Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα

  10ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός

Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα


 

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και  το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συνδιοργανώνουν τον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο:

«Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα»

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών.

Κλείνοντας 10 χρόνια Μαθητικών Διαγωνισμών σχετικά με την ιστορία της εκπαίδευσης ο 10ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός είναι αφιερωμένος σε μια διαφορετική πτυχής της ιστορίας της παιδικής ηλικίας που είναι συνυφασμένη και με τα σχολικά χρόνια. Θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι να αναδείξει την ιστορία του παιχνιδιού και να δώσει την ευκαιρία στη δημιουργικότητα των παιδιών να κατασκευάσουν παλιά αλλά και σύγχρονα παιχνίδια με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας.

Στόχος είναι να εργαστούν δημιουργικά και να εντάξουν το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία

ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Οι μαθητές/τριες καλούνται να εργαστούν δημιουργικά και  μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο θεματικές:

Α. ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Στην κατηγορία αυτή οι μαθητές/τριες μπορούν να δημιουργήσουν:

  • Παλιά παιχνίδια  χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως τα παιδιά στα παλιά χρόνια (κούκλες, τόπια, σφεντόνες, χαρταετούς).
  • Βίντεο με θέμα παλιά και παραδοσιακά παιχνίδια

Β. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΝΕΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Στην κατηγορία αυτή οι μαθητές/τριες μπορούν να κατασκευάσουν δικά τους παιχνίδια  (επιτραπέζια, ψηφιακά).

Το θέμα των παιχνιδιών μπορεί να αντλεί έμπνευση από την:

  1. Ιστορία εκπαίδευσης
  2. Ιστορία και Τοπική Ιστορία
  3. Περιβάλλον
  4. Πολιτισμός

Όλα τα παραπάνω μπορούν να αποτελέσουν θέματα μικρών ερευνητικών δραστηριοτήτων από τα παιδιά σε ελεύθερο χρόνο έξω από το σχολείο, με την επεξεργασία των στοιχείων μέσα στην τάξη (συνεντεύξεις, βιβλιογραφικές αναζητήσεις, επισκέψεις).

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΡΙΣΗΣ

Τιμητική Επιτροπή Κρίσης

Παντελής Βούλγαρης, Σκηνοθέτης


Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, ΥΠΑΙΘ

Ευαγγελία Κανταρτζή, Πρόεδρος Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Κώστας Στοφόρος, Συγγραφέας – Δημοσιογράφος – Συνεργάτης Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Άννα Βασιλειάδη, Πρόεδρος Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς

Σταύρος Γρόσδος, Δρ  Οπτικουακουστικού Γραμματισμού

Ηλίας Στουραΐτης, Δρ. Ιστορίας, εκπαιδευτικός, σχεδιαστής εκπαιδευτικών παιχνιδιών

Τόλης Λαύκας, εκπαιδευτικός, σχεδιαστής εκπαιδευτικών επιτραπέζιων παιχνιδιών

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Στόχοι του Διαγωνισμού αυτού είναι:

  • Να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης
  • Να εμπλακούν εποικοδομητικά στη διαδικασία του project
  • Να μάθουν να αξιοποιούν πηγές και προφορικές μαρτυρίες και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτές.
  • Να αναδείξουν με εναλλακτικές μεθοδολογίες το περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό.
  • Να ενισχύσει την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την καλλιέργεια της φαντασίας των μαθητών/τριών.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια θα πρέπει να διαθέτουν ισχυρό το στοιχείο της αλληλεπίδρασης και να παρέχουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αξιοποιούν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει και αντιστοιχούν στην εκπαιδευτική τους βαθμίδα.

Θα πρέπει όχι μόνο να προκαλούν τη σκέψη των συμμετεχόντων, αλλά και να δημιουργούν μια μοναδική προσωπική εμπειρία για τον καθένα.

Ειδικά για τα ψηφιακά παιχνίδια, θα πρέπει: 

Να υπάρχει συνοδευτικό εγχειρίδιο όπου θα αποτυπώνονται με σαφήνεια τα παρακάτω στοιχεία:

  • γενικές πληροφορίες για το παιχνίδι (είδος παιχνιδιού, παρουσίαση της υπόθεσης – πλοκής και δομής του)
  • ο στόχος του παιχνιδιού και οι προκλήσεις (challenges) που πρέπει να υπερνικηθούν για την επίτευξη του στόχου αυτού
  • οι κανόνες του παιχνιδιού, με αναφορά στα μέσα που διαθέτουν οι παίχτες και στους τρόπους παιξίματος (gameplay) και γενικότερα στα είδη διάδρασης που μπορούν να αναπτύξουν στο πλαίσιο του παιχνιδιού.
  • οι μαθησιακοί – διδακτικοί στόχοι που εν δυνάμει εξυπηρετούνται με το παιχνίδι.

Να χρησιμοποιείται πρωτότυπο πολυμεσικό υλικό (εικόνες, βίντεο, ήχοι, μουσική κ.λπ.) ή υλικό που είναι ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων. Σε διαφορετική περίπτωση είναι απαραίτητο να γίνεται σαφές o τρόπος εξασφάλισης της άδειας χρήσης του υλικού.

Προαιρετικά: για κάθε συμμετοχή προτείνεται η δημιουργία σύντομου βίντεο (έως πέντε λεπτά) όπου οι δημιουργοί θα παρουσιάζουν το σκεπτικό του παιχνιδιού, τους στόχους του, θα εξηγείται ο τρόπος συμμετοχής και θα παρουσιάζεται η διαδικασία κατασκευής του.

Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό είναι προαιρετική και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του, καθώς επίσης και τη συγκατάθεση όλων των συμμετεχόντων/εμπλεκομένων (μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων και επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών) για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τη νομοθεσία για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τα αναφερόμενα στο Συνημμένο 2 στην παρούσα.

Οι φορείς έχουν δικαίωμα χρήσης και προβολής των συμμετεχόντων έργων με εξαίρεση την εμπορική τους εκμετάλλευση

Τα παραδοτέα μπορούν να παρουσιαστούν στο Συνέδριο με θέμα το Εκπαιδευτικό Παιχνίδι στην Τυπική και μη Τυπική Μάθηση  που διοργανώνει το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και να δημοσιευτούν σε ειδικό τόμο.

Ιδέες και υλικό μπορεί να αντληθούν Υλικό σχετικό στα Πρακτικά των 2 Πανελληνίων Συνεδρίων με θέμα το Εκπαιδευτικό Παιχνίδι

Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου

Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου

Όροι, προϋποθέσεις

Όλα τα παραδοτέα θα αποσταλούν  με τους δύο παρακάτω τρόπους:

α) ταχυδρομικά στη διεύθυνση του ΕΚΕΔΙΣΥ, Αγίας Φιλοθέης 17 Πλάκα, 10556, Αθήνα

β) ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ekedisy@gmail.com,  μαζί με τη φόρμα συμμετοχής η οποία θα είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.ekedisy.gr.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής για τα παραδοτέα είναι η  30 Μαΐου 2023

Βραβεία

Τα βραβευμένα έργα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης (www.i-create.gr)  και στην ιστοσελίδα του ΕΚΕΔΙΣΥ www.ekedisy.gr/mousio-proforikis-istorias/.

Τα βραβευμένα βίντεο θα προβληθούν στη ζώνη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στη Βουλή Τηλεόραση (Σάββατο 10-11πμ.)

Ευκλείδεια διαίρεση-Μάντεψε το μυστικό κανόνα μου (Κριτήρια διαιρετότητας)



Ο αριθμός 1.047 έχει διαιρέτη το 3; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
......................................

Βρες τους διψήφιους αριθμούς που διαιρούνται με το πέντε και που το ψηφίο των δεκάδων τους διαιρείται και με το δύο και με το τρία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
......................................................................................................................................................

Να γράψετε όλους τους δεκαδικούς αριθμούς που έχουν δύο δεκαδικά ψηφία και βρίσκονται μεταξύ των αριθμών 0,5 και 0,6.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
.............................................................................

Η Μαρία έχει 10 ευρώ. Μπορεί να αγοράσει για τον εαυτό της και τους 22 συμμαθητές της ένα μπουκάλι νερό για τον καθένα που κοστίζει 45 λεπτά το ένα; 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
…………………………………………………………………………………………………
Το άθροισμα δύο διαδοχικών φυσικών αριθμών είναι 423. Βρες ποιοι είναι αυτοί οι αριθμοί.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ


Πότε μια διαίρεση λέγεται Ευκλείδια;

Πότε μια διαίρεση λέγεται τέλεια;;

Μπορεί ο διαιρέτης να είναι ισος με 0 ;

Ευκλείδεια διαίρεση  Δ= δ.π+υ

Ποιοι είναι οι Δ, δ, π, υ

3.Ποιες από τις παρακάτω ισότητες εκφράζουν "Ευκλείδεια διαίρεση" 

 Δ= δ Χ π + υ ; τις κυκλώνω
Δ=δ Χ π + υ


54= 6Χ8 +2

55= 4Χ10 +15


27=2Χ9+9

Δοκιμάστε κάποιες να τις κάνετε και κάθετα....... για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας!


Ένας ακέραιος διαιρείται ακριβώς

με το 2, αν το τελευταίο του ψηφίο είναι 0 ή 2 ή 4 ή 6 ή 8 (δηλαδή είναι άρτιος αριθμός)

με το 5, αν το τελευταίο του ψηφίο είναι 5 ή 0

με το 10, αν το τελευταίο του ψηφίο είναι 0

----------------------------------------------

με το 3, όταν το άθροισμα των ψηφίων του είναι 3 ή 6 ή 9

Παράδειγμα: ο αριθμός 174 διαιρείται με το 3 γιατί 1+7+4=12(2+1=3)

με το 9, όταν το άθροισμα των ψηφίων του δίνει 9.


Π. χ. Ο 351 διαιρείται ακριβώς με το 9 γιατί 3+5+1=9. Το ίδιο και ο 459 γιατί 4+5+9=18(8+1=9)

Να συμπληρώσετε τα κενά ωστε:

Ο αριθμός   13_ 4   να διαιρείται με το 9

Ο αριθμος  2_4_1   να διαιρείται  με το 3 και το 9

Ο  αριθμός 3_15_2  να διαιρείται με το 9

Ο αριθμός  6_20_   να διαιρειται  και με το 2 και το 5 και το 10

Ο αριθμός  3_52_  να μην διαιρειται  με κανέναν απο τους  αριθμούς                                                        2,3, 5,10

Ο  αριθμός 2_4_2 _  να μην διαιρειται  με κανέναν απο τους      αριθμούς  3,9


ΠΡΟΣΟΧΗ! ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΙΑ ΛΥΣΗ .ΕΣΕΙς ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΜΙΑ




Επαναληπτικές έννοιες 1. Δραστηριότητα 

 Διαλέξτε έναν τριψήφιο αριθμό που θα έχει διαφορετικά όλα τα ψηφία του___________

Οι αριθμοί 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6... 98, 99, 100... 1999, 2000, 2001,... 

ονομάζονται_______________________

Ο αριθμός 1.047 έχει διαιρέτη το 3; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας. 

 Άρ____________ λέγονται οι φυσικοί αριθμοί που είναι πολλαπλάσια του 2, (δηλαδή διαιρούνται με το 2) και 

Πε_________________εκείνοι που δεν διαιρούνται με το 2.




.



Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

Ενότητα 2: Κατοικία ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Στόχοι ενότητας

Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα

Ποιος είναι ο ρόλος του επιθέτου σε ένα περιγραφικό κείμενο
Ποιες λέξεις ή φράσεις δηλώνουν τόπο

Με την κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε -η και -ος

Τοπικοί προσδιορισμοί

Η περιγραφή σχετίζεται γενικά με το χώρο, γι΄αυτό, όταν περιγράφουμε κάτι, συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε λέξεις ή φράσεις που φανερώνουν τόπο – το πού βρίσκεται αυτό στο οποίο αναφερόμαστε. Χρησιμοποιούμε δηλαδή τοπικούς προσδιορισμούς όπως:
Τοπικά επιρρήματα (άκλιτες λέξεις που δηλώνουν τόπο), όπως τα: πάνω, κάτω, εδώ, εκεί, αλλού, κάπου, παντού, μέσα, δεξιά, αριστερά, μπροστά, από, πίσω, πλάι, δίπλα, ψηλά, χαμηλά, κοντά, απέναντι, γύρω, τριγύρω, ολόγυρα, ανάμεσα, βόρεια, νότια, ανατολικά, δυτικά, κ.ά.
Φράσεις με προθέσεις που δηλώνουν τόπο και οι οποίες συνήθως σχηματίζονται με τις προθέσεις:
-        από (π.χ. Ξεκίνησε πρωί από το χωριό.)
-        μέχρι (π.χ. Πάω μέχρι την πλατεία.)
-        προς (π.χ. Προς τα δεξιά βλέπετε το σαλόνι.)
-        σε (π.χ. Προχώρησαν σε άλλο δωμάτιο.)
-        ως (π.χ. Προχώρησε ως το τέρμα του δρόμου.) 













Ενότητα Α. Η Γη ως ουράνιο σώμα -ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

Το σχήμα της γης
Η Γη μας είναι ένα ουράνιο σώμα. Έχει σχήμα σχεδόν σφαιρικό, ελαφρά συμπιεσμένο στις κορυφές και διογκωμένο στη μέση. Το σχήμα αυτό λέγεται γεωειδές.

Οι κινήσεις της Γης
Η Γη, όπως και η υδρόγειος σφαίρα, κινείται γύρω από το νοητό (φανταστικό) άξονά της από δυτικά προς ανατολικά. Η κίνηση αυτή της Γης λέγεται περιστροφή. Η Γη κινείται επίσης και γύρω από τον Ήλιο. Η κίνησή της αυτή λέγεται περιφορά.

Μια πλήρης περιστροφή χρειάζεται 24 ώρες.

Η περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο διαρκεί 365 μέρες και έξι ώρες, δηλαδή ένα έτος και έξι ώρες.

Picture
Αν προσθέσουμε αυτές τις 6 ώρες για 4 έτη προκύπτει (κάθε 4 χρόνια) μια επιπλέον μέρα (η 29η Φεβρουαρίου). Το έτος με τις 366 ημέρες ονομάζεται δίσεκτο

Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης


Στην υδρόγειο σφαίρα εντοπίζουμε και κυκλικές γραμμές που συνδέουν τους δύο πόλους της Γης. Οι γραμμές αυτές ονομάζονται μεσημβρινοί. Ο μεσημβρινός που περνά από το αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς του Λονδίνου ορίστηκε ως ο Πρώτος Μεσημβρινός.Με βάση τον Πρώτο Μεσημβρινό ορίζουμε στη Γη το ανατολικό και το δυτικό ημισφαίριο

.
Στην υδρόγειο σφαίρα διακρίνονται επίσης οριζόντιες κυκλικές γραμμές, οι παράλληλοι κύκλοι.


 Ο μεγαλύτερος παράλληλος κύκλος είναι ο Ισημερινός, μία φανταστική γραμμή που χωρίζει τη Γη σε δύο ίσα μέρη, στο βόρειο και το νότιο ημισφαίριο.




Γεωγραφικό πλάτοςΤο γεωγραφικό πλάτος μετρείται σε μοίρες από 0º έως 90º βόρεια και από 0º έως 90º νότια. Ο Ισημερινός έχει γεωγραφικό πλάτος μηδέν μοίρες. Οι παράλληλοι που βρίσκονται στο βόρειο ημισφαίριο δείχνουν βόρειο γεωγραφικό πλάτος, ενώ οι παράλληλοι που βρίσκονται στο νότιο ημισφαίριο δείχνουν νότιο γεωγραφικό πλάτος.
Γεωγραφικό μήκος
Οι μεσημβρινοί δείχνουν την απόσταση ενός τόπου δυτικά ή ανατολικά από τον Πρώτο Μεσημβρινό. Η απόσταση αυτή λέγεται γεωγραφικό μήκος και μετρείται επίσης σε μοίρες από 0º έως 180º δυτικά και από 0º έως 180º ανατολικά. Ο Πρώτος Μεσημβρινός έχει γεωγραφικό μήκος 0º μοίρες.
Αν μετρήσουμε την απόσταση σε μοίρες ενός παράλληλου κύκλου από τον Ισημερινό, ορίζουμε το γεωγραφικό πλάτος ενός τόπου. Αν μετρήσουμε την απόσταση σε μοίρες ενός μεσημβρινού από τον Πρώτο Μεσημβρινό, ορίζουμε το γεωγραφικό μήκος ενός τόπου. Το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος αποτελούν τις γεωγραφικές συντεταγμένες του τόπου.
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗ
ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ



Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ -Γαλλική Επανάσταση (1789)



ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 

Μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα, οι αποικίες που είχαν δημιουργήσει οι Άγγλοι στην Αμερική είχαν αναπτυχθεί αρκετά σε οικονομικό επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά, οι άποικοι ήταν
υποχρεωμένοι να έχουν εμπορικές και οικονομικές σχέσεις μόνο με  την Αγγλία. 

Αυτό ήταν κάτι που τους προξενούσε μεγάλη δυσαρέσκεια. Όταν η Αγγλία το 1773, επειδή χρειαζόταν χρήματα, αύξησε πολύ την φορολογία στις αποικίες σε διάφορα προϊόντα, όπως το τσάι και την ζάχαρη, η δυσαρέσκειά τους κορυφώθηκε. Την νύχτα της 16ης Δεκεμβρίου 1773 οργισμένοι κάτοικοι της Βοστώνης, μεταμφιεσμένοι σε Ινδιάνους αχθοφόρους, πέταξαν στην θάλασσα το φορτίο του τσαγιού με το οποίο ήταν φορτωμένα τα αγγλικά καράβια . Μετά τα γεγονότα αυτά, ξέσπασε η Αμερικανική Επανάσταση

Δυόμισι χρόνια μετά, στις 4 Ιουλίου 1776, οι Αμερικανοί άποικοι διακήρυξαν επίσημα την ανεξαρτησία τους από την Αγγλία. Εκείνη την ημέρα δημιουργήθηκαν ο Η.Π.Α. (Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής). Η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, βαθιά επηρεασμένη από τις αξίες του Διαφωτισμού, ανέφερε τα δικαιώματα της ζωής, της ελευθερίας και της ισότητας απέναντι στην εξουσία ως αδιαπραγμάτευτες ανθρώπινες αξίες.



Η Γαλλική Επανάσταση (1789) 


Η Ελευθερία οδηγεί τον Λαό 1789
  «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη»




Τον 18ο αιώνα τρεις ήταν οι κοινωνικές τάξεις που αποτελούσαν την γαλλική κοινωνία: οι ευγενείς (το 1,5% του πληθυσμού) και ο κλήρος (0,5% του πληθυσμού) από την μια, που είχαν μόνο δικαιώματα και δεν πλήρωναν καθόλου φόρο, και ο λαός (αστοί, εργάτες, χωρικοί: το υπόλοιπο 98%) που πλήρωνε όλους τους φόρους χωρίς να έχει δικαιώματα. Το 1789, μετά από έναν δύσκολο χειμώνα με κρύο και πείνα, ο λαός στην ύπαιθρο και τις πόλεις ξεσηκώθηκε και επαναστάτησε .

Η Γαλλική Επανάσταση πέρασε από τρία στάδια. 


Πρώτο στάδιο:
Οι επαναστάτες κατάργησαν τα προνόμια των ευγενών,
μοίρασαν την εκκλησιαστική περιουσία στον λαό, και περιόρισαν την εξουσία τού βασιλιά στο ελάχιστο. Ψήφισαν την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη, η οποία εμπνεόταν από τις αξίες και τις αρχές του Διαφωτισμού. 

Αυτό το περιστατικό λαϊκής εξέγερσης ξεκίνησε από γυναίκες της αγοράς του Παρισιού, οι οποίες, το πρωί της 5ης Οκτωβρίου 1789, συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν για την υψηλή τιμή και τη σπανιότητα του ψωμιού. Στη διαδήλωση σύντομα προσχώρησαν δημοκρατικοί επαναστάτες
Το πλήθος των διαδηλωτριών, με την υποστήριξη των επαναστατών, επιτέθηκαν το οπλοστάσιο της πόλης για όπλα και πήγαν στο παλάτι των Βερσαλλιών στον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΣΤ'. Την επόμενη μέρα, το πλήθος υποχρέωσε τον βασιλιά, την οικογένειά του και το μεγαλύτερο μέρος της Συντακτικής να επιστρέψουν μαζί τους στο Παρίσι.


Το κύριο σύνθημά τους ήταν: «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη»




..δεύτερο στάδιο
, .Οι ευγενείς, για να ανακτήσουν τα προνόμιά τους, ζήτησαν από τους Ευρωπαίους ηγεμόνες να επιτεθούν στους επαναστάτες ,δηλαδή στον ίδιο τον λαό τους. Το γεγονός αυτό εξόργισε τους επαναστάτες .Ο βασιλιάς, πολλοί ευγενείς που κατηγορήθηκαν ως εχθροί της Επανάστασης, εκτελέστηκαν από τους επαναστάτες


Στο τρίτο στάδιο, πήρε την εξουσία ο Ναπολέων Βοναπάρτης (Μ. Ναπολέων), ο οποίος κυβέρνησε δικτατορικά και έκανε πολέμους για πάνω από 20 χρόνια, εναντίον των γειτονικών κρατών. Οι πόλεμοι του Ναπολέοντα τελείωσαν με την ολοκληρωτική του ήττα στο Βατερλώ (1815).
 


Το ίδιο έτος, οι υπόλοιποι απολυταρχικοί ηγεμόνες της Ευρώπης συνεννοήθηκαν και ίδρυσαν την Ιερά Συμμαχία, προκειμένου να εμποδίσουν τους άλλους ευρωπαϊκούς λαούς να επηρεαστούν από τις ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η Γαλλική Επανάσταση αφ’ ενός επηρέασε και άλλους λαούς, όπως τον ελληνικό που επαναστάτησε λίγα χρόνια αργότερα.









2.παρατηρω την χρονογραμμή












9.διαβαζω όλο 
το κειμενο