Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

Οι Προσωκρατικοί ....ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΤΗς ΙΩΑΝΝΑΣ


Η επιστήμη είναι καλή οταν υπαρχει για να βοηθήσει την ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ...και τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ

 'οταν μας βοηθαει να καταλάβουμε τον ΚΟΣΜΟ γύρω μας... να μην φοβομαστε....να είμαστε  ελευθεροι και δίκαιοι










 Όλοι αυτοί έζησαν και έδρασαν τον 6ο αιώνα π.Χ. Aσχολήθηκαν κυρίως με την αρχή του κόσμου... και πρωτοι αυτοι περιέγραψαν το συμπαν....πιστευαν πως οι πολίτες πρέπει να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ.


Οι Ελληνες είναι οι πρωτοι που μιλησαν για το πρωτο αιτιο και το ειπαν Θεό.

ο Πλατωνας το είπε ΠΡΩΤΗ ΑΡΧΗ 

 και ο Αριστοτέλης ΠΡΩΤΟ ΚΙΝΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΟ .ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ  ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ

Ολα έχουν μια αιτια, εναν τροπο με τον οποιο γεννηθηκαν....το αγνωστο ,αυτην την αρχική αιτια  την ονομαζουμε Θεο, το αίτιο δημιουργιας των πάντων.

Κανεις δεν αμφισβητει στην επιστημη πως υπαρχει ενα αρχικο αίτιο.



Ποια η σημασία της προσωκρατικής σκέψης για μας σήμερα;

Η προσωκρατική φιλοσοφία θεωρείται πηγή του φιλοσοφικού και επιστημονικού πνεύματος που αναπτύχθηκε αργότερα. και η ερμηνεία των κειμένων τους απασχολεί μέχρι σήμερα τους φιλοσόφους και τους επιστήμονες... 

Θαλής,είχε την πρωτοπόρα ιδέα οτι ο κόσμος αποτελείται από ένα πρωταρχικό υλικό, το οποίο ήταν το νερό.και άνοιξε τον δρόμο στην φιλοσοφία γιατί  η άποψη του βασίστηκε στην παρατήρηση και την λογική

 ο Αναξίμανδρος υποστήριζε πως η πρώτη ύλη του κόσμου ήταν το 'απειρον , μια απροσδιόριστη ύλη αγέννητη, άφθαρτη και αθάνατη, που βρίσκεται σε αιώνια και αδιάκοπη κίνηση

και ο Αναξιμένηςυποστήριζε πως η πρώτη ύλη του κόσμου ήταν ο αέραςΌταν αραιώνεται γίνεται πυρ κι όταν συμπυκνώνεται γίνεται άνεμος, νερό, ύστερα σύννεφο, γη και πέτρα.

 ο Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος πίστευε πως το σύνολο της φύσης είναι θεός

 και ο 

Πυθαγόρας ο Σάμιος παραδέχονταν ότι η απαρχή της Δημιουργίας ήταν η Θεία Μονάδα – το Εν, τo οποίο διαστελλόμενο διαρκώς περιελάμβανε εντός του το άπειρο. 

Παρμενίδης πίστευε στην δύναμη της λογικής καθώς οι αισθήσεις μπορούν να εξαπατήσουν τον άνθρωπο. 

 ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος   ,πίστευε οτι κυβερνά τον κόσμο ο Λόγος "Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ'αυτό μένειν"Η φωτιά έπαιζε σημαντικό ρόλο στην φιλοσοφία του Ηράκλειτου, η οποία έμοιαζε με τον λόγο. Με την δύναμη της λογικής του, κατέληξε πως το μόνο πράγμα που υπάρχει είναι το «Ον», μια σφαιρική οντότητα η οποία πάντα προϋπήρχε και συνεχίζει να υπάρχει άφθαρτη. 

ο Εμπεδοκλής ο Ακραγαντίνοςδύναμη που διαμόρφωσε τον κόσμο ηταν η έλξη και η απώθηση

 ο Αναξαγόρας ο Κλαζομένιοςυποστήριζε πως ο κόσμος αποτελείται από διαφορετικής φύσης υλικά που δεν μπορούν να αναχθούν σε μια ουσία.Ο Αναξαγόρας διατύπωσε την θέση πως ο Ήλιος είναι μια πύρινη λάβα, κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με τη διαδεδομένη στην Αθήνα τότε θέση πως ο Ήλιος ήταν Θεός. Η καινοφανής αυτή άποψη σχολιάστηκε από τους δραματουργούς της εποχής

ο Λεύκιππος και ο Δημόκριτος από τα Άβδηρα της Θράκης.είπαν πως το δομικό υλικό της φύσης είναι τό άτομο, το οποίο υπάρχει εντός του κενού. Το κενο δεν ειναι αδειο, απλα εμεις δεν μπορουμε να το αντιληφθουμε.

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ


Ο Αριστοτέλης ήταν ο φιλόσοφος που διετύπωσε την θεωρία της ύπαρξης του πέμπτου στοιχείου της φύσης. Συγκεκριμένα οι Έλληνες φιλόσοφοι από την Ιωνία θεωρούσαν ότι στην φύση υπάρχουν τέσσερα στοιχεία ή ουσίες. Γή, ύδωρ, πύρ και αήρ. Ο Αριστοτέλης πρόσθεσε στην τετράδα τον αιθέρα ο οποίος θα αποτελέσει την πέμπτη ουσία την πεμπτουσία. Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες, είναι αγέννητο, αγήρατο, άφθαρτο, αϊδιο, αναυξές και αναλλοίωτο. Επιπλέον εντοπίζεται στον "άνω τόπο" όπου κατοικεί η Θεότητα.


καλο ειναι να διαβαζουμε .... τελικα οι αρχαιοι μαλλον.....είχαν δικιο....

ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ -ΕΤ3

















Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

 Είναι αυτά τα δύο κλάσματα ισοδύναμα;Γιατι;

ΣΥΓΚΡΙΝΩ ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ                                                             

       



                                                                                                    

ΣΩΣΤΟ Η ΛΑΘΟΣ ;;;;;

ΠΩΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ, ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΟΜΩΝΥΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ;
ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ














 


              

                      























γεωγραφία

 













Στοιχεία πληθυσμού απογραφής 2011- Από τη Βικιπαίδεια


Πληθυσμιακά στοιχεία 1920-2019







Στοιχεία πληθυσμού απογραφής 2011


















Η πλειονότητα των κατοίκων της χώρας είναι Χριστιανοί. Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας, στο οποίο κατοχυρώνεται η ανεξιθρησκεία, ο Ανατολικός Ορθόδοξος Χριστιανισμός αναγνωρίζεται ως η "επικρατούσα θρησκεία" στην Ελλάδα. Η αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος είναι η μεγαλύτερη στη χώρα.


Τα πάντα στην Γη μεταβάλλονται.   

 Ταξίδι 20 εκατομμυρίων χρόνων με ένα κλικ

πανίδα της κοιλάδας του Αξιού 

Η απολιθωμένη πανίδα της κοιλάδας του Αξιού ποταμού περιλαμβάνει κυρίως θηλαστικά ζώα. Εκτός των θηλαστικών έχει διαπιστωθεί η παρουσία, ερπετών και πτηνών. 

Related image

‘Αποψη κοιλάδας Αξιού (απο το βιβλίο Δρ. Γ. Κουφού παλαιοντολογίας της Σ.Θ.Ε Γεωλογίας Α.Π.Θ)

Ρινόκεροι, καμηλοπαρδάλεις, γαζέλες, ιππάρια και αντιλόπες ζούσαν πριν από εννέα εκατομμύρια χρόνια στην αρχαία, απέραντη σαβάνα της Μακεδονίας.

Απο την Αιγηίδα ...στο Αιγαίο πέλαγος


Η Αιγηίδα ήταν το τμήμα της επιφάνειας της γης που περιλάμβανε ολόκληρη τη σημερινή Ελλάδα μαζί με το Αιγαίο πέλαγος και τη δυτική Μ. Ασία. 

Χλωρίδα της Αιγηίδας

Η βλάστηση περιλάμβανε κυρίως ανθοφόρα και κωνοφόρα φυτά, όπως οι κυπαρισσίδες, οι γιγαντιαίες πευκίδες, αλλά και βελανιδιέςκαρυδιέςδαφνίδεςκανελλόδενδραλεύκες, και πολλά άλλα είδη. Δεν έλειπαν ακόμη τα φοινικόδενδρα

ΠΑΝΙΔΑ  ΑΙΓΙΗΔΑΣ
Στο χερσαίο χώρο της Αιγηίδας έζησαν κατά καιρούς πάρα πολλά είδη ζώων, προβοσκιδωτών, όπως ελέφαντες και δεινοθήρια, σαρκοφάγα, αντιλόπεςγαζέλες, μικρόσωμα ελάφιακαμηλοπαρδάλειςιπποπόταμοιρινόκεροιιππάριατρωκτικάπουλιά και ερπετά.
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

Λίγο ακόμα θα ιδούμε


Λίγο ακόμα θα ιδούμε

Λίγο ακόμα θα ιδούμε
Τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν
τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν
τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν

Λίγο ακόμα θα ιδούμε
Λίγο ακόμα θα ιδούμε
τα μάρμαρα να λάμπουν, να λάμπουν στον ήλιο
κι η θάλασσα να κυματίζει

Λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα
Λίγο ακόμα, να σηκωθούμε
Λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα


Το ποίημα «Λίγο ακόμα» ανήκει στην ποιητική συλλογή του Γιώργου Σεφέρη που επιγράφεται «Μυθιστόρημα». Η συλλογή γράφτηκε στο 1933-34 και πρωτοκυκλοφόρησε στα 1935. Αποτελείται από 24 ενότητες, που θυμίζουν τις 24 ραψωδίες των ομηρικών επών. Το «Λίγο ακόμα» είναι το προτελευταίο ποίημα (ΚΓ΄) της συλλογής. Πρόκειται για ένα λυρικό ποίημα. Η γλώσσα του είναι απλή δημοτική χωρίς καθόλου στολίδια. Το ποίημα είναι γραμμένο σε ελεύθερο στίχο, καθώς ο Σεφέρης έχει εγκαταλείψει πια τις παραδοσιακές μορφές στιχουργικής. Το ύφος είναι χαρούμενο, αισιόδοξο και ελπιδοφόρο, ενώ τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί ο ποιητής είναι εξαιρετικά λιτά και απλά. Χρησιμοποιεί, βασικά, ουσιαστικά και ρήματα.
«αν σηκωθούμε λίγο ψηλότερα»







Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

ΜΟΤΣΑΡΤ,ΜΠΕΤΟΒΕΝ,ΒΙΒΑΛΝΤΙ ΚΑΙ ...ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

 


Mozart's Symphony No. 35 





 




Στίχοι











Ερωτόκριτος είναι έμμετρο μυθιστόρημα[1] που συντέθηκε από τον Βιτσέντζο Κορνάρο στην Κρήτη, πιθανότατα κατά τη πρώτη δεκαετία του 17ου αιώνα. Αποτελείται από 10.012 ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους αποδιδόμενους στην Κρητική διάλεκτο, Κεντρικό θέμα του είναι ο έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους, τον Ερωτόκριτο, που στο έργο αναφέρεται μόνο ως Ρωτόκριτος ή Ρώκριτος, και την Αρετούσα, και γύρω από αυτό περιστρέφονται και άλλα θέματα όπως η τιμή, η φιλία, η γενναιότητα και το κουράγιο.Ο Ερωτόκριτος πέρασε στην λαϊκή παράδοση και παραμένει ένα εξαιρετικά δημοφιλές κλασικό έργο

ΟΛΥΜΠΙΑ

Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

  12 Μαρτίου 2020 











Το Σύμπαν μες απ' τα μάτια ενός παιδιού (Μαγικό Πανεπιστήμιο)

 




Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

μορια και φως -διαθλαση -κύματα -ήχος -εργαστηριο

Μνημείο Παγκόσμιας
Κληρονομιάς της UNESCO
 
                     ΝΗΣΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ                                                                           Τα μοάϊ είχαν ξύλινες επιγραφές κρεμασμένες στους λαιμους τους τις οποίες έκαψαν οι ιεραπόστολοι .Η γραφή εκείνη δεν είχε αποκρυπτογραφηθει ....και το μυστηριο παραμένει.

ΣΤΌΟΥΝΧΕΝΤΖ

Κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις πλέον αποδεκτές αρχαιολογικές εκτιμήσεις ανάμεσα στο 2500 π.Χ. και το 2000 π.Χ..οι αρχαιολόγοι δεν γνωρίζουν ποιοι ήταν αυτοί που έχτισαν το μεγαλιθικό αυτό μνημείο. 

ΔΕΊΤΕ ΤΟν ΟΥΡΑΝΟ ΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΟ ΣΤΌΟΥΝΧΕΝΤΖ

 ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ και ΜΟΛΙς ανοιξει πατα το εικονιδιο που γραφει skycape για να δεισ τη θεση των πλανητων στον ουρανο πανω απο το μνημειο







μορια και φως 
πατα στην εικονα για το εργαστηριο
👇

Διάθλαση φωτός👇Διάθλαση του φωτός

Όταν το φως συναντήσει την επιφάνεια  από ένα άλλο διαφανές μέσο, γυαλί, ένα μέρος του ανακλάται και το υπόλοιπο μέρος του διαθλάται, δηλαδή περνάει στο δεύτερο μέσο, αλλάζοντας πορεία.




κυματα σε χορδη




Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Βυζαντινοι Αυτοκρατορες 4ος αιωνα-8αιώνα- Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο

4ος αιώνας
 
Κωνσταντίνος Α' ο Μέγας 

Το ξεκίνημα και η καλύτερη στιγμή της Βυζαντινής αυτοκρατορίας., Η μητέρα του Ελένη ανακαλύπτει τον Τίμιο Σταυρό & τον Πανάγιο Τάφο, Ο επίσκοπος 'Αρειος αμφισβητεί τη θεία φύση του Χριστού Ο.Μ. Κωνσταντίνος δημιουργεί στην πρωτεύουσα πανεπιστήμιο
Ιουλιανός ο Παραβάτης,

Σπούδασε στην Αθήνα την ίδια εποχή με τον Γρηγόριο Ναζιανζηνό και τον Μεγάλο Βασίλειο.Θαυμαστής της Ελλάδας και ο τελευταίος ειδωλολάτρης αυτοκράτορας.

Θεοδόσιος Α'   ο Μέγας

Έκανε τον Χριστιανισμό επίσημη θρησκεία του κράτους. Ενθάρρυνε την καταστροφή μνημείων όπως ο ναός του Απόλλωνα (Δελφοί


5ος αιώνας

Η Ελληνίδα φιλόσοφος Υπατία σκοτώνεται  στην Αλεξανδρεια.

Θεοδόσιος Β' ο Μικρός

 425- Ιδρύεται το ΠΑΝΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟ.μαθήματα: γραμματική, ρητορική, φιλοσοφία, διαλεκτική, δίκαιο, αριθμητική, γεωμετρία, αστρονομία και μουσική.




6οςαιώνας

Ιουστινιανός Α'


 Αναμόρφωσε τη νομοθεσία: Ιουστινιάνειος Κώδικας, Πανδέκται, Νεαραί.
• 532-537- Χτίζεται η Αγια Σοφιά
• 542 & 558. Πανούκλα σκότωσε το 60% του πληθυσμού
• 550- 2 μοναχοί έφεραν λαθραία μεταξοσκώληκες από την Κίνα

Στάση του Νίκα (532): Οι Βένετοι και οι Πράσινοι ενώθηκαν εναντίον του. Ο αυτοκράτωρ σχεδίαζε να εγκαταλείψει την Πόλη, αλλά η Θεοδώρα ήταν ανένδοτη. 

Ο Ιουστινιανός θα αναπτύξει τη Νομική αναδεικνύοντας το πανεπιστήμιο στο σημαντικότερο κέντρο νομικών σπουδών.

7οςαιώνας

Ηράκλειος

626- Πολιορκία της Κωνσταντινουπόλεως από Αβάρους & Πέρσες. Ακάθιστος Ύμνος.
• Τα Ελληνικά επίσημη γλώσσα αντί των Λατινικών
• 628- Θριαμβευτική επιστροφή στην Ιερουσαλήμ του Τιμίου Σταυρού που ξαναχάθηκε οριστικά όταν κατέλαβαν οι Άραβες την Ιερουσαλήμ το 638.




8ος αιώνας


Λέων Γ' ο Ίσαυρος

Έκανε σοβαρές μεταρρυθμίσεις στην αστική νομοθεσία και στη φορολογία. Εισήγαγε την άκρως προοδευτική Εκλογή νόμων και το Γεωργικό νόμο.
• Εποίκισε με Σλάβους ερημωμένες περιοχές

Eικονομαχία με διατάγματα εναντίον των εικόνων (726-729).

Ειρήνη η Αθηναία
 Αποκατέστησε τη λατρεία των εικόνων (όσο ακόμα ασκούσε την αντιβασιλεία).Τερμάτισε την πρώτη περίοδο της Εικονομαχίας.


  Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο

Το βυζαντινό εκπαιδευτικό σύστημα λειτούργησε επί έντεκα αιώνες περίπου, κληρονομώντας, όπως είναι φυσικό, την ελληνιστική παράδοση.

Η αξία της μόρφωσης στα Βυζαντινά χρόνια
Το ρήμα «εκπαιδεύω» στα βυζαντινά χρόνια λεγόταν ανάγω και η εκπαίδευση αναγωγή. Αυτός που δε διέθετε εκπαίδευση ονομαζόταν ανάγωγος και ο αγράμματος λεγόταν αναλφάβητος -Φοιτούσαν τα παιδιά των οποίων οι γονείς μπορούσαν να την πληρώσουν .Οσοι δεν μπορουσαν να πληρωσουν ,δεν γνώριζαν ούτε καν ανάγνωση ή γραφή.
Δεν πήγαιναν σχολείο  τα κορίτσια και τα αγόρια, που οι γονείς τους δεν είχαν να πληρώσουν δίδακτρα Τα παιδιά που δεν πήγαιναν σχολείο  έμεναν στο σπίτι , έπαιζαν στις αυλές και στους δρόμους, βοηθούσαν τους γονείς τους στις δουλειές , διδάσκονταν από τους γονείς, τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους ιστορίες για τη ζωή και τον τόπο τους, τα έθιμα και τις παραδόσεις των Βυζαντινών
Τα κορίτσια μάθαιναν να κεντούν ,να πλέκουν και να υφαίνουν

Ομως η Βυζαντινή Αυτοκρατορία παρέμεινε το πιο εγγράμματο κράτος στην ιστορία έως και την εμφάνιση των κρατικής παιδείας στην Ευρώπη του 19ου αιώνα. 

6 εως 12 ετών-
προπαιδεία = σημερινό δημοτικό

Σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπήρχαν και στις επαρχίες αλλά τα παιδιά της ανώτερης κοινωνικής τάξης είχαν ιδιωτικούς δασκάλους. Στο σχολείο τα παιδιά διδάσκονταν γραμματική, δηλαδή γραφή και ανάγνωση, και αργότερα σύνταξη και εισαγωγή στους κλασικούς συγγραφείς. 
Τα παιδιά μάθαιναν να διαβάζουν συλλαβές και σιγά – σιγά κείμενα που θα έπρεπε να τα γράφουν ασφαλτί, δηλαδή χωρίς λάθη.
Παροιμιώδης ήταν η αυστηρότητα του δασκάλου και οι ατέλειωτες επαναλήψεις και αποστηθίσεις
Στην αριθμητική, δηλαδή το «ψηφίζειν», μετρούσαν με τα δάχτυλά τους ή χρησιμοποιούσαν μικρές πέτρες, για να κάνουν τις τέσσερις πράξεις: επισώρευσιν (πρόσθεση), αφαίρεσιν, πολλαπλασιασμόν και επιμερισμόν (διαίρεση).
 Η διδασκαλία έπρεπε να προκαλεί ευχαρίστηση στους μαθητές.Ως αίθουσες διδασκαλίας χρησίμευαν δωμάτια που βρίσκονταν κοντά σε ναούς.







από 12 ετών

-Στην εφηβεία, διδάσκονταν ρητορική, δηλαδή προφορά, απαγγελία και μελέτη των κλασικών και τέλος φιλοσοφία, επιστήμες και τις τέσσερις τέχνες: αριθμητική, γεωμετρία, μουσική, αστρονομία. 

 Η εκπαιδευτική αυτή αντίληψη  προερχεται απ την κλασική Ελλάδα, 5ου π.Χ. αιώνα. Αλλά και ο Πλάτων , απαριθμεί τις τέσσερις επιστήμες . Δηλαδή, γράφει «η φρούρηση της Πόλεως γίνεται από εκείνους που έχουν εκπαιδευτεί πολύ καλά δια της μουσικής, αριθμητικής, γεωμετρίας και αστρονομίας.

-Η κλασική παιδεία απουσιάζει μόνο από τις σχολές των μοναστηριών. Γύρω στον 7ο αιώνα ιδρύθηκε στην Κωνσταντινούπολη η Πατριαρχική Σχολή με διδασκαλία της βασικής κλασικής παιδείας και των θεολογικών κειμένων.

-η Εκκλησία ασκούσε με πολλούς τρόπους, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των πρώτων αιώνων αλλά και πολύ αργότερα, τον σημαντικό της ρόλο σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
.................................................................................................................

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
 
Συνήθως τα κορίτσια, όπως άλλωστε και τα αγόρια των πλουσίων οικογενειών, διδάσκονταν στο σπίτι, από ιδιωτικούς δασκάλους. Οι γυναίκες δεν μπορούσαν να πάνε σε Πανεπιστήμιο. Παρ’ όλες αυτές τις δυσκολίες, συναντούμε πολλές φωτισμένες γυναίκες  όπως: Η Υπατία (370-415 μ.Χ.) στην Αλεξάνδρεια, φαινόμενο μοναδικό πανεπιστήμονος γυναίκας, η Πουλχερία, η αδερφή του Θεοδοσίου Β΄, και η σύζυγός του Αθηναΐδα-Ευδοκία, κόρη του Αθηναίου φιλοσόφου , η οποία είχε σπουδάσει όλες τις επιστήμες, έγραφε ποιήματα και έβγαζε λόγους, έγραψε νομους, η ποιήτρια Κασσιανή (Θ΄ αιώνα), σπουδαία υμνωδός της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που η απάντησή της της κόστισε ένα θρόνο, η μεγάλη ιστορικός Άννα η Κομνηνή,

Αθηναΐδα-Ευδοκία,Η Ελληνίδα Φιλοσόφος 
1.Η Αθηναΐς, όπως και ο πατέρας της,καθηγητής της ρητορικής στην Ακαδημία Αθηνών. Ήταν καλλονή, αλλά και με βαθιά κλασική μόρφωση.  Ηταν εθνική (δωδεκαθεο) στο θρήσκευμα και έλαβε αξιόλογη μόρφωση, αφού είχε διδαχθεί τον Όμηρο, τους τραγικούς , νεοπλατωνική φιλοσοφία, αστρονομία και γεωμετρία.

Μετά τον θάνατο του πατέρα της, φαίνεται ότι αδικήθηκε από τα αδέλφια της στην διανομή της πατρικής περιουσίας και κατέφυγε στην Κωνσταντινούπολη το έτος 420  για να διεκδικήσει το δίκαιό της....και γίνεται Αυτοκράτειρα του Βυζαντίου στο πλευρό του συζύγου της Θεοδοσίου του Β'.

Κασσιανή

Γεννήθηκε μεταξύ του 805 και του 810 στην Κωνσταντινούπολη και ήταν γόνος φεουδαρχικής οικογένειας. Ελαβε μέρος στην τελετή επιλογή νύφης για τον αυτοκράτορα Θεόφιλο.
 Ο αυτοκράτορας επέλεγε τη σύζυγο της αρεσκείας του δίνοντάς της ένα χρυσό μήλο. Θαμπωμένος από την ομορφιά της Κασσίας, ο νεαρός αυτοκράτορας την πλησίασε και της είπε: «Από τη γυναίκα ήρθαν στον κόσμο τα κακά », αναφερόμενος στην αμαρτία και τις συμφορές που προέκυψαν από την Εύα. Η Κασσία, ετοιμόλογη, του απάντησε: «Αλλά και από τη γυναίκα ήρθαν στον κόσμο τα καλά », αναφερόμενη στην  ενσάρκωση του Χριστού μέσω της Παναγίαςο ακριβής διάλογος ήταν:

-Εκ γυναικός τα χείρω.
-Kαι εκ γυναικός τα κρείττω.

 Λέγεται ότι ο εγωισμός του Θεόφιλου τραυματίστηκε με αποτέλεσμα να απορρίψει την Κασσιανή και να επιλέξει τη Θεοδώρα.


Υ Π Α Τ Ι Α ,Η  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ 


Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφοςαστρονόμος και μαθηματικός, διευθύντρια της νεοπλατωνικής σχολής στην Αλεξάνδρεια. 

 Δίδαξε φιλοσοφία και αστρονομία στην Αλεξάνδρεια, όπου και δολοφονήθηκε από όχλο που αποτελούνταν από φανατικούς χριστιανούς.
Ως δασκάλα

Ήταν άξια σεβασμού, καθηγήτρια μαθηματικών και της νεοπλατωνικής φιλοσοφίας στην Αλεξάνδρεια. Φορώντας την κλασική χλαμύδα των φιλόσοφων, δίδασκε δημόσια σε κοινό αποτελούμενο από εθνικούς και χριστιανούς.
Η Υπατία δίδασκε δημόσια για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη.
Ως μαθηματικός

Η Υπατία  έγραψε τον Αστρονομικό Κανόνα και τελειοποίησε τον Κώνο του Απολλώνιου


Επιμελήθηκε έργα γεωμετρίας, άλγεβρας και αστρονομίας, και γνώριζε πώς να κατασκευάζει αστρολάβους και υγροσκόπια  ,


Το λεξικό του Σούδα αποκαλύπτει ότι η Υπατία έγραψε ένα τόμο με τίτλο 
Ο Αστρονομικός Κανών
Η φήμη της προσείλκυε μαθητές απ' όλη τη Μεσόγειο. Μάλιστα, πιστεύεται ότι την εποχή που πέθανε η Υπατία ήταν η καλύτερη μαθηματικός του Ελληνορωμαϊκού κόσμου, και πολύ πιθανόν και όλου του υπόλοιπου.


Αστρολάβος: Ο υπολογιστής των αστρονόμων

Τι κάνει λοιπόν ένας αστρολάβος κάνουν και πώς ήταν χρήσιμοι στον αρχαίο κόσμο; Πρώτον, επιλύουν προβλήματα υπολογίζοντας π.χ. την ώρα της ημέρας, σύμφωνα με τη θέση του ήλιου και των αστεριών στον ουρανό.Ο ουρανός απεικονιζόταν στην επιφάνεια του αστρολάβου, με επίκεντρο τα 20 φωτεινότερα αστέρια  Οι αρχαίοι γνώριζαν τα σχετικά μεγέθη της Γης και του Ήλιου και τις αποστάσεις μεταξύ τους.Ο αστρολάβος έγινε ένα από τα βασικά εργαλεία για την αστρονομία μέχρι τα τέλη του Μεσαίωνα