Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

«Ανήκουμε όλοι στην ίδια ομάδα».

 Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ

Το θέμα

 Ο αθλητισμός έχει μια μοναδική θετική δύναμη στις ζωές των ανθρώπων και τις κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Ενώ αποτελεί ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα που συμβάλει στη σωματική και ψυχική μας υγεία, είναι ταυτόχρονα και ένα ισχυρό μέσο για την ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και της ειρήνης. Ο αθλητισμός έχει τη δύναμη να ενώνει τους ανθρώπους, να καταρρίπτει στερεότυπα, να εμπνέει αλληλεγγύη και σεβασμό προς όλους και να προσφέρει ελπίδα στις πιο δύσκολες στιγμές.

Από τα προσφυγικά αθλητικά σωματεία που ίδρυσαν οι πρόσφυγες που έφτασαν στην Ελλάδα από τη Μικρά Ασία έως την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Ομάδα Προσφύγων , ο αθλητισμός εμπνέει τις αξίες της ισότητας, της συνεργασίας, της δικαιοσύνης και του σεβασμού δείχνοντας έμπρακτα τον δρόμο για έναν κόσμο που αγκαλιάζει τους Ανθρώπους.




ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΥΠΡΟΥ

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ επαναληψη


Ορισμοί 

 Όταν δοθούν δύο φυσικοί αριθμοί Δ και δ, τότε υπάρχουν δύο άλλοι φυσικοί αριθμοί π και υ, έτσι ώστε να ισχύει:  Δ= δ.....+  υ



Ο αριθμός Δ λέγεται ............................, ο δ λέγεται ......................................, 

ο αριθμός π ονομάζεται ............................. και το υ .............................. της διαίρεσης. 

Το υπόλοιπο είναι αριθμός πάντα μικρότερος του ...........................: 


Η διαίρεση της παραπάνω μορφής λέγεται Ε.................           Διαίρεση. 

 Αν το υπόλοιπο υ είναι 0, τότε λέμε ότι έχουμε μία Τ.................... Διαίρεση: 



 Ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο (ΕΚΠ) είναι το μικρότερο από τα .......................................... που έχουν δύο αριθμοί.

  Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (ΜΚΔ) είναι ο μεγαλύτερος από τους ...........................................που έχουν δύο αριθμοί.

  Ένας αριθμός που έχει διαιρέτες μόνο τον εαυτό του και το 1 λέγεται ....................................  







 http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2186/Mathimatika_ST-Dimotikou_html-empl/index1_17.html

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας

 ΕΡΓΑΣΙΕΣ  

1-Γράφω πληροφοριες για τη Βακτριανή καμήλα ή 
το «γιακ»

2- ΔΙΑΒΑΖΩ Ο ΜΆΘΗΜΑ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ



ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ


Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας 

για τη θέση της Ασίας στον παγκόσμιο χάρτη

για το φυσικό περιβάλλον της Ασίας

ΧΑΡΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ 

Ας μελετήσουμε το γεωμορφολογικό χάρτη, για να εντοπίσουμε τις ζώνες βλάστησης και να θυμηθούμε τη χλωρίδα κάθε ζώνης.

Τα ζώα που συναντάμε είναι πολλά και ποικίλα ανάλογα με τη ζώνη βλάστησης. Χαρακτηριστικό είδος της ασιατικής ερήμου είναι η Βακτριανή καμήλα, η οποία φέρει δύο καμπούρες (ύβους), έχει ύψος περίπου 2 μ. και πολύ πλούσιο τρίχωμα, αφού ο χειμώνας στις εσωτερικές ερήμους της Ασίας είναι ψυχρός. Άλλα χαρακτηριστικά ζώα είναι το «πάντα», η μικρή αρκούδα της Κίνας και το «γιακ», ένα βοοειδές του Θιβέτ, που μπορεί να ζήσει σε θερμοκρασία μέχρι -40ο C και του οποίου η κοπριά χρησιμοποιείται ως καύσιμη ύλη.






Γεωγραφία Ασίας: Τα αξιοσημείωτα της ασιατικής ηπείρου


 Το μεγαλύτερο σπήλαιο του κόσμου βρίσκεται στο Βιετνάμ και ονομάζεται Χανγκ Σον Ντονγκ.




Ο Βούδας Πρώτα απ 'όλα, αν και ο ιστορικός Βούδας πιστευόταν ότι ήταν πρίγκιπας, , στα μάτια των Κινέζων ήταν, τελικά, ξένος .Hταν ένας ασυνήθιστος άνθρωπος που γεννήθηκε σε βασιλική οικογένεια στην αρχαία Ινδία τον έκτο ή τον πέμπτο αιώνα π.Χ. Αποκήρυξε τα εκ γενετής δικαιώματά του, ακολούθησε καθιερωμένους θρησκευτικούς δασκάλους και στη συνέχεια πέτυχε τη φώτιση

 Το δόγμα του κηρύχθηκε χρησιμοποιώντας λέξεις που, στο αυτί των Κινέζων, ακούγονταν ξένες. Οι διδασκαλίες του Βούδα ήταν αναπόσπαστο μέρος της πρώιμης Ινδικής κοσμοθεωρίας, η οποία συχνά διέφερε από την πρώιμη κινεζική κοσμολογία. Και ο Βουδισμός έφερε στην Κίνα μια νέα μορφή κοινωνικής οργάνωσης που βρισκόταν σε αντίθεση με την παραδοσιακή κινεζική κοινωνική δομή.
Θεοί του Βουδισμού . Όπως οι θεοί της αρχαίας Ελλάδας, οι θεοί του Βουδισμού κατοικούν στους ουρανούς και ζουν ζωές τεράστιας κοσμικής απόλαυσης. Σε αντίθεση με τους Έλληνες ομολόγους τους, ωστόσο, είναι χωρίς εξαίρεση θνητοί, και στο τέλος μιας πολύ μακράς ζωής αναγεννιούνται πάντα χαμηλότερα στην κοσμική κλίμακα. 

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023

Γιατι τιμουμε την Αγια Σοφια τα Χριστούγεννα;

          ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ    
    Το θαύμα  του κόσμου,
                        το θαύμα του Βυζαντίου        








Tο κύτταρ­ο

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ- ΚΙ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΕΞΣΚΗΣΗ 
 Tο κύτταρ­ο είναι  μικρότερη μονάδα ζωής 

Όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί αποτελούνται από κύτταρα.

 Βασικά μέρη των κυττάρων είναι: ο πυρήνας το κυτταρόπλασμα και η κυτταρική μεμβράνη.

 Τα φυτικά κύτταρα έχουν επιπλέον χλωροπλάστες, χυμοτόπια & κυτταρικό τοίχωμα.


ΤΟ DNA

ΤΟ DNA

Picture
Μέσα στον πυρήνα καθενός από τα κύτταρά μας υπάρχει μία χημική ένωση που είναι καθοριστικής σημασίας για τη ζωή και έχει πολύ δύσκολο όνομα: το δεσοξυριβονουκλεϊνικό οξύ! Πιο απλά το DNA, που μπορούμε να το φανταστούμε σαν μια σπειροειδή ανεμόσκαλα. Το DNA είναι ίδιο σε όλα τα κύτταρα ενός ζωντανού οργανισμού. Εδώ «φυλάσσονται» οι γενετικές πληροφορίες, με τη μορφή ενός κώδικα πολύτιμου για την αναπαραγωγή και τη διαιώνιση του είδους.
Picture
ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ

Το κύτταρο

Το 1665 ο Ρ. Χουκ, μίλησε πρώτη φορά για κύτταρα, παρατηρώντας λεπτές τομές φελλού, με το μικροσκόπιό του





Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

 


Τα κάστρα της λευτεριάς - Οι Σουλιώτες


 Οι Σουλιώτες ήταν Έλληνες που ζούσαν σε απομονωμένα χωριά, κτισμένα πάνω στις βραχώδεις και απότομες πλαγιές των βουνών της Θεσπρωτίας. Ήταν ορθόδοξοι χριστιανοί, μιλούσαν  αρβανίτικα και ελληνικά, έγραφαν όμως στα ελληνικά. Ζούσαν σε δύσκολες συνθήκες και από μικρή ηλικία όλοι μάθαιναν να χειρίζονται τα όπλα. Η προσαρμογή στις δύσκολες συνθήκες ζωής, η ενασχόληση από την παιδική ηλικία στα όπλα, το ομαδικό πνεύμα, καθώς και η εξαιρετική γενναιότητα, χάρισαν στους Σουλιώτες μια κάποια αυτονομία απέναντι στους Τούρκους· αυτονομία που τους επέτρεψε να αυτοδιοικούνται σύμφωνα με τα δικά τους ήθη και έθιμα.

 Σιγά σιγά απέκτησαν και τον έλεγχο των γύρω χωριών, από τα οποία εισέπρατταν χρήματα. Ένα μέρος από τα χρήματα αυτά τα έδιναν στον σουλτάνο ως φόρο. Στις αρχές του 19ου αιώνα είχαν ήδη αποκτήσει μεγάλη στρατιωτική δύναμη και έρχονταν σε συχνές συγκρούσεις με τους Τούρκους. Το 1803 όμως νικήθηκαν από τον Αλή πασά των Ιωαννίνων και υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν το Σούλι. Έφυγαν χωρισμένοι σε τρεις ομάδες. Οι μόνοι που παρέμειναν ήταν ο καλόγερος Σαμουήλ και άλλοι πέντε άντρες. Αυτοί κλείστηκαν σε μία αποθήκη πυρομαχικών που υπήρχε σε ένα ύψωμα, το Κούγκι, και την ανατίναξαν. Σκοτώθηκαν και οι έξι, ανατινάζοντας μαζί και όλους τους Τούρκους που είχαν μπει στο μεταξύ μέσα.

 
Η πρώτη ομάδα κατόρθωσε και έφτασε ασφαλής στην Κέρκυρα. Η δεύτερη ομάδα εγκλωβίστηκε στο Ζάλογγο. Στην μάχη που έγινε εκεί, οι περισσότεροι Σουλιώτες σκοτώθηκαν. Όσες Σουλιώτισσες γλυτωσαν στην μάχη, για να μην πιαστούν αιχμάλωτες των Τούρκων κατέφυγαν σε έναν απότομο βράχο και, τραγουδώντας –όπως λέει η παράδοση– για να πάρουν θάρρος, γκρεμίστηκαν από εκεί μαζί με τα παιδιά τους. Η τρίτη ομάδα εγκαταστάθηκε γύρω από την μονή Σέλτσου, στα Άγραφα. Τον Απρίλιο, οι Τούρκοι περικύκλωσαν την περιοχή και στην μάχη που ακολούθησε σκοτώθηκαν σχεδόν όλοι. Περισσότερες από διακόσιες Σουλιώτισσες που γλίτωσαν από την μάχη, έπεσαν κι αυτές από έναν γκρεμό, δημιουργώντας ένα νέο Ζάλογγο. 

Όταν πέθανε ο Αλή, συνέχισαν τον πόλεμο εναντίον των Τούρκων.

 Το 1822 αναγκάστηκαν να συνθηκολογήσουν. Διασκορπίστηκαν στον ελληνικό χώρο και, από τα μέρη που πήγε ο καθένας, προσέφεραν πολύτιμες υπηρεσίες στην Ελληνική Επανάσταση. 

Ερωτήσεις κατανόησης 

1. Τι χαρακτηριστικό είχαν τα µέρη που κατοικούσαν οι Σουλιώτες; Γιατί είχαν διαλέξει αυτού του είδους τα µέρη; 

2. Πώς µπόρεσαν και κατέκτησαν την –σχετική– αυτονοµία τους οι Σουλιώτες; 


3. Τι έγινε στο Κούγκι; (Ποιοι είχαν οχυρωθεί, ποιοι επιτέθηκαν, γιατί επιτέθηκαν, γιατί αντέδρασαν έτσι οι αµυνόµενοι;) 

4. Σε πόσες οµάδες χωρίστηκαν οι Σουλιώτες όταν εγκατέλειψαν το Σούλι; Μέχρι πού έφτασε η κάθε οµάδα; 

5. Τι έγινε στο Ζάλογγο; (Ποιοι κατέφυγαν εκεί; Για ποιον λόγο; Γιατί διάλεξαν αυτόν τον τρόπο αντίδρασης;




1. Τι κοινό είχαν τα μέρη που κατοικούσαν οι Σουλιώτες, οι Μανιάτες και οι Σφακιανοί; Γιατί είχαν διαλέξει τέτοιου είδους μέρη;Γιατί  οι Μανιάτες και οι Σφακιανοί   απολάμβαναν μεγαλύτερη αυτονομία από τους υπόλοιπους Ελληνες;













Δημιουργήστε τη δική σας τρελή περιπέτεια!

https://spaceplace.nasa.gov/loopy-legends/en/

https://spaceplace.nasa.gov/search/moon/


Σέρφινγκ στον Τιτάνα

Χθες το βράδυ, ονειρεύτηκα ότι πήγα για σερφ στο διάστημα. Έδεσα τη σανίδα του σερφ στο ............... και ταξίδεψα στο μεγαλύτερο φεγγάρι του Κρόνου, τον Τιτάνα. Όταν έφτασα εκεί, βρήκα ..................... , ποτάμια και ............................ . Έμοιαζε λίγο με .......................... ! Αλλά το καλύτερο από όλα, βρήκα τεράστιες λίμνες γεμάτες με ένα ........................... υγρό. Ένιωσα.................................... άνεμος να σηκώνεται και ξαφνικά είδα κύματα. Ανυπομονούσα να πηδήξω μέσα! Κωπηλάτησα μέσα στη λίμνη και έπιασα ένα......................κύμα. Καθώς έκανα σερφ προς το............................ ακτή, είδα τα δαχτυλίδια του Κρόνου στον ουρανό από πάνω μου. Ξύπνησα και συνειδητοποίησα ότι ήμουν μόνο ........................... . Αλλά ακόμα αναρωτιόμουν αν θα ήταν δυνατόν να πάω για σερφ κάπου εκτός από τη Γη κάποια μέρα.

ένας χαρακτήρας που κάνει σερφ με φόντο τον Κρόνο

Θα γίνεις ο συγγραφέας της δικής σου  ιστορίας. 

Ίσως να κάνετε ένα ταξίδι σε μια μαύρη τρύπα ή να ανακαλύψετε έναν μακρινό πλανήτη βαθιά στα εξωτερικά όρια του γαλαξία μας. Ίσως μείνετε στη Γη και παρακολουθήσετε μυστηριώδη λαμπερά φώτα ή κάνετε ένα ταξίδι σε μια γλοιώδη παραλία. Είναι όλα στο χέρι σας!

ένας χαρακτήρας σε μια σανίδα του σερφ

Διασκεδαστικά επιστημονικά γεγονότα θα ακολουθήσουν κάθε ιστορία. Μάθετε για το ηλιακό μας σύστημα, τον Ήλιο, το βαθύ διάστημα, ακόμη και τον πλανήτη μας καθώς δημιουργείτε την τέλεια ιστορία περιπέτειας.

ένας χαρακτήρας σε ένα διαστημόπλοιο