ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023
Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2023
1. Η Φιλική Εταιρεία (1814)
Μὴ λησμονεῖτε ὅτι οἱ Ἕλληνες ἵνα ἐλευθερωθω̃σι πρέπει νά στηρίζωνται ἐπί τω̃ν ἰδίων ἁυτω̃ν δυνάμεων
https://www.youtube.com/watch?v=NWYeP-OLb6I
Το παρακάτω έγγραφο είναι συνταγμένο με τον κρυπτογραφικό κώδικα της ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, σχετικό με την κατήχηση των Φιλικών.
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ;;;;
Οι Έλληνες που ζούσαν στην Δύση τον 18ο αιώνα, συνεπαρμένοι μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, άρχισαν να συνειδητοποιούν πως ανήκαν σε ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο έθνος, το ελληνικό και να συναισθάνονται πως ήταν απόγονοι ενός σπουδαίου λαού, των αρχαίων Ελλήνων.
Επηρεασμένοι από αυτό το κλίμα, συναντήθηκαν το 1814 στην Οδησσό της Ρωσίας τρεις Έλληνες πατριώτες, δύο έμποροι (Νικόλαος Σκουφάς, Εμμανουήλ Ξάνθος) και ένας διανοούμενος (Αθανάσιος Τσακάλωφ) και αποφάσισαν να ιδρύσουν μια μυστική οργάνωση, που θα είχε τελικό σκοπό την απελευθέρωση του ελληνικού γένους.
Η μύηση στην Εταιρεία γινόταν κρυφά και έπαιρνε την μορφή ιεροτελεστίας. Ο υποψήφιος έδινε μυστικόν όρκο ν’ αγωνιστεί μέχρις εσχάτων για την απελευθέρωση της πατρίδας.
Οι Φιλικοί για λόγους ασφάλειας δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους και επικοινωνούσαν με συνθηματικές λέξεις και μυστικό αλφάβητο. Μάλιστα, προκειμένου να δίνουν θάρρος στους υποδούλους να συμμετάσχουν στην Εταιρεία, διέδιδαν πως από πίσω κρυβόταν μία μεγάλη και ισχυρή χώρα και άφηναν να εννοηθεί πως η χώρα αυτή ήταν η Ρωσία.
Για να γίνει η δράση τους πιο αποτελεσματική, το 1818 μετέφεραν την έδρα της Εταιρείας στην Κωνσταντινούπολη από όπου, μέσα σε συνθήκες τέλειας μυστικότητας, ξεσήκωναν τους υπόδουλους Έλληνες.
Τελικά απευθύνθηκαν στον Αλέξανδρο Υψηλάντη, στρατηγό και υπασπιστή του τσάρου. Εκείνος δέχτηκε με ενθουσιασμό.
Οι Φιλικοί σχεδίαζαν να ξεκινήσουν την εξέγερση ταυτόχρονα στην Μολδοβλαχία και την Πελοπόννησο, προκειμένου να διασπάσουν τον οθωμανικό στρατό. Προσπαθούσαν ακόμα να ξεσηκώσουν και τους άλλους βαλκανικούς λαούς και, ταυτόχρονα, ήλπιζαν σε βοήθεια από την Ρωσία.
Ερωτήσεις κατανόησης
ü Πού, πότε και από ποιους ιδρύθηκε η Φιλική Εταιρεία; Ποιος ήταν ο σκοπός της;
ü Τι φοβούνταν οι Φιλικοί και για ποιον λόγο, ώστε να επικοινωνούν με μυστικά αλφάβητα και να μην γνωρίζονται μεταξύ τους;
ü Γιατί άφηναν να εννοηθεί πως πίσω από αυτούς κρυβόταν μία μεγάλη χώρα (και γιατί δεν ονομάτιζαν την χώρα);
ü Για ποιον λόγο πήγαν πρώτα στον Καποδίστρια για να του προσφέρουν την αρχηγία; Γιατί αρνήθηκε αυτός;
ü Ποιος έγινε τελικά ο αρχηγός;
ü Ποιο ήταν το σχέδιο της Φιλικής Εταιρείας για το ξεκίνημα της Επανάστασης;
Το Μουσείο Φιλικής Εταιρείας 2020
παθητικη φωνη -εργασιες
ΑΣΚΗΣΗ
Κλίνω το ρήμα δενομαι στον Ενεστώτα και Εξακολουθητικό Μέλλοντα στην Παθητική Φωνη
ι είναι η φωνή;
ηρθε η ωρα της ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ
Ήρθε η ώρα της εξάσκησης
Για να βρεις τη φωνή του ρήματος πρέπει να το μεταφέρεις στο α' ενικό πρόσωπο του ενεστώτα (εγώ τώρα...). πατα στην εικονα
Αν χρειαστείς βοήθεια, πάτα το [!] Θα σου στοιχίσει κατιτί στη βαθμολογία...
θυμαμαι τι μαθαμε σήμερα στη Γραμματική
Τι είναι η φωνή;
Στην ελληνική γλώσσα υπάρχουν πάρα πολλά ρήματα , π.χ. τρέχω, γελώ, αδικώ, σφυρίζω, ανεβαίνω, κοιμάμαι, ντύνομαι, περιποιούμαι κ.τ.λ
στην κατάληξη-ω, π.χ. τρέχω, ζω, αδικώ, σφυρίζω, ανεβαίνω
στην κατάληξη -μαι, π.χ. φαίνομαι, έρχομαι, κοιμάμαι, ντύνομαι, φιλιέμαι, περιποιούμαι
Για να μπορούμε, λοιπόν, να τα μελετάμε πιο εύκολα, χωρίζουμε τα ρήματα σε δύο μεγάλες κατηγορίες, ανάλογα με την κατάληξή τους. Τις κατηγορίες αυτές τις ονομάζουμε φωνές. Έτσι,
όσα ρήματα τελειώνουν σε -ω ανήκουν στην ενεργητική φωνή, ενώ
όσα ρήματα τελειώνουν σε -μαι ανήκουν στην παθητική φωνή.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Πώς βρίσκουμε σε ποια φωνή ανήκει ένα ρήμα;Για να βρεις τη φωνή του ρήματος πρέπει να το μεταφέρεις στο α' ενικό πρόσωπο του ενεστώτα (εγώ τώρα...).
Συνεπώς, μόλις δούμε ένα ρήμα να τελειώνει σε -ω, καταλαβαίνουμε ότι ανήκει στην ενεργητική, ενώ το ρήμα που τελειώνει σε -μαι ανήκει στην παθητική.
ΑΡΑ....
Αν μας δοθεί ένας τύπος του ρήματος που δεν είναι στο α' ενικό του ενεστώτα, τότε εμείς, για να καταλάβουμε σε ποια φωνή ανήκει, θα το μεταφέρουμε στο α' ενικό του ενεστώτα, δηλαδή στο εγώ και τώρα, π.χ.
ΛΥΘΗΚΕ- ΕΓΩ ΛΥΝΟΜΑΙ ΤΩΡΑ
τύπος ρήματος στο α' ενικό ενεστώτα
(εγώ τώρα...)θα είναι γέλασα γελώ ενεργητική γελάστηκα γελιέμαι παθητική έχω αγαπήσει αγαπώ ενεργητική έχω αγαπηθεί αγαπιέμαι παθητική
Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023
Κείμενο ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ : «Δελφοί»
Οι Δελφοί ήταν ένας από τους ιερότερους τόπους στην αρχαία Ελλάδα. Θεωρούνταν ο «ομφαλός της γης» και παριστανόταν συμβολικά με έναν λίθινο «ομφαλό», ο οποίος σήμερα βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο της περιοχής.
Σύμφωνα με τον μύθο, στους Δελφούς χτίστηκαν πολλοί ναοί. Οι κάτοικοι των Δελφών ήταν υπερήφανοι για την ομορφιά της αρχιτεκτονικής και της γλυπτικής τους, αφού, κατά την κλασική περίοδο, συναγωνίζονταν τις τέχνες της Αθήνας. Εκεί ήταν ο ναός του Απόλλωνα, εκεί γίνονταν τα «Πύθια», που εξελίχθηκαν τόσο, ώστε μόνον οι Ολυμπιακοί αγώνες είχαν μεγαλύτερη αίγλη.
Το μαντείο των Δελφών αποτελούσε για πολλούς αιώνες μια σημαντική δύναμη τόσο στην πολιτική όσο και στην ιδιωτική ζωή. Με αμφίσημους στίχους προέλεγε την κατάρρευση των αυτοκρατοριών και τις επιτυχίες της Αθήνας, αλλά και το αποτέλεσμα εικασιών και ταξιδιών
. Το νερό της λίμνης Κασταλίας, πηγής των Μουσών, ήταν στην αρχαιότητα το πολυπόθητο ποτό ενός επίδοξου ποιητή.
Πηγή: Richard Stoneman, Φιλολογικές διαδρομές στην Ελλάδα
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ -ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
Ερωτήσεις
1. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστή, σύμφωνα με το νόημα του κειμένου;
Α. Στο Μαντείο των Δελφών δίνονταν ξεκάθαρα και με σαφήνεια οι χρησμοί
. Β. Στους Δελφούς η τέχνη δεν ήταν πολύ υψηλού επιπέδου.
Γ. Οι Δελφοί κατά την αρχαιότητα θεωρούνταν μία απόκεντρη ελληνική πόλη.
Δ. Στους Δελφούς διοργανώνονταν αθλητικοί αγώνες.
2.Σύμφωνα με το νόημα του κειμένου, το νερό της λίμνης Κασταλίας
Α. μπορούσε να εμπνεύσει κάποιον που ήθελε να γίνει ποιητής.
Β. επιτρεπόταν για χρήση μόνο από τους ποιητές.
Γ. ήταν τόσο ιερό, που το χρησιμοποιούσαν οι μάντεις.
Δ. ήταν αυτό που έπιναν οι Μούσες
3. Να βρείτε ποια από τις παρακάτω λέξεις έχει την ίδια σημασία με το επίθετο «πολυπόθητο», έτσι όπως χρησιμοποιείται στο κείμενο.
Α. περίτρανο Β. περιζήτητο Γ. αποτρόπαιο Δ. περίβλεπτο
4. Με ποια λέξη από τις παρακάτω μπορεί να αντικατασταθεί το ουσιαστικό «αίγλη» στη φράση «οι Ολυμπιακοί αγώνες είχαν μεγαλύτερη αίγλη»;
Α. ακτινοβολία Β. επίδοση Γ. συμμετοχή Δ. επιδοκιμασία
5. Το επίθετο «ιερότερους» στη φράση «από τους ιερότερους τόπους» είναι:
Α. θετικού βαθμού Β. συγκριτικού βαθμού περιφραστικό
Γ. συγκριτικού βαθμού μονολεκτικό Δ. υπερθετικού βαθμού
.6. Το ρήμα «χτίστηκαν» είναι:
Α. οριστική παρατατικού ενεργητικής φωνής Β. οριστική αορίστου ενεργητικής φωνής
Γ. οριστική παρατατικού παθητικής φωνής Δ. οριστική αορίστου παθητικής φωνής
7.Τι δηλώνει η παρακάτω πρόταση «ώστε μόνον οι Ολυμπιακοί αγώνες είχαν μεγαλύτερη αίγλη»;
Α. σκοπό Β. αιτία Γ. εναντίωση Δ. αποτέλεσμα
8.Στην πρόταση «Οι κάτοικοι των Δελφών ήταν υπερήφανοι για την ομορφιά της αρχιτεκτονικής και της γλυπτικής τους», η λέξη «κάτοικοι » είναι:
Α. υποκείμενο Β. αντικείμενο Γ. κατηγορούμενο
«Ανήκουμε όλοι στην ίδια ομάδα».
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ
Το θέμα
Ο αθλητισμός έχει μια μοναδική θετική δύναμη στις ζωές των ανθρώπων και τις κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Ενώ αποτελεί ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα που συμβάλει στη σωματική και ψυχική μας υγεία, είναι ταυτόχρονα και ένα ισχυρό μέσο για την ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και της ειρήνης. Ο αθλητισμός έχει τη δύναμη να ενώνει τους ανθρώπους, να καταρρίπτει στερεότυπα, να εμπνέει αλληλεγγύη και σεβασμό προς όλους και να προσφέρει ελπίδα στις πιο δύσκολες στιγμές.
Από τα προσφυγικά αθλητικά σωματεία που ίδρυσαν οι πρόσφυγες που έφτασαν στην Ελλάδα από τη Μικρά Ασία έως την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Ομάδα Προσφύγων , ο αθλητισμός εμπνέει τις αξίες της ισότητας, της συνεργασίας, της δικαιοσύνης και του σεβασμού δείχνοντας έμπρακτα τον δρόμο για έναν κόσμο που αγκαλιάζει τους Ανθρώπους.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΥΠΡΟΥ
Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ επαναληψη
Ορισμοί
Όταν δοθούν δύο φυσικοί αριθμοί Δ και δ, τότε υπάρχουν δύο άλλοι φυσικοί αριθμοί π και υ, έτσι ώστε να ισχύει: Δ= δ.....+ υ
Ο αριθμός Δ λέγεται ............................, ο δ λέγεται ......................................,
ο αριθμός π ονομάζεται ............................. και το υ .............................. της διαίρεσης.
Το υπόλοιπο είναι αριθμός πάντα μικρότερος του ...........................:
Η διαίρεση της παραπάνω μορφής λέγεται Ε................. Διαίρεση.
Αν το υπόλοιπο υ είναι 0, τότε λέμε ότι έχουμε μία Τ.................... Διαίρεση:
Ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο (ΕΚΠ) είναι το μικρότερο από τα .......................................... που έχουν δύο αριθμοί.
Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (ΜΚΔ) είναι ο μεγαλύτερος από τους ...........................................που έχουν δύο αριθμοί.
Ένας αριθμός που έχει διαιρέτες μόνο τον εαυτό του και το 1 λέγεται ....................................
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2186/Mathimatika_ST-Dimotikou_html-empl/index1_17.html
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας
ΕΡΓΑΣΙΕΣ
1-Γράφω πληροφοριες για τη Βακτριανή καμήλα ή το «γιακ»
2- ΔΙΑΒΑΖΩ Ο ΜΆΘΗΜΑ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας
για τη θέση της Ασίας στον παγκόσμιο χάρτη
για το φυσικό περιβάλλον της Ασίας
ΧΑΡΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
Ας μελετήσουμε το γεωμορφολογικό χάρτη, για να εντοπίσουμε τις ζώνες βλάστησης και να θυμηθούμε τη χλωρίδα κάθε ζώνης.
Γεωγραφία Ασίας: Τα αξιοσημείωτα της ασιατικής ηπείρου
Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023
Tο κύτταρο
Βασικά μέρη των κυττάρων είναι: ο πυρήνας το κυτταρόπλασμα και η κυτταρική μεμβράνη.
ΤΟ DNA
Μέσα στον πυρήνα καθενός από τα κύτταρά μας υπάρχει μία χημική ένωση που είναι καθοριστικής σημασίας για τη ζωή και έχει πολύ δύσκολο όνομα: το δεσοξυριβονουκλεϊνικό οξύ! Πιο απλά το DNA, που μπορούμε να το φανταστούμε σαν μια σπειροειδή ανεμόσκαλα. Το DNA είναι ίδιο σε όλα τα κύτταρα ενός ζωντανού οργανισμού. Εδώ «φυλάσσονται» οι γενετικές πληροφορίες, με τη μορφή ενός κώδικα πολύτιμου για την αναπαραγωγή και τη διαιώνιση του είδους. |
-
στο τετράδιο Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 μ...
-
ΣΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Οδυσσέας Ελύτης. ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ . Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. το σπίτι φτωχικό σ...
-
Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω πίνακες και ανακαλύπτω μόνος -μ...