Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Οι σύνδεσμοι

Πρόσεξε τα παρακάτω παραδείγματα:

Θα έρθει ο Πέτρος και η Νίκη και η Γεωργία και ο Τάσος.
• Είτε έρθεις είτε δεν έρθεις εγώ θα πάω.
• Επειδή πεινάω, όταν θα έρθειςκαι αν μπορείς, φέρε μου ένα σάντουιτς.

Όπως βλέπεις στα παραπάνω παραδείγματα για να ενώσουμε τις λέξεις ή τις προτάσεις χρησιμοποιούμε κάποιες άκλιτες λέξεις. Οι λέξεις αυτές λέγονται σύνδεσμοι.
Οι σύνδεσμοι είναι άκλιτες λέξεις που δεν στέκουν μόνοι τους στον λόγο, είναι ωστόσο απαραίτητοι για να συνδέουν άλλες λέξεις ή προτάσεις μεταξύ τους.


Υπογραμμίζουμε στις παρακάτω προτάσεις συνδέσμους που ενώνουν προτάσεις. Διαβαζουμε δυνατα πρωτα τις μπλε προτάσεις και μετά τις κόκκινες. Τι παρατηρουμε;
Μιλάει τόσο σιγά,  ώστε δεν ακούγεται.
Η ώρα πέρασε, άρα δε θα έρθει.
Φαίνεται ότι είναι νόστιμο.
Πρέπει να έρθεις αμέσως.
Κόπηκε το ρεύμα ενώ έκανα μπάνιο.
Ήρθε αφού έφυγες.
Αν νυστάζεις, κοιμήσου.
Πάρε μαζί σου ομπρέλα, γιατί μάλλον θα βρέξει.
Θα πάμε στο δάσος, να κόψουμε ξύλα.
Θα σ' ακολουθήσω αν και διαφωνώ μαζί σου.
Και θέλω και δε θέλω.

Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι. (δημοτικό)

Ή θα έρθει κι ο Γιώργος ή δε θα πάει κανείς.







Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΜΙΜΗΣ ΚΑΙ ΛΟΛΑ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΜΙΜΗΣ ΚΑΙ ΛΟΛΑ


-Αχ, αυτά τα Μαθηματικά! 

- Μίμη, τι είναι για σένα τα μαθηματικά;

Ο Μίμης  δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για να απαντήσει.

- Είναι ένα μάθημα όλο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, γεμάτο με  ΠΡΑΞΕΙΣ  και ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ όπου σε περικυκλώνουν   ΑΓΡΙΟΙ   ΚΑΝΟΝΕΣ .... Ένα μάθημα όπου η δασκάλα  θέτει τα προβλήματα κι εγώ πρέπει να τα λύσω!!
Χάλασε χθες το κομπιουτεράκι και κάτσαμε τρία παιδιά  πάνω από μια διαίρεση και την κοιτάγαμε…

Η Λόλα  ξέσπασε σε γέλια.

Όπως πολλοί  συμμαθητές  του, ο Μίμης αντιπαθούσε τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Ή τουλάχιστον αυτό   ελεγε  ο ίδιος , με επιδεικτική αυθάδεια. Ο  Μίμης  και η Λόλα είχαν συμφωνήσει ότι για να αρχίσουν τη συζήτηση , ο καθένας τους θα δήλωνε τι του άρεσε και τι απεχθανόταν στα Μαθηματικά. Πρώτος  ξεκίνησε ο Μίμης , και ξεκίνησε δυνατά.

- Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι πολύ να βρω κάτι που να μου αρέσει... Όμως δεν απελπίζομαι. Αυτό που δεν μου αρέσει να το πω τώρα αμέσως; Κατ’ αρχάς, στα μαθηματικά δεν ξέρω για ποιο πράγμα μιλάμε. Έπειτα, δεν ξέρω ποτέ τι να κάνω για να λύσω έvα πρόβλημα, και ύστερα δεν κατάλαβα ποτέ τι είναι 
Α-ΠΟ-ΔΕΙ-ΞΗ, Ε-ΠΑ-ΛΗ-ΘΕΥ-ΣΗ , κατέληξε χωρίζοντας τις  συλλαβές. Σταματώ ή συνεχίζω , Λόλα;

- Συνέχισε.
- Δεν καταλαβαίνω σε  τι χρησιμεύουν τα μαθηματικά. Θέλω να πω, σε τι χρησιμεύουν στη ζωή. 
Μόνο στα προβλήματα μαθηματικών μπορείς να αγοράσεις 60 καρπούζια ή να φας 20 σοκολάτες , χωρίς κανείς να σε ρωτήσει τι πρόβλημα έχεις…

Μόνο στα προβλήματα μαθηματικών η μητέρα σου αγοράζει μια μπλούζα με 40 ευρώ, ένα παντελόνι με 145 ευρώ, ένα φουλάρι 30 ευρώ, μια τσάντα για 235 ευρώ κι ένα ζευγάρι γόβες με 180 ευρώ. Και σε ρωτάει η δασκάλα :
-Τι κάνουν όλα αυτά μαζί,  Μίμη;
-Όλα αυτά μαζί κυρία, κάνουν την οικογένεια ΑΦΡΑΓΚΗ ,της απαντώ!
Για το  τέλος άφησε  αυτό που τον ενοχλούσε περισσότερο:

Τα μαθηματικά είναι ΑΓΡΙΑ !

Η Λόλα   τον κοίταζε εμβρόντητη.....Άγρια  τα μαθηματικά ! Μόνο  ο Μίμης  θα μπορούσε να εκτοξεύσει μια τέτοια κατηγορία. Γρήγορα όμως  συνήλθε από το σοκ και του  είπε χαμογελώντας αδιόρατα:

- Αν όμως  νιώθεις έτσι  , αυτό σημαίνει πως δεν σε αφήνουν αδιάφορο τα μαθηματικά  . Ο Μίμης  κλονίστηκε, και τελικά της  πέταξε:

- Εμ, βέβαια ! Πώς είναι  δυνατόν να με αφήνει αδιάφορο  ένα μάθημα που με υποχρεώνουν να το παρακολουθώ πολλές  ώρες την εβδομάδα από μικρό παιδάκι!

- Μπορείς ίσως να μου πεις  με ποια έννοια είναι άγρια τα μαθηματικά ,τον  ρώτησε η Λόλα
- Αρκεί να κάνεις  ένα ασήμαντο σφάλμα, και την έχεις  πατήσει, είναι
όλα τελείως  λάθος , και όχι ... λιγάκι λάθος .

Η Λόλα   ξέσπασε  σε ασταμάτητα γέλια…..

- Έπειτα, συνέχισε  ακάθεκτος  ο Μίμης , έχεις την  αίσθηση  ότι είναι έτσι  και όχι αλλιώς, να τι με ενοχλεί. Νιώθω ανήμπορος . Είναι σαν να με αποστομώνουν. Και εμένα δεν μου αρέσει να αποστομώνομαι. Τα μαθηματικά ... έχουν πάντα την τελευταία λέξη.

- Κι εσύ τι θα ήθελες να απαντάς  για να έχεις την τελευταία λέξη;

 - Για την ακρίβεια, τίποτε
Ο Μίμης  παρατήρησε το χαμόγελο που διαγραφόταν στα χείλη της Λόλας :

- Μη χαίρεσαι, ΞΎΠΝΙΑ! Αν δεν έχω τίποτε να απαντήσω, είναι επειδή το θέμα δεν με ενδιαφέρει αρκετά ώστε να έχω κάτι να πω. Έχω να πω πράγματα μόνο πάνω σε ό,τι με ενδιαφέρει!

- Είσαι βέβαιος,  Μίμη,  ότι μόνο στα μαθηματικά τα πράγματα είναι έτσι, Μίμη  και όχι αλλιώς   »;Σκέψου το....Εύναι έτσι  και όχι αλλιώς και στην Ιστορία  Μίμη. 

Ο Αλέξανδρος νίκησε τους Πέρσες  στις όχθες του ποταμού Γρανικού το 334 π.Χ. και όχι το 335 π.Χ.
- Ναι, αλλά θα μπορούσε……..
- Θα μπορούσε τι  ,Μίμη ;

- Να είχε ξεκινήσει ο Αλέξανδρος ένα χρόνο πριν την εκστρατεία ,το 335 π.Χ. .

 Έκπληκτη  από την απάντηση  του Μίμη , η Λόλα κατάλαβε ότι η συζήτηση - η αντιπαράθεση; - δεν θα ήταν εύκολη.

Σύμφωνοι, είπε τελικά . Τι κάνει ο  ιστορικός ;
Εξηγεί  γιατί  ο Αλέξανδρος νίκησε στον Γρανικό ποταμό το 334 , 
παραθέτει αιτίες, εκθέτει γεγονότα,τα δεδομένα , δείχνει για ποιο λόγο το συγκεκριμένο γεγονός συνέβη εκείνη την χρονιά. 

Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι  αλλιώς , σίγουρα, υπάρχουν όμως  κάποιες αιτίες  που είναι όπως  είναι.
- Αυτό είναι αλήθεια, όμως στα μαθηματικά δεν καταλαβαίνω για ποιο πράγμα μιλάμε . Στην ιστορία, στη γεωγραφία, στη γλώσσα… …ξέρω. Ακόμη και αν δεν καταλαβαίνω πάντα, έχω μια κάποια ιδέα για ποιο πράγμα  μιλάμε.
Στα μαθηματικά είναι σαν να υπάρχει μια μυστική γλώσσα.   Γιατι, Λόλα να μάθω Μαθηματικά  που ΔΕΝ μου αρέσουν;;;;;;;
Έχοντας ανακτήσει την αυτοπεποίθησή της η Λόλα  δήλωσε:
-Είναι σα να ρωτάς Μίμη ,"γιατί μαθαίνουμε να γράφουμε".
Τα μαθηματικά είναι µια γλώσσα, σε μαθαίνει κυρίως να σκέφτεσαι ,όχι μονο να μιλάς κα να γράφεις.. 
Μοιραζουμε, προσθέτουμε ,αφαιρούμε ,πολλαπλασιαζουμε,  ελέγχουμε…… Και δεν πρόκειται για μυστική γλώσσα, εφόσον οι κανόνες  γραφής  είναι δημόσιοι και  παγκόσμιοι  μπορεί ο καθένας  να τους  μάθει.
 - Και σε ποια χώρα θα μπορέσω να τη μάθω αυτήν τη γλώσσα; Δείξ' τη µου στο χάρτη, για να μπορέσω να εγγραφώ σ’  ένα πρόγραμμα.
- Ο κύριος Μίμης κοροϊδεύει… Τη γλώσσα αυτή τη µαθαίνεις  στο     µάθηµα των µαθηµατικών.

Η Λόλα  έγραψε κάτι σύντοµα σε ένα φύλλο χαρτί και το έδωσε  στον Μίμη.


                       3>1

-Διαβασε το ,Μίμη. .

-Σιγα το δύσκολο! Αυτό το ξέρω! 3  μικρότερο από το 1 …Ε;;;;;;;  ΤΙ ΓΛΏΣΣΑ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΉ!!  ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΟΛΑ……..

-Μίμη., τρία μεγαλύτερο από το 1 ,γράφει.  3>1
Τα περισσότερα σφάλματα στα μαθηματικά γίνονται όταν  γράφουμε κάτι που  δεν έχει  νόημα, ή δεν το διαβάζουμε σωστα.

Πρώτα, λοιπόν:πρέπει  να βεβαιωνόμαστε ότι γράφουμε σύμφωνα µε τους  κανόνες , να είναι λογικά, να έχουν  ΝΟΗΜΑ .
Στα μαθηματικά μου αρέσει να ξεκινάω από κάτι απλό και βήμα-βήμα μόνη μου να φτάνω μια σκέψη . Έχοντας καταλάβει ένα απλό παράδειγμα , μου είναι εύκολο να καταλάβω το πιο  δύσκολο .
ΣΕ ΕΠΕΙΣΑ, ΜΙΜΗ;;;;;;;;;;;;

ΜΙΜΗΣ: «Μου τη δίνουν τα μαθηματικά! Όταν μεγαλώσω, θα εφεύρω μια μηχανή που θα απαλλάξει τους μαθητές από τη μελέτη των μαθηματικών!»

ΛΟΛΑ: «Θα χρειαστείς μαθηματικά για να το κάνεις».    
                                                                      
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
-  Ποιοι ειναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας;
- Ποια είναι η αίτία του καβγα;
Στην Γλώσσα μάθαμε πως χρησιμοποιούμε  επιχειρήματα ώστε να πείσουμε  τους άλλους ότι η άποψή μας είναι η πιο σωστή.
-Γράψτε σε λίγες γραμμές ποιο ήταν το πιο πειστικό επιχείρημα του Μίμη και ποιο της Λόλας.

διαίρεση -επαληθευση

Εργασίες για  τρεις ημερες



ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΜΠΕΔΩΣΗ
        ΟΝΟΜΑ: _______________________________

1.                   Κάνω κάθετα τις παρακάτω διαιρέσεις με τις επαληθεύσεις του

         459 : 8 =                      684  : 5 =       958 : 6 =          
              805 :25=              870 :  24 =         1.220 : 32 =

        
λ                  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ....ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ 
           

                     Ένα μεγάλο πάντα τρώει 450  κιλά 
                μπαμπού σε 30  ημέρες   .
       Πόσα κιλά τρώει σε  μια ημέρα; 
                Λ Υ Σ Η                                      Απάντηση:………………
 Α
             ·   Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι 
       σε δοχεία των 17 κιλών. 
               Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε; 

Π
 Λ Υ Σ Η                                          Απάντηση:………………

     ·   Ένα θέατρο έδωσε μια παράσταση  το Σαββατο και εισέπραξε 480 ευρώ.
Αν όλοι οι θεατές που παρακολούθησαν την παραστάση  ήταν 40 
        πόσο στοίχιζε το εισιτήριο για κάθε θεατή;
            Λ Υ Σ Η                                     Απάντηση:………………



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 33
Από τα Σούσα ο Μ. Αλέξανδρος πήγε στη Βαβυλώνα, την οποία ήθελε να κάνει πρωτεύουσα του κράτους του. Εκεί τον επισκέφτηκαν αντιπρόσωποι από διάφορα μέρη για να τον συγχαρούν και να του δηλώσουν ότι θέλουν να γίνουν σύμμαχοί του. Πολλές ελληνικές πόλεις έστειλαν αντιπροσωπείες να τον στεφανώσουν με χρυσά στεφάνια.
Ξαφνικά ο Μ. Αλέξανδρος αρρώστησε βαριά. Τότε ζήτησε να δει τους στρατιώτες του, με τους οποίους είχε μοιραστεί τόσες χαρές και λύπες. Ένας ένας όλοι οι στρατιώτες πέρασαν από μπροστά του και τον αποχαιρέτησαν. 323 π Χ 



Η μεγάλη εκστρατεία είχε αλλάξει τη μορφή του κόσμου. Το στρατό, καθώς προχωρούσε, ακολουθούσαν ιστορικοί, γεωγράφοι, μηχανικοί, καλλιτέχνες. Από τη μεγάλη αυτή εκστρατεία οι άνθρωποι έμαθαν πολλά για τις νέες χώρες, το κλίμα τους, τα φυτά, τα ζώα.
O Μ. Αλέξανδρος σε διάφορα σημεία των περιοχών που κατέκτησε ίδρυσε πολλές πόλεις.  Oι πόλεις στολίστηκαν με λαμπρά κτήρια, ναούς, θέατρα, γυμναστήρια. Πολλοί Έλληνες εγκατέλειψαν την Ελλάδα και πήγαν να εγκατασταθούν εκεί. Η ελληνική γλώσσα άρχισε να διαδίδεται παντού
Το όνομα του Μ. Αλεξάνδρου έγινε γνωστό σ' όλες τις χώρες της Ανατολής. Oι διηγήσεις που πλάστηκαν έκαναν λόγο για τα κατορθώματα του μεγάλου βασιλιά. Πολλοί λαοί τον θεώρησαν δικό τους ήρωα.
 Η εποχή που άρχισε με το θάνατό του έμεινε γνωστή ως ελληνιστικά χρόνια. 

              για ΕΠΑΝΆΛΗΨΗ  παρακολουθουμε προσεχτικα το βιντεο 

ΠΑΤΑ ΕΔΩ ↓






Τρίτη 12 Μαΐου 2020

H ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ



Γιατί ο Αλέξανδρος είναι τόσο σημαντικός για την ανθρωπότητα
Σκοπός της σχεδόν πανελλήνιας εκστρατείας του Αλεξάνδρου στην Περσία θεωρήθηκε αρχικά  η εκδίκηση για όσα είχαν κάνει οι Πέρσες στην Ελλάδα  και η απελευθέρωση μικρασιατικών πόλεων.

Ως μαθητής ο Αλέξανδρος  γνήσιου φιλοσόφου ,του Αριστοτέλη  έχει τελικό  σκοπό την  ενότητα της ανθρωπότητας με την ελληνική ως κοινή γλώσσα  σε μια κοινή παγκόσμια ειρήνη. .

Η εκστρατεία του Αλέξανδρου δημιουργεί ένα τεράστιο κράτος.

Αυτό περιλάμβανε ένα πλήθος λαών με διαφορετικές γλώσσες, θρησκείες, νοοτροπίες και παραδόσεις.

         H ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

1--Η αρχή της νέας πολιτικής του Αλέξανδρου γίνεται,λοιπόν,  από το στρατό. Εντάσσονται σ’ αυτόν νεαροί Πέρσες, αφού πρώτα εκπαιδεύονταν στη μακεδονική πολεμική τακτική και στα ελληνικά γράμματα,για τη συμφιλίωση Ελλήνων και Περσών.

2.Οργανώνει στις πόλεις της Ασίας γυμναστικούς ,θεατρικούς και μουσικούς αγώνες.

3.Ο Αλέξανδρος εξακολουθεί να λατρεύει τους Έλληνες θεούς. Όμως κατανοεί την αξία της ανεξιθρησκίας και επιτρέπει στον καθένα να πιστεύει ό,τι θέλει.
4.Ο Αλέξανδρος δεν επιδιώκει να μεταβάλει τους λαούς της Ασίας σε Έλληνες, αλλά να τους αναμείξει σ’ ένα αρμονικό σύνολο, όπου ο καθένας θα είχε τη θέση του. Ο καλύτερος τρόπος για να πετύχει το σχέδιο είναι οι μεικτοί γάμοι. Ο Αλέξανδρος δίνει το παράδειγμα. Νυμφεύεται τη Ρωξάνη.Μέσα σε μια ημέρα,, οι περισσότεροι στρατηγοί του και 10.000 στρατιώτες νυμφεύονται Περσίδες σε μια λαμπρή τελετή. Συγχρόνως οργανώνει τη διδασκαλία των ελληνικών για 40.000 παιδιά της Περσίας    .Πλούταρχος,


Ίδρυση νέων πόλεων
5. Όμως η μεγαλύτερη προσφορά του Αλέξανδρου στον πολιτισμό είναι οι πόλεις που ίδρυσε στην Ασία.

Ο Αλέξανδρος ίδρυσε 70 Αλεξάνδρειες σύμφωνα με τον Πλούταρχο,από τη Συρία ως το Αφγανιστάν, το Ουζμπεκιστάν και την Ινδία.
Οι νέες Αλεξάνδρειες  συνδέονται με καινούργια δίκτυα δρόμων. Δημιουργούνται βιβλιοθήκες, ωδείαθέατρα, γυμναστήρια, και έρχονται σε επαφή, διάφοροι λαοί  με τον ελληνικό πολιτισμό.
-Το εμπόριο διευκολύνουν οι δρόμοι, οι διώρυγες, τα λιμάνια, τα πλοία που συνεχώς κατασκευάζει ή επιδιορθώνει.
Ερωτήσεις-Δραστηριότητες

1. Γιατί οι πόλεις που ίδρυσε ο Αλέξανδρος είναι σημαντικές για τον πολιτισμό;


.-




Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

κειμενο -ερωτησεις κατανόησης

Ο Τριγωνοψαρούλης

Υπόθεση
Ο Τριγωνοψαρούλης είναι ένα ψάρι με τριγωνικό σχήμα, τόσο που δε μοιάζει με κανένα άλλο. Και το μυαλό του όμως είναι τριγωνικό: διαβάζει και γράφει μόνο ό,τι έχει σχέση με τρίγωνα, κι έτσι δεν τα καταφέρνει καθόλου καλά στα μαθήματα. Αποτέλεσμα; όλο το σχολείο στο βυθό τον κοροϊδεύει και εκείνος νιώθει αδικημένος και απομονωμένος. Όταν όμως έρχεται η κρίσιμη στιγμή, αποδεικνύει ότι όχι απλώς αξίζει την αναγνώριση των συμμαθητών του, αλλά και κάτι παραπάνω!
Απόσπασμα 
Γρήγορα όμως οι μέρες πέρασαν κι άρχισαν τα μαθήματα. Τα ψαράκια έπρεπε να μάθουν να σχεδιάζουν στο βυθό. Αν και στην αρχή όλα δυσκολεύτηκαν, σιγά σιγά το σχέδιο τους φάνηκε παιχνίδι. Μόνο ο Τριγωνοψαρούλης δυσκολευόταν ακόμα. Ό,τι κι αν ήθελε να σχεδιάσει του έβγαινε σαν τριγωνάκι! Κύκλο ήθελε, τριγωνάκι σχεδίαζε. Τετράγωνο ήθελε, τριγωνάκι του έβγαινε πάλι! του φαινόταν ακατόρθωτο να σχεδιάσει οτιδήποτε άλλο!

Τα άλλα ψαράκια, που μάθαιναν γρήγορα, τον κορόιδευαν:

- Τριγωνοψαρούλη, είσαι ο τελευταίος μαθητής! Μόνο τριγωνάκια ξέρεις να σχεδιάζεις, του έλεγαν.
- Είσαι τεμπέλης! Φώναζαν τα καλαμαράκια και τον χτυπούσαν με τα πλοκάμια τους.
- Δεν προσπαθείς, είσαι αφηρημένος και απρόσεκτος, του έλεγε η κυρά – Σουπιά.

Κι όμως προσπαθούσε, και μάλιστα πολύ! Και πρόσεχε και ήθελε να σχεδιάσει σωστά, αλλά… δεν μπορούσε!

Ήταν τόσο δυστυχισμένος! Η κυρά – Σουπιά πήγαινε κοντά του και του έδειχνε τι έπρεπε να κάνει. Όμως, και πάλι ο Τριγωνοψαρούλης δεν τα κατάφερνε, κι εκείνη εκνευριζόταν και του έβαζε τις φωνές:

- Μα πότε θα μάθεις επιτέλους;

Όταν έφτασαν στο μάθημα που θα μάθαιναν να σχεδιάζουν τρίγωνα, περίμενε ν’ ακούσει επιτέλους κι αυτός ένα «μπράβο!», κάτι που ως τώρα δεν είχε ακούσει ποτέ κι από κανέναν. Όμως, ούτε η δασκάλα ούτε τα άλλα ψαράκια του το είπαν. Αντίθετα, πάλι τον κορόιδευαν:

- Αυτό έλειπε να μην κάνεις σωστά τα τρίγωνα! Τι Τριγωνοψαρούλης θα ήσουν; του φώναζαν στο διάλειμμα.

Στο διάβασμα τα πράγματα δεν πήγαιναν καλύτερα. Όταν στους βράχους υπήρχαν σύμβολα με τριγωνάκια, ο Τριγωνοψαρούλης τα διάβαζε αμέσως. Όταν υπήρχαν κι άλλα σχέδια, αργούσε πάρα πολύ και τα ψαράκια που βαριόντουσαν, έκαναν φασαρία. Ακόμα κι αν ήξερε να διαβάσει, τα έχανε κι έκανε λάθος. Η κυρά – Σουπιά θύμωνε, και πάλι τον κατσάδιαζε.

Ούτε και στο διάλειμμα τα άλλα ψαράκια του συμπεριφέρονταν καλύτερα. Δεν τον έκαναν παρέα, μια και ήθελαν να παίζουν πάντα με τους καλύτερους μαθητές, όπως το λυθρίνι, το σαφρίδι και το λαβράκι. Το σχολείο γι’ αυτόν ήταν ένα μαρτύριο. Καθόταν λοιπόν μόνος του στη γωνία ενός βράχου κι έτρωγε το πλαγκτό το, σχεδίαζε τα τριγωνάκια του και καμιά φορά σιγοτραγουδούσε μελαγχολικά:

Δεν είμαι χαζούλης,
δεν είμαι κουτός.
Ο Τριγωνοψαρούλης,
ο διαφορετικός.

Προβληματισμοί για ΣΚΕΨΗ

Ο Τριγωνοψαρούλης καταφέρνει να σώσει τον βυθό από μια τρομερή απειλή. Πριν το κατορθώσει αυτό, ωστόσο, κλείνεται για μέρες στο σπίτι του και καταστρώνει ένα σχέδιο. Εσείς κάνετε σχέδια για το μέλλον; Πώς φαντάζεστε τον εαυτό σας σε 10 χρόνια από τώρα; Μπορείτε να σκεφτείτε ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσετε και ποια εφόδια θα σας χρειαστούν για να καταφέρετε αυτό που ονειρεύεστε; Μην ξεχνάτε ότι για μεγάλους στόχους που δεν μπορούμε να επιτύχουμε μόνοι μας, η βοήθεια των φίλων και των συγγενών μας είναι πολύτιμη.

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ


 ΘΥΜΑΜΑΙ :
 Η διαίρεση και ο πολλαπλασιασμός είναι πράξεις αντίστροφες



οπότε.... κι από ένα πρόβλημα Διαίρεσης γεννιέται ενα αντιστροφο  προβλημα  πολλαπλασιασμου


 Τα προηγούμενα προβλήματα λέγονται αντίστροφα.
Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν;
Τι μας ζητάει το πρώτο προβλμα:
Τι μας ζητάει  το δευτερο πρβλημα:
...............................................................




Συμπέρασμα
Δύο προβλήματα λέγονται αντίστροφα όταν το ζητούμενο του ενός είναι δεδομένο για το άλλο.
Δεδομένα: τα στοιχεία του προβλήματος που γνωριζω
Ζητούμενο : τι μου ζητάει να βρω το πρόβλημα


                                                   ΠΡΟΒΛΗΜΑ    ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ 

Η  Χριστίνα έχει στο χωριό της πάρα πολλές κότες. Ένα πρωί μάζεψε 150 αυγά και τα έβαλε σε 5 αυγοθήκες. Πόσα αυγά χωρούσε κάθε αυγοθήκη; 

 Απάντηση :

                                                                                            





ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ 

Η  Χριστίνα ένα πρωί μάζεψε αυγά και τα έβαλε σε αυγοθήκες που η κάθε μία χωράει 30 αυγά. Γέμισε όμως 5 αυγοθήκες. 
Πόσα ήταν όλα τα αυγά ;
 Λύση : 
                                                         Απάντηση :………………..……………………………………………