Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

 












ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1. Χαρακτηρίστε τις παρακάτω προτάσεις µε Σ αν είναι σωστές και µε Λ αν είναι λανθασµένες 



















ΠΟΤΕ ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ;;;; ΣΚΕΨΟΥ ΤΟ.....

ΜΕΙΚΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ






























































Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

Οι Προσωκρατικοί ....ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΤΗς ΙΩΑΝΝΑΣ


Η επιστήμη είναι καλή οταν υπαρχει για να βοηθήσει την ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ...και τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ

 'οταν μας βοηθαει να καταλάβουμε τον ΚΟΣΜΟ γύρω μας... να μην φοβομαστε....να είμαστε  ελευθεροι και δίκαιοι










 Όλοι αυτοί έζησαν και έδρασαν τον 6ο αιώνα π.Χ. Aσχολήθηκαν κυρίως με την αρχή του κόσμου... και πρωτοι αυτοι περιέγραψαν το συμπαν....πιστευαν πως οι πολίτες πρέπει να ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ.


Οι Ελληνες είναι οι πρωτοι που μιλησαν για το πρωτο αιτιο και το ειπαν Θεό.

ο Πλατωνας το είπε ΠΡΩΤΗ ΑΡΧΗ 

 και ο Αριστοτέλης ΠΡΩΤΟ ΚΙΝΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΟ .ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ  ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ

Ολα έχουν μια αιτια, εναν τροπο με τον οποιο γεννηθηκαν....το αγνωστο ,αυτην την αρχική αιτια  την ονομαζουμε Θεο, το αίτιο δημιουργιας των πάντων.

Κανεις δεν αμφισβητει στην επιστημη πως υπαρχει ενα αρχικο αίτιο.



Ποια η σημασία της προσωκρατικής σκέψης για μας σήμερα;

Η προσωκρατική φιλοσοφία θεωρείται πηγή του φιλοσοφικού και επιστημονικού πνεύματος που αναπτύχθηκε αργότερα. και η ερμηνεία των κειμένων τους απασχολεί μέχρι σήμερα τους φιλοσόφους και τους επιστήμονες... 

Θαλής,είχε την πρωτοπόρα ιδέα οτι ο κόσμος αποτελείται από ένα πρωταρχικό υλικό, το οποίο ήταν το νερό.και άνοιξε τον δρόμο στην φιλοσοφία γιατί  η άποψη του βασίστηκε στην παρατήρηση και την λογική

 ο Αναξίμανδρος υποστήριζε πως η πρώτη ύλη του κόσμου ήταν το 'απειρον , μια απροσδιόριστη ύλη αγέννητη, άφθαρτη και αθάνατη, που βρίσκεται σε αιώνια και αδιάκοπη κίνηση

και ο Αναξιμένηςυποστήριζε πως η πρώτη ύλη του κόσμου ήταν ο αέραςΌταν αραιώνεται γίνεται πυρ κι όταν συμπυκνώνεται γίνεται άνεμος, νερό, ύστερα σύννεφο, γη και πέτρα.

 ο Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος πίστευε πως το σύνολο της φύσης είναι θεός

 και ο 

Πυθαγόρας ο Σάμιος παραδέχονταν ότι η απαρχή της Δημιουργίας ήταν η Θεία Μονάδα – το Εν, τo οποίο διαστελλόμενο διαρκώς περιελάμβανε εντός του το άπειρο. 

Παρμενίδης πίστευε στην δύναμη της λογικής καθώς οι αισθήσεις μπορούν να εξαπατήσουν τον άνθρωπο. 

 ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος   ,πίστευε οτι κυβερνά τον κόσμο ο Λόγος "Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ'αυτό μένειν"Η φωτιά έπαιζε σημαντικό ρόλο στην φιλοσοφία του Ηράκλειτου, η οποία έμοιαζε με τον λόγο. Με την δύναμη της λογικής του, κατέληξε πως το μόνο πράγμα που υπάρχει είναι το «Ον», μια σφαιρική οντότητα η οποία πάντα προϋπήρχε και συνεχίζει να υπάρχει άφθαρτη. 

ο Εμπεδοκλής ο Ακραγαντίνοςδύναμη που διαμόρφωσε τον κόσμο ηταν η έλξη και η απώθηση

 ο Αναξαγόρας ο Κλαζομένιοςυποστήριζε πως ο κόσμος αποτελείται από διαφορετικής φύσης υλικά που δεν μπορούν να αναχθούν σε μια ουσία.Ο Αναξαγόρας διατύπωσε την θέση πως ο Ήλιος είναι μια πύρινη λάβα, κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με τη διαδεδομένη στην Αθήνα τότε θέση πως ο Ήλιος ήταν Θεός. Η καινοφανής αυτή άποψη σχολιάστηκε από τους δραματουργούς της εποχής

ο Λεύκιππος και ο Δημόκριτος από τα Άβδηρα της Θράκης.είπαν πως το δομικό υλικό της φύσης είναι τό άτομο, το οποίο υπάρχει εντός του κενού. Το κενο δεν ειναι αδειο, απλα εμεις δεν μπορουμε να το αντιληφθουμε.

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ


Ο Αριστοτέλης ήταν ο φιλόσοφος που διετύπωσε την θεωρία της ύπαρξης του πέμπτου στοιχείου της φύσης. Συγκεκριμένα οι Έλληνες φιλόσοφοι από την Ιωνία θεωρούσαν ότι στην φύση υπάρχουν τέσσερα στοιχεία ή ουσίες. Γή, ύδωρ, πύρ και αήρ. Ο Αριστοτέλης πρόσθεσε στην τετράδα τον αιθέρα ο οποίος θα αποτελέσει την πέμπτη ουσία την πεμπτουσία. Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες, είναι αγέννητο, αγήρατο, άφθαρτο, αϊδιο, αναυξές και αναλλοίωτο. Επιπλέον εντοπίζεται στον "άνω τόπο" όπου κατοικεί η Θεότητα.


καλο ειναι να διαβαζουμε .... τελικα οι αρχαιοι μαλλον.....είχαν δικιο....

ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ -ΕΤ3

















Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

 Είναι αυτά τα δύο κλάσματα ισοδύναμα;Γιατι;

ΣΥΓΚΡΙΝΩ ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ                                                             

       



                                                                                                    

ΣΩΣΤΟ Η ΛΑΘΟΣ ;;;;;

ΠΩΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ, ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΟΜΩΝΥΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ;
ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ














 


              

                      























γεωγραφία

 













Στοιχεία πληθυσμού απογραφής 2011- Από τη Βικιπαίδεια


Πληθυσμιακά στοιχεία 1920-2019







Στοιχεία πληθυσμού απογραφής 2011


















Η πλειονότητα των κατοίκων της χώρας είναι Χριστιανοί. Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας, στο οποίο κατοχυρώνεται η ανεξιθρησκεία, ο Ανατολικός Ορθόδοξος Χριστιανισμός αναγνωρίζεται ως η "επικρατούσα θρησκεία" στην Ελλάδα. Η αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος είναι η μεγαλύτερη στη χώρα.


Τα πάντα στην Γη μεταβάλλονται.   

 Ταξίδι 20 εκατομμυρίων χρόνων με ένα κλικ

πανίδα της κοιλάδας του Αξιού 

Η απολιθωμένη πανίδα της κοιλάδας του Αξιού ποταμού περιλαμβάνει κυρίως θηλαστικά ζώα. Εκτός των θηλαστικών έχει διαπιστωθεί η παρουσία, ερπετών και πτηνών. 

Related image

‘Αποψη κοιλάδας Αξιού (απο το βιβλίο Δρ. Γ. Κουφού παλαιοντολογίας της Σ.Θ.Ε Γεωλογίας Α.Π.Θ)

Ρινόκεροι, καμηλοπαρδάλεις, γαζέλες, ιππάρια και αντιλόπες ζούσαν πριν από εννέα εκατομμύρια χρόνια στην αρχαία, απέραντη σαβάνα της Μακεδονίας.

Απο την Αιγηίδα ...στο Αιγαίο πέλαγος


Η Αιγηίδα ήταν το τμήμα της επιφάνειας της γης που περιλάμβανε ολόκληρη τη σημερινή Ελλάδα μαζί με το Αιγαίο πέλαγος και τη δυτική Μ. Ασία. 

Χλωρίδα της Αιγηίδας

Η βλάστηση περιλάμβανε κυρίως ανθοφόρα και κωνοφόρα φυτά, όπως οι κυπαρισσίδες, οι γιγαντιαίες πευκίδες, αλλά και βελανιδιέςκαρυδιέςδαφνίδεςκανελλόδενδραλεύκες, και πολλά άλλα είδη. Δεν έλειπαν ακόμη τα φοινικόδενδρα

ΠΑΝΙΔΑ  ΑΙΓΙΗΔΑΣ
Στο χερσαίο χώρο της Αιγηίδας έζησαν κατά καιρούς πάρα πολλά είδη ζώων, προβοσκιδωτών, όπως ελέφαντες και δεινοθήρια, σαρκοφάγα, αντιλόπεςγαζέλες, μικρόσωμα ελάφιακαμηλοπαρδάλειςιπποπόταμοιρινόκεροιιππάριατρωκτικάπουλιά και ερπετά.
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

Λίγο ακόμα θα ιδούμε


Λίγο ακόμα θα ιδούμε

Λίγο ακόμα θα ιδούμε
Τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν
τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν
τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν

Λίγο ακόμα θα ιδούμε
Λίγο ακόμα θα ιδούμε
τα μάρμαρα να λάμπουν, να λάμπουν στον ήλιο
κι η θάλασσα να κυματίζει

Λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα
Λίγο ακόμα, να σηκωθούμε
Λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα


Το ποίημα «Λίγο ακόμα» ανήκει στην ποιητική συλλογή του Γιώργου Σεφέρη που επιγράφεται «Μυθιστόρημα». Η συλλογή γράφτηκε στο 1933-34 και πρωτοκυκλοφόρησε στα 1935. Αποτελείται από 24 ενότητες, που θυμίζουν τις 24 ραψωδίες των ομηρικών επών. Το «Λίγο ακόμα» είναι το προτελευταίο ποίημα (ΚΓ΄) της συλλογής. Πρόκειται για ένα λυρικό ποίημα. Η γλώσσα του είναι απλή δημοτική χωρίς καθόλου στολίδια. Το ποίημα είναι γραμμένο σε ελεύθερο στίχο, καθώς ο Σεφέρης έχει εγκαταλείψει πια τις παραδοσιακές μορφές στιχουργικής. Το ύφος είναι χαρούμενο, αισιόδοξο και ελπιδοφόρο, ενώ τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί ο ποιητής είναι εξαιρετικά λιτά και απλά. Χρησιμοποιεί, βασικά, ουσιαστικά και ρήματα.
«αν σηκωθούμε λίγο ψηλότερα»