτελεσματική.
• Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «αν κάνει καλό καιρό» δηλώνει υπόθεση και είναι
υποθετική.
• Αν και ήταν φτωχός, έδωσε το δαχτυλίδι του για τα θύματα του πολέμου.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «αν και ήταν φτωχός» είναι εναντιωματική γιατί δηλώνει
εναντίωση στην κύρια πρόταση, δηλαδή κάνει κάτι που φυσιολογικά δεν μπορεί να
το κάνει.
• Όταν διαβάζω, κουράζομαι.
Η δευτερεύουσα πρόταση: «όταν διαβάζω» δηλώνει τον χρόνο που γίνεται μια πράξη
και είναι χρονική.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Οι δευτερεύουσες προτάσεις χωρίζονται με κόμμα από την πρόταση από την οποία
εξαρτώνται.
Αιτιολογικές λέγονται οι προτάσεις που που δηλώνουν την αιτία μιας πράξης ή
μιας κατάστασης.
Εισάγονται:
με τους αιτιολογικούς συνδέσμους: γιατί, διότι, επειδή
Δεν πήγα στο σχολείο, γιατί ............ .
Συμφωνώ μαζί σας, διότι ......................
Να βρεθούν οι τελικές, οι αιτιολογικές και οι αποτελεσματικές προτάσεις
Έτρεχε, για να μη χάσει το τρένο.
ΣΧΟΛΕΙΟ θα το συζητησουμε
ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ,…..
στάδια
εφαρμογής
-Ορισμός του θέματος
(τοπικά και χρονικά)
-Μελέτη και έρευνα του θέματος-
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
χρονικά :ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ-
ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ- ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
τοπικά :ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΕΥΡΩΠΗ-ΑΜΕΡΙΚΗ-ΑΣΙΑ -ΑΦΡΙΚΗ
ΦΩΤΟ-ΑΥΛΉ ΣΧΟΛΕΊΟΥ
1.Συλλογή
προφορικών μαρτυριών και υλικού,
-Δημιουργία
ερωτήσεων συνέντευξης,
Εξάσκηση για
τη λήψη συνεντεύξεων, -Λήψη συνεντεύξεων
Αξιολόγηση του υλικού και επιλογή τρόπων παρουσίασής του,-
ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
2.-Αναζήτηση πληροφοριών και αρχειακού οπτικοακουστικού υλικού -
3-Ομαδική συγγραφή σεναρίου,
4-Δημιουργία εικονογραφημένου σεναρίου
-
ΟΙ ΣTOXOI ΜΑΣ
• Η κατανόηση της έννοιας της ιστορικής πηγής και η αξιοποίησή της.
• Η
εξοικείωση με τις μεθόδους καταγραφής της
προφορικής ιστορίας και η σύνδεση των επιμέρους ιστοριών με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.
• Η διαμόρφωση ερευνητικού πνεύματος.
• Η ενίσχυση
της φαντασίας, αυτενέργειας, καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας.
• Η
καλλιέργεια του συνεργατικού και συλλογικού πνεύματος.
• Η εξοικείωση
με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής
αφήγησης και η δημιουργία αυθεντικού πολυτροπικού
κειμένου ( κείμενο, εικόνα-ήχος).
• Η επαφή με
τα τεκμηρια και η διαχείρισή τους.