Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

εργασιες

ΣΑΣ  ΘΥΜΙΖΩ ΠΩΣ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ  ΘΑ ΤΙΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ  ΣΤΗΝ ΠΛΑΙΝΗ ΣΤΗΛΗ  ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΧ   ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΓΛΩΣΣΑ 


 μαθηματικά 5-12-2921

1.προβλήματα στο τετράδιο εργασιών σελ.34

2.ΚΑΝΩ ΤΙς ΔΙΑΙΡΈΣΕΙς ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

11.329  :  32  ΚΑΙ    45.139:  42

3.Ποιες από τις παρακάτω ισότητες εκφράζουν "Ευκλείδεια διαίρεση"     Δ=    δ Χ π + υ ;    τις κυκλώνω

θυμαμαι τα παραδείγματα

Δ=δ Χ  π + υ
50= 6Χ8 +2

75= 6Χ10 +12
67=7Χ9+4
57=7Χ8+1
80=3Χ25+5
150= 2Χ75+0
330= 4Χ80+10
Δοκιμάστε κάποιες να τις κάνετε και κάθετα....... για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας!
😉😀😀😂😄τελος

.....................................................................

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗ


ΦΕ4: Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ

άλλαξα λίγο τις εικόνες για να μας θυμίζουν το εργαστήριο΄μας

1.Η ενέργεια στη φύση αλλάζει διαρκώς μορφή. Ποιες

αλλαγές στη μορφή της ενέργειας διαπιστώνεις

παρατηρώντας τις εικόνες;





 2. Τι παρατηρείς, όταν περιστρέφεις αργά τη ρόδα του ποδηλάτου με το   δυναμό;
 Τι παρατηρείς, όταν περιστρέφεις γρήγορα τη ρόδα του ποδηλάτου
με το δυναμό;

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


3.  Παρατήρησε τις εικόνες και συμπλήρωσε στα κουτάκια τις αλλαγές στη μορφή της ενέργειας.


ενέργεια < εν + έργο (= έργο μέσα σε κάτι...)

 Κύρια πηγή ενέργειας για τον πλανήτη μας είναι ο ήλιος. 

η ενέργεια αποθηκεύεται  Με διαφορετικά «πρόσωπα», με διαφορετικές μορφές,  ένα μέρος της ενέργειας που ακτινοβολεί ο Ήλιος,  αποθηκεύεται στη Γη σε διάφορες «αποθήκες» ενέργειας,  που τις ονομάζουμε πηγές ενέργειας.


Πηγές ενέργειας αποτελούν ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το  

πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η  

βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.



 Η ενέργεια μπορεί να αλλάζει μορφές.




Η ενέργεια στο σύμπαν δεν παράγεται από το

μηδέν και δεν εξαφανίζεται.

Μετατρέπεται όμως διαρκώς από μία μορφή σε

μία άλλη και αποθηκεύεται στα σώματα σε

διάφορες μορφές.


Η συνολική ενέργεια διατηρείται.





στις ΗΠΑ ΙΣΧΎΕΙ Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ 3.ΟΟΟ μ ,στην Αγγλία 3.500 μ , στην Γερμανία 2.000μ
στην Ελλάδα;;;;;










Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

ΕΡΓΑΣΙΕΣ -μαθηματικα-φυσικη


1η  ΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΩΡΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

 1.  ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ σελίδα 33

αυτοδιόρθωση



στο τετράδιό μας 

Να υπολογίσεις  με τον νου: 

Πόσο κοστίζει το 1 κιλό  τυρί αν για τα  3 κιλά πληρώσαμε 21 €; ................

Πόσο κοστίζει το 1 μέτρο υφάσματος αν τα 5 μέτρα κοστίζουν  70 €;  ..............

Ποιες από τις παρακάτω ισότητες εκφράζουν "Ευκλείδεια διαίρεση";τις κυκλώνω

Δ=    δ Χ π + υ

48= 3 Χ 15   + 

48=  45   +5   ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ  ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ                                                      ΔΙΑΙΡΕΣΗ

....................................................................

99= 3 Χ 32   +   ΣΩΣΤΟ ;;;;;;;;;;;;  γιατί

99=   96      +3  😀💭 😔

.................................................................

88 = 8Χ12   +2

82 =  9  Χ 9  + 1

77=  3 Χ 25   +2

φυσικη- τα αντιγράφω και τα μαθαινω απέξω και ανακατωτα

ενέργεια < εν + έργο (= έργο μέσα σε κάτι...)

 Κύρια πηγή ενέργειας για τον πλανήτη μας είναι ο ήλιος. 

η ενέργεια αποθηκεύεται  Με διαφορετικά «πρόσωπα», με διαφορετικές μορφές,  ένα μέρος της ενέργειας που ακτινοβολεί ο Ήλιος,  αποθηκεύεται στη Γη σε διάφορες «αποθήκες» ενέργειας,  που τις ονομάζουμε πηγές ενέργειας.


Πηγές ενέργειας αποτελούν ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το  

πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η  

βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.



 Η ενέργεια μπορεί να αλλάζει μορφές.




Η ενέργεια στο σύμπαν δεν παράγεται από το

μηδέν και δεν εξαφανίζεται.

Μετατρέπεται όμως διαρκώς από μία μορφή σε

μία άλλη και αποθηκεύεται στα σώματα σε

διάφορες μορφές.

Η συνολική ενέργεια διατηρείται.











στις ΗΠΑ ΙΣΧΎΕΙ Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ 3.ΟΟΟ μ ,στην Αγγλία 3.500 μ , στην Γερμανία 2.000μ



ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΚΔ

 ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ  ΠΑΝΤΑ 

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ














ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΕ ΩΡΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ 

ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΕ ΠΑΛΙΑ ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ  

















Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

 η ενέργεια αποθηκεύεται


ΜΟΡΦΕΣ ΛΛΑΖΕΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ


Σχεδόν όλη η ενέργεια που χρησιμοποιούμε προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από την ακτινοβολία του Ήλιου.

Με διαφορετικά «πρόσωπα», με διαφορετικές μορφές,  ένα μέρος της ενέργειας που ακτινοβολεί ο Ήλιος,  αποθηκεύεται στη Γη σε διάφορες «αποθήκες» ενέργειας,  που τις ονομάζουμε πηγές ενέργειας.


Πηγές ενέργειας αποτελούν ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το  

πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η  

βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.

Η ενέργεια στο σύμπαν δεν παράγεται από το

μηδέν και δεν εξαφανίζεται.

Μετατρέπεται όμως διαρκώς από μία μορφή σε

μία άλλη και αποθηκεύεται στα σώματα σε

διάφορες μορφές.

Η συνολική ενέργεια διατηρείται.

Η ενέργεια μπορεί να αλλάζει μορφές.




 


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ


 ΛΥΝΩ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ-  στελνω  με φωτογραφια τις απαντήσεις

Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 με κάστανο. Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε μπολ. Πόσα μπολ χρειαζόμαστε να φέρουμε και πόσα από το κάθε είδος σοκολατάκια θα έχει το κάθε μπολ; 

Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα; 

Η δασκάλα έχει 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξης της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή; 

ΓΚΩΣΣΑ- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΣΕΛ 42
ΑΣΚΗΣΗ 1
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ : Τα μεγαλα παιδιά έως '' σφαίρα'' κ.ά. 
ΣΕΛ 44 
ΑΣΚΗΣΗ 2

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΠΟΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΧΡΟΝΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ:
βάζω:
αρχίζω:
έβαλα:
στάθηκαν:
πρόδωσε:
βρίσκουμε:
παίζουμε:

Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΟΡΦΗ 
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗ - ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!


Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

πολλαπλασια και διαιρέτες

 ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

1.ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ  ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΑ












2. ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΚΔ 

Χρησιμοποιω τις λέξεις 

μοιραζω ισοτιμα σε κουτια

ποσα σπανακοπιτακια και ποσα τυροπιτακια  θα εχει το καθε κουτι






3.ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ  ΝΙΜ 

Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 με λικέρ. Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε μπολ. Πόσα μπολ χρειαζόμαστε να φέρουμε και πόσα από το κάθε είδος σοκολατάκια θα έχει το κάθε μπολ; 

Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα; 

Η δασκάλα έχει 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξης της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή; 

μαθηματικά

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΣ 



Βρίσκω   τον ΜΚΔ  

12: 1, 2 , 3, 4, 6, 12

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ

.......................................................

20:

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ..



Βρίσκω το ΕΚΠ των αριθμών 

4:

5:

2:

κοινα πολλαπλάσια

ΕΚΠ 

.................................................

3: Ο, 3, 

4:

6:

κοινα πολλαπλάσια

ΕΚΠ 




ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ .......ΣTO BYZANTIO

 Οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στο παιχνίδι και στο ρόλο του. Αφιέρωναν μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους σε ομαδικά παιγνίδια και σε αγώνες, στους δρόμους, τις αυλές των σπιτιών και είχαν πάντα σαν στόχο να υπάρχουν κανόνες και να τηρούνται. Ο Πλάτωνας τόνιζε την ανάγκη να αφήνουν τα παιδιά να παίζουν ως τα έξη τους χρόνια, με όποια παιγνίδια ήθελαν και όπως ήθελαν, ενώ ο Αριστοτέλης συμβούλευε τους γονείς να δίνουν όσο γίνεται πιο πρωτότυπα παιγνίδια, για να αφοσιώνονται σ’ αυτά και να ενοχλούν λιγότερο και ταυτόχρονα να αναπτύσσουν δημιουργική φαντασία.

 Το παιχνίδι στο Βυζάντιο
Το βυζάντιο μας κληροδότησε τα παιχνίδια της αρχαίας Ελλάδας και της Ελληνιστικής περιόδου.Είναι τα Ελληνικά παιχνίδια 5 χιλιάδων και πλέον χρόνων....

, συνήθως τα αγόρια, ήταν οι αυλές και οι αλάνες. Αντίθετα, τα κορίτσια έμεναν κυρίως στο σπίτι και έπαιζαν  με κέρινες, πήλινες ή γύψινες κούκλες, τα νινία ή πλαγγόνες. Ωστόσο, ο ποιητής  Αγαθίας, γράφει για ένα κορίτσι που παραπονιέται, διότι τα αγόρια επιτρέπεται να παίζουν στους δρόμους, ενώ τα κορίτσια είναι αναγκασμένα να μένουν σπίτι και να ασχολούνται με ανιαρές δουλειές.
Στις γειτονιές και στους δρόμους κατασκεύαζαν με χώμα σπιτάκια. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος αναφέρει ότι  τα παιδιά συνήθιζαν να φτιάχνουν στεφάνια από αγριολούλουδα και να τρέχουν φορώντας τα στο κεφάλι. 
<< Χαλκή μυία>> ονόμαζαν την αγαπημένη των παιδιών <<τυφλόμυγα>> Η διελκυστίνδα είναι ένα άθλημα που παίζεται μεταξύ δύο ομάδων, οι οποίες τραβούν ένα σχοινί προσπαθώντας η μία να τραβήξει την άλλη προς το μέρος της, ήταν και αυτό παιχνίδι των βυζαντινών χρόνων.
         Τα αγόρια βέβαια, και ιδιαίτερα το πιο ζωηρά,  πάλευαν  ή μιμούνταν την πάλη των μεγάλων ανδρών. Επίσης έκαναν άλματα ή συναγωνίζονταν στο τρέξιμο, ενώ ασκούνταν και με μικρά  ακόντια και τόξα η και με μικρά ξίφη, παίζοντας τη λεγόμενη σκριμίδα.   Με τις πέτρες – ψηφίδες έπαιζαν τη λεγόμενα τριάρα ή ντάμα. Με τα καρύδια ή και με πέτρες έπαιζαν τα παιχνίδια  που παίζουν και σήμερα τα παιδία με τους βόλους. 

Το «Μέγα Ζατρίκιον» ήταν ένα βασιλικό μινωικό παιχνίδι ανάλογο με το σύγχρονο σκάκι .Το σκάκι αναφέρεται και στα γραπτά του Ομήρου και του Πλάτωνα.Στο Βυζάντιο , εκτός από το αρχαιοελληνικό όνομα Ζατρίκιον χρησιμοποιούσαν και το όνομα σκάκους, το οποίο διασώθηκε για αιώνες.  Στα λατινικά scacco σημαίνει τετράγωνη εικόνα. 




















                                       
 


Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

ΛΥΣΕΙΣ- ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ

 ΣΕΛ. 32  ΕΡΓΑΣΙΩΝ 







ΘΥΜΑΜΑΙ 

1.Για να βρούμε όλους τους διαιρέτες ενός αριθμού τον διαιρούμε με όλους τους φυσικούς αριθμούς που διαιρειται ακριβως 
από το 1 εως τον εαυτο του.
πχ 8: 1,2,4,8
2.Για να βρούμε τα πολλαπλασια ενός αριθμού τον πολλαπλασιαζουμε με όλους τους φυσικούς αριθμούς.... ναι ....έως το άπειρο φτανουν 
πχ.8: 0,8,16,24,32,....... ... 2.900.288........
3..κριτηρια διαιρετοτητας 2,3,5,9,10
4. πως βρίσκω ΜΚΔ .
 5.πως βρίσκω ΕΚΠ 

ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 

ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ