Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

τουρκικη ιστορια-τι γραφουν για το Ανεμουριο

 ΑΠΟ ΑΝΑΜΟΥΡΙΟΥΜ ΣΤΟ ΑΝΑΜΟΥΡ


Το όνομα του Anamur; Πήρε το όνομά της από την αρχαία πόλη ANEMURIUM . Αν εξηγήσουμε τη λατινική λέξη ANEMURIUM, σημαίνει Anem: Μύτη, Ourium: Άνεμος , και αυτή η πόλη, όπου ο άνεμος δεν σταματάει ποτέ ακόμη και στη ζέστη του καλοκαιριού, ονομάζεται «Ανεμώδης Μύτη».
 

Ανεμοδαρμένη μύτη. Ακρωτήρι Anamur, το οποίο περιλαμβάνεται στους άτλαντες γεωγραφίας. 7 χλμ από το κέντρο της πόλης Anamur. Το ακραίο σημείο της νότιας Τουρκίας , που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Τουρκίας 36 μοίρες 03 λεπτά βόρειο γεωγραφικό πλάτος είναι κοντά στην πόλη. Το ακρωτήριο Anamur είναι μια προεξοχή που σχηματίστηκε από ασβεστολιθικά πετρώματα την 1η περίοδο και εκτείνεται στη Μεσόγειο Θάλασσα με υπολείμματα πετρωμάτων. ΑΝΕΜΟΥΡΙΟ Μια αρχαία πόλη που ιδρύθηκε εκεί όπου οι νότιες και ανατολικές πλαγιές του όρους Καργκάγεδικ συναντούν τη θάλασσα.

 

Συνεχίζοντας προς τη δυτική κατεύθυνση από το Anamur προς την Αττάλεια, αν ακολουθήσετε τον ασφαλτόδρομο από τον πυθμένα του βουνού προς τη θάλασσα στο 7ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού, η αρχαία πόλη σας υποδέχεται με τις υπέροχες κατασκευές της.

 

Σε αυτήν την πόλη, που χρονολογείται από τους αρχαίους χρόνους της ιστορίας, οι Λουβιανοί, οι Αρζάβας, οι Κιλικιανοί, οι Kueler, οι Selefkozlar, οι Kızuvatnalılar, οι Χετταίοι, οι Ασσύριοι, οι Πέρσες, οι Ρωμαίοι, οι Βυζαντινοί και οι Άραβες διατήρησαν την κυριαρχία τους για πολύ καιρό. Η μεγαλύτερη κυριαρχία ανήκει στους Τούρκους.
 

ΑΝΕΜΟΥΡΙΟ Π.Χ. Τον 8ο αιώνα περιήλθε στην κυριαρχία των Ασσυρίων. Οι Πέρσες, που εισήλθαν στην Ανατολία τον 6ο αιώνα, απέκτησαν επίσης τον έλεγχο στην περιοχή αυτή.

 

Ο Αναμούρ τέθηκε υπό την κυριαρχία του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά την εκστρατεία του προς τα ανατολικά το 333 π.Χ. και συνδέθηκε με το Μακεδονικό Βασίλειο. Την περίοδο αυτή, τα τείχη του κάστρου γύρω από την πόλη, που ονομαζόταν ΑΝΕΜΟΥΡΙΟ, έφτασαν μέχρι σήμερα μετά από επισκευές που έγιναν από διάφορους ηγεμόνες. Ο περίγυρος της πόλης περιβαλλόταν από δύο σειρές τειχών της πόλης, που έμοιαζαν με κάστρο, τότε από το ΑΝΕΜΟΥΡΙΟ περνούσε ο παραλιακός δρόμος από τους Σόλους προς την Άσπενδο. Ο Μέγας Αλέξανδρος π.Χ Ο οικισμός, τον οποίο κατέλαβαν οι Σελευκίδες, ένα από τα κράτη που ιδρύθηκαν μετά τον θάνατό του το 323 π.Χ., περιήλθε στη ρωμαϊκή κυριαρχία τον 1ο αιώνα π.Χ.
 

 Μπορούμε να πούμε ότι η πόλη υπήρχε τον 4ο αιώνα π.Χ., αφού το όνομα της πόλης ANEMURIUM αναφέρθηκε σε λιμενικό κατάλογο που ανήκε σε εκείνη την περίοδο.


 


 

Οι Τούρκοι ήρθαν στην πόλη τον 11ο και 12ο αιώνα. Τον 12ο αιώνα η πόλη πέρασε υπό Τουρκοκρατία.

 

Έχει αποκαλυφθεί από έρευνες ότι οι πρώτες τουρκικές φυλές που ήρθαν στο Anamur ήρθαν στην περιοχή της Κεντρικής Ανατολίας μέσω της Κεντρικής Ασίας και στη συνέχεια στο Anamur μέσω της περιοχής Gülnar. Το όνομα των δρόμων και των περιοχών οικισμού είναι περιοχή Taşeli.


 

Σήμερα, η Anamur συνεχίζει να αναπτύσσεται ως μια σύγχρονη παραθαλάσσια πόλη με πληθυσμό 83.864 κατοίκους μαζί με τον κεντρικό πληθυσμό των 49.948 χωριών, που γειτνιάζουν με τις επαρχίες Karaman και Antalya, που βρίσκονται στο δυτικότερο τμήμα της Μερσίνης.


 ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ

https://docplayer.gr/46887509-Anemoyrion-arhaiotita.html

Κυριακή 1 Μαΐου 2022

Διονύσιος Σολωμός Πρωτομαγιά

Πρωτομαγιά των λουλουδιών και των εργατών

Η αρχαία Πρωτομαγιά, α Aνθεστήρια, ήταν η γιορτή των λουλουδιών. Aυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Eλλήνων.

Πρωτομαγιά - Διονύσιος Σολωμός (1798-1857)


Του  Μαγιού  ροδοφαίνεται η μέρα ,
που ωραιότερη φύση ξυπνάει
και την κάνουν λαμπρά και γελάει
πρασινάδες , αχτίνες , νερά.

Άνθη κι άνθη βαστούνε στο χέρι ,
παιδιά κι άντρες , γυναίκες και γέροι.
Ασπροντύματα , γέλια , και κρότοι ,
όλοι δρόμοι γιομάτοι χαρά.

Ναι χαρείτε του χρόνου την νιότη ,
άντρες , γέροι , γυναίκες παιδιά.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

-Έλα να χρωματίσουμε την Πρωτομαγιά 
Γράψε με πολλά χρώματα στίχους του ποιήματος που σου αρέσουν.-Σκέψου εικόνες του ποιήματος που μιλούν για την Πρωτομαγιά...

Εργατική Πρωτομαγιά

Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται  και η μέρα για τους αγώνες των εργατών.

Την Πρωτομαγιά του 1886 έγιναν οι μεγάλες διαδηλώσεις  και εξεγέρσεις στο Σικάγο με αίτημα τα τρία οχτάρια: οχτώ ώρες εργασίαοχτώ ψυχαγωγία και οχτώ ύπνος. 



Εκείνη την εποχή οι εργάτες εργάζονταν από δώδεκα έως και δεκατρείς ώρες ημερησίως.





Σάββατο 9 Απριλίου 2022

αντικείμενο


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

-Σε ποια πτώση μπαίνει το αντικείμενο;

-Τι γνωρίζουμε για τα μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα;

-Τι πρεπει να προσέχουμε όταν ψαχνουμε το Αντικείμενο;

. 

 

Το αντικείμενο μπαίνει μόνο στις πλάγιες πτώσεις, δηλαδή στη γενική και στην αιτιατική. 

. Συνήθως αντί για τη γενική χρησιμοποιούμε εμπρόθετο αντικείμενο, δηλ. αντί να πούμε «Η Στέλλα μοιάζει του μπαμπά της» λέμε: «Η Στέλλα μοιάζει στον μπαμπά της.»

Το αντικείμενο στα μονόπτωτα ρήματα

 Στα μονόπτωτα ρήματα το αντικείμενο βρίσκεται ή σε γενική ή σε αιτιατική. Ποτέ σε ονομαστική.

Παραδείγματα

Την φίλησε.                    Αιτιατική

Του μοιάζει.                     γενική

 Ο Πετρος κλάδεψε την τριανταφυλλιά και τη λεμονιά.  Αιτιατική

 

 

 

 

Ναι αλλά... θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος, πώς γίνεται στο παράδειγμα που έχουμε δύο αντικείμενα (την τριανταφυλλιά - τη λεμονιά) το ρήμα να είναι μονόπτωτο;

Γίνεται γιατί  και τα δύο αντικείμενα βρίσκονται στην ίδια πτώση (αιτιατική) και δηλώνουν και τα δύο πράγμα.

 

 

Στα δίπτωτα ρήματα τα αντικείμενα θα μπαίνουν στις εξής πτώσεις:

α) γενική - αιτιατική,

 

 Του έδωσα το βιβλίο.

 

 

Προσοχή

1. Δεν κάνουμε ποτέ την ερώτηση πού ή πώς, γιατί οι απαντήσεις που θα πάρουμε δε μας δίνουν αντικείμενο.

2. Το αντικείμενο, όπως έχουμε ξαναπεί, δε βρίσκεται ποτέ σε ονομαστική.

στο τετράδιο

ΑΣΚΗΣΗ

Να βρείτε το Υποκείμενο ,το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο στις παρακάτω προτάσεις, κάνοντας τις απαραίτητες ερωτήσεις.

 

 

                          Ρ      Α                     Α

 Επιτέλους, δώσε μου εκείνο το κλειδί.
ρήμα: δώσε
υποκ.: ποιος-α-ο δώσε:
αντ.: τι δώσε:  ___________________ είναι σε

αντ.: ποιον-σε ποιον 

Σου αφιερώνω αυτό το τραγούδι.
ρήμα: αφιερώνω
υποκ.: ποιος-α-ο αφιερώνω:
αντ.: τι αφιερώνω:  ___________________

αντ.: ποιον-σε ποιον αφιερώνω:

 

 

Φίλησε μου το Νίκο και την Ελένη.

 

 

Δε σ' το ζήτησα εγώ

 

Σου έστειλα  το γράμμα.

 

Έδωσα στον Γιώργο και στον Γιάννη το βιβλίο και το τετράδιο.


Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

 Το αντικείμενο στα δίπτωτα ρήματα

 

Στα δίπτωτα ρήματα τα αντικείμενα θα μπαίνουν στις εξής πτώσεις:

α) γενική - αιτιατική,

β) αιτιατική (προσώπου) - αιτιατική (πράγματος).

Από τα δύο αυτά αντικείμενα το ένα λέγεται άμεσο και το άλλο έμμεσο.

Λέγεται άμεσο εκείνο στο οποίο πηγαίνει άμεσα η ενέργεια του υποκειμένου ή γιατί αυτό σχετίζεται άμεσα με το ρήμα.

Λέγεται έμμεσο εκείνο στο οποίο πηγαίνει έμμεσα η ενέργεια του υποκειμένου.

 

 

Επειδή είναι πολύ φυσιολογικό να μην κατάλαβες τίποτα απ' όσα διάβασες παραπάνω για το άμεσο και το έμμεσο, και να νιώθεις λίγο αγχωμένος/η γι' αυτό ας τα δούμε σε παραδείγματα.

 

 

Παραδείγματα

γενική

έμμεσο

αιτιατική

άμεσο

α) Ο Γιώργος μου ζήτησε χρήματα

μου

χρήματα

β) Του έδωσα το βιβλίο.

Του

το βιβλίο

 

Όταν ακούμε ή λέμε παρόμοιες προτάσεις, καταλαβαίνουμε αμέσως το νόημά τους. Ας υποθέσουμε όμως ότι δεν ακούσαμε καλά και το μόνο που καταλάβαμε ήταν ότι ο Γιώργος ζήτησε. Τότε θα ρωτήσουμε:

-- Τι ζήτησε ο Γιώργος; χρήματα θα είναι η απάντηση.

Αλλά επειδή είμαστε περίεργοι θα ρωτήσουμε και πάλι:

-- Από ποιον τα ζήτησε τα χρήματα ο Γιώργος; Και θα μας απαντήσουν: από μένα (μου).

 

Να λοιπόν τι σημαίνει ότι το άμεσο αντικείμενο συμπληρώνει άμεσα την ενέργεια του υποκειμένου. Είναι αυτό που στην καθημερινή μας ζωή θέλουμε να μάθουμε πρώτο, η πρώτη πληροφορία που μας ενδιαφέρει.

 

Επειδή όμως αυτά τα ζητήματα τα έχουν μελετήσει ήδη δεκάδες γενιές καθηγητών και μαθητών, και επειδή είμαστε πολύ οργανωτικοί, γι' αυτό βγάλαμε και κάποιους κανόνες που μας κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Αυτούς τους κανόνες θα τους δούμε στη συνέχεια, αναλυτικά κατά περίπτωση:

 

1α. Το αντικείμενο σε γενική και αιτιατική.

 

Διάβασε προσεκτικά τα παραδείγματα:

 

Παραδείγματα

γενική έμμεσο

αιτιατική άμεσο

α) Έδωσα του Γιώργου το βιβλίο.

του Γιώργου

 το βιβλίο

β) Του έδωσα το βιβλίο.

Του

το βιβλίο

γ) Έδωσα στον Γιώργο το βιβλίο.

στον Γιώργο

το βιβλίο

δ) Έδωσα του Γιώργου και του Γιάννη το βιβλίο και το τετράδιο.

του Γιώργου του Γιάννη

το βιβλίο, το τετράδιο

ε) Έδωσα στον Γιώργο και στον Γιάννη το βιβλίο και το τετράδιο.

στον Γιώργο στον Γιάννη

το βιβλίο, το τετράδιο

στ) Σ' το έδωσα. (Σου το έδωσα και όχι Στο έδωσα)

Σου

το

ζ) Του ζήτησα χρήματα.

Του

χρήματα

η) Ζήτησα από τον Γιώργο χρήματα.

από τον Γιώργο

χρήματα

 

Πρώτα απ' όλα στα παραπάνω παραδείγματα διαπιστώνουμε ότι:

Το ένα αντικείμενο βρίσκεται σε πτώση γενική και το άλλο σε αιτιατική.

Αυτό που βρίσκεται σε γενική είναι έμμεσο κι αυτό που βρίσκεται σε αιτιατική είναι άμεσο.

Για να βρούμε το αντικείμενο σε μια πρόταση πρέπει να ακολουθούμε πιστά ένα συγκεκριμένο και απλό τρόπο, κάνοντας τα εξής βήματα:
1ο βήμα: Διαβάζουμε προσεκτικά την πρόταση και βρίσκουμε το ρήμα. Υποθέτουμε ότι δεν ξέρουμε τίποτα άλλο παρά μόνο το ρήμα, γι' αυτό και αρχίζουμε τις ερωτήσεις.
2ο βήμα: Ρωτάμε ποιος (ή ποια ή ποιο) + το ρήμα για να βρούμε το υποκείμενο.
3ο βήμα: Ελέγχουμε αν το ρήμα είναι απρόσωποσυνδετικό ή μεταβατικό μονόπτωτο ή δίπτωτο.
4ο βήμα: Ρωτάμε τι ή ποιον ή σε ποιον ή από ποιον + το ρήμα + το υποκείμενο, για να βρούμε το αντικείμενο.
5ο βήμα: Επαναλαμβάνουμε την ερώτηση τι ή ποιον ή σε ποιον + το ρήμα + α’ αντικείμενο + το υποκείμενο, για να βρούμε και το δεύτερο αντικείμενο (αν υπάρχει).
6ο βήμα: Αφού βρήκαμε το αντικείμενο/α ελέγχουμε την πτώση τους.
7ο βήμα: Διαπιστώνουμε ποιο είναι το άμεσο και ποιο το έμμεσο.

 

Προσοχή

1. Δεν κάνουμε ποτέ την ερώτηση πού ή πώς, γιατί οι απαντήσεις που θα πάρουμε δε μας δίνουν αντικείμενο.

2. Το αντικείμενο, όπως έχουμε ξαναπεί, δε βρίσκεται ποτέ σε ονομαστική.

Ας εφαρμόσουμε τη θεωρία:

 

Οι Αθηναίοι μετέφεραν τα παιδιά τους στην Τροιζήνα.

1ο βήμα: βρίσκουμε το ρήμα:

μετέφερανρήμα
2ο βήμα: βρίσκουμε το υποκείμενο ρωτώντας: ποιοι μετέφεραν;Οι Αθηναίοιυποκείμενο
3ο βήμα: διαπιστώνουμε ότι το ρήμα είναι μεταβατικό-μονόπτωτο (μεταφέρω κάποιον).μετέφερανμεταβατικό
4ο βήμα: Ρωτάμε τι, ποιον, σε ποιον μετέφεραν οι Αθηναίοι;τα παιδιάαντικείμενο
5ο βήμα: Ρωτάμε τι, ποιον, σε ποιον μετέφεραν οι Αθηναίοι;------
6ο βήμα: Η πρόταση έχει ένα αντικείμενο σε πτώσηαιτιατική 
7ο βήμα: Αφού έχουμε ένα αντικείμενο δε χρειάζεται έλεγχος


Να βρεις το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο στις παρακάτω προτάσεις, κάνοντας τις απαραίτητες ερωτήσεις.

(συμπληρώστε τα κενά και υπογραμμίστε τη σωστή απάντηση)

 

Οι αρχαίοι Αθηναίοι δίδασκαν στα παιδιά μουσική.
ρήμα: 
υποκ.: ποιοι-ες-α δίδασκαν:
αντ.: τι δίδασκαν:  ___________________ 
αντ.: σε ποιον δίδασκαν: ___________________ 

Ο Νίκος μου χάρισε το στυλό του.
ρήμα: 
υποκ.: ποιος-α-ο χάρισε:
αντ.: τι χάρισε:  ___________________ 
αντ.: σε ποιον χάρισε: ___________________ 

Η μητέρα μου μας φόρεσε στρατιωτικά ρούχα.
ρήμα: 
υποκ.: ποιος-α-ο φόρεσε:
αντ.: τι φόρεσε:  ___________________
αντ.: σε ποιον φόρεσε: ___________________ 

Η πεθερά μου φόρτωσε τη νύφη χρυσαφικά.
ρήμα: 
υποκ.: ποιος-α-ο φόρτωσε:
αντ.: τι φόρτωσε:  ___________________ 
αντ.: σε ποιον φόρτωσε: ___________________ 

Στο σπίτι της η γιαγιά μου κερνάει τους επισκέπτες κρασί.

Οι εργάτες του εργοστασίου φόρτωσαν το αμάξι κιβώτια.


Άλλη φορά μη μου πεις ψέματα.

Άσκηση στα μονόπτωτα και στα δίπτωτα ρήματα doc

  1. Να δώσεις το βιβλίο και το τετράδιο.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  2. Να μου δώσεις το βιβλίο και το τετράδιο.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  3. Η Ζωή μοιάζει του πατέρα της και της μητέρας της.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  4. Η Ζωή μοιάζει στον πατέρα της και στη μητέρα της.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  5. Μεταβίβασε την περιουσία της στον αδερφό της.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  6. Με τα παιχνίδια του μωρού φόρτωσε το αυτοκίνητο .
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  7. Οδήγησε τον κλέφτη στον εισαγγελέα.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  8. Θα σας φέρω εγώ τα τρόφιμα.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  9. Φίλησε μου το Νίκο και την Ελένη.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο
  10. Δε σ' το ζήτησα εγώ.
    1.   μονόπτωτο
    2.   δίπτωτο

Ποσοστά

 












http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/st/ma8-st-analogies.htm