Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας

ΕΡΓΑΣΙΕΣ  
1-Γράφω πληροφοριες για τη Βακτριανή καμήλα ή 
το «γιακ»

2- ΔΙΑΒΑΖΩ Ο ΜΆΘΗΜΑ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ


Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας 

για τη θέση της Ασίας στον παγκόσμιο χάρτη

για το φυσικό περιβάλλον της Ασίας

ΧΑΡΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ 

Ας μελετήσουμε το γεωμορφολογικό χάρτη, για να εντοπίσουμε τις ζώνες βλάστησης και να θυμηθούμε τη χλωρίδα κάθε ζώνης.

Τα ζώα που συναντάμε είναι πολλά και ποικίλα ανάλογα με τη ζώνη βλάστησης. Χαρακτηριστικό είδος της ασιατικής ερήμου είναι η Βακτριανή καμήλα, η οποία φέρει δύο καμπούρες (ύβους), έχει ύψος περίπου 2 μ. και πολύ πλούσιο τρίχωμα, αφού ο χειμώνας στις εσωτερικές ερήμους της Ασίας είναι ψυχρός. Άλλα χαρακτηριστικά ζώα είναι το «πάντα», η μικρή αρκούδα της Κίνας και το «γιακ», ένα βοοειδές του Θιβέτ, που μπορεί να ζήσει σε θερμοκρασία μέχρι -40ο C και του οποίου η κοπριά χρησιμοποιείται ως καύσιμη ύλη.






Γεωγραφία Ασίας: Τα αξιοσημείωτα της ασιατικής ηπείρου


 Το μεγαλύτερο σπήλαιο του κόσμου βρίσκεται στο Βιετνάμ και ονομάζεται Χανγκ Σον Ντονγκ.




Ο Βούδας Πρώτα απ 'όλα, αν και ο ιστορικός Βούδας πιστευόταν ότι ήταν πρίγκιπας, , στα μάτια των Κινέζων ήταν, τελικά, ξένος .Hταν ένας ασυνήθιστος άνθρωπος που γεννήθηκε σε βασιλική οικογένεια στην αρχαία Ινδία τον έκτο ή τον πέμπτο αιώνα π.Χ. Αποκήρυξε τα εκ γενετής δικαιώματά του, ακολούθησε καθιερωμένους θρησκευτικούς δασκάλους και στη συνέχεια πέτυχε τη φώτιση

 Το δόγμα του κηρύχθηκε χρησιμοποιώντας λέξεις που, στο αυτί των Κινέζων, ακούγονταν ξένες. Οι διδασκαλίες του Βούδα ήταν αναπόσπαστο μέρος της πρώιμης Ινδικής κοσμοθεωρίας, η οποία συχνά διέφερε από την πρώιμη κινεζική κοσμολογία. Και ο Βουδισμός έφερε στην Κίνα μια νέα μορφή κοινωνικής οργάνωσης που βρισκόταν σε αντίθεση με την παραδοσιακή κινεζική κοινωνική δομή.
Θεοί του Βουδισμού . Όπως οι θεοί της αρχαίας Ελλάδας, οι θεοί του Βουδισμού κατοικούν στους ουρανούς και ζουν ζωές τεράστιας κοσμικής απόλαυσης. Σε αντίθεση με τους Έλληνες ομολόγους τους, ωστόσο, είναι χωρίς εξαίρεση θνητοί, και στο τέλος μιας πολύ μακράς ζωής αναγεννιούνται πάντα χαμηλότερα στην κοσμική κλίμακα.
PATA



ΑΣΙΑ- -ΒΟΥΝΑ-ΠΟΤΑΜΙΑ
Η Ασία είναι η μεγαλύτερη και πιο πυκνοκατοικημένη ήπειρος. Έχει σχεδόν το ένα τρίτο της συνολικής έκτασης του κόσμου και φιλοξενεί περισσότερους από τους μισούς ανθρώπους της Γης. Έχει επίσης εντυπωσιακά γεωγραφικά χαρακτηριστικά. Έχει το υψηλότερο σημείο της Γης (Όρος Έβερεστ) και το χαμηλότερο σημείο (τη Νεκρά Θάλασσα).

Η Ασία περιλαμβάνει επίσης μερικά από τα πιο υγρά, ξηρότερα, πιο καυτά και πιο κρύα μέρη του κόσμου.
Είναι η μεγαλύτερη ήπειρος της Γης
ΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ 

ΑΣΙΑ

Βουνά και ποτάμια της Ασίας

Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση
  • Ιμαλάια-ΕΒΕΡΕΣΤ
  • Καυκάσια όρη
  • ΟΥΡΑΛΙΑ

  • Νταουλαγκίρι
  • Σίπυλος
  • Κόγκουρ
  • Κιναμπαλού
  • Μπελούκα

ΠΟΤΑΜΙΑ[ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ]

  • Συρ Ντάρια
  • Αμού Ντάρια
  • Λένας
  • Κίτρινος ποταμός (Χουάνγκ Χε)
  • Γιανγκτσέ
  • Μεκόνγκ
  • Ινδός
  • Γάγγης
  • Βραχμαπούτρας
  • Τίγρης

  • Ευφράτης

    Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανοίξει η εφαρμογή σε νέο παράθυρο

    Κι αυτοί οι σχηματισμοί στη Νεκρά Θάλασσα ονομάζονται «καμινάδες αλατιού» και εμφανίζονται στα σημεία όπου το γλυκό νερό συναντάει το τσιμπημένο στο αλάτι νερό της λίμνης.


  • Βότσαλα από αλίτη στην Νεκρά Θάλασσα






Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

δραστηριοτητα χρονογραμμής - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 1. Να δημιουργήσετε μια διαδραστική χρονογραμμή, στην οποία να εντάξετε τα στρατιωτικά και πολιτικά γεγονότα της περιόδου 1821-1825. 

2. Στη συνέχεια  να εμπλουτίσετε τη χρονογραμμή σας με το κατάλληλο οπτικο υλικό, το οποίο θα φωτίσει διαφορετικές πτυχές των γεγονότων που αναφέρονται στη χρονογραμμή. 

3. Ελλάδα – Ευρώπη: Να εμπλουτίσετε τη χρονογραμμή με ενδείξεις από πολιτικά και στρατιωτικά γεγονότα, που λαμβάνουν χώρα την ίδια περίοδο στην Ευρώπη.

 4. Πνευματικές – κοινωνικές δράσεις : Να εμπλουτίσετε τη χρονογραμμή με γεγονότα που αναφέρονται σε αυτές.

5. Ατομική, διαδραστική χρονογραμμή: Αναζητώντας πληροφορίες από τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειάς σας να εμπλουτίσετε τη χρονογραμμή με γεγονότα της οικογενειακής σας ιστορίας ή του τόπου καταγωγής σας.





.
Β. Όπλα:
Οι Έλληνες αγωνιστές πίστευαν ότι η ελευθερία θα προέλθει από την ισχύ των όπλων, όπως διαπιστώνεται στον όρκο των Φιλικών: Ορκιζόμεθα δε προπάντων, ότι μεταξύ ημών και των τυράννων της πατρίδος μας το πυρ και ο σίδηρος είναι τα μόνα μέσα της διαλλαγής και τίποτε άλλο.
 Η διακόσμηση των όπλων και οι συμβολισμοί της



Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Με ποια εξίσωση λύνεται το πρόβλημα; ΣΧΟΛΕΙΟ- εξισώσεις

  1. Η περίμετρος ενός πολυγώνου είναι 20 εκατοστόμετρα. Πόσες πλευρές έχει, αν ξέρουμε ότι η καθεμιά είναι ίση με 2,5 εκατοστόμετρα;
    1.   x : 20 = 2,5
    2.   x  2,5 = 20
    3.   20 : x = 2,5
  2. Το μισό ενός αριθμού είναι 275. Ποιος είναι ο αριθμός αυτός;
    1.   x : 0,5 = 275
    2.   x  2 = 275
    3.   x : 2 = 275
  3. Βλέπω έναν κεραυνό να πέφτει σε έναν πύργο ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση 850 μέτρων από εμένα. Σε πόσα δευτερόλεπτα θα ακούσω τη βροντή; (σε ένα δευτερόλεπτο ο ήχος διανύει 340 μέτρα)
    1.   x  850 = 340
    2.   x  340 = 850
    3.   x : 340 = 850
  4. Πόσα μπουκάλια του ενάμισι λίτρου χρειάζονται για να συσκευαστούν 60 λίτρα γάλακτος;
    1.   60 : x = 1,5
    2.   x : 1,5 = 60
    3.   x  1,5 = 60
  5. Η μία ώρα έχει 3.600 δευτερόλεπτα. Πόσες ώρες έχουν 9.000 δευτερόλεπτα;
    1.   x  3.600 = 9.000
    2.   x : 9.000 = 3.600
    3.   x : 3.600 = 9.000
  6. Τα 3/4 ενός αριθμού είναι 15. Ποιος είναι ο αριθμός αυτός;
    1.   0,75  x = 15
    2.   
      3
       4 
       : x = 15
    3.   
      3
       4 
        x = 15
  7. Ο Γιαννάκης έχει 56 βόλους. Τους μοιράζεται με την παρέα του. Το κάθε παιδί παίρνει 8 βόλους. Πόσα παιδιά είναι στην παρέα;
    1.   56 : x = 8
    2.   x : 56 = 8
    3.   x : 8 = 56
  8. Σκέφτομαι έναν αριθμό. Αν πάρω το μισό του βρίσκω 75. Ποιον αριθμό σκέφτομαι;
    1.   0,5  x = 75
    2.   x : 0,5 = 75
    3.   75 : x = 2
  9. Τα 9/10 ενός αριθμού είναι 45. Ποιος είναι ο αριθμός αυτός;
    1.   0,9  x = 45
    2.   
      9
       10 
        x = 45
    3.   
      9
       10 
       : x = 45
  10. Σκέφτομαι έναν αριθμό. Αν τον τετραπλασιάσω βρίσκω 100. Ποιον αριθμό σκέφτομαι;
    1.   x : 4 = 100
    2.   4  x = 100
    3.   x : 100 = 4
  11. Σύρε τις εξισώσεις στα προβλήματα που ταιριάζουν.

  12. https://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/st/ma8-st-exiswseis.htm





Εξισώσεις με πολλαπλασιασμό και διαίρεση ΣΧΟΛΕΙΟ

 

  1.   0,5  x = 3  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 0,5 : 3
    2.   x = 3 : 0,5
    3.   x = 3  0,5
  2.   x : 10 = 250  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 10 : 250
    2.   x = 250  10
    3.   x = 250 : 10
  3.   x : 80 = 90  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 90 : 80
    2.   x = 80 : 90
    3.   x = 90  80
  4.   x : 3 = 0,5  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 0,5 : 3
    2.   x = 0,5  3
    3.   x = 3 : 0,5
  5.   x  0,5 = 4  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 4 : 0,5
    2.   x = 4  0,5
    3.   x = 0,5 : 4
  6.   x : 0,5 = 4  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 4 : 0,5
    2.   x = 0,5 : 4
    3.   x = 4  0,5
  7.   x : 4 = 0,5  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 4 : 0,5
    2.   x = 0,5 : 4
    3.   x = 0,5  4
  8. 3
     4 
      x = 1
     2 


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x = 3
       4 
       : 1
       2 
    2.   
      x = 1
       2 
        3
       4 
    3.   
      x = 1
       2 
       : 3
       4 
  9. 1
     5 
     : x = 2
     3 


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x = 2
       3 
       : 1
       5 
    2.   
      x = 1
       5 
       : 2
       3 
    3.   
      x = 2
       3 
        1
       5 
  10. 2
     5 
      x = 1
     10 


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x = 2
       5 
       : 1
       10 
    2.   
      x = 1
       10 
        2
       5 
    3.   
      x = 1
       10 
       : 2
       5 
  11. : 3
     4 
     = 2
     3 


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x = 2
       3 
       : 3
       4 
    2.   
      x = 2
       3 
        3
       4 
    3.   
      x = 3
       4 
       : 2
       3 
  12.  x = 12

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  12 
       3 
    2.   
      x =  3 
       12 
    3.   x = 12  3
  13.  x 
     3 
     = 4


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  4 
       3 
    2.   x = 4  3
    3.   
      x =  3 
       4 
  14.  x = 35

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  35 
       5 
    2.   
      x =  5 
       35 
    3.   x = 35  5
  15.  35 
     x 
     = 7


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  35 
       7 
    2.   
      x =  7 
       35 
    3.   x = 7  35
  16.  x 
     4 
     = 5


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 5  4
    2.   
      x =  5 
       4 
    3.   
      x =  4 
       5 
  17.  4 
     x 
     = 5


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  5 
       4 
    2.   
      x =  4 
       5 
    3.   x = 5  4
  18.  2 
     x 
     = 3


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  3 
       2 
    2.   x = 3  2
    3.   
      x =  2 
       3 
  19.  x 
     0,3 
     = 1,2


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  0,3 
       1,2 
    2.   
      x =  1,2 
       0,3 
    3.   x = 1,2  0,3
  20.  1,2 
     x 
     = 0,3


    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   
      x =  0,3 
       1,2 
    2.   x = 0,3  1,2
    3.   
      x =  1,2 
       0,3 

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Πειραμάτων Φυσικής με τίτλο: «Θέλουμε Πειράματα»

 






ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕ΢ ΕΔΩ https://www.eef.gr/articles/theloume-peiramata-2023

1821 εργα μαθητων