Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020

γενικη επαναληψη στα κλασματα

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

1)       Οι κλασματικοί αριθμοί

2)      Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης

3)      κλασματική μονάδα  - Αναγωγή στην κλασματική μονάδα  -

           Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας

4)       Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων 

5)       Πολλαπλασιασμός φυσικού αριθμού ή κλάσματος με            κλάσμα - Αντίστροφοι αριθμοί

6)       Διαίρεση κλασμάτων

7)     Απλοποίηση κλασμάτων

8)       Ισοδυναμία κλασμάτων –

9)       Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων 

 1)        Οι κλασματικοί αριθμοί 

ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ... αφου ειναι 'ενας  αριθμος που χρησιμοποιει η ανθρωποτητα χιλιαδες χρονια....τα κλασματα ηταν και οι αγαπημενοι αριθμοι του παππου του Πυθαγόρα ! 



Κάθε κλάσμα είναι ένας αριθμός.
Σχηματίζεται από τον αριθμητή και τον παρονομαστή, που λέγονται όροι του κλάσματος 


και χωρίζονται με τη γραμμή κλάσματος.























Όταν το κλάσμα δείχνει το μέρος ενός  όλου τότε:

  • ο παρονομαστής δείχνει σε πόσα ίσα μέρη 

  • χωρίζουμε το όλο.
......................................................................

2)Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης










Να βρεις το πηλικο των κλασματων....  παρατηρησε αν τους  κλασματικούς αριθμούς τους μετατρέπουμε εύκολα σε δεκαδικούς αριθμούς





















Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης  

απο το τετραδιο εργασιων... καλυτερα να τα αντιγραφετε στο τετράδιο γιατι θα τα ξανακανουμε στο σχολειο.

1ο Πρόβλημα 3 αδέρφια μοιράστηκαν εξίσου 7 χαρτόνια, για να φτιάξουν ευχετήριες κάρτες και ζωγραφιές για τη γιορτή της μητέρας τους. Πόσο χαρτόνι χρησιμοποίησε καθένα από τα αδέρφια;   απαντω με κλασμα

2ο Πρόβλημα Στο καταφύγιο αδέσποτων ζώων μοιράστηκε σε 12 κουταβάκια μια σακούλα σκυλοτροφή που ζύγιζε 8 κιλά. Τι μέρος της σκυλοτροφής έφαγε το κάθε κουταβάκι, αν μοιράστηκαν εξίσου τη σκυλοτροφή; 

3ο Πρόβλημα Σε ποιο τραπέζι θα έτρωγες περισσότερη πίτσα; Στο τραπέζι που έχει 2 πίτσες για 3 άτομα ή σε εκείνο που έχει 4 ίδιες πίτσες για 8 άτομα; 

4ο Πρόβλημα Να διατυπώσεις δύο προβλήματα διαίρεσης, ώστε η λύση τους να δίνει τα παρακάτω αποτελέσματα. 5 9 

Επέκταση

 Με ποιον τρόπο θα μοιραστούν εξίσου τρεις φίλοι 4 διαφορετικά φρούτα: μια μπανάνα, ένα αχλάδι, ένα μήλο κι ένα πορτοκάλι; 

Θα κάνω τη διαίρεση 4:3. Κάθε παιδί θα πάρει τα 4 3 των φρούτων. Έχει δίκιο ο Αντρέι; Να δικαιολογήσεις την απάντησή σου.

........................................................................................

3) κλασματική μονάδα  - Αναγωγή στην κλασματική μονάδα  -

           Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας

αντιγραφουμε και τα σχήματα στο τετράδιό μας


















Κάθε κλάσμα , το οποίο έχει αριθμητή τη μονάδα ονομάζεται κλασματική μονάδα 

κυκλώνω τη σωστή απάντηση












.....................................................................................................

Αναγωγή στην κλασματική μονάδα

     ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΩ ΤΗΝ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΜΙΝΑΔΑ 

ΔΙΑΙΡΩ   ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΗΣ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ










                                         


 ΕΑΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΒΣ  ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΓ ΜΟΝΑΔΑ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΠΟΣΟ,ΤΟ ΟΛΟ













                                Αναγωγή στην κλασματική μονάδα,   για προβλήματα  που  ξέρω το    ΟΛΟ  και θέλω να βρω το ΜΕΡΟΣ  


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Διαιρούμε το ποσό με τον παρονομαστή του κλάσματος και πολλαπλασιάζουμε με τον αριθμητή.


..........................................................






Αναγωγή στην κλασματική μονάδα,   για προβλήματα  που  ξέρω το ΜΕΡΟΣ  και θέλω να βρω το ΟΛΟ


ξέρω το ΜΕΡΟΣ  και θέλω να βρω το ΟΛΟ

ΠΡΟΣΟΧΗ  , ξέρω μονο ένα μέρος  του ποσου ,προσεχω το σχήμα 


............................................

5)       Πολλαπλασιασμός φυσικού αριθμού ή κλάσματος με    κλάσμα 



- Αντίστροφοι αριθμοί


6)       Διαίρεση κλασμάτων
































συνεχιζεται......

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Χριστουγεννιάτικα παιδικά τραγούδια και ...παραμύθια

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ....ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ! 


Χριστουγεννιάτικα παιδικά τραγούδια 

 



Ο στύλος της γης και οι Καλικάντζαροι








"Η αγέλαστη πολιτεία και οι καλικάντζαροι" 




Ο Καρυοθραύστης Ένα Μαγικό Παραμύθι





Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

...ΚΛΑΣΜΑΤΑ!


ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ (Πως βρισκω ευκολα το μεγαλυτερο κλασμα χωρις να τα μετατρεψω σε ομωνυμα για να τα συγκρινω)






ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ  ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟΝ ΣΤΑ ΙΣΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ


















Μετατρέπω τους μεικτούς αριθμούς σε κλάσματα



μετατρεπω δεκαδικους αριθμους σε δεκαδικα κλασματα
ΠΡΟΣΟΧΗ ! ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΗΤΗ ΓΡΑΦΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΔΙΑΣΤΟΛΗ



Μετατρέπω δεκαδικα κλασματα σε δεκαδικους αριθμους 





ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ




κυκλωνω τις ασκησεις που μου φαινονται απλες και ευκολες 👌😘







ΑΠΟ ΤΑ 2              3 Χ12









 






ΠΟΤΑΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ-λιμνες Ελλάδας ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ   ΠΑΤΩΝΤΑΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥΣ ΠΟΤΑΜΟΥΣ

ΘΥΑΜΙ, ΠΗΝΕΙΟ,ΣΠΕΡΧΕΙΟ, ΝΕΣΤΟ,ΣΤΡΥΜΟΝΑ


ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΑΞΙΟ, ΤΟΝ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ ΚΑΙ  ΤΟΝ ΑΩΟ  ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ 


ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟΩ ΧΑΡΤΗ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ

πατα πανω στην εικονα για να δεις ολες τις







Υγρότοποι  της Ελλάδας

Οι Ελληνικοί υγρότοποι της Συνθήκης Ραμσάρ είναι 10


Η Ελλάδα χαρακτήρισε 10 υγροτόπους ως Διεθνούς Σημασίας σύμφωνα με τη Σύμβαση (

πατα στην εικονα 


για την γιορτή





 




Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020


ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ  -ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΕΞΩ




 

Κάλαντα Χριστουγέννων ~ Καλήν Εσπέραν Άρχοντες



 

Καλήν εσπέραν άρχοντες, αν είναι ορισμός σας, Χριστού τη Θεία γέννηση, να πω στ' αρχοντικό σας. Χριστός γεννάται σήμερον, εν Βηθλεέμ τη πόλει, οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η φύσις όλη. Εν τω σπηλαίω τίκτεται, εν φάτνη των αλόγων, ο βασιλεύς των ουρανών, και ποιητής των όλων. Πλήθος αγγέλων ψάλλουσι, το Δόξα εν υψίστοις, και τούτο άξιον εστί, η των ποιμένων πίστις. Εκ της Περσίας έρχονται, τρεις μάγοι με τα δώρα, άστρο λαμπρό τους οδηγεί, χωρίς να λείψει ώρα.








Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020

μαθηματικα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ και ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

 ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ




Γιατι τιμουμε την Αγια Σοφια τα Χριστούγεννα;

1. Χτιστηκε για να  υμνήσει τη Γέννηση του Χριστού όπως δείχνει ο διαφορετικός προσανατολισμος της .

2. Τα εγκαινια  έγιναν και τις δύο φορές Χριστούγεννα.

1. Η Καινή Διαθήκη ταυτίζει  τη Σοφία με τον Χριστό, Υιό και Λόγο του Θεού.

Κατά τη διδασκαλία της χριστιανικής θρησκείας, ο φυσικός ήλιος,  από τον οποίο δεχόµαστε το φως ως πηγή ζωής,  είναι σύµβολο του Χριστού,  του νοητού ″Ήλίου της δικαιοσύνης″.  Κατά το Μεγάλο Βασίλειο,  όταν βρισκόµαστε στο εσωτερικό του ναού πρέπει να βλέπουµε προς ανατολάς και να προσευχόµαστε.

Ομως ο  ναός της Αγίας Σοφίας είναι προσανατολισμένος Νοτιοανατολικά,γιατί από εκεί ανατέλλει ο ήλιος στην Κωνσταντινούπολη στο χειμερινό ηλιοστάσιο.  στις 25 Δεκεμβρίου, την ημέρα των Χριστουγέννων. 

 Ο ναός πανηγύριζε  στις 25 Δεκεμβρίου γιατί ήταν αφιερωμένος στον Ιησού Χριστό.

2. Η μαθηματικη σοφία της Αγιας Σοφίας

Οι Ρωμαίοι αρχιτέκτονες προσπαθούσαν για πολλούς αιώνες να τοποθετήσουν ένα στρογγυλό τρούλο πάνω σε μια τετράγωνη κατασκευή, χωρίς αποτέλεσμα. Ο Ιουστινιανός, όμως, ήταν αποφασισμένος να τοποθετήσει ένα στρογγυλό τρούλο κοσμικής εξουσίας πάνω σε μια τετράγωνη βάση μιας χριστιανικής εκκλησίας. Για να κάνει και το εγχείρημά του ακόμα δυσκολότερο ήθελε και η εκκλησία του να είναι η



μεγαλύτερη στον κόσμο.





 Τα πρώτα  εγκαίνια έγιναν στις 27 Δεκεμβρίου του 537 από τον Ιουστινιανό,

Στις 24 Δεκεμβρίου του 563 τελέστηκαν τα δεύτερα εγκαίνια.


Ο βυζαντινός επισκέπτης αυτού του χώρου έμενε έκθαμβος στη θέα ενός τεράστιου τρούλου που στερεωνόταν πάνω σε μια βάση φωτός. Και πράγματι ο συγγραφέας του 6ου αι. μ.Χ. Προκόπιος έγραψε ότι ο τρούλος αιωρείτο σα να κρεμόταν από τον ουρανό .








ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΆ ΣΧΟΛΕΊΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
..... ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ