Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023

Pecha Kucha- Kids Cambridge, Powered by PechaKucha

  Pecha Kucha -Γιαπωνέζικο Παιχνίδι Παρουσίασης

     20 ΄΄ ΑΝΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ      PECHA KUCHA​ ΣΤ 1΄ 2023




ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Το Pecha Kucha σημαίνει στα ιαπωνικά chit-chat – ψιλή κουβεντούλα.

Οι κανόνες του παιχνιδιού παραμένουν οι ίδιοι. Καλεσμένοι από  δημιουργικούς χώρους συναντιούνται και παρουσιάζουν τη δουλειά, τις σκέψεις, τις ιδέες τους ή ό,τι άλλο θεωρούν συναρπαστικό μέσα σε  20 δευτερόλεπτα x 20 εικόνες. Αν προλάβεις..... μέσα σε  20 δευτερόλεπτα!

αρθρο 

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Πέτσα Κούτσα», δίψα για δημιουργία

Σήμερα 180 πόλεις ανά τον κόσμο έχουν το δικό τους Pecha Kucha, όπου δημιουργικοί άνθρωποι από διαφορετικά επαγγέλματα δίνουν ραντεβού δύο φορές τον χρόνο και παρουσιάζουν στο ευρύ κοινό ιδέες, προβληματισμούς, οράματα. Η επιτροπή διοργάνωσης βρίσκει τον χώρο και επιλέγει 8 – 14 ομιλητές, που βγαίνουν στη σκηνή. Το Pecha Kucha είναι τελικά ένα νέο είδος πλατφόρμας. 
Ενας τρόπος έκφρασης που απευθύνεται σε ανθρώπους ανήσυχους, δημιουργικούς, που αφουγκράζονται τι συμβαίνει στην τέχνη και την επιστήμη. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ -Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 13.05.2009





Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

ΜΕΤΟΧΕΣ = Ορθογραφία μετοχών

 Ορθογραφία μετοχών: -οντας, -ώντας // -μένος, -μένη, -μένο

 

1. Η μετοχή του ενεργητικού ενεστώτα που έχει κατάληξη -οντας γράφεται:

 

με -ο-όταν η μετοχή δεν τονίζεται στο -ο-τρώγοντας, παίζοντας, βλέποντας
με -ώ-όταν η μετοχή τονίζεται στο -ώ-γελώντας, τραγουδώντας, ακολουθώντας

 

2. Η μετοχή του παθητικού ενεστώτα ή του παθητικού παρακείμενου 

● Γράφεται -όμενος όταν η μετοχή τονίζεται στο [ο], π.χ.

εργάζομαι - εργαζόμενος,

λέγω - λέγομαι - λεγόμενος,

έρχομαι - ερχόμενος

● Γράφεται -ωμενος όταν η μετοχή δεν τονίζεται στο [ω], π.χ.

ξηλώνομαι - ξηλωμένος,

διορθώνομαι - διορθωμένος,

λέγω - λέγομαι - ειπωμένος

Εξαίρεση: Μερικές μετοχές που προέρχονται από λόγια ρήματα της β' συζυγίας ( ώ) δεν ακολουθούν τον κανόνα και γράφονται με ώ, π.χ.

τιμώ - τιμώμενος,

προσδοκώ - προσδοκώμενος


 

Οι μετοχές του παθητικού παρακειμένου που τελειώνουν σε -μένος, -μένη, -μένο κανονικά γράφονται με ένα μ

π.χ. ιδρύω > ιδρυμένος, λύνω > λυμένος, καίω > καμένος.

Γράφονται με δύο μμ όταν το ρήμα από το οποίο προέρχονται είναι ρήμα της α' συζυγίας (π.χ. γράφω) και έχει χαρακτήρα π, β, φ (πτ, φτ). Μπορείς να δεις παρακάτω όλα τα ρήματα που γράφονται στον παρακείμενο με δύο μμ

 

Με χαρακτήρα π 
εγκαταλείπω, επιτρέπωεγκαταλειμμένος, επιτετραμμένος (λογ.)
Με χαρακτήρα β 
ανάβωθάβωκλέβωκόβωκρύβωράβω,

σκάβω, σκύβω, στρίβω, στύβω, τρίβω, θλίβω

αναμμένος, θαμμμένος, κλεμμένος, κομμένος, κρυμμένος, ραμμένος, σκαμμένος, σκυμμένος, στριμμένος, στυμμένος, τριμμένος, θλιμμένος
Με χαρακτήρα φ 
αλείφ(β)ω, βάφω, γράφω, γλείφω, γλύφω, στρέφω, θρέφωαλειμμένος, βαμμένος, γραμμένος, γλειμμένος, γλυμμένος, στραμμένος, θρεμμένος
Με χαρακτήρα πτ 
απορρίπτω, αποκόπτω, βλάπτω, καλύπτω, συνάπτωαπορριμμένος (απορρίμματα), αποκομμένος, βλαμμένος, καλυμμένος, συνημμένος

 Ορθογραφία των μετοχών σε -οντας/ώντας και σε -μένος/-μμένος

Πήγαινε στο σχολείο τρέχ____ντας και γελ____ντας. Ήταν πολύ χαρού____ενη.

Πήρε μερικά από τα κο____ένα ξύλα και τα έριξε πάνω στα ανα____ένα κάρβουνα.

Πηγαίν____ντας για το σπίτι περνώ από ένα ερειπω____ένο και εγκαταλει____ένο κτίριο που ο νοικοκύρης του είναι θα____ένος εδώ και χρόνια.

Τρώγ____ντας ψωμί αλει____ένο με μέλι και πίν____ντας γάλα, θα γίνεις γεροδε____ένο παιδί.

Οι τοίχοι των σπιτιών είναι λερω____ένοι και γρα____ένοι με συνθήματα

Ανεβαίναμε το δρόμο τραγουδ____ντας όλοι μαζί και κτυπ____ντας τα πόδια.

Στη συνέχεια θα ρίξετε πάνω στις τις κο____ένες πατάτες το τρι____ένο τυρί, το στυ____ένο λεμόνι

Ορθογραφία των μετοχών σε -όμενος ή -ωμένος

Σήμερα ήμουν πολύ αγχ____μένος στο σχολείο.  

Πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα τις αλλοι____μένες τροφές!

Πήγαμε με τους φίλους μου στα συγκρου____μενα.

Η δουλειά είναι εθελοντική και όχι αμειβ____μενη.

Ελένη, τοποθέτησε τα ρούχα σου διπλ____μένα στο συρτάρι!

Δε θέλω να τα δω ανακατ____μένα, όπως την προηγούμενα φορά.

Οι αμυν____μενοι άντεξαν την πολιορκία ένα μήνα.

Δε βγάζω άκρη από τα γραφ____μενά του.

Παρόλο που ήμασταν ενημερ____μένοι δε το αντιμετωπίσαμε σωστά το θέμα.

Επιλέξτε από την αναδυ____μενη λίστα.

https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/d-st-07.htm

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ




 


Πρόσθεσε τον κατάλληλο σύνδεσμο από τους παρακάτω για να σχηματιστεί η ανάλογη επιρρηματική πρόταση.
(αν, ενώ, άμα, αν και, εάν, επειδή, επομένως, και να, μια και, μόλις, να, που να, για να, ώστε)

 

Γύρισε αλλού το πρόσωπό της από τη ντροπή, ___________τον είδε.

χρονική

Θύμωσε, ___________ δεν του δάνεισα το ποδήλατό μου.

αιτιολογική

Σκέφτηκα να περάσω από το σπίτι, ___________ τέλειωσα νωρίς.

αιτιολογική

Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στον υπολογιστή, ___________ όλα λειτουργούν σωστά.

αποτελεσματική

Πήραμε όλα τα μέτρα, ___________ οι ζημιές από την καταιγίδα ήταν ελάχιστες.

αποτελεσματική

Πάλι ξαφνιάστηκα με το θάρρος του, ___________ τον ήξερα καλά.

εναντιωματική

Ζούσε τόσο φτωχικά, ___________ ήταν τόσο πλούσιος!

εναντιωματική

Εγώ δε σε πιστεύω, ___________ μου το υποσχεθείς.

παραχωρητική

Αυτός πάλι θα ροχαλίζει, ___________ του βουλώσεις το στόμα!

παραχωρητική

Κατέβηκε, ___________ πετάξει τα σκουπίδια

τελική

Πήγε, ___________ φέρει την τσάντα του.

τελική

Τώρα θα είχαμε τελειώσει, ___________ δεν κοβόταν το ρεύμα.

υποθετική

Δε σταματάει με τίποτα, ___________ αρχίσει να μιλάει!

υποθετική

Θα βγούμε διάλειμμα, ___________ χτυπήσει το κουδούνι.

χρονική

Το μεγάλο μας τσίρκο

 (απόσπασμα)


(Οι πρέσβεις που παρακολουθούσαν τον διάλογο των πανό μεταξύ παλατιού και επανάστασης ξαναρχίζουν τη δουλειά τους.)

ΑΓΓΛΟΣ: Να έχουν σύνταγμα ή να μην έχουν;
ΓΑΛΛΟΣ: Να έχουν σύνταγμα ή να μην έχουν;
ΡΩΣΟΣ: Να έχουν σύνταγμα ή να μην έχουν;
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Να έχουν σύνταγμα ή να μην έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Αφού δεν είχαν γιατί να έχουν;
ΓΑΛΛΟΣ: Αφού δεν είχαν γιατί να έχουν;
ΡΩΣΟΣ: Αφού δεν είχαν γιατί να έχουν;
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Αφού δεν είχαν γιατί να έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Θα τους παρέσυραν αυτοί που έχουν!
ΓΑΛΛΟΣ: Δεν είναι ίδιοι μ’ αυτούς που έχουν!
ΡΩΣΟΣ: Ξέρω και άλλους που δεν το έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Να αρκεσθούν εις αυτά που έχουν!
ΑΓΓΛΟΣ: Τι θα το κάνουν άμα το έχουν;…
ΓΑΛΛΟΣ: Τι θα το κάνουν άμα το έχουν;…
ΡΩΣΟΣ: Τι θα το κάνουν άμα το έχουν;…
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Τι θα το κάνουν άμα το έχουν;…
ΑΓΓΛΟΣ: Δεν είναι κι ώριμοι για να το έχουν!
ΓΑΛΛΟΣ: Είναι ανώριμοι για να το έχουν!
ΡΩΣΟΣ: Για το καλό τους ας μην το έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Δεν επιτρέπεται να το έχουν.
ΑΓΓΛΟΣ: Αποφασίζομε να μην το έχουν;

ΟΙ ΑΛΛΟΙ: Να μην το έχουν!
ΑΓΓΛΟΣ: (τραγούδι) Αγγλίαααα
ΓΑΛΛΟΣ: (τραγούδι) Γαλλίαααα
ΡΩΣΟΣ: (τραγούδι) Ρωσίαααα
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: (τραγούδι) Αυστρίαααα
ΑΓΓΛΟΣ: (τραγούδι) Κοσμοκρατορία
ΓΑΛΛΟΣ: (τραγούδι) Κεφαλαιοκρατία
ΡΩΣΟΣ: (τραγούδι) Τσαροκρατία
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: (τραγούδι) Ιερά Συμμαχία
ΟΛΟΙ: (χορός και τραγούδι)

Είμαστε τέσσερις δυνάμεις
με συμφέροντα κοινά
με κοινή διπλωματία
με κοινή αστυνομία
τραλαλά – τραλαλά – τραλαλά!

ΚΑΝΟΝΙΑ

(Οι πρέσβεις τρομάζουν, στρέφουν προς τη σύναξη του λαού. Νέο πλακάτ που γράφει: «ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ».)

ΚΑΝΟΝΙΑ

(Και νέο πανό από τον ΛΑΟ: «ΟΡΓΗ ΛΑΟΥ ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ»… και τραγούδι.)


(Οι πρέσβεις κάπως ανήσυχοι συγκεντρώνονται και ξαναρχίζουν.)

ΑΓΓΛΟΣ: Κι αν επιμένουν να το έχουν;
ΓΑΛΛΟΣ: Διότι ως φαίνεται θα το έχουν!
ΡΩΣΟΣ: Εκεί που φτάσανε θα το έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Πώς θα δεχτούμε αν το έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Βλέπετε τρόπο να μην το έχουν;
ΓΑΛΛΟΣ: Εάν το έχουν χωρίς να το έχουν;
ΡΩΣΟΣ: Τι εννοείτε έχουν-δεν έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Εάν νομίζουν ότι το έχουν και εις την ουσίαν δεν το έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Εάν πιστέψουν ότι το έχουν είν’ εύκολο να μην το έχουν!
ΓΑΛΛΟΣ: Αυτοί θα χαίρουν που το έχουν, εμείς θα ξέρουμε πως δεν το έχουν.
ΡΩΣΟΣ: Έτσι θα έχουν χωρίς να έχουν και δε θα έχουν ενώ θα έχουν.
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Αποφασίζομε να έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Αν εμποδίσουμε να έχουν, υπάρχει κίνδυνος να έχουν.
ΓΑΛΛΟΣ: Ο μόνος τρόπος να μην έχουν, είναι ν’ αφήσομε να έχουν.
ΡΩΣΟΣ: Παράδειγμα όσα δεν έχουν! Είναι όσα αφήσαμε να έχουν!

ΚΑΝΟΝΙΑ

(Στρέφουν προς τον λαό όπου νέο πανό υψώνεται πάνω απ’ όλα: «Ο ΛΑΟΣ ΝΙΚΑ».)

(Οι πρέσβεις ξαναρχίζουν με φούρια.)

ΑΓΓΛΟΣ: Αφού θ’ αφήσομε να έχουν, ας δούμε τώρα ποιοι θα το έχουν.
ΓΑΛΛΟΣ: Θέλει και ρώτημα; Εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Δεν είμαστε αρκετά ικανοί εμείς;
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Για όλα είμαστε ικανοί εμείς!
ΑΓΓΛΟΣ: Τότε ας το μοιραστούμε εμείς κι εμείς!
ΓΑΛΛΟΣ: Γι’ αυτό ας μείνουμε εμείς κι εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Αχ, Θεέ μου, είμαστε τρέλα όλοι εμείς!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Τι Ιερά Συμμαχία είμαστε εμείς!
ΑΓΓΛΟΣ: Αυτοί θα έχουν τα γραφτά, όλα τ’ άλλα εμείς.
ΓΑΛΛΟΣ: Όποια πέτρα σηκώσεις από κάτω εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Θα φαγωθούν όταν το κρίνουμε αναγκαίο εμείς.
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Χωρίς εντούτοις να φαινόμαστε εμείς!
ΑΓΓΛΟΣ: Αυτοί θα είναι οι χορευτές, η ορχήστρα εμείς!
ΓΑΛΛΟΣ: Αυτοί θα είναι οι μεθυσμένοι, το κρασί εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Αυτοί θα λεν ιδέες, την αλήθεια εμείς!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Αυτοί θα είναι τα όνειρα, τα κρεβάτια εμείς!
ΑΓΓΛΟΣ: (τραγούδι) Διπλωματίααααα
ΓΑΛΛΟΣ: (τραγούδι) Μηχανορραφίααα
ΡΩΣΟΣ: (τραγούδι) Ραδιουργίααα
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: (τραγούδι) Πανουργίααααα

Μεταδεδομένα

Καμπανέλλης > < Θέατρο > < Σάτιρα > < Μεγάλες Δυνάμεις >

Τέχνη - 1821, ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ

ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ



ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΩ

Τι ακούω;   Τι άλλο συμβαίνει στον υπόλοιπο πίνακα;








ΤΙ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΕΝΘΥΝΤΙΚΟ ΦΑΚΟ ΣΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΖΩΟΥ;  ΤΙ ΝΙΩΘΩ;
























 



Μαστίχα Χίου-περίληψη

https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/d-st-07.htm








θεατρο