Κυριακή 10 Μαρτίου 2024

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ- φορμα συμμετοχης

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Λάγαρη Βασιλική
Ντάσιου Αριάδνη

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ



Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας


 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Λαμπρούση Παυλίνα
Τσε Μαρία-Ηλία

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Δημήτρης Γόγολος

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Λίγα λόγια για το έργο

 

ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΑΝΗΚΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Κωνσταντίνος Χειμώνας

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

diotimae@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Λαϊνάς Ευάγγελος
Σαμοίλης Κωνσταντίνος

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

DIOTIMAE@GMAIL.COM

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Γεωργακούδης Χρήστος

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

ΑΝΗΚΩ ΚΙ ΕΓΩ ΣΕ ΟΜΑΔΑ

Όνομα σχολείου

 

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση σχολείου

 

Αγίων Αποστόλων 25. Ηγουμενίτσα. Τ.Κ. 46100


Στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου εκπαιδευτικού

 

Ελένη Καλαμπάκα

Email

 

DIOTIMAE@GMAIL.COM

Τηλέφωνο επικοινωνίας

 

6980221898

Τάξη φοίτησης μαθητή/τριας/μαθητών/τριών

 

ΣΤ΄ Δημοτικού

Ονοματεπώνυμα μαθητών/τριών που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου

 

Πάικος Αλεξίου
Αλέξανδρος Νικολάου

Κατηγορία συμμετοχής

 

Αφίσα

Ανεβάστε εδώ το έργο σε μορφή .pdf, .jpeg, ή .png (αφίσα, σκίτσο, κόμικ).

 

Τίτλος έργου

 

Ο ΑΘΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙΝ




Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

Μια οικογένεια ανάμεσα στις άλλες

ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΗ ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ       https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-nea/syn-pro-nea-4.htm

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  ..... ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ

ΠΡΟΣΟΧΗ Για να μάθουμε να διακρίνουμε εύκολα αν η σύνδεση των προτάσεων είναι παρατακτική ή υποτακτική, θα πρέπει να ξέρουμε καλά τους συνδέσμους.


 

Ανακεφαλαίωση

 

Ασύνδετο σχήμαπρόταση, πρόταση, πρόταση, πρόταση
Παρατακτική σύνδεση πρόταση παρατακτικός σύνδεσμος πρόταση 
Υποτακτική σύνδεση (απλή)ΚΥΡΙΑ π. υποτακτικός σύνδεσμος ΔΕΥΤΕΡ.π.



Μια οικογένεια ανάμεσα στις άλλες

Εναντιωματικές λέγονται οι δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις που φανερώνουν εναντίωση

 

Εισάγονται:

 

με τους εναντιωματικούς συνδέσμους:  αν και, και με τις εκφράσεις και αςπαρόλο πουμόλο πουκαι πουπαρ' ότιπαρά το ότι κ.τ.λ., π.χ.

● Ενώ δε διάβασε καθόλου, τα πήγε πολύ καλά στις εξετάσεις.

● Μολονότι τον προσκάλεσαν, δεν πήγε.

● Αν και είναι πλούσιος, ζει φτωχικά.

● Κι ας είναι παλιό το σπίτι, εμένα μου αρέσει.



  1. Άμα έχεις σήμα, στείλε μου ένα μήνυμα.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  2. Παρόλο που τον κάλεσα, αυτός δεν ήρθε.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  3. Πήγε για ψώνια, αφού είχαν κλείσει τα καταστήματα!
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  4. Όταν φτάσαμε σπίτι, διαπιστώσαμε ότι η πόρτα ήταν παραβιασμένη.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική
  5. Θα πάμε εκδρομή, αν ο καιρός είναι καλός.
    1.    υποθετική
    2.    εναντιωματική
    3.    παραχωρητική
    4.    χρονική

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Με πόσους τρόπους συνδέονται οι προτάσεις; 

    Οι προτάσεις στα νέα ελληνικά, συνδέονται με τρεις τρόπους μεταξύ τους:

    1. με ασύνδετο σχήμα   K ,K ,K ,K

    2. με παρατακτική σύνδεση   K και K ή  Δ και Δ

    3. με υποτακτική σύνδεση   Κ   ,   ( Δ ) 

Να εντοπίσετε το είδος της σύνδεσης μεταξύ των παρακάτω προτάσεων

1.     Σήμερα έχω τα γενέθλιά μου και θα κάνω πάρτι.
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

2.     Κάλεσα τις αγαπημένες μου φίλες,( όπως με καλούν κι εκείνες στα δικά τους γενέθλια.)
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

3.     Έγραψα τις προσκλήσεις και τις μοίρασα εδώ και μια βδομάδα.
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

4.     Όλες μου υποσχέθηκαν ότι θα έρθουν.)
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

5.     Πλησίαζε η ώρα και καμιά τους δεν ερχόταν.
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

6.     Άρχισα να ανησυχώ.
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

7.     Κοιτούσα με αγωνία την ώρα, την ξανακοιτούσα!
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

8.     Μήπως έπαθαν κάτι ή μήπως δε με θέλουν για φίλη τους.
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

9.     Αυτά σκεφτόμουν, όταν κτύπησε το κουδούνι.
[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]

10.  Οι πονηρές μου έκαναν έκπληξη και ήρθαν όλες μαζί.

[ασύνδετο, παρατακτική, υποτακτική]


ΤΕΛΟΣ 





1.ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ




2.Με πόσους τρόπους συνδέονται οι προτάσεις;

υπογραμμίζω τα ρήματα στις παρακατω προτάσεις
υπογραμμίζω τους συνδέσμους

 Θεωρία

    Κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις


  • Με πόσους τρόπους συνδέονται οι προτάσεις;

     

    Οι προτάσεις στα νέα ελληνικά, συνδέονται με τρεις τρόπους μεταξύ τους:

    1. με ασύνδετο σχήμα   K ,K ,K ,K

    2. με παρατακτική σύνδεση   K και K ή  Δ και Δ

    3. με υποτακτική σύνδεση   Κ   ,   ( Δ ) 




    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ      
    1. με ασύνδετο σχήμα   K ,K ,K ,K

      [Πήγαινε στο δωμάτιο][άνοιξε την ντουλάπα][πάρε το παντελόνι][φόρεσέ το] κι έλα να σε δω.

       

      Όπως παρατηρείς, οι τέσσερις προτάσεις είναι τοποθετημένες η μία δίπλα στην άλλη και χωρίζονται με κόμμα.

      Έχουμε συνεπώς το σχήμα:  πρότασηπρότασηπρότασηπρόταση.

       


      Συμπέρασμα: Στο ασύνδετο σχήμα οι προτάσεις δε συνδέονται μεταξύ τους με κάποιο σύνδεσμο· απλώς μπαίνει η μία δίπλα στην άλλη και χωρίζονται με κόμμα.

2. με παρατακτική σύνδεση   K και K 
Ο Γιώργος πλύθηκε και ντύθηκε. 
                       (ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑ)  ή  Δ και Δ

• κύρια + κύρια, π.χ. [Θα διαβάσω] και [θα κοιμηθώ].

• δευτερεύουσα + δευτερεύουσα, π.χ. Θέλω [να διαβάσω] και [να κοιμηθώ].


  • δύο προτάσεις. Η πρώτη όμως και η δεύτερη ενώνονται με το και. Συνδέονται δηλαδή με μια λέξη που λέγεται σύνδεσμος.
  • Συμπέρασμα: Στην παρατακτική σύνδεση οι προτάσεις παρατάσσονται, δηλ. μπαίνουν η μία δίπλα στην άλλη, και συνδέονται μεταξύ τους με συνδέσμους, τους συμπλεκτικούς, τους αντιθετικούς, τους διαχωριστικούς και τους συμπερασματικούς
  • Συμπλεκτικοί: και/κι, ούτε, μήτε (ουδέ, μηδέ σε παλαιότερα κείμενα)

    Διαζευκτικοί ή διαχωριστικοί: ή, είτε

    Αντιθετικοί: αν και, αλλά, μα, παρά, όμως, ωστόσο, ενώ, μολονότι, μόνο (που)

    Συμπερασματικοί: λοιπόν, ώστε, άρα, επομένως, οπότε

    Επεξηγηματικός: δηλαδή


  • 3. Τι είναι η υποτακτική σύνδεση;    Κ   ,   ( Δ ) 


  •  ΕΥΚΟΛΑΚΙ!               ΚΥΡΙΑ   ,  ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ ΠΡΟΤΑΣΗ


Ο Γιώργος ντύθηκε  (αφού είχε πλυθεί.)


παρατηρω τις εικόνες απο τα παλιά σχολεια- εργαστήριο δεξιοτήτων

ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΝΘΗΜΑ

ΙΣΟΤΗΤΑ-ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ-ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗ  


    Σ