Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

-Β΄ Πολιορκία του Μεσολογγίου – ΕΞΟΔΟΣ (1825-1826)

Το Μεσολόγγι βρισκόταν σε στρατηγικό σημείο, γι’ αυτό και οι Τούρκοι δεν ήθελαν να το αφήσουν στα χέρια των επαναστατών. Έτσι, τρία χρόνια μετά την πολιορκία του 1822, ο Κιουταχής ξεκίνησε από την Λάρισα με 20.000 στρατιώτες για την κατάληψη της πόλης. Η διαταγή ήταν σαφής: «Το Μεσολόγγι έπρεπε να ανακαταληφθεί από τους Τούρκους».

Πράγματι, στις 15 Απριλίου 1825 ο Κιουταχής στρατοπέδευσε στον κάμπο έξω από το Μεσολόγγι και ξεκίνησε τις επιθέσεις. Ταυτόχρονα, απέκλεισε τους Μεσολογγίτες και από την θάλασσα.

Παρ’ όλα αυτά, ο Ανδρέας Μιαούλης με τα καράβια του κατόρθωνε να σπάει τον αποκλεισμό και να ανεφοδιάζει τους πολιορκημένους. Παράλληλα, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης με τους άντρες του και ο Κίτσος Τζαβέλας με τους Σουλιώτες του είχαν πιάσει τους γύρω λόφους και έκαναν ξαφνικές επιθέσεις στους Τούρκους.

Ο Κιουταχής έκανε αρκετές προσπάθειες να συνθηκολογήσουν οι Μεσολογγίτες και να του παραδώσουν την πόλη. Η απάντηση που έπαιρνε ήταν αρκετά σαφής:

 «Τα κλειδιά της πόλης είναι πάνω στα κανόνια μας. Έλα να τα πάρεις!»

Ταυτόχρονα, όλες οι επιθέσεις των Τούρκων τελείωναν χωρίς επιτυχία, με τους νεκρούς τους να είναι πολύ περισσότεροι απ’ αυτούς των Ελλήνων.

Μετά από όλα αυτά αποσύρθηκαν στις γύρω περιοχές, περιμένοντας την βοήθεια του Ιμπραήμ, του ικανότατου Αιγύπτιου στρατιωτικού ο οποίος, δυστυχώς για τους Έλληνες, είχε πολύ καλά οργανωμένο και εξοπλισμένο στρατό.

Ο Ιμπραήμ εμφανίστηκε τον Νοέμβριο του 1825 ειρωνευόμενος τον Κιουταχή («Εννέα μήνες δεν μπόρεσες να κατακτήσεις έναν φράχτη! Εγώ σε δυο βδομάδες θα τα έχω καταφέρει!»).

Ο τουρκοαιγυπτιακός στρατός και στόλος, ενωμένος, απέκλεισαν από στεριά και θάλασσα το Μεσολόγγι. Η κατάσταση άρχισε να γίνεται δύσκολη για τους πολιορκημένους. Αφού τελείωσαν οι τροφές, αναγκάστηκαν να φάνε  γάτες, σκύλους, ποντίκια και οτιδήποτε ζωντανό. Για χόρτα, έτρωγαν αρμυρίκια της θάλασσας (κάτι πολύ πικρά χόρτα, τα οποία έβραζαν με λασπόνερα που έπαιρναν από το έδαφος, αφού ο Ιμπραήμ τούς είχε κόψει τις παροχές νερού).

Ακόμη και έτσι, πάντως, έκαναν ξαφνικές επιθέσεις στους Τούρκους προξενώντας τους μεγάλες καταστροφές και ρίχνοντάς τους το ηθικό.

Όταν η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι αποφάσισαν να κάνουν Έξοδο. Στις 10 Απριλίου 1826, Σάββατο του Λαζάρου βράδυ, τρεις φάλαγγες βγήκαν αθόρυβα από τις πύλες, με σκοπό να περάσουν μέσα από τις γραμμές των εχθρών και να ξεφύγουν προς την ελευθερία.

Οι Τούρκοι όμως ήταν ειδοποιημένοι και τους περίμεναν. Άρχισε μεγάλο φονικό. Περισσότεροι από τους μισούς που πήραν μέρος στην Έξοδο σκοτώθηκαν. Όσοι είχαν μείνει μέσα στην πόλη, είχαν ζωστεί με πυρομαχικά και, όταν πλησίαζαν Τούρκοι να τους σκοτώσουν, έβαζαν φωτιά και ανατινάζονταν όλοι μαζί.

Η ηρωική Έξοδος των Ελεύθερων Πολιορκημένων δημιούργησε ένα ισχυρότατο φιλελληνικό ρεύμα, αφού συγκλόνισε τους λαούς της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, οι οποίοι πίεζαν τις κυβερνήσεις τους να μεταστραφούν υπέρ των Ελλήνων.

Παρ' όλο που εξαιτίας του Εμφυλίου και των ικανοτήτων του Ιμπραήμ η Επανάσταση είχε σχεδόν σβήσει, η Απελευθέρωση αχνοφαινόταν να πλησιάζει...

Ερωτήσεις κατανόησης

Γιατί ο σουλτάνος έδωσε τέτοια ρητή διαταγή στον Κιουταχή να καταλάβει το Μεσολόγγι; Γιατί ήταν τόσο σημαντική η πόλη; Για την απάντηση συμβουλευτείτε και τον γεωγραφικό σας άτλαντα.

Περιγράψτε με λίγα λόγια την α΄ φάση της πολιορκίας (μέχρι να έρθει ο Ιμπραήμ).

Πώς κρίνετε την στάση των Μεσολογγιτών απέναντι στις προτάσεις του Κιουταχή για συνθηκολόγηση;

Περιγράψτε με λίγα λόγια την β΄ φάση της πολιορκίας (από τον Ιμπραήμ) μέχρι την Έξοδο.

Γιατί, νομίζετε, η Έξοδος θεωρήθηκε το συγκλονιστικότερο γεγονός της Ελληνικής Επανάστασης, όχι μόνον από εμάς τους Έλληνες, αλλά και από τους άλλους λαούς;



ΑΝΑΛΟΓΑ Ή ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ;;;;

 












Κυριακή 10 Μαρτίου 2024

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ- φορμα συμμετοχης

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Λάγαρη Βασιλική
Ντάσιου Αριάδνη

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ



Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας


 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Λαμπρούση Παυλίνα
Τσε Μαρία-Ηλία

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Δημήτρης Γόγολος

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Λίγα λόγια για το έργο

 

ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΑΝΗΚΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Κωνσταντίνος Χειμώνας

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Λαϊνάς Ευάγγελος
Σαμοίλης Κωνσταντίνος

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

DIOTIMAE@GMAIL.COM

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Γεωργακούδης Χρήστος

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΝΗΚΩ ΚΙ ΕΓΩ ΣΕ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

DIOTIMAE@GMAIL.COM

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Πάικος Αλεξίου
Αλέξανδρος Νικολάου

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

Ο ΑΘΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ




Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

Μια οικογένεια ανάμεσα στις άλλες

ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΗ ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ       https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-nea/syn-pro-nea-4.htm

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  ..... ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ

ΠΡΟΣΟΧΗ Για να μάθουμε να διακρίνουμε εύκολα αν η σύνδεση των προτάσεων είναι παρατακτική ή υποτακτική, θα πρέπει να ξέρουμε καλά τους συνδέσμους.


 

Ανακεφαλαίωση

 

Ασύνδετο σχήμαπρόταση, πρόταση, πρόταση, πρόταση
Παρατακτική σύνδεση πρόταση παρατακτικός σύνδεσμος πρόταση 
Υποτακτική σύνδεση (απλή)ΚΥΡΙΑ π. υποτακτικός σύνδεσμος ΔΕΥΤΕΡ.π.



Μια οικογένεια ανάμεσα στις άλλες

Εναντιωματικές λέγονται οι δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις που φανερώνουν εναντίωση

 

Εισάγονται:

 

με τους εναντιωματικούς συνδέσμους:  αν και, και με τις εκφράσεις και αςπαρόλο πουμόλο πουκαι πουπαρ' ότιπαρά το ότι κ.τ.λ., π.χ.

● Ενώ δε διάβασε καθόλου, τα πήγε πολύ καλά στις εξετάσεις.

● Μολονότι τον προσκάλεσαν, δεν πήγε.

● Αν και είναι πλούσιος, ζει φτωχικά.

● Κι ας είναι παλιό το σπίτι, εμένα μου αρέσει.



  1. Άμα έχεις σήμα, στείλε μου ένα μήνυμα.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  2. Παρόλο που τον κάλεσα, αυτός δεν ήρθε.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  3. Πήγε για ψώνια, αφού είχαν κλείσει τα καταστήματα!
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  4. Όταν φτάσαμε σπίτι, διαπιστώσαμε ότι η πόρτα ήταν παραβιασμένη.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  5. Θα πάμε εκδρομή, αν ο καιρός είναι καλός.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική