Δευτέρα 22 Απριλίου 2024

«Πέτσα Κούτσα», δίψα για δημιουργία

                 .............................................................τραβάνε το σχοινί......................
 

Pecha Kucha Τι γίνεται  παιδιά; Τι παιχνίδι είναι αυτό;





-Είναι ένα νέο συναρπαστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι.

Pecha Kucha -Σημαίνει ο ηχος της παρουσιασης

-Το χιούμορ είναι απαραίτητο συστατικό, αλλά όχι το μόνο. Απαιτείται διαύγεια στην έκφραση, μπρίο, σοβαρότητα, σβελτάδα για να κερδίσεις το χειροκρότημα και τον σεβασμό. Κυρίως, χρειάζεται να έχεις πράγματι κάτι να πεις.


Οι κανόνες της παρουσίασης
Ένα παιχνίδι Pecha Kucha ή παρουσίαση 20 × 20,




περιέχει 20 διαφάνειες, με κάθε διαφάνεια να εμφανίζεται μόνο για 20 δευτερόλεπτα και αυτόματα να τη διαδέχεται η επόμενη. Έτσι η παρουσίαση διαρκεί ακριβώς 6 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα.

Είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι , μια εξαιρετική μέθοδος για ενεργητική μάθηση.Η αφήγηση ιστοριών

είναι ένα ισχυρό εργαλείο διδασκαλίας που προάγει την αίσθηση της συλλογικότητας και του ανήκειν. Η έρευνα δείχνει ότι όταν οι ανάγκες των μαθητων ικανοποιούνται και νιώθουν ένα αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, το περιβάλλον είναι πιο ευνοϊκό για την ακαδημαϊκή τους ανάπτυξη .

Όταν οι μαθητές καλούνται να παίξουν το παιχνίδι:

πλεονεκτήματα

-πάρχουν παιδαγωγικά πλεονεκτήματα από την ενσωμάτωση εργασιών προφορικής παρουσίασης

- βοηθά τους μαθητές να συνοψίσουν τις πληροφορίες και να τις παρουσιάσουν σε μια απλή και συναρπαστική μορφή.

-οι μαθητές αξιολογούν  ενεργά τις νέες πληροφορίες (συμμετοχή με βάση τεκμήρια),

-οργανώσουν την παρουσίαση με λογικό και συνεκτικό τρόπο (δέσμευση  ενώ τηρούν  τον κανόνα 20 × 20 της παρουσίασης 

 -ενισχύει τις ερευνητικές δεξιότητες των μαθητών

-τους ενθαρρύνει να εξερευνήσουν τη δημιουργικότητά τους

-τους βοηθά στην κατάκτηση και  στη διατήρηση της γνωσης

- τους βοηθά να απολαμβάνουν να παρακολουθούν τις παρουσιάσεις των συμμαθητών τους και να μαθαίνουν από αυτούς. 

Ποιος έχει χρόνο για τον Pecha Kucha;

Δείτε πώς μπορείτε να εμπλακείτε:

  1. Αποφασίστε για ένα θέμα.


1 θεμα -ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ


20 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ-ΕΙΚΟΝΕς ΚΑΙ ΑΡΧΕΙΑ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Έρευνα ΠΡΙΝ την παρουσίαση.
1. επεξερξασία αρχείων
2.πρέπει να  πάρετε δύσκολες αποφάσεις σχετικά με το τι θα παρουσιάσετε ή τι όχι. Αναλογιστείτε τις στρατηγικές λήψης αποφάσεων σας και συζητηστε  τις διαφωνίες σας. 
Αποφάσισα να ΜΗΝ παρουσιάσω ορισμένες πληροφορίες γιατί…
 1. … ήταν τόσο βασικές που όλοι στην τάξη έπρεπε να τις γνωρίζουν.
 2. … ήταν πολύ αόριστες και γενικές.
 3. … δεν ήταν πολύ σχετικές με το θέμα.
4.....
δεν υποστηρίχθηκαν  από στοιχεία που βρήκα στα αρχεία  πειστικά.


2. Αποφάσισα να παρουσιάσω ορισμένες πληροφορίες γιατί ....


ενα παραδειγμα απο το πανεπιστημιο του ΚΈΜΠΡΙΤΖ....Δεν το κανουν  σωστα οι μαθητες γιατί διαβαζουν τις πληροφοριες. Το παιχνιδι απαιτει ζωντανια ...

απελευθερωση Ηγουμενιτσας σκριπ

 

1913

 http://efimeris.nlg.gr/ns/main.html =ΠΑΤΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  ΣΚΡΙΠ 

ή ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ




ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

εφημεριδα ΕΜΠΡΟΣ






















Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Το επίθετο πολύς-πολλή-πολύ

Η γενική ενικού του αρσενικού και του ουδετέρου χρησιμοποιούνται πολύ σπάνια στον λόγο.

ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ   -Κλίνε το επίθετο πολύς, πολλή, πολύ με τη βοήθεια των ουσιαστικών 

ΠΡΟΣΟΧΗ-      1  λ +  υ

 ΕΠΙΘΕΤΟ +ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ

Ενικός αριθμός
 αρσενικόθηλυκόουδέτερο
ονομ.
γεν.
αιτ.
κλητ.
ο
του
τον
πολύς  κόσμος
πολύ
πολύ


η
της
την
πολλή  αγάπη
πολλής
πολλή
το
του
το
πολύ  φαγητό
πολύ
πολύ
Πληθυντικός αριθμός
ονομ.
γεν.
αιτ.
κλητ.
οι
των
τους
πολλοί
πολλών
πολλούς
 οι
των
τις
πολλές
πολλών
πολλές
τα
των
τα
πολλά
πολλών
πολλά

ΚΑΝΟΝΑΣ- Το επίθετο ο πολύς, η πολλή, το πολύ συνοδεύει ουσιαστικά. π.χ.: πολύς καιρός πολλή ζάχαρη πολύ φαγητό.


ενικός αριθμός
ο πο κόσμος
του πο κόσμου
τον πο κόσμο
η πο δουλειά
της πο δουλειάς
την πο δουλειά
το πο αλάτι
του πο αλατιού
το πο αλάτι
πληθυντικός αριθμός
οι πο κόσμοι
των πο κόσμων
τους πο κόσμους
οι πο δουλειές
των πο δουλειών
τις πο δουλειές
τα πο αλάτια
των πο αλατιών
τα πο αλάτια

ΣΧΟΛΕΙΟ     Διάλεξε το σωστό «πολύ, πολλή, πολλοί» 

ΠΡΟΣΕΧΩ!



  1. Μαγείρεψες ____________ φακή. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ
    1.   πολύ
    2.   πολλή
    3.   πολλοί
  2. Στην εκδρομή θα έρθουν ____________ μαθητές.ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ
    1.   πολύ
    2.   πολλή
    3.   πολλοί
  3. Στον   χριστιανισμό πιστεύουν ____________ λαοί. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ
    1.   πολύ
    2.   πολλή
    3.   πολλοί

  4. Συμπλήρωσε με το σωστό «πολύ, πολλή, πολλοί» 

    https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20nea/polloi.htm

    Το επίθετο «πολύς, πολλή, πολύ»
     ζέστη -ΟΥΣ
     κρύο
     άνθρωποι
     όμορφος
     συμπαθητική
     ώρα
     ζάχαρη
     φίλοι
     μικρός
     τροφή

Βρες τα λάθη και διόρθωσέ τα. 

1. Πολύ άνθρωποι ( ΟΥΣ)   ασχολιόντουσαν με την ίδια δουλειά για πολλοί ώρα  (ουσ.).
2. Με πολλή κέφι (ουσ.) και πολλοί όρεξη  (ουσ.)ασχολήθηκαν με το μαγείρεμα πολή νέοι  μάγειροι.
3. Πολές συνταγές αποφεύγουν τα πολά μπαχαρικά για μια πιο ελαφριά διατροφή.
4. Η πολύ δουλειά τρώει τον αφέντη, λέει μια παροιμία.
5. Πρέπει να δουλέψεις με πολλοί προσοχήΜε πολλοι κέφι και πολλή όρεξη         ασχολήθηκα  πολη με τα μαθηματά μου.
ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ 



Το επίθετο είναι ένα μέρος του λόγου που κατά κανόνα δίνει ένα χαρακτηριστικό, μια ιδιότητα ή μια ποιότητα στο ουσιαστικό που προσδιορίζει, π.χ. Η ξύλινη πόρτα. Η σωστή απάντηση.

 

Συμφωνία επιθέτου με το ουσιαστικό

Το επίθετο συμφωνεί με το ουσιαστικό που προσδιορίζει ως προς το γένος, τον αριθμό και την πτώση, π.χ.

 

  1.   πολλοί

     λαοί                                    
αρσενικό, ονομαστική ΠΛΗΘαρσενικό ονομαστική ΠΛΗΘ


Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Ενότητα Γ΄ - Κεφάλαιο 16 Οι Μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στην Ελληνική Επανάσταση Η Ελληνική Ανεξαρτησία

Η Ελληνική Ανεξαρτησία

 Οι Μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στην Ελληνική Επανάσταση 

Η Ελληνική Ανεξαρτησία 
Από την αρχή της Τουρκοκρατίας οι Έλληνες προσδοκούσαν στην βοήθεια των ξένων για την απελευθέρωσή τους. Οι Μεγάλες Δυνάμεις, όμως, όσες φορές αναμείχθηκαν στα εσωτερικά ζητήματα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας το έκαναν μόνο για τα δικά τους συμφέροντα. 
Τον Μάιο του 1821 η Ιερά Συμμαχία στο Συνέδριο του Λάιμπαχ καταδίκασε έντονα την Ελληνική Επανάσταση
Τα πρώτα δάνεια της Ανεξαρτησίας Για τις ανάγκες της Επανάστασης οι Έλληνες χρειάζονταν χρήματα. Γι’ αυτό υπέγραψαν δύο δάνεια με την Αγγλία (1824), συνολικού ποσού 2.800.000 λιρών. Από το ποσό αυτό όμως, στα ελληνικά χέρια έφτασαν μόνο 1.124.000 λίρες, οι οποίες ξοδεύτηκαν κι αυτές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους στον εμφύλιο πόλεμο, αντί να πάνε στις πραγματικές ανάγκες του Αγώνα...
Από τον τρίτο όμως χρόνο του Αγώνα η κατάσταση άρχισε να αλλάζει.

 ▪ Το φιλελληνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στην Ευρώπη, 
▪ ο ανταγωνισμός και τα διαφορετικά συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων πάνω στην βαλκανική χερσόνησο,
 ▪ η επιθυμία της κάθε Δύναμης χωριστά να αποκτήσει έλεγχο επάνω στα μελλοντικά κράτη που θα δημιουργούνταν από την διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας Για τις ανάγκες της Επανάστασης οι Έλληνες χρειάζονταν χρήματα. Γι’ αυτό υπέγραψαν δύο δάνεια με την Αγγλία (1824), συνολικού ποσού 2.800.000 λιρών. Από το ποσό αυτό όμως, στα ελληνικά χέρια έφτασαν μόνο 1.124.000 λίρες, οι οποίες ξοδεύτηκαν κι αυτές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους στον εμφύλιο πόλεμο, αντί να πάνε στις πραγματικές ανάγκες του Αγώνα...
και οι επιτυχίες των επαναστατημένων Ελλήνων, έκαναν τις ισχυρές ευρωπαϊκές χώρες να πάρουν σιγά-σιγά θέση υπέρ του ελληνικού Αγώνα. 
Τον Απρίλιο του 1826 (δύο εβδομάδες πριν την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου) η Αγγλία και η Ρωσία υπέγραψαν το πρωτόκολλο της Πετρούπολης. Ήταν η πρώτη φορά που σε κάποιο επίσημο διπλωματικό έγγραφο αναφερόταν το όνομα "Ελλάδα"
Στις 6 Ιουλίου 1827 η Ρωσία, η Αγγλία και η Γαλλία υπέγραψαν την Συνθήκη του Λονδίνου, με την οποίαν αποφάσιζαν να δημιουργηθεί ένα μικρό ελληνικό κράτος, αυτόνομο αλλά με φορολογική υποτέλεια στον σουλτάνο, και υποχρέωναν τους Οθωμανούς να την εφαρμόσουν. 
Η άρνηση των Οθωμανών να εφαρμόσουν την συνθήκη οδήγησε στην ναυμαχία του Ναβαρίνου, το πρώτο πολεμικό γεγονός που έδειξε επίσημα την επιθυμία των Μεγάλων Δυνάμεων να επέμβουν υπέρ των Ελλήνων.

Στις 3 Φεβρουαρίου 1830, με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου που υπεγράφη μεταξύ Ρωσίας, Αγγλίας και Γαλλίας αναγνωρίστηκε επίσημα η Ελλάδα ως ανεξάρτητο κράτος, περιλαμβάνοντας την Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, τις Σποράδες, την Εύβοια και την Στερεά μέχρι την γραμμή Αχελώου – Σπερχειού.

 Η 3η Φεβρουαρίου 1830 είναι η γενέθλια ημερομηνία του ελληνικού κράτους.

Στις 30 Αυγούστου 1832, με καινούριο Πρωτόκολλο στο Λονδίνο, έγινε ο τελικός διακανονισμός των συνόρων: Το νέο ελληνικό κράτος θα περιελάμβανε την Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, την Εύβοια, τις Σποράδες και την Στερεά Ελλάδα, και θα εκτεινόταν προς τα βόρεια μέχρι την νοητή γραμμή Μαλιακού – Αμβρακικού κόλπου.

Τα σύνορα παρέμειναν σταθερά μέχρι και το 1864, οπότε και έγινε η παραχώρηση των Επτανήσων από την Αγγλία στην Ελλάδα.