Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020
Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΟΙ "" ΙΝΔΙΑΝΟΙ ¨, ΟΙ ΜΑΓΙΑ , ΟΙ ΑΖΤΕΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ ΟΙ ΙΝΚΑ
.Οι Μαγια
μας δινουν ενα πιολυ σημαντικο μαθημα.
Υπηρχαν
πολεις-κρατη, οι "υπερδυναμεις" ηταν το Τικαλ (στην σημερινη
Γουατεμαλα), το Παλενκε, το Κοπαν και το Καλακμουλ Ο κοσμος τους
κατερρευσε λογω υπερεκμεταλλευσεως των φυσικων πορων. Δεν κατερρευσε λογω
εξωτερικης εισβολης, κατερρευσε εκ των ενδον.
Ο πληθυσμος
μεγαλωσε τοσο πολυ που δεν μπορουσε να συντηρηθει απο την αγροτικη περιοχη γυρω
απο τις πολεις. Επισης δεν υπηρχαν οικοσιτα ζωα. Βοοειδη, γουρουνια,
αιγοπροβατα και πουλερικα εισηχθησαν απο την Ευρωπη Η θεση της αρχουσας ταξης
εξασφαλιζοταν απο την διαρκη κατασκευη πυραμιδων που εδειχναν την ευνοια
των θεων Οι πυραμιδες ομως εκαλυπτοντο απο λευκο στοκο, με βαση τον
ασβεστη. Για τον ασβεστη εκαιγαν ασβεστολιθικο πετρωμα (υπηρχε σε αφθονια λογω
του ασβεστολιθικου υποστρωματος της χερσονησου του Γιουκαταν) σε καμινια. Τα
καμινια ομως χρειαζονταν ξυλο που ηταν λιγο ακριβως λογω του ασβεστολιθικου
υποστρωματος
Η ανευθυνη
υλοτομια ωδηγησε στην αποψιλωση του εδαφους και κατα συνεπειαν την καταστροφη
του καλλιεργησιμου εδαφους και την απομακρυνση των θηραματων Οποτε οι
πολεις-κρατη κατερρευσαν πολιτικως και εγκτελειφθησαν Το συστημα
εξουσιας, μαζι με το εμποριο διελυθησαν Η νεα κατασταση ωδηγησε σε
διαρκεις πολεμους συνασπισμων, π.χ η συμμαχια του Μαγιαπαν θα οδηγησουν σε
μειζονες πολεμους Οι Ευρωπαιοι δεν συναντησαν ισχυρη αντισταση στις
περιοχες των Μαγια ακριβως λογω της ανωτερω καταστασεως.Ισχυρή αντίσταση
συναντησαν απο τους Ινκα και τουε Αζτέκους
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020
Κοντά 30.000 κίτρινα παπάκια λοιπόν άρχισαν να επιπλέουν στο έλεος των ανέμων προς διάφορες κατευθύνσεις!
Το ατύχημα έγινε στην άκρη από το μαύρο βελάκι, και τα κόκκινα βελάκια είναι η πορεία που διέσχισαν πολλά από αυτά τα παιχνίδια που επέπλεαν. Οι χρονολογίες που υπάρχουν σε κάποια σημεία είναι αυτές στις οποίες βρέθηκαν παπάκια από το συγκεκριμένο καράβι στις διάφορες ακτές του κόσμου. Απ ό,τι βλεπετε, έχουν ξεβραστεί παπάκια από το ατύχημα σε εντελώς άσχετα σημεία του κόσμου όπως για παράδειγμα στο Ηνωμένο Βασίλειο!!! Τι ταξιδάρα έκαναν αυτά τα παπάκια!
Αυτό το συμβάν βοήθησε τους επιστήμονες να καταλάβουν καλύτερα τις κινησεις των ρεύματων του Ειρηνικού!!! Έχουν γραφτεί έρευνες και βιβλία γι'αυτό!
Παπάκια από αυτό το ατύχημα συνεχίζουν να ξεβράζονται σε διάφορες ακτές του κόσμου.
Θα πρότεινα να μιλήσετε γι αυτη την ιστορία γιατί αν ήμουν παιδί και την ήξερα θα είχα άλλον ένα λόγο να ενθουσιάζομαι όταν πηγαίνω στη θάλασσα : κυνήγι θησαυρού "βρείτε τα παπάκια του ειρηνικού!" - θα όργωνα τις παραλίες μιλάμε!
Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020
NASA - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Πώς προβλέπουμε το μελλοντικό κλίμα;
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ
Κίμπερλι, τι κάνεις;
Είμαι Επιστήμονας της Γης που μελετά τους
παγετώνες .
Πείτε μας λίγο για τη
δουλειά σας.
Μελετώ πώς αλλάζουν οι παγετώνες και τα φύλλα πάγου με
την πάροδο του χρόνου.Για να το κάνω αυτό, χρησιμοποιώ δορυφορικά δεδομένα στον
υπολογιστή μου και πληροφορίες που συλλέγω από πραγματικούς παγετώνες και φύλλα
πάγου..
Ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα για τη μελέτη σωματιδίων όπως
σκόνη ερήμου, γύρη, ηφαιστειακή τέφρα και ρύπους. Αυτά τα σωματίδια μπορεί
να ξεκινήσουν στην ξηρά ή στην ατμόσφαιρα της Γης και να καταλήξουν στο χιόνι
και στον πάγο.
Είμαι παθιασμένη να καταλάβω πώς αυτά τα σωματίδια επηρεάζουν το χιόνι και τον
πάγο. Ορισμένα σωματίδια, για παράδειγμα, μπορούν να κάνουν το χιόνι
και τον πάγο να λιώσουν γρηγορότερα.
Γιατί είναι σημαντικό αυτό
το έργο;
Η γη και τα εδάφη, το νερό, ο αέρας και τα βιολογικά
συστατικά της αποτελούν μέρος ενός παγκόσμιου, οικοσυστήματος.Είναι σημαντικό
να καταλάβουμε το πώς αλληλεπιδρούν αυτά τα συστήματα. Τα γεγονότα
που συμβαίνουν σε μια περιοχή - όπως η ρύπανση της πόλης ή ο καπνός από δασικές
πυρκαγιές - μπορούν να έχουν μεγάλες επιπτώσεις σε περιοχές κοντά και μακριά,
συμπεριλαμβανομένων των παγετώνων της Γης και των παγετώνων του βουνού.
Γιατί σας ενδιαφέρει αυτό
το πεδίο;
Στη δουλειά μου, νοιάζομαι πολύ για την ευημερία του
πλανήτη. Ακόμα και ως νεαρό κορίτσι, νοιαζόμουν βαθιά να διατηρήσω τον
πλανήτη μας υγιή.
Τι κάνεις μια τυπική μέρα
στη δουλειά;
Τις περισσότερες μέρες εργάζομαι σε ένα γραφείο και
επιθεωρώ δορυφορικά δεδομένα για τις επιφάνειες και την ατμόσφαιρα του χιονιού
και του πάγου της Γης.
Αλλά μερικές φορές τα πράγματα γίνονται πολύ πιο
συναρπαστικά από το να κάθομαι σε ένα γραφείο! Μερικές φορές ταξιδεύω σε
παγετώνες ή εργαστήρια χημείας για να μετρήσω άμεσα τα χαρακτηριστικά χιονιού
και πάγου . Αυτές οι μετρήσεις βοηθούν στην επιβεβαίωση των μετρήσεων που
κάνω με δορυφορικά δεδομένα.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας
μέρος της εργασίας;
Είναι πραγματικά συναρπαστικό να είσαι μέρος ενός
μεγάλου επιστημονικού έργου από την αρχή έως το τέλος. Είναι διασκεδαστικό
να δουλεύουμε ομαδικά για να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί η Γη μας.
Τι κάνετε όταν δεν είστε
απασχολημένη με ταξίδια ή εργασία στο γραφείο;
Η NASA είναι ένα διαστημικό γραφείο.
Λοιπόν, γιατί να μελετήσετε τη Γη;
Επειδή η Γη είναι και ένας πλανήτης! Στην πραγματικότητα, η Γη είναι ο πλανήτης που έχει εξερευνήσει περισσότερο η NASA. Και είναι σημαντικό να παρακολουθούμε ένα μέρος σε ολόκληρο το ηλιακό σύστημα όπου μπορούμε να ζήσουμε.
Οι επιστήμονες της NASA συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τα προηγούμενα κλίματα από πολύ παλιά δέντρα και πάγο που κρύβουν βαθιά μέσα τους ιχνη από παγετώνες.
Γιατί γίνεται πιο ζεστή η Γη;
Γιατί έχει σημασία ότι το κλίμα της Γης αλλάζει;
Πάνω από εκατομμύρια χρόνια, το κλίμα της Γης έχει ζεσταθεί και ψυχθεί πολλές φορές. Ωστόσο, σήμερα ο πλανήτης θερμαίνεται πολύ πιο γρήγορα από ό, τι σε σχέση με την ανθρώπινη ιστορία.
Πρωτοβρόχια - Ηρθε το Φθινόπωρο
Φθινόπωρο ΑΝΑΓΝΩΣΗ
∆ιάβασε προσεκτικά το κείµενοΠάει πιὰ τὸ καλοκαίρι. ῎Εφυγαν τὰ πουλιά· ταξίδεψαν τὰ γοργόφτερα χελιδόνια· κι ἀπόμειναν οἱ τσίχλες, τὰ κοτσύφια κι οἱ μπεκάτσες. Οἱ ἡμέρες μικραίνουν.
῾Ο ἀέρας σκορπάει μακριὰ τὰ κιτρινισμένα φύλλα κι ὅλο ξεγυμνώνει τὰ δέντρα. Τ’ ἀμπέλια τὰ τρύγησαν. Λίγα, πολὺ λίγα, χρυσάνθεμα στολίζουν ἀκόμα τοὺς κήπους ἢ τὶς γλάστρες.
῾Ο οὐρανὸς εἶναι σκεπασμένος ἀπὸ σταχτιὰ ἢ μαῦρα σύννεφα. Τὰ ἀργοκίνητα βώδια, μὲ τὰ λαμπερά τους μάτια, μπῆκαν στὴ δουλειά.
Τὸ ἀλέτρι τοῦ γεωργοῦ καθαρίστηκε ἀνοίγοντας αὐλάκια μέσα στὰ χωράφια. Γιὰ ἰδές το! γυαλίζει σὰν καθρέφτης ἀληθινός.
Τίκ! τάκ! στὸ πλακόστρωτο. Τίκ! τάκ! ἐπάνω στὰ κεραμίδια. Εἶναι ἡ βροχούλα, ποὺ πέφτει σιγανή, τραγουδιστή. Πολλὲς σταλαγματιὲς κτυποῦν τὸ παράθυρο, που εἶναι ἡ Φωτούλα.
- Ἤλθαμε, Φωτούλα, νὰ σὲ χαιρετίσουμε. Πᾶνε πιὰ οἱ ζέστες τοῦ καλοκαιριοῦ. Ἔφθασε τὸ φθινόπωρο. Θὰ φυσᾷ ἀέρας. Ὁ οὐρανὸς θὰ συννεφιάζει, θὰ βρέχει συχνά. Τὰ φύλλα τῶν δένδρων θὰ κιτρινίσουν καὶ θὰ πέσουν στὴ γῆ. Ὅπως θὰ πηγαίνεις στὸ σχολεῖο, θὰ βρέχεται τὸ φορεματάκι σου.
Αὐτὰ λέγει ἡ βροχὴ στὴ Φωτούλα, ποὺ εἶναι δυσαρεστημένη, ποὺ βρέχει. Πῶς θὰ ἤθελε νὰ εἶναι πάντοτε καλοκαίρι! Νὰ μὴ συννεφιάζει ! Νὰ μὴ βρέχει ποτέ!
Ὁ μπάρμπα - Σπύρος ὅμως, ὁ γείτονάς τους, σκέπτεται ἀλλοιώτικα. Βλέπει τὴ βροχούλα καὶ τρίβει τὰ χέρια του ἀπὸ χαρά. Καὶ ὅσο πιὸ πολὺ ἡ βροχὴ δυναμώνει, ἄλλο τόσο αὐτὸς χαίρεται.
- Στέφανε! λέγει στὸν γιό του. Στὴν ὥρα της ἦλθε, παιδί μου, ἡ βροχή. Ἦλθε γιὰ νὰ δουλέψουμε τὰ χωράφια μας καὶ νὰ τὰ σπείρουμε. Δοξασμένος ἂς εἶναι ὁ ἅγιος Θεός. Ὅλα τὰ δίνει μὲ τὴ σειρά τους. Ἐμεῖς μονάχα εἴμεθα ἀνυπόμονοι. Νὰ ἔχεις ἕτοιμα τὰ σύνεργα. Αὔριο θ’ ἀρχίσουμε το χωράφι.
Σήμερα τὰ παιδιὰ ἐξύπνησαν πολὺ πρωΐ.
Τοὺς ἐφάνηκε σὰν νὰ ἐκτυποῦσαν δυνατὰ τὴν πόρτα, σὰν νὰ ἔτρεχαν ἔξω πολλοὶ ἄνθρωποι.
Μὰ καθὼς ἐξύπνησαν, ἄκουσαν τὶς δυνατὲς βροντὲς καὶ τὴ βροχή, ποὺ ἐκτυποῦσε τὰ τζάμια, σὰν νὰ τοὺς ἐφώναζε:
— Ξυπνᾶτε, ξυπνᾶτε νὰ ἰδείτε!
Ὁ Κωστάκης ἐσηκώθηκε πρῶτος. Ἔτρεξε ἀμέσως στὸ παράθυρο. Ἆ, τί ἐγίνετο ἔξω! Ἀπὸ τὴ μεγάλη βροχὴ ποτάμια ἔτρεχαν στὸ δρόμο τὰ νερά. Ὁ οὐρανὸς σκεπασμένος μὲ σκοτεινὰ σύννεφα. Ἄστραφτε πότε - πότε καὶ ἐβροντοῦσε. Ὁ κὺρ Γιάννης, ὁ πατέρας τοῦ Μήτσου, ἐπήγαινε στὴ δουλειά του μὲ μιὰ μεγάλη ὀμπρέλλα, ποὺ ἔσταζε γῦρο - γῦρο νερά Τὰ παπούτσια του ἦσαν ὅλο λάσπες.
Μιὰ μεγάλη βροντὴ ἀκούσθηκε καὶ μιὰ δυνατὴ λάμψι ἔκαμε τὸν Κωστάκη νὰ κλείσει τα μάτια του.
Ἔπειτα ἐτραβήχθηκε ἀπὸ τὸ παράθυρο καὶ ἄρχισε νὰ ντύνεται.
— Θὰ βρέξει πολὺ σήμερα,εἶπε ἡ μητέρα του.
— Θα ποτίσει τὰ δένδρα καὶ τὰ λουλούδια, τὰ χωράφια καὶ τὰ ἀμπέλια. Θὰ καθαρίσει τὸν ἀέρα καὶ θὰ τὸν ξεπλύνει ἀπὸ τὴ σκόνη καὶ τοὺς καπνούς. Θὰ γεμίσει καὶ τὰ πηγάδια καθαρὸ νερό.
Νά, ἐκείνη τὴ στιγμὴ ἀκούεται ἡ φωνὴ τῆς Ἑλενίτσας:
— Κωστάκη, Κωστάκη, καλημέρα!
— Καλημέρα, Ἑλενίτσα, καλημέρα ἐξαδελφούλα. Πῶς σοῦ φαίνεται σήμερα ὁ καιρός;
Ἡ Ἑλενίτσα γιὰ ἀπάντησι ἐτραγούδησε:
καὶ τὸ μάρμαρο ποτίζει
καὶ ἡ γάτα μαγειρεύει
καὶ ὁ ποντικὸς χορεύει.
Kαὶ ὁ Κωστάκης τῆς ἀπάντησε μὲ ἕνα γνωστὸ ποίημα:
ποτίζει τὸ χωράφι.
Ἡ κάθε μιά της στάλα
κι ἕνα ἀκριβὸ χρυσάφι
— Εἶσαι ἕτοιμος γιὰ τὸ σχολεῖο, Κωστάκη; ἐρώτησε ἡ Ἑλενίτσα.
— Ναί, ναί, εἶπε ὁ Κωστάκης, ἐσύ;
— Νά, τὴν ὀμπρέλα μου περιμένω νὰ μοῦ δώσει ἡ μητέρα μου.
— Καὶ ἐμένα, εἶπε ὁ Κωστάκης.
Ἡ μητέρα του τὸν ἐβοήθησε νὰ περάσει τὴ σάκα του στοὺς ὤμους καὶ τὸν ἔβγαλε στὴν πόρτα· Ἐκεῖ τοῦ ἄνοιξε τὴν ὀμπρέλλα και ὁ Κωστάκης τὴν ἐκράτησε στὸ δεξί του χέρι.
Ἦλθε καὶ ἡ Ἑλενίτσα κάτω ἀπὸ τὴν ὀμπρέλα της καὶ τὰ δύο ἐξαδελφάκια, περπατῶντας προσεκτικὰ ὅσο μποροῦσαν στὰ στεγνὰ μέρη τοῦ δρόμου, πήγαιναν γιὰ τὸ σχολεῖο.
Πηγή: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ Δημοτικοῦ σχολείου 1955Προβληματισμοί για ΣΚΕΨΗ
Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020
Βρείτε τα κρυμμένα χρονικά επιρρήματα στο Κρυπτόλεξο
-
στο τετράδιο Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 μ...
-
ΣΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ 3.000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Οδυσσέας Ελύτης. ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ . Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. το σπίτι φτωχικό σ...
-
Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω πίνακες και ανακαλύπτω μόνος -μ...