Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023
Κάιρο- Ήπειρος : μουσικές συνομιλίες (για την 25η Μαρτίου)
Συμφωνική Ορχήστρα Καΐρου- Ηπειρωτική Συμφωνική Ορχήστρα
σε έργα :
Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη - Χασάν Σαράρα
ΕΟΡΤΗ 25 ης ΜΑΡΤΙΟΥ αρχειακο υλικο για τα σχολεια της ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
1.Κανονισμός της υπέρ της επαρχίας Φιλιατών της Ηπείρου Φιλεκπαιδευτικής αδελφότητας “Η ΑΓΑΠΗ” ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
«Ἡ Ἀγάπη». Πρωταρχικό στόχο και αποστολή της θέτει την υποστήριξη και διάδοση της παιδείας στη επαρχία Φιλιατών.
2. Ιδρυση του «Ἑλληνικοῦ Φιλολογικοῦ Συλλόγου Κωνσταντινουπόλεως
Ο Σύλλογος θέτει ως πρωταρχικό στόχο τη διάδοση της παιδείας του Έθνους, με τη σύσταση νέων σχολείων και την ενίσχυση των παλαιών, με την ίδρυση βιβλιοθηκών, με την ενεργό συμβολή του στη βελτίωση και αύξηση του διδακτικού προσωπικού και των μεθόδων και μέσων της διδασκαλίας.
Ανακαλυπτουμε σε ποιον καζά ανήκε το χωριό μας.
Ο Ηπειρωτικός αυτός Σύλλογος στελεχώνεται από Ηπειρώτες της διασποράς, οι οποίοι, στο σύνολό τους, από τα μέσα του 16ου αιώνα, μεταξύ άλλων και λόγω των βίαιων εξισλαμισμών, κατευθύνονται στα μεγάλα αστικά κέντρα της τότε Οθωμανικής επικράτειας
. Ο Ηπειρωτικός Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος, υλοποιώντας το άρθρο 24 του καταστατικού του, ζητά και λαμβάνει πληροφορίες για την εκπαιδευτική κατάσταση της Ηπείρου από τους αρχιερείς, τους δημογέροντες και τις σχολικές εφορίες των κοινοτικών σχολείων προκειμένου να ενισχύσει όσα σχολεία έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, αλλά και να υποστηρίξει την ίδρυση νέων
Τα μέλη του Συλλόγου, τα οποία στο σύνολό τους ήταν Ηπειρώτες καταγόμενοι από όλα σχεδόν τα Τμήματα της Ηπείρου, γρήγορα διαπιστώνουν ότι το κάθε ηπειρωτικό διαμέρισμα πρέπει να ιδρύσει και ένα συλλογικό όργανο που θα δραστηριοποιείται στο κέντρο λήψης των αποφάσεων, στην Πόλη, έχοντας τη δυνατότητα παρέμβασης για την επίλυση των καθημερινών αναφυόμενων προβλημάτων της αντιπροσωπευτικής περιοχής του.
Έτσι γεννήθηκαν οι Σύλλογοι και οι Αδελφότητες της Τουρκοκρατίας
ΓΕΝΙΚΑ
Μετά την κατάκτηση της πρωτεύουσας της Ηπείρου (1430)1 , σταδιακά οι Οθωμανοί κατέλαβαν, μέχρι το 1450, όλη την Παλαιά Ήπειρο από το όρος Πίνδος μέχρι τα δυτικά παράλια
Η ολοκλήρωση της κυριαρχίας του Οθωμανικού κράτους οδηγεί στην ουσιαστική εγκατάλειψη της παιδείας γενικά και της εκπαίδευσης ειδικότερα στην ευρύτερη περιφέρεια.
Η ΖΩΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Ονοματεπώνυμο: ___________________________________________
Ημερομηνία: ___________________________ Τάξη:
1. α. Να μετατρέψεις τις παρακάτω ονοματικές φράσεις σε ρηματικές.
Παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
___________________________________________________________________________________
Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
_________________________________________________________________________
Λύση του προβλήματος της ανεργίας
_________________________________________________________________________________
β. Να μετατρέψεις τις παρακάτω ρηματικές φράσεις σε ονοματικές.
Αυξάνονται οι τιμές στα διόδια όλης της χώρας.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Καταστράφηκε η σοδειά λόγω της κακοκαιρίας.
_________________________________________________________________________
3.
α. Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων βάζοντας το επίθετο της παρένθεσης στο σωστό τύπο.
· Η κίνηση του _________________ (διεθνής) αεροδρομίου είναι μεγάλη.
· Μένουν σε ένα _______________________ (πολυτελής) διαμέρισμα.
Τα _____________________ (δηλητηριώδης) φίδια είναι επικίνδυνα.
· Αρνήθηκε να περάσει από τους _________________ (διαρκής) ελέγχους.
· Συγχαρητήρια για το __________________ (ευτυχής) γεγονός
· Τον ___________________ (προσεχής) μήνα θα γίνει στην Αθήνα ιατρικό συνέδριο.
· Απαγορεύτηκε ο απόπλους των πλοίων εξαιτίας των ____________________ (θυελλώδης) ανέμων.
· Οι μαθητές πρέπει να είναι ___________________ (συνεπής) στις υποχρεώσεις τους.
β. Να συμπληρώσεις τα κενά με τη μετοχή παθητικού Παρακειμένου των ρημάτων στην παρένθεση.
- Τάκη, είσαι πολύ _____________________ (γελώ) αν νομίζεις ότι θα καθίσω με ___________________ (σταυρώνω) χέρια.
-Ο σκύλος παρακολουθούσε ____________________ (σαστίζω) τη φωτιά να ζώνει το σπίτι.
Ήταν μια φτωχή και _____________________ (βασανίζω) γυναίκα.
Το _____________________ (αγαπώ) μου φαγητό είναι τα μακαρόνια με κιμά.
Στο πάρτι που έκανα είχα πολλούς _________________________ (προσκαλώ).
Το τηλέφωνό του είναι _____________________ (γράφω) στο σημειωματάριό μου.
Ο γιατρός περιποιήθηκε το _____________________ (χτυπώ) χέρι του.
Οι κάτοικοι των _______________________ (απομακρύνω) περιοχών αισθάνονται αδικημένοι.
4. α. Να μετατρέψεις τις παρακάτω προτάσεις από απλές σε επαυξημένες.
Ο ήλιος έκαιγε τα σώματα.
_________________________________________________________________________Το σπίτι είναι όμορφο.
_________________________________________________________________________
Η μητέρα έφτιαξε μια τούρτα.
_________________________________________________________________________
β. Να μετατρέψεις τις παρακάτω προτάσεις από επαυξημένες σε απλές.
Ο δυνατός άνεμος έσκισε τη λευκη τέντα.
Οι μαθητές της έκτης τάξης παίζουν στο προαύλιο του σχολείου.
_________________________________________________________________________
Ερωτηση- ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ -ΣΤΟ ΤΕΤΡΆΔΙΟ
Οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία για να «αποδράσουν» στην επαρχία. Ωστόσο δεν αποφασίζουν να ζήσουν μόνιμα εκεί! Γιατί νομίζεις ότι συμβαίνει αυτό; Ανάφερε ποια κατά τη γνώμη σου είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ζωής στην επαρχία.
Έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των γιορτών και του καλοκαιριού, δεν χάνουν την ευκαιρία να «αποδράσουν» στην επαρχία. Αυτό συμβαίνει _____________
-
στο τετράδιο Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 μ...
-
ΣΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Οδυσσέας Ελύτης. ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ . Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. το σπίτι φτωχικό σ...
-
Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω πίνακες και ανακαλύπτω μόνος -μ...