Κυριακή 7 Ιουνίου 2020

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣ(ΔΟΚΙΜΕΣ)

για την  ιστορία 

το δοκιμαστικό βιντεο με τα κείμενα θα το βρείτε δεξιά με τον τίτλο ΄΄βίντεο για ανάγνωση΄΄. Σε κάποιο σημείο ακούγεται και η φωνή συμμαθήτριάς σας

 ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ                                     ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΜΕ ΠΡΟΣΘΕΣΗ 

ΘΥΜΑΜΑΙ....ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΗ




ΔΙΑΙΡΕΣΗ  ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

1  Δια... υπολογίζω:😀🙋

α. 7.200: 90 =                      β. 8=60.000: 600=

γ. 40.000: 500 =                       δ. 7.200: 80 =

ε. 630: ___ = 7                        στ. 160.000: 20=


ΘΥΜΑΜΑΙ....


1.  Επί… υπολογίζω:ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΑ ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ

α. 50x 900 =    45.000  γράφω τον αριθμό 45 και στο τέλος προσθέτω ΌΛΑ τα  μηδενικά 
                                                        δ. 90x 700=
β. 800 x 600 =     
                                                    ε. 200 x 70 =
γ. 4.000x 80 =  

   



   ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ....ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ 
           

      1. Ένα μεγάλο πάντα τρώει 450  κιλά 
                μπαμπού σε 30  ημέρες   .
       Πόσα κιλά τρώει σε  μια ημέρα; 
   2   ·   Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι 
       σε δοχεία των 17 κιλών. 
               Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε; 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ 

  ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ
Η Όλγα και η Αλεξάνδρα πήγαν στον φούρνο και αγόρασαν ένα κουλούρι προς 0,48  € ,ένα χυμό πορτοκάλι προς 1,55  € και μία σοκολάτα .Πλήρωσαν με ένα χαρτονόμισμα των 10 ευρώ και πήραν ρέστα 6,35  € .Προσπάθησε να βρεις πόσο στοίχισε η σοκολάτα !      

το ιδιο πρόβλημα με εικόνες

πάτα εδώ ↓ΠΡΟΣΘΕΣΗ

παιχνίδι πρόσθεσης

ΙΠΠΑΣΙΑ

ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΤΗΝ ΙΠΠΑΣΙΑ
Ο Φίλιππος Β΄ έγινε ολυμπιονίκης στους  Ολυμπιακούς αγώνες  το 356 π.Χ.,το 352 π.Χ.και το 348 π.Χ στα ιππικά αγωνίσματα του κέλη, τέθριππου και συνωρίδος.

Kέλης   Ο κέλης ήταν αγώνισμα με αναβάτη σε άλογο που έκανε έξι φορές το γύρο του ιπποδρόμου. 

Τέθριππο


Λεπτομέρεια από αθηναϊκή αμφορά με παράσταση αρματοδρομίας, 410–400 π.Χ., Βρετανικό Μουσείο
Το τέθριππο ήταν μικρό ξύλινο άρμα με 2 τροχούς, το οποίο είχε ένα αναβάτη και 4 άλογα, και εκτελούσε 12 γύρους.



Συνωρίς

Στη συνωρίδα το άρμα έσερναν 2 άλογα.




Κατάλογος αρχαίων Ολυμπιονικών



Ο κατάλογος αρχαίων ολυμπιονικών περιέχει το σύνολο των διοργανώσεων των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων  από το 776 π.Χ. έως και την κατάργηση τους από τον Θεοδόσιο Α´ το 393 μ.Χ. Περιέχει μόνο τους νικητές.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες τελούνταν κάθε τέσσερα χρόνια, τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου Η Ολυμπία εξελίχτηκε σε πανελλήνιο Ιερό.
Οι κανονισμοί των αγώνων

Μεταξύ των κανόνων σημαντικότεροι ήταν οι εξής:
-Επιβολή εκεχειρίας.Οι εχθροπραξίες διακόπτονταν κατά τη διάρκεια των Ολυμπίων,
-Δικαίωμα συμμετοχής μόνο στους Έλληνες πολίτες.
Ειδικοί κανόνες για τις διαδικασίες προπόνησης και διεξαγωγής των αγώνων.. 

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣ(ΔΟΚΙΜΕΣ)


 ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ                                     ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΜΕ ΠΡΟΣΘΕΣΗ 

ΘΥΜΑΜΑΙ....ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΗ




ΔΙΑΙΡΕΣΗ  ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

1  Δια... υπολογίζω:😀🙋

α. 7.200: 90 =                      β. 8=60.000: 600=

γ. 40.000: 500 =                       δ. 7.200: 80 =

ε. 630: ___ = 7                        στ. 160.000: 20=


ΘΥΜΑΜΑΙ....


1.  Επί… υπολογίζω:ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΑ ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ

α. 50x 900   45.000  γράφω τον αριθμό 45 και στο τέλος προσθέτω ΌΛΑ τα  μηδενικά 
                                                        δ. 90x 700=
β. 800 x 600 =     
                                                    ε. 200 x 70 =
γ. 4.000x 80 =  

   



   ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ....ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ 
           

      1. Ένα μεγάλο πάντα τρώει 450  κιλά 
                μπαμπού σε 30  ημέρες   .
       Πόσα κιλά τρώει σε  μια ημέρα; 
   2   ·   Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι 
       σε δοχεία των 17 κιλών. 
               Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε; 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ 

  ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ
Η Όλγα και η Αλεξάνδρα πήγαν στον φούρνο και αγόρασαν ένα κουλούρι προς 0,48  € ,ένα χυμό πορτοκάλι προς 1,55  € και μία σοκολάτα .Πλήρωσαν με ένα χαρτονόμισμα των 10 ευρώ και πήραν ρέστα 6,35  € .Προσπάθησε να βρεις πόσο στοίχισε η σοκολάτα !      

το ιδιο πρόβλημα με εικόνες

πάτα εδώ ↓ΠΡΟΣΘΕΣΗ

παιχνίδι πρόσθεσης

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


Οι γονείς του Αλέξανδρου


Πατέρας του  ήταν ένας βασιλιάς, δυνατός, νεαρός, ο Φίλιππος Β' της Μακεδονίας .
Μητέρα του  ήταν η βασιλοπούλα της Ηπείρου, ιέρεια, πανέμορφη και με έντονη προσωπικότητα. η Μυρτάλη Ο Φίλιππος, γνώρισε λοιπόν ,την Μυρτάλη και της έδωσε το νέο της όνομα Ολυμπιάδα ώστε να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες. .Η Ολυμπιάδα σύμφωνα με τον μύθο, κατάγονταν από την οικογένεια του Αχιλλέα, είχε  σπουδαία μόρφωση και γνώριζε τα  μυστικά του Μαντείου της  Δωδώνης των Θεσπρωτών.
 Μόλις ένα χρόνο μετά το γαμο τους ,το  356 π.Χ. γεννιέται ο μοναχογιός τους, Αλέξανδρος.
Το 349 π.Χ.   η Ολυμπιάδα κάλεσε από την Ήπειρο τον Λεωνίδα,έναν πολύ αυστηρό δάσκαλο για να αναλάβει την ανατροφή του 7χρονου  Αλέξανδρου Ο Αλέξανδρος, διδάχτηκε αριθμητική, γεωμετρίαμουσική και ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την ιππασία.  Ο Αλέξανδρος έλεγε  ότι ο Λεωνίδας τον έστελνε  σε μακρά νυχτερινή πορεία  για να σκληραγωγηθεί 

Το 342 π.Χ. ο βασιλιάς Φίλιππος  της Μακεδονίας έστειλε στην«Σχολή» του Αριστοτέλη τον  13χρονο Αλέξανδρο για να διδαχτεί το «ευ ζην».(ευ  σημαίνει καλά και  ζην , ζωή.) 
Η «Σχολή» όπως την ονομάζει ο Πλούταρχος,  ήταν   στο ΝυμφαίοΙερό αφιερωμένο στις Νύμφες των νερών , σ’ ένα τοπίο μαγευτικό, με οργιώδη βλάστηση και φυσικές πηγές .Ο  Αριστοτέλης,περπατώντας  στο σχολείο της φύσης     του δίδαξε ιστορία, αστρονομία, βοτανολογία,γεωγραφία, ιατρικήφιλολογία, πολιτικές επιστήμες  και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. 
Ηρωες του Αλέξανδρου ήταν ο Αχιλλέας, από τη γενιά της μάνας του και ο Ηρακλής,από τη γενιά του πατέρα του και φύλαγε πάντοτε κάτω από το μαξιλάρι του ένα αντίγραφο της Ιλιάδας, το οποίο είχε επιμεληθεί για χάρη του ο Αριστοτέλης.
 

Βουκεφάλας ,το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ο Βουκεφάλας ήταν  ένα άγριο και ατίθασο άλογο, το οποίο κανείς δεν μπορούσε να δαμάσει. Ο Φίλιππος διέταξε μερικούς έμπειρους ιππείς να το πλησιάσουν και να το δαμάσουν. Κανείς δεν τα κατάφερε.
Ο Αλέξανδρος στεκόταν  δίπλα και παρακολουθούσε τις αντιδράσεις του αλόγου. Ο Αλέξανδρος κατάλαβε   ότι φοβόταν τη σκιά του. Έτσι, πλησιάζοντάς το, άρπαξε τα χαλινάρια του και το έστρεψε προς τον ήλιο. Αφού το άλογο δεν έβλεπε την σκιά του, ηρέμησε και έτσι κατάφερε ο Αλέξανδρος να το ιππεύσει.
 Οι παρευρισκόμενοι ζητωκραύγασαν τον νεαρό Αλέξανδρο και ο πατέρας του Φίλιππος, λένε από τη μεγάλη χαρά του,  του είπε:
 «Γιε μου, ψάξε για βασίλειο αντάξιό σου.
 Η Μακεδονία είναι μικρό βασίλειο για να σε χωρέσει».


ΕΡΓΑΣΙΑ  για τους μαθητές που δεν την έγραψαν
1.ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ  ΓΡΑΦΩ

Γράψε τη δική σου ιστορία  


        << Μια μέρα με τον Αλέξανδρο στο σχολείο>>

Τις εκθέσεις σας μπορείτε να τις στέλνετε στην e-me, στο viber,στο messenger ή στο  e-mail μου   diotimae@gmail.com

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

δοκιμαστικό για βιντεο για ΟΛΟΥΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΤΕΤΑΡΤΗ

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας προτείνει στους μαθητές όλων των σχολείων της Ελλάδας να αξιοποίησουν τις ταινίες της, ώστε να αναδειχθεί η οπτικοακουστική μας κληρονομιά με τη ματιά των νεότερων γενεών.
διαβάζουμε καλά το κείμενο
Μια λαμπερή αστραπή- ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ

Το 356 πΧ  ηρθε στον κόσμο . στη γη της  Μακεδονίας,στην Πέλλα,  .......... ο Αλέξανδρος ο Μεγας.,που
έμελλε να γίνει η συναρπαστικότερη φυσιογνωμια της παγκόσμιας ιστορίας. Εδώ ,λοιπον , σε αυτή τη γη αναζητούμε την καταγωγή των Μακεδόνων…. στις Αιγές.
ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Ο ΜΎΘΟΣ λέει ,πως  ο Τημενίδης  Κάρανος ,απόγονος του Ηρακλή, ξεκίνησε από το Άργος για να οδηγήσει την οικογενειά του από την Πελοπόννησο σε έναν νέο τόπο στον βορρά της Ελλάδας. Σύμφωνα με τον χρησμό έπρεπε να σταματήσει εκεί που θα σταματαγαν τα κοπάδια των αιγων. Εκεί λοιπόν έχτισε μια πόλη που την ονόμασε «Αιγαί» (από την ελληνική λέξη αιγαί = γίδια), δίπλα στη σημερινή κωμόπολη Βεργίνα. Έτσι ιδρύθηκε η πόλη των Αιγων, , η πόλη που έγινε η πρωτεύουσα του μακεδονικού κράτους……………………. …………………………………….
Στις ανασκαφές του Παλατιού στην Βεργίνα ,το χέρι του αρχαιολόγου ,Μανόλη Ανδρόνικου  ανακάλυψε μια επιγραφή που εγραφε: στον «Πατρώο Ηρακλή», στον Ηρακλή δηλαδή που ήταν γενάρχης των Μακεδόνων.
Ο μύθος και πάλι θέλει  Διογέννητους τους Μακεδονες σύμφωνα με τον Ησίοδο. Εδώ στους πρόποδες του Ολύμπου γνώρισε ο Δίας την πανέμορφη Θυία και απέκτησαν αγόρια δύο, τον Μάγνητα και τον Μακεδνό (Μακεδόνα)...που αγαπούσαν τα αλογα.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Εκείνος ήταν βασιλιάς, δυνατός, νεαρός, ο Φίλιππος  .Εκείνη ήταν βασιλοπούλα της Ηπείρου , ιέρεια, πανέμορφη και με έντονη προσωπικότητα. η Μυρτάλη. Η Μυρτάλη καταγόταν από τον θρυλικό Νεοπτόλεμο,τον γιο του θεικου Αχιλλέα. Ο Φίλιππος, έδωσε στην Μυρτάλη το νέο της όνομα ,Ολυμπιάδα ώστε να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτά έγιναν το 357 π.Χ. Μόλις ένα χρόνο μετά, γεννιέται ο μοναχογιός τους, Αλέξανδρος.

ΜΑΝΤΕΙΟ ΔΩΔΩΝΗΣ
Ο Ηρόδοτος αναφέρει  ότι από την Αίγυπτο  πέταξαν δυο μαύρα περιστέρια (πελειάδες) το ένα πήγε εκεί  όπου χτίστηκε ο ναός του Άμμωνα Δία, και το δεύτερο ήρθε στη γη των Θεσπρωτών,στη  Δωδώνη, και κάθισε επάνω σε μία βελανιδιά,το ιερό δένδρο του Δία. Η ΟΛΥΜΠΙΆΔΑ ερμήνευε τη βούληση του Δία από το θρόισμα των φύλλων του δένδρου και από το πέταγμα των πουλιών που φώλιαζαν σε αυτό.

ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ
343 π.Χ. λοιπόν και ενώ ο Αλέξανδρος είναι μόλις 13 ετών βρίσκεται με άλλους συμμαθητές του στην Πέλλα,τη νέα πρωτεύουσα των Μακεδόνων .
θαύμαζαν ένα άγριο και ατίθασο άλογο, το οποίο κανείς δεν μπορούσε να δαμάσει. Ο Αλέξανδρος ζήτησε από τον πατέρα του την άδεια να προσπαθήσει..Ο Αλέξανδρος τα καταφερε.
O Αλέξανδρος είχε φανεί κάτω από τις λεύκες κι έλαμπε στον ήλιο απάνω στον κατάμαυρο Βουκεφάλα. O κορμός του στεκόταν όρθιος, με το ένα χέρι κρατούσε πάντα σφιχτά το χαλινάρι, με το άλλο κάπου κάπου έσκυβε και χάιδευε το λαιμό του αλόγου .... Ένιωθες πως ζώο κι άνθρωπος είχαν πια συμφιλιωθεί.
Το σχολείο του Αλέξανδρου
Ο  Αριστοτέλης,  στο σχολείο της φύσης     του δίδαξε ιστορία, αστρονομία, γεωγραφία, ιατρική, φιλολογία, πολιτικές επιστήμες  και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Του δίδαξε να επαληθεύει  τη γνώση, . Του δίδαξε την κριτική σκέψη.....το «ευ ζην». Γνωρίζουμε πως το αντίγραφο της Ιλιάδας που του χάρισε ο Αριστοτέλης , με ιδιόχειρη αφιέρωση ,  το φύλαγε κάτω από το μαξιλάρι του. Ο Μέγας Αλέξανδρος που στηρίχτηκε σε δυο ισχυρά "θεμέλια" του κόσμου, τον Όμηρο και τον Αριστοτέλη, τα κατάφερε…..

Μεγάλη δύναμη απέκτησε η Μακεδονία, όταν πήρε την εξουσία στα χέρια του ο Φίλιππος (359 π.Χ.)O Φίλιππος από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να δημιουργήσει ισχυρό στρατό.Εφοδίασε τους στρατιώτες με μικρή ασπίδα και μακρύ δόρυ, τη σάρισα, που είχε μήκος 5 μέτρα περίπου. Η μακεδονική φάλαγγα, όταν βάδιζε 
παραταγμένη, έμοιαζε με φρούριο που κινείται. Πολύ ισχυρό ήταν και το ιππικό.


Κυριακή 31 Μαΐου 2020

ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΟΣ



ΠΑΤΑ   ΕΔΩ↓
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ





Για να θυμηθουμε τα κλάσματα και να παιξουμε τα παραπανω παιχνίδια πρέπει να καταλάβουμε πρωτα τι μας δείχνει ο παρονομαστής, ο αριθμός που είναι κάτω από τη γραμμή του κλάσματος ΠΡΩΤΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΟΣ 



 ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ  ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ




ο  παρονομαστής   δηλώνει σε πόσα ίσα μέρη χωρίσαμε το 1 ολόκληρο . 

ΤΩΡΑ ΑΝ ΘΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
  και παρατηρω τις αλλαγες του σχήματος  ΠΑΤΑ ΕΔΩ για το παιχνίδι ↡

Σάββατο 30 Μαΐου 2020

διαδραστική εργασία για τα ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

 πρώτα διαβάζουμε πολύ καλά το μάθημα από το βιβλίο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37
Oι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια
και μετά κάνουμε την εργασία


ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  ΜΕ  ΒΙΝΤΕΟ  ΠΟΥ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ  ΜΕ  ΠΟΛΛΑ ΑΠΛΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ! Στο τέλος κάνουμε αυτοαξιολόγηση με το παιχνίδι του εκατομμυριούχου.
ΠΑΤΑ ΕΔΩ διαδραστική δραστηριότητα ή στην εικόνα
προσοχή
aufgabe starten πατάμε για να αρχίσει η εργασια,
aufgabe schließen.  Όταν τελειώνει  για να  συνεχίσουμε την αναπαραγωγή του βίντεο πατάμε video weiter abspielen!

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 
Διαβάζουμε το μάθημα (για την τάξη)
O ελληνικός πολιτισμός διαδόθηκε στις χώρες της Ανατολής. Στις μεγάλες πόλεις, όπως ήταν η Αλεξάνδρεια, η Αντιόχεια, η Πέργαμος κ.ά., συγκεντρώθηκαν πολλοί μορφωμένοι άνθρωποι. Oι τέχνες γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη. Το ίδιο και οι επιστήμες και ιδιαίτερα η αστρονομία, τα μαθηματικά και η ιατρική. 
Εικόνα
μεγαλόπρεπα: λαμπρά, επιβλητικά
...........................






Στα χρόνια που ακολούθησαν το θάνατο του Μεγάλου Αλέξάνδρου γνώρισαν μεγάλη ακμή οι τέχνες και τα γράμματα. O ελληνικός πολιτισμός, έχοντας πάρει στοιχεία και από την Ανατολή, διαδόθηκε σε ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο. Σπουδαία πνευματικά κέντρα ήταν οι πρωτεύουσες των ελληνιστικών κρατών: Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια και Πέργαμος. 
Η ελληνιστική τέχνη θέλησε να εκφράσει τον άνθρωπο και την καθημερινή ζωή. Τα κτίρια που κατασκευάστηκαν ήταν τεράστια και μεγαλόπρεπα. Έργα αυτής της εποχής ήταν και τρία από τα εφτά θαύματα του αρχαίου κόσμου: ο φάρος της Αλεξάνδρειας,  ο κολοσσός της Ρόδου και ο βωμός του Δία Σωτήρα στην Πέργαμο. O γλύπτης που διακρίθηκε ιδιαίτερα αυτά τα χρόνια ήταν ο Λύσιππος, που έφτιαξε και τα πιο πολλά από τα αγάλματα του Αλέξανδρου. Ασκήσεις πρακτικής και εξάσκησης
Μεγάλη ανάπτυξη επίσης γνώρισαν και οι επιστήμες. O αστρονόμος Αρίσταρχος από τη Σάμο πρώτος είπε ότι η γη κινείται γύρω από τον ήλιο, ενώ όλοι τότε πίστευαν ακριβώς το αντίθετο. O μαθηματικός Ευκλείδης έγραψε βιβλίο γεωμετρίας. O Αρχιμήδης ο Συρακούσιος, ο πιο σπουδαίος μαθηματικός της αρχαιότητας, κατασκεύασε πολλές μηχανές. Μεγάλη πρόοδο σημείωσε και η ιατρική επιστήμη. O πιο σημαντικός ιστορικός των ελληνιστικών χρόνων ήταν ο Πολύβιος. Από το μεγάλο έργο του σώθηκε μόνο ένα μικρό μέρος. Oι ποιητές έγραψαν κωμωδίες με τις οποίες σατίριζαν ανθρώπινα ελαττώματα.