Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020

NASA - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

 

Πώς προβλέπουμε το μελλοντικό κλίμα;



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ


 

Κίμπερλι, τι κάνεις;

Είμαι Επιστήμονας της Γης που μελετά τους παγετώνες .

Πείτε μας λίγο για τη δουλειά σας.

Μελετώ πώς αλλάζουν οι παγετώνες και τα φύλλα πάγου με την πάροδο του χρόνου.Για να το κάνω αυτό, χρησιμοποιώ δορυφορικά δεδομένα στον υπολογιστή μου και πληροφορίες που συλλέγω από πραγματικούς παγετώνες και φύλλα πάγου..

Ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα για τη μελέτη σωματιδίων όπως σκόνη ερήμου, γύρη, ηφαιστειακή τέφρα και ρύπους. Αυτά τα σωματίδια μπορεί να ξεκινήσουν στην ξηρά ή στην ατμόσφαιρα της Γης και να καταλήξουν στο χιόνι και στον  πάγο.

Είμαι παθιασμένη να καταλάβω πώς αυτά τα σωματίδια επηρεάζουν το χιόνι και τον πάγο.  Ορισμένα σωματίδια, για παράδειγμα, μπορούν να κάνουν το χιόνι και τον πάγο να λιώσουν γρηγορότερα.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό το έργο;

Η γη και τα εδάφη, το νερό, ο αέρας και τα βιολογικά συστατικά της αποτελούν μέρος ενός παγκόσμιου, οικοσυστήματος.Είναι σημαντικό να καταλάβουμε  το πώς αλληλεπιδρούν αυτά τα συστήματα. Τα γεγονότα που συμβαίνουν σε μια περιοχή - όπως η ρύπανση της πόλης ή ο καπνός από δασικές πυρκαγιές - μπορούν να έχουν μεγάλες επιπτώσεις σε περιοχές κοντά και μακριά, συμπεριλαμβανομένων των παγετώνων της Γης και των παγετώνων του βουνού.

Γιατί σας ενδιαφέρει αυτό το πεδίο;

Στη δουλειά μου, νοιάζομαι πολύ για την ευημερία του πλανήτη. Ακόμα και ως νεαρό κορίτσι, νοιαζόμουν βαθιά να διατηρήσω τον πλανήτη μας υγιή.

Τι κάνεις μια τυπική μέρα στη δουλειά;

Τις περισσότερες μέρες εργάζομαι σε ένα γραφείο και επιθεωρώ δορυφορικά δεδομένα για τις επιφάνειες και την ατμόσφαιρα του χιονιού και του πάγου της Γης. 

Αλλά μερικές φορές τα πράγματα γίνονται πολύ πιο συναρπαστικά από το να κάθομαι σε ένα γραφείο! Μερικές φορές ταξιδεύω σε παγετώνες ή εργαστήρια χημείας για να μετρήσω άμεσα τα χαρακτηριστικά χιονιού και πάγου . Αυτές οι μετρήσεις βοηθούν στην επιβεβαίωση των μετρήσεων που κάνω με δορυφορικά δεδομένα.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας μέρος της εργασίας;

Είναι πραγματικά συναρπαστικό να είσαι μέρος ενός μεγάλου επιστημονικού έργου από την αρχή έως το τέλος. Είναι διασκεδαστικό να δουλεύουμε  ομαδικά  για να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί η Γη μας.

Τι κάνετε όταν δεν είστε απασχολημένη με ταξίδια ή εργασία στο γραφείο;

Στον ελεύθερο χρόνο μου, μου αρέσει να περνάω χρόνο στη φύση, να κάνω έργα τέχνης και να διαβάζω.


Όταν σκέφτεστε τη NASA, πιθανότατα σκέφτεστε αστροναύτες, δορυφόρους, περιηγητές του Άρη και τηλεσκόπια που μελετούν απομακρυσμένους πλανήτες και μακριά γαλαξίες.

Η NASA είναι ένα διαστημικό γραφείο. 

Λοιπόν, γιατί να μελετήσετε τη Γη;


Επειδή η Γη είναι και ένας πλανήτης! 
Στην πραγματικότητα, η Γη είναι ο πλανήτης που έχει εξερευνήσει περισσότερο η NASA. Και είναι σημαντικό να παρακολουθούμε ένα μέρος σε ολόκληρο το ηλιακό σύστημα όπου μπορούμε να ζήσουμε.

Οι επιστήμονες της NASA συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τα προηγούμενα κλίματα από πολύ παλιά δέντρα και πάγο που κρύβουν βαθιά μέσα τους ιχνη από παγετώνες.


 





Γιατί γίνεται πιο ζεστή η Γη;


Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν μερικά αέρια θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα μας. Βοηθούν στη διατήρηση της Γης αρκετά ζεστή για να ζήσει. Αλλά πάρα πολλά αέρια θερμοκηπίου μπορούν να προκαλέσουν υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας.


Η σύντομη απάντηση:

Γιατί έχει σημασία ότι το κλίμα της Γης αλλάζει;

Πάνω από εκατομμύρια χρόνια, το κλίμα της Γης έχει ζεσταθεί και ψυχθεί πολλές φορές. Ωστόσο, σήμερα ο πλανήτης θερμαίνεται πολύ πιο γρήγορα από ό, τι σε σχέση με την ανθρώπινη ιστορία.



Οι επιστήμονες παρακολουθούν τη Γη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Χρησιμοποιούν δορυφόρους της NASA και άλλα όργανα για τη συλλογή πολλών τύπων πληροφοριών σχετικά με τη γη, την ατμόσφαιρα, τον ωκεανό και τον πάγο της Γης. Αυτές οι πληροφορίες μας λένε ότι το κλίμα της Γης γίνεται πιο ζεστό.

Το κλειδί για να αποφυγουμε την κλιματική αλλαγη είναι να διατηρήσουμε τα πάντα σε ισορροπία .....

Πρωτοβρόχια - Ηρθε το Φθινόπωρο

 

Πάει πιὰ τὸ καλοκαίρι. ῎Εφυγαν τὰ πουλιά· ταξίδεψαν τὰ γοργόφτερα χελιδόνια· κι ἀπόμειναν οἱ τσίχλες, τὰ κοτσύφια κι οἱ μπεκάτσες. Οἱ ἡμέρες μικραίνουν.

῾Ο ἀέρας σκορπάει μακριὰ τὰ κιτρινισμένα φύλλα κι ὅλο ξεγυμνώνει τὰ δέντρα. Τ’ ἀμπέλια τὰ τρύγησαν. Λίγα, πολὺ λίγα, χρυσάνθεμα στολίζουν ἀκόμα τοὺς κήπους ἢ τὶς γλάστρες.


῾Ο οὐρανὸς εἶναι σκεπασμένος ἀπὸ σταχτιὰ ἢ μαῦρα σύννεφα. Τὰ ἀργοκίνητα βώδια, μὲ τὰ λαμπερά τους μάτια, μπῆκαν στὴ  δουλειά.

Τὸ ἀλέτρι τοῦ γεωργοῦ καθαρίστηκε ἀνοίγοντας αὐλάκια μέσα στὰ χωράφια. Γιὰ ἰδές το! γυαλίζει σὰν καθρέφτης ἀληθινός.



Τίκ! τάκ! στὸ πλακόστρωτο. Τίκ! τάκ! ἐπάνω στὰ κεραμίδια. Εἶναι ἡ βροχούλα, ποὺ πέφτει σιγανή, τραγουδιστή.  Πολλὲς σταλαγματιὲς κτυποῦν τὸ παράθυρο, που εἶναι ἡ Φωτούλα.

- Ἤλθαμε, Φωτούλα, νὰ σὲ χαιρετίσουμε. Πᾶνε πιὰ οἱ ζέστες τοῦ καλοκαιριοῦ. Ἔφθασε τὸ φθινόπωρο. Θὰ φυσᾷ  ἀέρας. Ὁ οὐρανὸς θὰ συννεφιάζει, θὰ βρέχει συχνά. Τὰ φύλλα τῶν δένδρων θὰ κιτρινίσουν καὶ θὰ πέσουν στὴ γῆ. Ὅπως θὰ πηγαίνεις στὸ σχολεῖο, θὰ βρέχεται τὸ φορεματάκι σου.

Αὐτὰ λέγει ἡ βροχὴ στὴ Φωτούλα, ποὺ εἶναι δυσαρεστημένη, ποὺ βρέχει. Πῶς θὰ ἤθελε νὰ εἶναι πάντοτε καλοκαίρι! Νὰ μὴ συννεφιάζει ! Νὰ μὴ βρέχει ποτέ!

Ὁ μπάρμπα - Σπύρος ὅμως, ὁ γείτονάς τους, σκέπτεται ἀλλοιώτικα. Βλέπει τὴ βροχούλα καὶ τρίβει τὰ χέρια του ἀπὸ χαρά. Καὶ ὅσο πιὸ πολὺ ἡ βροχὴ δυναμώνει, ἄλλο τόσο αὐτὸς χαίρεται.

- Στέφανε! λέγει στὸν γιό του. Στὴν ὥρα της ἦλθε, παιδί μου, ἡ βροχή. Ἦλθε γιὰ νὰ δουλέψουμε τὰ χωράφια μας καὶ νὰ τὰ σπείρουμε. Δοξασμένος ἂς εἶναι ὁ ἅγιος Θεός. Ὅλα τὰ δίνει μὲ τὴ σειρά τους. Ἐμεῖς μονάχα εἴμεθα ἀνυπόμονοι. Νὰ ἔχεις ἕτοιμα τὰ σύνεργα. Αὔριο θ’ ἀρχίσουμε το χωράφι.


Σήμερα τὰ παιδιὰ ἐξύπνησαν πολὺ πρωΐ.

Τοὺς ἐφάνηκε σὰν νὰ ἐκτυποῦσαν δυνατὰ τὴν πόρτα, σὰν νὰ ἔτρεχαν ἔξω πολλοὶ ἄνθρωποι.

Μὰ καθὼς ἐξύπνησαν, ἄκουσαν τὶς δυνατὲς βροντὲς καὶ τὴ βροχή, ποὺ ἐκτυποῦσε τὰ τζάμια, σὰν νὰ τοὺς ἐφώναζε:

— Ξυπνᾶτε, ξυπνᾶτε νὰ ἰδείτε!Πρωτοβρόχια

Ὁ Κωστάκης ἐσηκώθηκε πρῶτος. Ἔτρεξε ἀμέσως στὸ παράθυρο. Ἆ, τί ἐγίνετο ἔξω! Ἀπὸ τὴ μεγάλη βροχὴ ποτάμια ἔτρεχαν στὸ δρόμο τὰ νερά. Ὁ οὐρανὸς σκεπασμένος μὲ σκοτεινὰ σύννεφα. Ἄστραφτε πότε - πότε καὶ ἐβροντοῦσε. Ὁ κὺρ Γιάννης, ὁ πατέρας τοῦ Μήτσου, ἐπήγαινε στὴ δουλειά του μὲ μιὰ μεγάλη ὀμπρέλλα, ποὺ ἔσταζε γῦρο - γῦρο νερά Τὰ παπούτσια του ἦσαν ὅλο λάσπες.

Μιὰ μεγάλη βροντὴ ἀκούσθηκε καὶ μιὰ δυνατὴ λάμψι ἔκαμε τὸν Κωστάκη νὰ κλείσει τα μάτια του.

Ἔπειτα ἐτραβήχθηκε ἀπὸ τὸ παράθυρο καὶ ἄρχισε νὰ ντύνεται.

— Θὰ βρέξει πολὺ σήμερα,εἶπε ἡ μητέρα του.

— Θα ποτίσει τὰ δένδρα καὶ τὰ λουλούδια, τὰ χωράφια καὶ τὰ ἀμπέλια. Θὰ καθαρίσει τὸν ἀέρα καὶ θὰ τὸν ξεπλύνει  ἀπὸ τὴ σκόνη καὶ τοὺς καπνούς. Θὰ γεμίσει  καὶ τὰ πηγάδια καθαρὸ νερό.

Νά, ἐκείνη τὴ στιγμὴ ἀκούεται ἡ φωνὴ τῆς Ἑλενίτσας:

— Κωστάκη, Κωστάκη, καλημέρα!

— Καλημέρα, Ἑλενίτσα, καλημέρα ἐξαδελφούλα. Πῶς σοῦ φαίνεται σήμερα ὁ καιρός;

Ἡ Ἑλενίτσα γιὰ ἀπάντησι ἐτραγούδησε:

Βρέχει, βρέχει καὶ χιονίζει
καὶ τὸ μάρμαρο ποτίζει
καὶ ἡ γάτα μαγειρεύει
καὶ ὁ ποντικὸς χορεύει.

 Kαὶ ὁ Κωστάκης τῆς ἀπάντησε μὲ ἕνα γνωστὸ ποίημα:


Ψιλή, ψιλὴ βροχούλα
ποτίζει τὸ χωράφι.
Ἡ κάθε μιά της στάλα
κι ἕνα ἀκριβὸ χρυσάφι

 — Εἶσαι ἕτοιμος γιὰ τὸ σχολεῖο, Κωστάκη; ἐρώτησε ἡ Ἑλενίτσα.

— Ναί, ναί, εἶπε ὁ Κωστάκης, ἐσύ;

— Νά, τὴν ὀμπρέλα μου περιμένω νὰ μοῦ δώσει ἡ μητέρα μου.

— Καὶ ἐμένα, εἶπε ὁ Κωστάκης.

ΒροχήἩ μητέρα του τὸν ἐβοήθησε νὰ περάσει τὴ σάκα του στοὺς ὤμους καὶ τὸν ἔβγαλε στὴν πόρτα· Ἐκεῖ τοῦ ἄνοιξε τὴν ὀμπρέλλα και ὁ Κωστάκης τὴν ἐκράτησε στὸ δεξί του χέρι.

Ἦλθε καὶ ἡ Ἑλενίτσα κάτω ἀπὸ τὴν ὀμπρέλα της καὶ τὰ δύο ἐξαδελφάκια, περπατῶντας προσεκτικὰ ὅσο μποροῦσαν στὰ στεγνὰ μέρη τοῦ δρόμου, πήγαιναν γιὰ τὸ σχολεῖο.

Πηγή: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ  Δημοτικοῦ σχολείου 1955

Προβληματισμοί για ΣΚΕΨΗ


-Ποιες εικόνες, ποιοι ήχοι και ποιες μυρωδιές ήρθαν στο μυαλό σας,διαβάζοντας το κείμενο;

-Στην ιστορία µας υπάρχουν προσωποποιηµένοι ήρωες -ηρωίδες; Γράψε ποια είναι. 💅……………………………………………………………………………………
-Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

Βρείτε τα κρυμμένα χρονικά επιρρήματα στο Κρυπτόλεξο

 



ΑΝΝΑ  


ΠΑΙΧΝΙΔΙ  
ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ 


Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ  
Γύρνα  και σκέψου   κανονες του παιχνιδιου    για την ταξη μας 





ΒΑΣΙΛΗΣ 






Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΝΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤHΣ ΙΩΑΝΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

ΜΠΡΑΒΟ !!!!!!!

ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ  !!!!!!   
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!!!!!!!!!



ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΤΗ ΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ KLIMATIKH 

ΑΛΛΑΓΗ .....   
1. Η  αλλαγή του κλίματος  προκαλείται             από τον άνθρωπο
2. Σπάστε τη σιωπή- Βρείτε την 

ελπίδα, 

αφιερώνοντας χρόνο στη φύση.

2.Κανένας από εμάς δεν είναι μόνος




Τα παιδιά σε όλο τον κόσμο αναλαμβάνουν  δράση για να βοηθήσουν το κλίμα, για παράδειγμα φυτεύοντας δέντρα. Τα δέντρα βοηθούν το κλίμα .


Τα παιδιά γράφουν τραγούδια και σχεδιάζουν εικόνες για το κλίμα. 

Και πολλοί νέοι γράφουν επιστολές σε ηγέτες της κυβέρνησης, κάνουν ομιλίες ή συμμετέχουν σε σχολικές εργασίες..... όλα με στόχο να ενημερώσουν τους ενήλικες ότι 

είναι καιρός να προστατέψουμε το κλίμα.






«Οι άνθρωποι καίνε πολλά  ορυκτά καύσιμα για ενέργεια, σε πλοια ,σε αεροπλάνα, σε αυτοκίνητα.... κάνουν πολέμους, βομβαρδίζουν....και αυτά  βγάζουν  αέρια  στον αέρα. Αυτά τα αέρια τυλίγουν γύρω -γύρω τον πλανήτη σαν κουβέρτα και κάνουν τα πάντα πιο ζεστά.


Και είναι ένα πραγματικά, πολύ μεγάλη η κλιματική κρίση αλλά υπάρχουν πολλοί έξυπνοι άνθρωποι που εργάζονται σκληρά για  αυτό, και υπάρχουν επίσης πολλά που μπορούμε να κάνουμε ως οικογένεια για να βοηθήσουμε. "

Παιδικες ζωγραφιες   από ολο τον κόσμο για να ενημερωθουν οι ενήλικες που έχουν  αγνοήσει την αλλαγή του κλίματος εδώ και πολύ καιρό


































Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

«Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή»


Κάθε φορά που ένας Κουβεϊτιανός  ρωτάει με επιμονή «τελικά έφτασε εδώ ο Μεγαλέξανδρος;» ελπίζοντας σε ένα ΝΑΙ,νιώθουμε  την αμηχανία του καπετάνιου μπροστά     στη γοργόνα…Οχι,   ο ίδιος δεν πρόλαβε....Εφτασαν όμως τα όνειρά του…Η  αξία της συναδέλφωσης των λαών, μια αξία που λησμονεί συχνά η Ιστορία.

ΟΤΑΝ ΖΩΝΤΑΝΕΨΕ Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ...

Η Φαϊλάκα είναι ένα μικρο νησί στον Περσικο κόλπο, στις εκβολές του Τίγρη, που φυλάγει την θαλασσινή πύλη της Μεσοποταμίας...


Ο Σέλευκος, ο πιο Μακεδόνας και συγχρόνως ο πιο κοσμοπολίτης από όλους τους διαδόχους, συμμαθητής και συμπολεμιστής του Αλέξανδρου, είναι αυτός που έχτισε με μέτρα μακεδονικά το ιερό οχυρό της Ικάρου, το οποίο επί αιώνες λειτούργησε ως «χαιρετισμός» στα καράβια που έρχονταν από την ανατολή. Σε αυτό το οχυρό, που οικοδομήθηκε με λόγο τη «χρυσή τομή», αποτυπώθηκαν η φύση και ο χαρακτήρας της εξουσίας του νέου ηγεμόνα  που ονειρεύεται την ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

ΙΚΑΡΟΣ-ΦΑΙΛΑΚΑ

ΙΚΑΡΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ


Το παλάτι και ο ναός δεν υπήρχαν το 325 π.Χ. όταν ο Νέαρχος, ο ναύαρχος του Μεγαλέξανδρου, επιστρέφοντας από την Ινδία είδε εδώ πυκνό δάσος με κάθε λογής δέντρα, ελάφια και αγριοκάτσικα που οι κυνηγοί δεν επιτρεπόταν να τα αγγίξουν παρά μόνο για τις θυσίες της θεάς τους.
 Το νησάκι Αγκαρούν όπως ονομαζόταν τότε η Φαϊλάκα, ήταν τότε ένας παράδεισος της Μεγάλης θεάς που οι Ελληνες είπαν Αρτεμη και οι Βαβυλώνιοι Ιστάρ. Η γυμνή Ιστάρ  «φανερώθηκε» κατά την ανασκαφή δύο φορές μέσα από τα πήλινα ειδώλια, που οι κάτοικοι του οχυρού φυλούσαν στα σπίτια τους για να έχουν την ευλογία της.




Εδώ, στον αρχαίο παράδεισο της μεγάλης Θεάς, ο Σέλευκος ή ο γιος του Αντίοχος Α΄ ιδρυσε το οχυρό ιερό, όπου ο 'ελληνικός' ναός του Απόλλωνα στέκεται στο πλάι του 'ανατολίτικου' ναού της θεάς, -για τους Έλληνες Άρτεμη, για τους ανατολίτες Ιστάρ- και όπου οι κίονες με τα ιωνικά κιονόκρανα στηρίζονται σε περσικές βάσεις...
Στους κίονες του Ελληνιστικού ναού οι περσικές βάσεις παντρεύονται με τα ιωνικά κιονόκρανα, ανακαλώντας τους γάμους των Μακεδόνων με τις Περσίδες στα Σούσα, και όταν την ώρα της Εζάν (της μουσουλμανικής προσευχής) ο αιγύπτιος εργάτης, που δουλεύει στη ανασκαφη της ελληνικής ομάδας αρχαιολόγων , γονατίζει για να προσευχηθεί στις πλάκες του αρχαίου ναού, γεφυρώνοντας κόσμους και αιώνες... όλα τα σύνορα μοιάζει να καταλύονται…Η πιο συγκινητική στιγμή ....

Χαραγμένη σε  πέτρα βρέθηκε  η επιστολή του Ανάξαρχου, η οποία  μιλάει  για τη ζωή των Ελλήνων στο νησί: Κοινή εστία, κοινοτική πρόνοια, αγώνες γυμνικοί, κήποι και χωράφια, εμπόριο πέρα από τη θάλασσα… 


Μια ελληνίδα βασίλισσα στον Περσικό Κόλπο 2ος
π Χ
Στο τέλος του 2ου αιώνα π.Χ.,όταν η αυτοκρατορία των Σελευκιδών καταρρέει, το βασιλικό ιερό της Ικάρου είναι ήδη ένας μικρός οχυρωμένος οικισμός. Μια φωτιά έκαψε και ξανάκαψε τα πλινθόκτιστα σπίτια. Ήταν εισβολή εχθρών, πειρατική επιδρομή, η πίσσα που άναψε στα πιθάρια ή μήπως μια απρόσεχτη μαγείρισσα και ξαφνικά λαμπάδιασαν όλα; Άγνωστο. Τις τελευταίες ημέρες της ανασκαφής, όμως, τρελαινόμαστε κυριολεκτικά. Παντού ξεπροβάλλουν καμένα πανέρια! Και ανάμεσα στα πεσμένα πλιθιά και στα σπασμένα πιθάρια, το απολύτως απροσδόκητο: «Βαλσαμωμένα» ψάρια με τα λέπια τους!

 Ο Πέρσης βασιλιάς της είχε το όνομα Υσπαοσύνης, ενώ γυναίκα του- και μετά τον θάνατό του, ηγεμόνας πλάι στον ανήλικο γιο της ήταν η Θαλασσία, μια Ελληνίδα βασίλισσα στον Περσικό Κόλπο! 


Στο 'θαύμα' που ήταν η ελληνιστική Οικουμένη, οι διαφορετικοί θεοί δεν δίχαζαν και δεν χώριζαν τους λαούς
και ο Αλέξανδρος είχε την ευφυία να αναγνωρίσει στην συνύπαρξη και την συμφιλίωση των διαφορετικών πολιτισμών τον μοχλό της
ανάπτυξης και της προόδου...

Γιατί όσο και να αγαπάμε, να μελετούμε και να φροντίζουμε εμείς τα μνημεία, το μόνο που 'ζωντανεύει' έναν ναό είναι η Προσευχή...



Τώρα, όπου και να γυρίσω το βλέμμα μου, πέρα 

από τον οικισμό-φάντασμα απλώνεται παντού η 

έρημος

. Δεν λείπουν μάλιστα και οι καμήλες, ένα 

ολόκληρο κοπάδι, ιδιοκτησία του εμίρη, που

 απολαμβάνουν τις ημέρες τους τεμπελιάζοντας

. Ζωντανό μνημείο της αραβικής παράδοσης. Δίπλα

 στο οχυρό της Ελληνιστικής εποχής μερικά 

δεντράκια, κατάλοιπα μιας προσπάθειας 

αναβίωσης του αρχαίου παραδείσου, αγωνίζονται

 κόντρα στην άμμο, την αρμύρα, στον άνεμο, στον

 ανελέητο ήλιο. Και όταν έρχεται το χαμσίνι, η 

αμμοθύελλα από την έρημο της Αραβίας, ο τόπος

 σκοτεινιάζει. Τα πράγματα χάνουν το περίγραμμά 

τους, η άμμος είναι παντού, δυσκολεύεσαι να 

ανασάνεις και καταλαβαίνεις την ευλογία του 

ρούχου που σκεπάζει κεφάλι και σώμα… Και όμως

 η Φαϊλάκα είναι ο μόνος τόπος στο Κουβέιτ που 

έχει γλυκό νερό. Μάλιστα ως το 1960 που ήρθε το

 πετρέλαιο και άλλαξαν όλα, ήταν το μποστάνι του

 φτωχού, τότε, εμιράτου.








  ΠΗΓΗ  https://www.archaiologia.gr