Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023
Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2023
Στοιχεία ενός επιχειρηματολογικού κειμένου
Τι θα μάθουμε
Α. Πώς πείθουμε κάποιον χρησιμοποιώντας επιχειρήματα
Β. Πώς δίνουμε πληροφορίες για μια χώρα
Γ. Πώς δίνουμε πληροφορίες για έναν τόπο που έχουμε επισκεφτεί
Α. Πώς πείθουμε κάποιον
Συχνά, διατυπώνουμε προφορικά ή γραπτά την άποψή μας για ένα θέμα και επιδιώκουμε να πείσουμε τον ακροατή, τον συνομιλητή ή τον αναγνώστη για την ορθότητα της θέσης μας. Τότε χρησιμοποιούμε επιχειρήματα, λογικούς δηλαδή συλλογισμούς που αποδεικνύουν πως η άποψή μας είναι σωστή. . Τα επιχειρήματά μας μπορούν να πείθουν με τη βοήθεια της λογικής, αλλά και του συναισθήματος, να συγκινούν δηλαδή τον συνομιλητή μας.
Στοιχεία ενός επιχειρηματολογικού κειμένου
◼Παρουσιάζουμε το θέμα που μας απασχολεί.
◼ Διατυπώνουμε τη θέση μας, την άποψή μας για το συγκεκριμένο ζήτημα με τρόπο σαφή. Χρησιμοποιούμε φράσεις όπως: Νομίζω πως... Θεωρώ πως... Πιστεύω πως... Κατά τη γνώμη μου... Η άποψή μου είναι... Υποστηρίζω ότι... Υποθέτω πως...
◼ Προβάλλουμε πειστικά, λογικά επιχειρήματα. Χρησιμοποιούμε δευτερεύουσες αιτιολογικές προτάσεις
Αιτιολογικές λέγονται οι δευτερεύουσες προτάσεις που δηλώνουν την αιτία μιας πράξης ή μιας κατάστασης.
Εισάγονται:
με τους αιτιολογικούς συνδέσμους: γιατί, διότι, επειδή, αφού
Πήγα στην πλατεία, γιατί περνάω ευχάριστα.
- Τον κοιτούσε μες στα μάτια, γιατί της άρεσε.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Πάρε το φακό, για να βλέπεις στο σκοτάδι.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Θα μείνω εδώ, διότι είμαι αρκετά κουρασμένος.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- Με κάλεσε στο πάρτι του, επειδή είμαστε φίλοι.
- τελική
- αιτιολογική
- αποτελεσματική
- επιβράβευση-
- επιλογή-φυσικές , λογικές συνέπειες,. ψυχραιμία ,αυτοπεποίθηση, επιλεγω, , καταλαβαίνω για ποιο λόγο πρέπει να πειθαρχήσω , έχω δικαιώματα και υποχρεώσεις και ότι για να μπορω να απολαμβάνω τα
- δικαιώματά
- μου θα πρέπει να είμαι συνεπής και στις υποχρεώσεις μου
- ,Απαραίτητα τα όρια-ασφάλεια -πειθαρχία,
Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023
ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. όταν ο συγγραφέας λέει ‘’Τράπεζα’’ εννοεί :
Α. Τον χώρο, όπου γίνονται χρηματικές συναλλαγές
Β. την τραπεζαρία ενός μοναστηριού
Γ. ένα πολύ μεγάλο τραπέζι στο σπίτι του
Δ. ένα πέτρινο τραπέζι με παγκάκι στον κήπο
2. Με τη φράση ‘’μυήθηκα στη γεωργία και στην καλλιέργεια’’ εννοεί πως εκεί :
Α. αποφάσισε να γίνει γεωργός
Β. κατάλαβε ότι έβρισκε ενδιαφέρον στις αγροτικές εργασίες
Γ. έμαθε τα μυστικά της γεωργίας και της καλλιέργειας
Δ. παρατήρησε τις αλλαγές της φύσης
3. Ο συγγραφέας προτιμάει να περνάει τον χρόνο του στο περιβόλι αντί να πηγαίνει στο σχολείο ;
Α. Ναι, γιατί εκεί μαθαίνει πιο ενδιαφέροντα πράγματα
Β. Όχι, γιατί περισσότερα για τη ζωή μαθαίνει στον δρόμο
Γ. Όχι, απολαμβάνει όσα του προσφέρει το περιβόλι, χωρίς να συγκρίνει
Δ. Ναι, γιατί στο περιβόλι παίζει με τους φίλους του
4. Ο συγγραφέας σιχαινόταν τα ζώα του κήπου
Α. Ναι, όλα
Β. Μόνο τα έντομα
Γ. Μόνο μερικά έντομα
Δ. Όχι
5. ‘’Τα δειλινά’’ ποια ώρα της ημέρας είναι :
Α. νωρίς το μεσημέρι
Β. νωρίς το απόγευμα
Γ. νωρίς το βράδυ
Δ. αργά το βράδυ
6. Στη φράση ‘’Άλλοτε επιθεωρούσα τα φυτά’’, η λέξη επιθεωρούσα σημαίνει :
Α. παρατηρούσα Β. διερευνούσα Γ. κοιτούσα Δ. επιτηρούσα
7.‘’η γιασεμιά ευωδίαζε κάτασπρη’’ : η ίδια πρόταση σε εξακολουθητικό μέλλοντα θα ήταν :
Α. ‘’η γιασεμιά θα ευωδιάσει κάτασπρη’’
Β. ‘’η γιασεμιά θα είχε ευωδιάσει κάτασπρη’’
Γ. ‘’η γιασεμιά θα ευωδιάζει κάτασπρη’’
Δ. ‘’η γιασεμιά θα έχει ευωδιάσει κάτασπρη’’
8. Στην πρόταση ‘’Είναι μεγάλο σχολείο για ένα παιδί ένα περιβόλι’’, η λέξη περιβόλι’ είναι :
o Α. Υποκείμενο στο ρήμα ‘’είναι’’
Β. Αντικείμενο στο ρήμα ‘’είναι’’
Γ. Κατηγορούμενο στο υποκείμενο του ρήματος ‘’είναι’’
9.Στη φράση ‘’Και το καλύτερό μου παιγνίδι ήταν μια κούνια, που κρεμόταν από μια μεγάλη λεμονιά’’, η λέξη κούνια είναι :
Α. Υποκείμενο στο ρήμα ‘’ήταν’’
Β. Αντικείμενο στο ρήμα ‘’ήταν’’
10. Αναγνωρίζω τον χρόνο, την έγκλιση και τη φωνη που βρίσκονται τα παρακάτω ρήματα:
γνωρίστηκα :
κουνιόμουν :
πήγαινα
να τρέξω
να κάθεται
ένιωσα
μετεαφραση για τη γραμμικη Β
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2023
Διευθυντές/Διευθύντριες Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολείων Δημοτικής, Μέσης Γενικής,
Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Εσπερινών Σχολείων
Θέμα: Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2023
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, γιορτάζεται η 22η επέτειος της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών. Η συγκεκριμένη ημέρα καθιερώθηκε ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2001 και από τότε γιορτάζεται κάθε χρόνο από όλα τα κράτη μέλη της Ευρώπης. Στόχος της Ευρωπαϊκής Μέρας Γλωσσών είναι η παρουσίαση της πλούσιας γλωσσικής και πολιτιστικής διαφορετικότητας της Ευρώπης, η προώθηση της πολυγλωσσίας και της κατανόησης μεταξύ των λαών, με ιδιαίτερη έμφαση στη διά βίου μάθηση γλωσσών, εντός και εκτός του σχολείου.
Καλείστε και φέτος όπως οργανώσετε στα σχολεία σας δράσεις και δραστηριότητες προς αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στον μέγιστο βαθμό, στο πλαίσιο της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας, όπως πολύ πετυχημένα έχετε πράξει μέχρι τώρα.
Γίνεται εισήγηση να διοργανωθούν δραστηριότητες μεταξύ 22 Σεπτεμβρίου με 6 Οκτωβρίου 2023, με τη συμμετοχή μαθητών/ριών και εκπαιδευτικών. Οι δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ετοιμασία μικρών ατομικών project, διαγωνισμό τέχνης, ποίησης, δημιουργίας πινακίδας, αφίσας ή κολλάζ, παρουσίαση τραγουδιών, ηθών και εθίμων, χορών και γαστρονομίας χωρών και πολιτισμών, σύντομες ενδοτμηματικές εκδηλώσεις με αναφορά στη σπουδαιότητα της Ημέρας Γλωσσών, διεξαγωγή έρευνας η οποία εξετάζει ή αναδεικνύει τη συγγένεια μεταξύ γλωσσών.
https://edl.ecml.at/Games/GameGreekalphabet/tabid/3275/Default.aspx
λόγος γλωσσα ημερα
ευ δια θετος
δια =ημερα στην ομηρικη εποχη
αγγλικά, βουλγαρικά, γαλλικά, γερμανικά, δανικά, ελληνικά, εσθονικά, ιρλανδικά, ισπανικά, ιταλικά, κροατικά, λετονικά, λιθουανικά, μαλτέζικα, ολλανδικά, ουγγρικά, πολωνικά, πορτογαλικά, ρουμανικά, σλοβακικά, σλοβενικά, σουηδικά, τσεχικά και φινλανδικά
-
στο τετράδιο Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 μ...
-
ΣΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Οδυσσέας Ελύτης. ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ . Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. το σπίτι φτωχικό σ...
-
Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω πίνακες και ανακαλύπτω μόνος -μ...