Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ

1821 εργα μαθητων

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ -ΧΑΡΤΗΣ

 






ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ 

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1YD8ho-5TUXRydq1dKsG-YeTaFMGYhFs&ll=39.5721212287%2C20.195484144041664&z=11

8. Η εξέλιξη της ελληνικής επανάστασης (1821-1823)
Κυκλώστε τη σωστή απάντηση

 

1. Ένας από τους λόγους που η επανάσταση επικράτησε στον νότιο ελλαδικό χώρο ήταν ότι οι ελληνικοί πληθυσμοί ήταν πυκνότεροι.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

2. Ένας ακόμη λόγος ήταν η ισχυρή παρουσία οθωμανικού στρατού.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

3. Τρίτος λόγος ήταν ότι ένα μεγάλο μέρος των οθωμανικών δυνάμεων ήταν απασχολημένο στον πόλεμο εναντίον του Αλή πασά της Ηπείρου.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

4. Τέταρτος λόγος ήταν ότι πολυάριθμοι Φιλικοί προετοίμαζαν και ανέμεναν τον ξεσηκωμό.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

5. Πέμπτος λόγος ήταν ότι δεν υπήρχαν ένοπλα σώματα Ελλήνων (κλέφτες), ελληνικά εμπορικά σκάφη που να ήταν εφοδιασμένα με κανόνια.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

6. Έκτος λόγος ήταν ότι πολλοί Έλληνες δε διέθεταν σημαντική εμπειρία ένοπλων συγκρούσεων τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

7. Έβδομος λόγος ήταν ότι τα ορεινά εδάφη της Πελοποννήσου και της Στερεάς διευκόλυναν τον κλεφτοπόλεμο.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

8. Τον Μάρτιο του 1821 η επανάσταση ξέσπασε μόνο στην Πελοπόννησο ή και στον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο;

α) Η επανάσταση ξέσπασε μόνο στην Πελοπόννησο. β) Η επανάσταση ξέσπασε σ' όλο τον ελλαδικό χώρο.

 

9. Είχαν οι Έλληνες τη δυνατότητα να υποστηρίξουν μια επανάσταση τόσο εκτεταμένη σε διάφορες περιοχές;

α) Ναι, είχαν γίνει άλλωστε και οι σχετικές προετοιμασίες. β) Όχι, δεν είχαν τέτοιες δυνατότητες.

 

10. Σε ποιες περιοχές εδραιώθηκε η επανάσταση;

α) Στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα και σε ορισμένα νησιά του Αιγαίου. β) Στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία.

 

11. Γιατί δεν επικράτησε η επανάσταση στη Θεσσαλία, τη Μακεδονία, τη Θράκη και τη Μ. Ασία;

α) Γιατί δεν είχε γίνει σωστή προετοιμασία από τους Φιλικούς. β) Είτε γιατί ήταν σε μεγάλο βαθμό πεδινές (Θεσσαλία, Μακεδονία) είτε γιατί ήταν εύκολο να φτάσει γρήγορα τουρκικός στρατός (στη Θράκη, στην Κύπρο και στη Μ. Ασία)

 

12. Οι δυνάμεις των επαναστατών ακολουθούσαν κάποιον τοπικό οπλαρχηγό ή διοικούνταν από μια κεντρική ηγεσία;

α) Οι αγωνιστές ακολουθούσαν κάποιον τοπικό οπλαρχηγό, π.χ. τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. β) Οι αγωνιστές διοικούνταν από τον Δημήτριο Υψηλάντη τον οποίο η Φιλική Εταιρεία είχε ορίσει ως Γενικό Επίτροπο της Αρχής.

 

13. Ποιες πόλεις απελευθερώθηκαν πρώτες;

α) Η Τρίπολη και τα Γιάννενα. β) Η Πάτρα και η Καλαμάτα.

14. Στις πρώτες επιτυχίες των επαναστατών οι οθωμανικές αρχές απάντησαν με αντίποινα σε βάρος Ελλήνων. Ποιος πατριάρχης απαγχονίστηκε;

α) Ο Γρηγόριος Ε΄ β) Ο Ιωακείμ ο Γ'

 

15. Οι Τούρκοι, τελειώνοντας με τον Αλή πασά στην Ήπειρο, μετακινούν στρατεύματα προς την Στερεά Ελλάδα. Ποιος τους αντιμετώπισε στη γέφυρα της Αλαμάνας (Σπερχειού);

α) Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος  β) Ο Μάρκος Μπότσαρης γ) Ο Αθανάσιος Διάκος

 

16. Οι Τούρκοι, τελειώνοντας με τον Αλή πασά στην Ήπειρο, μετακινούν στρατεύματα προς την Στερεά Ελλάδα. Ποιος τους αντιμετώπισε στο χάνι της Γραβιάς;

α) Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος β) Ο Μάρκος Μπότσαρης γ) Ο Αθανάσιος Διάκος

 

17. Ποια σημαντική πόλη της Πελοποννήσου απελευθερώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821;

α) Η Πάτρα β) Η Τρίπολη γ) Ο Πύργος

 

18. Οι Τούρκοι κατέλαβαν τη Χίο το Πάσχα 1822. Ποιος ανατίναξε, λίγο αργότερα μαζί με τους άντρες του, την τουρκική ναυαρχίδα στο λιμάνι της Χίου.

α) Ο Ανδρέας Μιαούλης β) Ο Κωνσταντίνος Κανάρης

19. Άλλη μια σπουδαία μάχη δόθηκε στα Δερβενάκια, σταματώντας τη στρατιά του Δράμαλη. Ποιος ήταν ο πρωταγωνιστής της σπουδαίας αυτής νίκης;

α) Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης β) Ο Παπαφλέσας

 Ο Κολοκοτρώνης καλεί τους κατοίκους της Αρκαδίας να επαναστατήσουν

Αδελφοί κάτοικοι της Αρκαδίας,

Η ώρα έφθασε. Το στάδιον της δόξης και της ελευθερίας ηνοίχθη. Τα πάντα ιδικά μας και ο Θεός του παντός μεθ' ημών έσεται. Μη πτοηθήτε εις το παραμικρόν. Σεις είσθε ατρόμητοι και των προγόνων μας απόγονοι. Γενικώς οπλισθήτε με ανοιχτά μπαϊράκια και τρέξατε εναντίον των εχθρών της πίστεως και της πατρίδος. Εντός ολίγων ημερών φθάνομεν και ημείς με 10.000 στρατεύματα. Σεις σφαλίσατε τους Αρκαδίους Τούρκους, και μιαν ώραν αρχύτερα ως λέοντες να τους στείλετε εις τα τάρταρα του Άδου. Μη καταδεχθήτε να σας κατηγορήση ο κόσμος και η Ιστορία, αλλά ν' αποθανατίσητε τα ονόματά σας, και διαμένετε αιωνίως εις την αθάνατον δόξαν, και σας ευχόμεθα υγείαν και ανδρείαν συνενωμένοι με την ομόνοιαν και την πειθαρχίαν, τας δε πράξεις σας να μας γράψητε με πρώτον προς οδηγίαν και ησυχίαν μας.

Θ. Κολοκοτρώνης, Γρ. Δικαίος (Παπαφλέσσας)

Πηγή: Δ. Κόκκινος, Η Ελληνική Επανάστασις,
Μέλισσα, Αθήνα 1959-1960, τόμ. 1, σ. 184-185.


ΒΡΑΒΕΥΣΗ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Το σχολείο μας βραβευτηκε στον  10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο : 

ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Συμμετειχαμε με την εργασία του περσινού Στ 1 <<ΠΑΙΧΝΙΔΙ,Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ>>

Τα βραβευμένα  διαθεματικά σχέδια  έρευνας σε ψηφιακη μορφή( βίντεο) 

-θα προβληθούν στη ζώνη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στη Βουλή Τηλεόραση (Σάββατο 10-11 πμ.)
-Θα αναρτηθούν στον Εθνικό  Συσσωρευτή  Εκπαιδευτικού Περιεχομένου «Φωτόδεντρο»

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

Tετράδιο Eργασιών α´ τεύχος

 σελ 63

1. Διαβάστε το κείμενο και ξεχωρίστε τους τύπους των ρημάτων με τους οποίους δίνονται οδηγίες στην προστακτική και στην υποτακτική.  

2. Eπιτραπέζιο παιχνίδι


 Κάποιος δεν κατάλαβε. 

Διατυπώστε τις οδηγίες αλλιώς, στον ενικό αριθμό: Στην αρχή, πρέπει να ..................

Α Π Α Ν Τ Η Σ Ε Ι Σ - αυτοδιορθωση

1.Στην αρχή, γεμίστε τη θήκη για τις κάρτες και φροντίστε όλες οι κάρτες με το ίδιο χρώμα να είναι γυρισμένες προς τα κάτω. Βάλτε την «κάρτα-δείκτη» στο τέλος. 

Στην αρχή, πρέπει να γεμίσεις τη θήκη για τις κάρτες και να φροντίσεις όλες οι κάρτες με το ίδιο χρώμα να είναι γυρισμένες προς τα κάτω. Να βάλεις την «κάρτα- δείκτη» στο τέλος.

2.Τοποθετήστε τη θήκη για τις κάρτες και το ζάρι σε σημείο που να τα φτάνουν όλοι οι αντίπαλοι.

,τη θήκη για τις κάρτες και το ζάρι σε σημείο που να τα φτάνουν όλοι οι αντίπαλοι.

3.Πρέπει να σχεδιάσετε οτιδήποτε έχει σχέση με τη λέξη. Ακόμα, να χωρίσετε τη λέξη σε συλλαβές και να φτιάξετε ομόηχες λέξεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γράμματα ή αριθμούς. Όμως δεν μπορείτε να μιλάτε με τους συμπαίκτες σας και να κάνετε νοήματα.

Σχεδιάστε οτιδήποτε έχει σχέση με τη λέξη. Ακόμα, χωρίστε τη λέξη σε συλλαβές και φτιάξτε ομόηχες λέξεις. Χρησιμοποιήστε γράμματα ή αριθμούς. Μη μιλάτε με τους συμπαίκτες σας και μην κάνετε νοήματα

4.Συνεχίζετε να προχωράτε ζωγραφίζοντας τις απαραίτητες λέξεις. Μαντέψτε σωστά το τελευταίο σκίτσο για να κερδίσετε.

Πρέπει να συνεχίσετε( συνεχίζετε )να προχωράτε ζωγραφίζοντας τις απαραίτητες λέξεις. Πρέπει να μαντέψετε σωστά το τελευταίο σκίτσο για να κερδίσετε.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 

Τα τυπικά χαρακτηριστικά της έγκλισης της  ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗΣ

1.άρνηση:
  • Η προστακτική δεν σχηματίζει αρνητικούς τύπους

     : δεν υπάρχουν τύποι της προστακτικής με οποιοδήποτε δείκτη της άρνησης: *μη έλα / *δεν έλα / *μη φάε / *δεν φάε / *μη λέγε / *δεν λέγε.
  • Η οριστική επιλέγει το δεν

    :δεν του το είπα, δεν το έκανα
  • Η υποτακτική επιλέγει το μη(ν):μη μιλήσεις, να μη του το δώσουμε

2.Ας δούμε τώρα τη θέση των προσωπικών αντωνυμιών στην προστακτική  : ακολουθούν το ρήμα
πες το ,δώσ’ το του

Στην  οριστική βρίσκονται ακριβώς πριν από το ρήμα
δεν του το είπα,δεν με είδες

Και στην  υποτακτική πρέπει να βρίσκονται ακριβώς πριν από το ρήμα 
 να μην το έκανες, μη μιλήσεις, να μη με έβλεπες, να μη του το δώσουμε



ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΩ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

 γεμίστε, χωρίστε, για να κερδίσετε,

 Να τοποθετήσεις ,Τοποθετήστε, να φροντίσεις




 





























ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ -Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι διαιρετέος ή διαιρέτης

 Τετράδιο εργασιών β΄ τεύχος

Χ το ποσο που θα μοιραστει  σε 12 μέρη

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ 2ο ΠΡΟΒΛΗΜΑ.



ΣΧΟΛΕΙΟ

Απάντηση:.............................................................................................................. 

Απάντηση:.............................................................................................................. 



Απάντηση:.............................................................................................................. 






επαναληπτικο

1




1. Τα φυτά αναπνέουν απ’ όλα τα μέρη τους,από τα φ..............
το β.............., ακόμη και
από τις ρ..................

2.Τα φυτά αναπνέουν μ.................. και ν...............






3.Τη μέρα, με τη φωτοσύνθεση τα φυτά
απορροφούν ..........................................................από το
περιβάλλον και αποβάλλουν ........................................




4.Το ........................................ που αποβάλλουν τα φυτά με τη
φωτοσύνθεση είναι πολύ περισσότερο από
αυτό που απορροφούν με την αναπνοή.


5.Καθώς τη νύχτα δεν είναι δυνατή η
φωτοσύνθεση, τα φυτά αποβάλλουν ...............................................και απορροφούν .ο..................................


6.Γι’ αυτό πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι
επικίνδυνο να κοιμόμαστε σε δωμάτιο στο
οποίο βρίσκονται πολλά φυτά. Ο φόβος
αυτός είναι αδικαιολόγητος.
Η ποσότητα του ........................................που απορροφά ένα
φυτό κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι πολύ
μικρή.
7.Με τη φωτοσύνθεση τα φυτά συνθέτουν την ......τ......................... τους απορροφώντας ενέργεια από τον Ήλιο,

ενώ με την αναπνοή διασπούν την τροφή τους απελευθερώνοντας ενέργεια.

8.Η αναπνοή αποτελεί αντίθετη διαδικασία της ......................................:

9.


 πεισσότερες πληροφορίες εδώ    

https://climatekids.nasa.gov/menu/big-questions/

Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου;