Τρίτη 28 Απριλίου 2020

ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ

Ποιοι είναι οι Φυσικοί Αριθμοί και πώς χωρίζονται;




ΣΥΝΘΕΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΑ

 ΓΛΩΣΣΑ


      Αναγνωση-  Αντιγραφή

Μέγας Αλέξανδρος, Νίκου Καζαντζάκη


O Αλέξανδρος είχε φανεί κάτω από τις λεύκες κι έλαμπε στον ήλιο απάνω στον κατάμαυρο Βουκεφάλα. Δεν ήταν πια πεσμένος πάνω στο άλογο. O κορμός του στεκόταν όρθιος, με το ένα χέρι κρατούσε πάντα σφιχτά το χαλινάρι, με το άλλο κάπου κάπου έσκυβε και χάδευε το λαιμό του αλόγου. Ένιωθες πως ζώο κι άνθρωπος είχαν πια συμφιλιωθεί,
το άγριο ζώο αναγνώρισε την υπεροχή του Aλέξανδρου κι είχε υποταχτεί».
απόσπασμα, *"Μέγας Αλέξανδρος", Εκδόσεις Καζαντζάκη, Μάρτιος 2007

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Οι γονείς του Μ. Αλεξάνδρου-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ



Εκείνος ήταν βασιλιάς, δυνατός, νεαρός, ο Φίλιππος Β' της Μακεδονίας .
Εκείνη ήταν βασιλοπούλα της Ηπείρου, ιέρεια, πανέμορφη και με έντονη προσωπικότητα. η Μυρτάλη.




Και αν αυτό το όνομα δεν σας λέει κάτι, είναι φυσικό. Εκείνη που ο βασιλιάς Φίλιππος γνώρισε στο Ιερό της Σαμοθράκης, έμεινε στην ιστορία γνωστή  ως Ολυμπιάδα. Μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.



Ο Φίλιππος, γνώρισε λοιπόν την κόρη των Μολοσσών της Ηπείρου, την Μυρτάλη και της έδωσε το νέο της όνομα Ολυμπιάδα ώστε να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες.



Η Ολυμπιάδα σύμφωνα με τον μύθο, κατάγονταν από την οικογένεια του Αχιλλέα, είχε  σπουδαία μόρφωση και γνώριζε τα ιερατικά μυστικά του Μαντείου της Δωδώνης
Ο Φίλιππος την νυμφεύθηκε πολύ σύντομα. Αυτά έγιναν το 357 π.Χ. Μόλις ένα χρόνο μετά,το  356 π.Χ. γεννιέται ο μοναχογιός τους, Αλέξανδρος.


Ο Όμηρος, ονομάζει την Σαμοθρακη "ιερά χώρα".

Εδω συνάντησε για πρώτη φορά ο Φίλιππος τη Μυρτάλη...



Εκεί όπου, εκτός από χώρος γνωριμίας των γονιών του Αλέξανδρου , ήταν και το σημείο εύρεσης της περίφημης Νίκης της Σαμοθράκης, το άγαλμα που σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου,στη Γαλλία.....

ΜΑΘΗΜΑ    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 30
Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη


 Μεγάλη δύναμη απέκτησε η Μακεδονία, όταν πήρε την εξουσία στα χέρια του ο Φίλιππος(359 π.Χ.), δύο χρόνια πριν γνωρίσει την Ολυμπιαδα- Μυρταλη. 



O Φίλιππος από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να δημιουργήσει ισχυρό στρατό. 


Εφοδίασε τους στρατιώτες με μικρή ασπίδα και μακρύ δόρυ, τη σάρισα, που είχε μήκος 5 μέτρα περίπου. Η σάρισα ήταν κατασκευασμένη από σκληρό ξύλο κρανιάς, δέντρο που φτάνει σε μεγάλο ύψος με ευθύ κορμό.
Οι στρατιώτες έπρεπε να χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια τους για να την κρατάνε γι΄ αυτό  είχαν μία μικρότερη ασπίδα, την οποία κρεμούσαν από τον ώμο τους οι φαλαγγίτες με ένα δερμάτινο λουρί.

Η μακεδονική φάλαγγα, όταν βάδιζε παραταγμένη, έμοιαζε με φρούριο που κινείται. Πολύ ισχυρό ήταν και το ιππικό.


Τα χρυσωρυχεία του Παγγαίου τον βοήθησαν να κόψει νομίσματα και να φέρει οικονομική ανάπτυξη στο κράτος του. Η Πέλλα, η πρωτεύουσα του κράτους, έγινε μεγάλο οικονομικό και πνευματικό κέντρο.

O Φίλιππος θέλησε να κυριαρχήσει και στη νότια Ελλάδα.Όταν ο στρατός του πέρασε τις Θερμοπύλες, οι Θηβαίοι και οι Αθηναίοι κατάλαβαν ότι κινδυνεύουν. Πήραν τότε την απόφαση να τον εμποδίσουν. Η μεγάλη σύγκρουση έγινε στη Χαιρώνεια (338 π.Χ.). Στη μάχη αυτή νίκησε ο Φίλιππος, ενώ διακρίθηκε κι ο 18χρονος πλέον γιος του Αλέξανδρος πολεμώντας στην πρώτη γραμμή.




Κυριακή 26 Απριλίου 2020

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑΔΙΚΟΥΣ



ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΟΥ

ΑΚΕΡΑΙΟ ΜΕΡΟΣ                δεκαδικό μέρος
 ΔΕΚΑΔΕΣ
ΜΟΝΑΔΕΣ
δέκατα
εκατοστά
χιλιοστά
3
8,
4
6
1

                 πιο σύντομα

     Δ            Μ          ,        δ            ε              χ
3
8
4
6
1

              η  αξία του ψηφίου 4  ; είναι δέκατα

ΑΣΚΗΣΗ
Να βρεις την αξία του αριθμού 4 στους παρακάτω αριθμούς:
                  δ ε χ                            
         125,   548    -εκατοστά    
        3.890, 456                  
               0, 240                  
             12, 470                  
           352, 53                 
               6,400                    



Σάββατο 25 Απριλίου 2020

πράξεις μέσα στις παρενθέσεις-ΦΥΣΙΚΟΊ ΑΡΙΘΜΟΊ

ερώτηση


βασική ιδέα

Πάντα κάνετε πρώτα τις πράξεις μέσα στις 

παρενθέσεις

( 35+35)-15 12 )=

λύση

Ξεκινήστε με τις πράξεις στην παρένθεση:


( 35+35 ) - ( 15 12 ) =?

            70   -    3             =;
Στη συνέχεια, κάντε την αφαίρεση:


         70 - 3 = 67



ΑΣΚΗΣΕΙΣ  Κατανόηση παρενθέσεων
κάνουμε τις πράξεις με τον νου ή καθετα στο τετράδιο

(9 + 85) (38 - 21) =

        94  17        =77


(25+25) - (28 - 8) =


(35+35) - (35 - 5) =


(60+45) - (50-25 ) =


(24 + 35) - (28 - 12) =

(36 + 24) - (54 - 33) =

Οι εργασίες έχουν ανατεθεί στους μαθητές και στην ηλεκτρονική τάξη e-me  για να στείλουν  τις απαντήσεις τους.

Απαντήσεις μπορείτε να στέλνετε και στο viber,στο messenger ή στο  e-mail μου   diotimae@gmail.com




ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Οι συγγραφείς γράφουν κείμενα για διαφορετικούς σκοπούς ή λόγους.
 Οι συνηθισμένοι σκοποί για τη γραφή είναι να πείσουν, να ενημερώσουν ή να διασκεδάσουν τους αναγνώστες.
Οι συγγραφείς πείθουν  τους αναγνώστες να πιστεύουν ή να κάνουν κάτι.
Μια διαφήμιση προσπαθεί να πείσει τους αναγνώστες να αγοράσουν ένα προϊόν.
.
Οι συγγραφείς ενημερώνουν λέγοντας στους αναγνώστες για ένα θέμα ή διαδικασία.
Ένα άρθρο ειδήσεων εξηγεί κάτι που συνέβη.

Οι συγγραφείς διασκεδάζουν δίνοντας στους αναγνώστες κάτι να απολαύσουν.
Ένα αστείο προσπαθεί να κάνει τους αναγνώστες να γελούν.

Ένα ποίημα προσπαθεί να ευχαριστήσει τους αναγνώστες.

Διαβάστε τα παρακάτω κείμενα.
   O αέρας φυσάει με δύναμη. Κατεβαίνει με ορμή από τους παγετώνες που καλύπτουν τα ψηλά και απόκρημνα βουνά της Ηπείρου. Τα πεύκα και τα έλατα τινάζουν από την πλάτη τους το χιόνι. Καθώς λιώνει σιγά-σιγά, σχηματίζει άφθονα ρυάκια και χείμαρρους στις πλαγιές και τις κοιλάδες. Ο χειμώνας αυτός, όπως και οι προηγούμενοι, ήταν πολύ δύσκολος...
Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;



Όλη η τέχνη τώρα ήταν εδώ. Με προσεκτικές κινήσεις πλησίαζε τη σουβλερή άκρη στα κάρβουνα για να τη σκληρύνει. Αν την πλησίαζε πολύ θα καιγόταν. Αν πάλι την κρατούσε πολύ μακριά, δε θα γινόταν πολύ σκληρή και δε θα τρυπούσε. Όλο αυτό το διάστημα έπρεπε να γυρίζει το κοντάρι, για να ζεσταίνεται η άκρη γύρω-γύρω. Τα κατάφερε τελικά και το κοντάρι του έγινε ζηλευτό. Με αυτό θα αντιμετωπίζει τα ζώα που θα βρίσκει μπροστά του. Του πατέρα του βέβαια είναι λίγο διαφορετικό. Στη μία την άκρη ο Γιανόμα στερέωσε έναν πυριτόλιθο. Έσχισε εκεί λίγο το ξύλο και πέρασε μέσα την αιχμή του πυριτόλιθου. Μετά έσφιξε το ξύλο με μία λεπτή λωρίδα από δέρμα.

Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;

Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για να επισκεφθείτε τον Αχέροντα. Ελάτε να δείτε την πιο δημοφιλή διαδρομή μας.
Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;