Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ- Διαγωνισμός Ζωγραφικής


Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής 

«Η μάχη των Θερμοπυλών και η ναυμαχία της Σαλαμίνας ως θρίαμβος της θέλησης ως ο θεμέλιος λίθος του Δυτικού πολιτισμού»
.ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ - ΟΡΟΙ & ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ

1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Εκπαιδευτικό/Kαλλιτεχνικό πρόγραμμα: «Η μάχη των Θερμοπυλών και η ναυμαχία της Σαλαμίνας ως θρίαμβος της θέλησης ως ο θεμέλιος λίθος του Δυτικού πολιτισμού».

2. ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ: O διαγωνισμός διοργανώνεται από την Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας και το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, οι οποίοι αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού, της αξιολόγησης των έργων, καθώς και την απονομή των βραβείων στους διακριθέντες. 

3. ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:   
                                                     
 2η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Mαθητές Γ΄- Δ΄ Δημοτικού
                                                   
                                                  
4. ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 12 Ιανουαρίου έως 12 Απριλίου 2020
4. ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Διάρκεια: 1π Δεκεμβρίου 2019 έως 30 Ιουνίου 2020
5. ΖΩΓΡΑΦΙΚΟ ΜΕΣΟΝ: Της επιλογής σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τέμπερες, λαδοπαστελ, νερομπογιές,μολύβι κλπ. Ωστόσο, παρακαλούμε να θυμάστε ότι το έργο σας θα πρέπει να διαθέτει ζωντανά χρώματα και έντονα σχήματα, ώστε να μπορεί να μεταφερθεί αποτελεσματικά σε ψηφιακή μορφή. 

6. ΥΛΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΡΓΟΥ: Σε χαρτί ζωγραφικής (π.χ. ακουαρέλας, ακρυλικών) ή καμβά διαστάσεων Α3 (297 x 420 mm) ή μεγαλύτερο.

7. ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΟΥ: Όλα τα έργα τέχνης πρέπει να είναι πρωτότυπα, σχεδιασμένα στο χέρι και όχι με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή. Φωτογραφίες ή εκτυπώσεις όλων των ειδών δεν γίνονται δεκτές. 




«Η μάχη των Θερμοπυλών και η ναυμαχία της Σαλαμίνας ως θρίαμβος της θέλησης ως ο θεμέλιος λίθος του Δυτικού πολιτισμού».

Ο πολιτισμός και το ελεύθερο πνεύμα, η ανιδιοτελής υπεράσπιση της Ειρήνης, της ελευθερίας και της δημοκρατίας, ο ισότιμος και εποικοδομητικός διαπολιτισμικός διάλογος συναντιούνται στο σταυροδρόμι των λαών, την Ελλάδα. Οι Θερμοπύλες αποτέλεσαν τον βωμό της θυσίας και της αρετής, η Σαλαμίνα εξύψωσε την αρετή αυτή σε ελευθερία. Αψηφώντας τη λογική, οι Έλληνες πέτυχαν το φαινομενικά ακατόρθωτο, τον άθλο να υπερβούν τα ανθρώπινα όρια, ώστε να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν την ελευθερία. Εδώ και 2500 χρόνια, ο Δυτικός κόσμος και ο Ελληνισμός αναγνωρίζουν το θαύμα της Σαλαμίνας ως ένα γεγονός που συνέβαλε καθοριστικά στην θεμελίωση του αναδυόμενου πολιτισμού τους. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την ενδυνάμωση της εθνικής συνείδησης και του διαπολιτισμικού διαλόγου μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας, ώστε οι μικροί δημιουργοί να εκφράσουν με τη δική τους γλώσσα και φαντασία την αυριανή Ελλάδα. 

Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ
«Εκείνων που σκοτώθηκαν στις Θερμοπύλες ένδοξη η τύχη, ωραίος ο θάνατός τους, κι ο τάφος τους βωμός· ανάμνηση τους πρέπει και όχι γόοι κι εγκώμιο είναι γι᾽ αυτούς το μοιρολόι. Τέτοιος εντάφιος στολισμός ποτέ τη λάμψη δε θα χάσει απ᾽ τον καιρό τον παντοδαμαστή κι ούτε σκουριά ποτέ θα τον σκεπάσει. Στο μνήμα των αντρείων ετούτο το ιερό η δόξα της Ελλάδας έχει θρονιαστεί το μαρτυρά κι ο βασιλιάς της Σπάρτης ο Λεωνίδας, που αφήνει στολίδι πίσω του αρετής τρανό κι ένα όνομα που αμάραντο θα μείνει», μας λέει ο Σιμωνίδης ο Κείος για τον πολεμικό άθλο που παρά την ήττα, σφραγίστηκε στις συνειδήσεις της οικουμένης ως θρίαμβος της θέλησης και ορόσημο ανδρείας και πατριωτισμού. «Ποιος από τους μεταγενέστερους», αναρωτιέται ο Διόδωρος ο Σικελιώτης, «δεν θα ζηλέψει την παλικαριά αυτών των ανθρώπων, οι οποίοι, καθώς βρέθηκαν στην αρπάγη μιας συντριπτικά υπέρτερης καταστάσεως, σωματικά υπέκυψαν, έμειναν όμως αήττητοι στην ψυχή. Γι’ αυτό, μόνο αυτοί από όλη την ιστορία αναφέρονται». Ήττα μεν, αλλά νίκη ηθική, που έδωσε την ψυχή και το κουράγιο στους Έλληνες να συντρίψουν τους Πέρσες στη Σαλαμίνα και τις Πλαταιές και να διώξουν τη θανάσιμη απειλή από τα εδάφη τους. Γι’ αυτό και ο ιστορικός αντίκτυπος των Θερμοπυλών κατανοήθηκε και τραγουδήθηκε τόσο ήδη από την εποχή του, καθώς η σημασία του ήταν βαρύνουσα για το μέλλον του κοινού των Ελλήνων.
Οι Θερμοπύλες έγιναν σημείο αναφοράς για τον αρχαιοελληνικό κόσμο, αφού λίγο μετά τη μάχη ανεγέρθηκε ένας πέτρινος λέων, ως υπόμνηση στο όνομα του νεκρού σπαρτιάτη βασιλιά. Το παράδειγμα των Θερμοπυλών ήταν εξάλλου τόσο επιβλητικό στη σημασία του ώστε χρησίμευε ως κάλεσμα για ηρωισμό ακόμα και στους Αθηναίους ρήτορες. Ο Λυσίας υπενθύμιζε συνεχώς τη γενναία στάση της Σπάρτης κατά τη διάρκεια των Περσικών Πολέμων και ο Λυκούργος μιλούσε για τις Θερμοπύλες ως υπόδειγμα ηρωικής αρετής, καλώντας τους Αθηναίους να αντιταχθούν με τον ίδιο τρόπο στη μακεδονική επέκταση προς τα νότια. 
Ακόμα και ο Μέγας Αλέξανδρος συνέβαλε στη διαιώνιση της ανάμνησης των Θερμοπυλών, αφού ύστερα από τη νίκη του εναντίον των Περσών στον Γρανικό Ποταμό, έδωσε εντολή να σταλούν στην Αθήνα 300 περσικές πανοπλίες ως λάφυρα. Η θυσία του βασιλιά Λεωνίδα Α’ και των 300 πολεμιστών του έγινε σύμβολο διαχρονικό της πατριωτικής αυτοθυσίας, της άδολης αγάπης για τον τόπο που είναι συνυφασμένη με την ίδια τη ζωή. «Ω ξειν, αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ότι τήδε κείμεθα τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι», είπε ο Σιμωνίδης και χαράχτηκε στο μνημείο που στήθηκε στις Θερμοπύλες σφραγίζοντας τη μεγαλύτερη σε συμβολική μάχη της ελληνικής αρχαιότητας.


Η κύρια πηγή των ελληνο-περσικών 

πολέμων είναι ο «πατέρας της Ιστορίας» Ηρόδοτος, ο οποίος αμφισβητήθηκε ήδη από την αρχαιότητα, αν και σήμερα οι ιστορικοί τον θεωρούν εν πολλοίς αξιόπιστο, εκτός ίσως από τους αριθμούς που παραθέτει. Στο έβδομο βιβλίο του «Ηροδότου Ιστορία» λοιπόν, ο μεγάλος ιστορικός μάς λέει: «Αυτή λοιπόν ήταν η θέση του Ξέρξη και του στρατού του στην Τραχινία της Μηλίδας, ενώ οι Έλληνες είχαν καταλάβει τα στενά που είναι γνωστά στους ντόπιους ως Πύλες, αυτά που οι υπόλοιποι Έλληνες ονομάζουν Θερμοπύλες». Ο Λεωνίδας ήταν πια ένας από τους δύο βασιλείς (κατά το σύστημα της δυαδικής βασιλείας που ίσχυε στη Σπάρτη), πλάι στον Λεωτυχίδη Β’, και ζήτησε να πάει αυτός να προϋπαντήσει τους Πέρσες στις Πύλες, υπακούοντας στον χρησμό του Μαντείου των Δελφών κατά το ξεκίνημα του πολέμου που ήθελε ότι «Η πόλη της Σπάρτης θα σβηστεί από τον χάρτη ή θα θρηνήσει τον βασιλιά της». Παρατάσσει 300 Σπαρτιάτες, 700 Θεσπιείς και μερικούς χιλιάδες ακόμα, με σκοπό να δώσει χρόνο στον υπόλοιπο ελληνικό στρατό να οργανωθεί. Καλεί μάλιστα κοντά του μόνο όσους σπαρτιάτες πολεμιστές είχαν αγόρια, για να μη χαθεί η γενιά τους. Ο ίδιος μπορεί να πάρει μέρος μιας και μέχρι τότε έχει αποκτήσει με τη Γοργώ τον γιο του Πλείσταρχο, γεγονός που τον καθιστούσε ισότιμο με τους τριακοσίους. 
Η Μάχη των Θερμοπυλών (480 π.Χ.) διαδέχθηκε αυτή του Μαραθώνα και προηγήθηκε της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας και της τελευταίας νικηφόρας σύγκρουσης στις Πλαταιές. Ο Ηρόδοτος αριθμεί τον στρατό του Λεωνίδα σε 6.000 άντρες. Ο Ηρόδοτος μας λέει ότι ο Λεωνίδας ήταν ο προπομπός της ελληνικής δύναμης, περιμένοντας τις ενισχύσεις: «Ο Λεωνίδας κι οι τριακόσιοι άνδρες του ξεκίνησαν από τη Σπάρτη πριν το κύριο σώμα του στρατού, για να ενθαρρύνουν με την εμφάνισή τους τους άλλους συμμάχους να πολεμήσουν και να τους εμποδίσουν να αυτομολήσουν στον εχθρό, πράγμα που ήταν ικανοί να κάνουν αν έβλεπαν ότι οι Σπαρτιάτες δίσταζαν. Είχαν σκοπό, όταν θα τελείωναν τα Κάρνεια (αυτή η γιορτή εμπόδιζε τους Σπαρτιάτες να πάνε στο πεδίο της μάχης), να αφήσουν μια φρουρά ασφαλείας στην πόλη και να ξεκινήσουν με όλο το διαθέσιμο στρατό τους. Τα άλλα συμμαχικά κράτη αποφάσισαν να ενεργήσουν με τον ίδιο τρόπο, αφού την ίδια ακριβώς εποχή έτυχε να γίνονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Κανείς τους δεν περίμενε ότι η μάχη των Θερμοπυλών θα κρινόταν τόσο γρήγορα. Κι αυτός ήταν ο λόγος που έστειλαν μόνο μια εμπροσθοφυλακή». 

Στην προκαταρκτική απαίτηση του Ξέρξη να παραδώσει τα όπλα, ο Λεωνίδας απάντησε το περιβόητο «μολών λαβέ» και γέννησε μια μακρά ελληνική παράδοση αυταπάρνησης και αυτοθυσίας. Ο Πλούταρχος το χαρακτήρισε ως την ενδοξότερη στην ιστορία απάντηση ηγέτη. Ο Λεωνίδας γνώριζε από το Μαντείο των Δελφών ότι η δική του μοίρα είχε σφραγιστεί. Ήξερε πως θα πεθάνει, αλλά δεν υπήρχε κανένα σημάδι ότι ο θάνατός του θα έρθει σύντομα ή ότι θα ήταν μάταιος. Το μαντείο είχε υποσχεθεί να σώσει τη Σπάρτη αν ένας από τους βασιλιάδες της χανόταν στη μάχη. Με την μάχη αυτή, εξουδετερώθηκε πλήρως η αριθμητική υπεροχή των Περσών και δόθηκε η δυνατότητα σε ένα συγκριτικά μικρό αριθμό υπερασπιστών να συγκρατήσουν τη συντριπτική δύναμη του στρατού του Ξέρξη!
Ακόμα και το περιβόητο ελίτ περσικό τάγμα των Αθανάτων σταμάτησε ο Λακεδαιμόνιος, παρασύροντάς τους σε παγίδα. Λένε ότι δεν πέθανε ο Λεωνίδας και οι 300 του στις Θερμοπύλες, αλλά το ηθικό των Περσών ήταν αυτό που χάθηκε οριστικά στο κακοτράχαλο αυτό πέρασμα. Όσο για τον Ξέρξη, συνειδητοποίησε ότι είχε πολλούς άντρες στα χέρια του, αλλά ελάχιστους πολεμιστές. Γι’ αυτό ίσως και μετά τη μάχη διέταξε τους στρατιώτες του να βρουν το νεκρό σώμα του Λεωνίδα και να το αποκεφαλίσουν, πράγμα αρκούντως ασυνήθιστο για τους Πέρσες, που τιμούσαν συνήθως τον εχθρό. Κάπου σαράντα χρόνια αργότερα, τα λείψανα του Λακεδαιμόνιου ήρωα επέστρεψαν στη Σπάρτη για να τιμηθούν όπως τους έπρεπε. Κανείς από τους συγχρόνους και τους επιγόνους του δεν ξέχασε το λιοντάρι της Σπάρτης που πολέμησε με λύσσα στις Θερμοπύλες, σε αυτή την τριήμερη μάχη-σύμβολο για την παγκόσμια ιστορία. 
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας είχε μεγαλύτερη επιρροή στον Δυτικό πολιτισμό από οποιαδήποτε άλλη μάχη στην ιστορία. Η Σαλαμίνα ήταν η γέννηση της Δύσης. «Η Σαλαμίνα σηματοδότησε την στιγμή που ένα συνονθύλευμα αρχαίων ελληνικών πόλεων-κρατών, “πριόνισαν” τη συντριπτική δύναμη της Περσικής αυτοκρατορίας.  Ως άμεσο αποτέλεσμα, η αθηναϊκή κουλτούρα ήταν σε θέση να ευδοκιμήσει και να εισέλθει σε μια χρυσή εποχή δημοκρατίας, φιλοσοφίας, τέχνης, και δράματος, θέτοντας τα θεμέλια της σύγχρονης Δύσης». Από τις Θερμοπύλες οι Πέρσες συνέχισαν την πορεία τους προς την Αθήνα. Οι Έλληνες αντιλήφθηκαν ότι δεν μπορούσαν να αντισταθούν σε μια τόσο μεγάλη δύναμη. Ο ηγέτης τους, ο Αθηναίος Θεμιστοκλής, σκέφτηκε ότι η μοναδική ελπίδα νίκης βρισκόταν στη θάλασσα. Αν νικούσαν τον περσικό στόλο, ο εχθρικός στρατός θα υποχωρούσε από έλλειψη εφοδίων. O Θεμιστοκλής έπεισε τους συμμάχους του να εγκαταλείψουν την ελληνική ενδοχώρα και να μεταβούν στη Σαλαμίνα. Εκεί θα παρέτασσαν το ενωμένο ναυτικό τους κατά του περσικού στόλου. Ο Ξέρξης μπήκε στην Αθήνα και νίκησε γρήγορα τη μικρή ελληνική φρουρά που είχε μείνει εκεί για να υπερασπιστεί την Ακρόπολη. Ενώ οι Πέρσες λεηλατούσαν και έκαιγαν την πόλη, ο Θεμιστοκλής έστειλε αγγελιαφόρους που υποκρίθηκαν ότι ήταν λιποτάκτες για να πουν στον Ξέρξη ότι οι Έλληνες ήταν διχασμένοι από εσωτερικές διαμάχες και ετοιμάζονταν να φύγουν με τα πλοία τους. Ο Πέρσης ηγέτης αποφάσισε να αναλάβει μια επίθεση για να καταστρέψει τα ελληνικά σκάφη πριν προλάβουν να απομακρυνθούν.
Ο Ξέρξης έστησε το στρατόπεδο του στην ξηρά και τοποθέτησε έναν χρυσό θρόνο σε μια πλαγιά του Αιγάλεω που έβλεπε προς τα νερά της Σαλαμίνας, από όπου πίστευε ότι θα παρακολουθούσε την επικείμενη νίκη του. Το πρωί της 29ης Σεπτεμβρίου 480 π.Χ. κάθισε στον θρόνο και έδωσε διαταγή να επιτεθούν τα πλοία του. Το περσικό ναυτικό, υπερείχε του ελληνικού σε αναλογία τρία προς ένα. Ωστόσο, οι 370 ελληνικές τριήρεις, με την τριπλή σειρά κουπιών, ήταν ταχύτερες και μεγαλύτερες από τα εχθρικά πλοία. Οι Έλληνες είχαν επίσης το πλεονέκτημα ότι γνώριζαν πολύ καλά τα νερά στα οποία γινόταν η σύγκρουση. Οι Πέρσες πλησίασαν. Τα ελληνικά πλοία εμβόλισαν τα εχθρικά και τα ακινητοποίησαν, έτσι ώστε να μπορέσει το πεζικό να περάσει σε αυτά και να εξουδετερώσει τα αντίπαλα πληρώματα. Σε διάστημα οκτώ ωρών ο Ξέρξης είδε από τον θρόνο του το μισό σχεδόν ναυτικό του να καταλήγει στον βυθό της θάλασσας. Οι ελληνικές απώλειες ήταν μόλις 40 πλοία. Για πρώτη φορά στην ιστορία μια ναυμαχία είχε κρίνει το αποτέλεσμα ενός πολέμου. Με το μεγαλύτερο μέρος του ναυτικού του κατεστραμμένο και τα βοηθητικά σκάφη του απειλούμενα πλέον άμεσα, ο Ξέρξης δεν είχε άλλη επιλογή παρά να επιστρέφει στη Μικρά Ασία. 
Μετά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας, οι Έλληνες πήραν τη θέση των Περσών ως κυρίαρχη δύναμη στη Μεσόγειο. Χρειάστηκε άλλος ένας αιώνας και πολλοί ακόμη εσωτερικοί πόλεμοι πριν ο Μέγας Αλέξανδρος ενώσει όλη την Ελλάδα και κατανικήσει την Περσική Αυτοκρατορία, αλλά ο ακρογωνιαίος λίθος της τελικής νίκης του είχε ήδη τεθεί. Η ναυμαχία της Σαλαμίνας εγγυόταν πλέον τη διαρκή ανεξαρτησία της Ελλάδας και την πρόοδο ενός πολιτισμού και μιας φιλοσοφίας που θα επηρέαζε ολόκληρη την Ευρώπη και θα επεκτεινόταν σε όλο τον κόσμο.

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

ΔΙΑΙΡΕΣΗ...απο παλιά ελληνική ταινία!

 Παρακολουθούμε ένα απόσπασμα απο μια παλιά ελληνική ταινία!😏
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
-Ποιο πρόβλημα είχαν οι επτά αδελφές;
-Έλυσαν το πρόβλημά τους ;
-Ποια λάθη ανακαλυψες  στις πράξεις που έκανε ο δάσκαλος;
-Ποια λάθη ανακαλυψες  στις πράξεις που έκανε ο χωροφύλακας;
-Ποια λάθη ανακαλυψες  στις πράξεις που έκανε ο πρόεδρος;
-Πως θα 'ελυνες εσύ  το πρόβλημα  των κοριτσιών;;;;;;
Μπορειτε να δειτε το βίντεο όσες φορές θέλετε!💇
Ελέγχω τις απαντήσεις με κομπιουτεράκι!
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ  ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΙΡΕΣΗ!  😉

Τί είναι μουσική; (Εκπαιδευτικό Βίντεο)


           ΩΡΑ για χαλάρωση.....


πηγη : Δημήτρης Ανδρώνης yutube

ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ

ΚΑΛΗΜΈΡΑ!!!!!!!!!                ΏΡΑ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ!!!!!!!!!
Είναι υπέροχο! Απολαύστε το

Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ -ΕΚΠΛΗΞΗ!!!!!!!!!


   ΠΑΤΑ ΕΔΩ 👉 ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ

ΠΑΤΑ ΕΔΩ 😀ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΝΗΜΗΣ 

    Μπορειτε να κάνετε πολλές νέες ζωγραφιες για....νέα παιχνιδια ΜΝΗΜΗΣ και να μου τις στείλετε!!

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑ-ΕΜΒΑΔΟΝ

Λέγεται αλλιώς και Πυθαγόρειος πίνακας.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!!

Ζχεδιαζω  πίνακες  και ανακαλύπτω  μόνος -μόνη  μοτίβα  στον θαυμαστό Πυθαγόρειο Πίνακα!
 Μαθαίνω  να σκέφτομαι και όχι μόνο  να απομνημονεύω
Εικονες με τα μοτιβα που ειχατε ανακαλυψει στην ταξη  μας!!!!


Κάθε ακέραιος αριθμός μπορεί να είναι είτε άρτιος είτε περιττός σύμφωνα με τον παρακάτω κανόνα: αν είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του δύο τότε είναι άρτιος  2Χ8=16, διαφορετικά είναι περιττός  3Χ7=21.
θυνάμαι!


  • άρτιος × άρτιος = άρτιος            4Χ8=32       
  • άρτιος × περιττός = άρτιος        4Χ5=20       
  • περιττός × περιττός = περιττός   3Χ5=15
  • Ισχύει στην πρόσθεση;;; το ελέγχω!



Συμπληρώνω τα κενά στον πίνακα

Κάνω εξάσκηση στο πίνακα πολλαπλασιασμού








Ο παππούς ο Πυθαγόρας έπαιζε και με το Εμβαδόν!!!!!




Κάτι ανακάλυψε ο παππούς ο Πυθαγόρας! Αν βρεις το εμβαδόν των τριών τετραγώνων ,παρατήρησέ τα ,προσεχτικα!


ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΒΡΙΣΚΩ ΤΟ ΕΜΒΑΔΟΝ ........










Το ΕΜΒΑΔΟΝ  του παππού του Πυθαγόρα έγινε και ζωγραφια   για τον διαγωνισμό τη; ΝΑΣΑ ΄ ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΟΥ CASSINI ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ!
Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Ε΄ ΤΑΞΗ 2010 ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ


Ανακαλύπτω τα τετράγωνα του παππού του Πυθαγόρα στο διαστημόπλοιο της εικόνας !


ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ 
ΜΟΥΣΙΚΟΣ -ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ 

ΚΛΑΣΜΑΤΑ

ΚΑΝΟΝΑΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 




      ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΩ;;;;;;;;;;;
.................................................................................................................................................................

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:..............................................................................................
                        ......................................................................................................










Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Παραμυθοκουζίνα-Μια μέρα του 461 π.Χ. στην Αρχαία Αθήνα

Γραμματική της Φαντασίας, Τζάνι Ροντάρι ΕΠΙΘΕΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ


ΕΠΙΘΕΤΑ         ΡΗΜΑΤΑ       ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Αξιοποιώ τα λάθη!!! Δεν ξεχνώ....ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ σημαινει Γραμματικούλα!🙊

Διαβάζω προσεχτικά το κείμενο και γράφω στις δύο στήλες συμπαθητικά και αντιπαθητικά  ΕΠΙΘΕΤΑ

                            ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΑ ΕΠΙΘΕΤΑ                       ΑΝΤΙΠΑΘΗΤΙΚΑ ΕΠΙΘΕΤΑ

2. Λαθάκια!!!!!!!!!!!!!!!!!      «Αξιοποιώ»  τα  λαθάκια!
Ομαδοποιώ  τα  λάθη  σε δύο στήλες
1.Λέξεις   που έχουν λάθος  στο  θέμα
2.Λέξεις  που έχουν  λάθος  στην κατάληξη

-Τα δινατά άλογα έσερναν το βαρή  αμάξι στους φαρδηούς δρόμους της μικρις πόλης και ο αμαξάς ηρεμοτατως κοίταξε μπροστά!

Το μηκρο χωριό απλωνόταν στην καταπράσινει πλαγιά του όμωρφου ψιλού  βουνού.
😅😅😅😅🎷🎷🎷🎷🎺🎺🎺🎺🎻🎻🎻🎻🎷🎷🎷🎵🎵🎵🎵🎵🎷🎷🎷🎷🎼🎼🎼🎼🎼




Αφήγηση παραμυθιών- "Η λαθεμένη σαλάτα", του Τζιάνι Ροντάρι



Κάνοντας λάθη μαθαίνουμε, λέει μια παλιά  παροιμία. Η καινούργια θα μπορούσε να είναι, κάνοντας λάθη επινοούμε!
Γραμματική της Φαντασίας, Τζάνι Ροντάρι

Από μια μόνο λέξη μπορούμε να εξάγουμε πολλά λάθη, δηλαδή πολλές ιστορίες


Για παράδειγμα, από το «αυτοκίνητο»: «αυτικίνητο» (φαντάζομαι  ένα αυτοκίνητο που κινείται με αυτιά...ή έχει αυτιά.....😀  ), 
«αστροκίνητο», «αυτοκούνητο», «αυγοκίνητο» (αυτό πρέπει να χρειάζεται αυγά και όχι βενζίνη για να κινηθεί)😀  
😻Γράφω μια δική μου ιστορία 

😅😅😅😅😅😅😅😅😅💓💓💓💓💓💓💓💓💚💚💚💚💛💛💛💛💜💜💜💜














Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ -ΠΑΙΧΝΙΔΙ




Περιγραφή Παιχνιδιού

Αν έχετε παρατηρητικότητα και είστε καλοί στους γρίφους, ελάτε μαζί μου για να διακοσμήσουμε μαζί αγγεία με πρωταγωνιστές το θεό Διόνυσο και τους φίλους τους.
Προσέξτε όμως! Δεν μπορείτε να διαλέξετε τυχαία τη θέση των χαρακτήρων.
Θα σας καθοδηγήσουν τα λόγια και οι κινήσεις τους.
Μην χάνετε χρόνο, η παρέα του Διονύσου σας περιμένει να παίξετε μαζί της!
ΠΗΓΗ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς 
Διεύθυνση Μουσείων

ΠΡΑΞΕΙΣ-ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ -ΠΟΛΛΑΛΑΣΙΑΣΜΟΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ

ΔΙΑΙΡΕΣΗ  ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
1  Δια... υπολογίζω:😀🙋

α. 7.200: 90 =                          β. 8=60.000: 600=

γ. 40.000: 500 =                       δ. 7.200: 80 =

ε. 630: ___ = 7                        στ. 160.000: 20=


ΘΥΜΑΜΑΙ....


1.  Επί… υπολογίζω:
α. 50x 900 =      
                                                        δ. 90x 700=
β. 800 x 600 =     
                                                    ε. 200 x 70 =
γ. 4.000x 80 =  

     ΠΡΟΒΛΗΜΑ     ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ
Η Όλγα και η Αλεξάνδρα πήγαν στον φούρνο και αγόρασαν ένα κουλούρι προς 0,48  € ,ένα χυμό πορτοκάλι προς 1,55  € και μία σοκολάτα .Πλήρωσαν με ένα χαρτονόμισμα των 10 ευρώ και πήραν ρέστα 6,35  € .Προσπάθησε να βρεις πόσο στοίχισε η σοκολάτα !                                                  


               🙉           Διαίρεσεις....

                75.831 : 6 =

                 80.542 : 12 =

                56.984 : 24 =

              60.893 : 7 =


ΕΛΕΓΧΩ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡΑΚΙ


1    😹   Διατάσσω τους αριθμούς σε αύξουσα σειρά (μà Μ)


15.439, 15.948, 15.354, 15.630, 15.290




1          😸  Πριν; μετά


Πριν                           αρχικός  αριθμός              Μετά
_____________         55.555             ____________
_____________           36.000              ____________
_____________           89.500              ____________

ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΤΕ  ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ😀🙋



Γλυκα μου,Τεταρτάκια ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Ανακεφαλαιώνοντας…
1.δραστηριότητες για τις επόμενες μέρες…εργασίες θα βρίσκετε σε αυτο το ιστολόγιο
με την ετικέτα ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ και τις λύσεις με την ετικέτα ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ

2 Μπορείτε να διαβάζετε και ξεχωριστά κάθε μάθημα πχ αν πατήσετε στην ετικέτα Ιστορία θα εμφανιστο΄θν μαθήματα ΜΟΝΟ Ιστορίας
 3 Στην αναζήτηση Ιστολογίου μπορείτε να γράψετε μια λέξη πχ διαίρεση και θα εμφανιστούν  ασκήσεις για την διαίρεση


Κλειστά τα σχολεία, λοιπόν, ώστε να εμποδιστεί η μεγάλη διάδοση του ιού! Εκτός από τη μεγάλη χαρά, πιθανόν να υπάρχει και ένα αίσθημα ανησυχίας, το οποίο είναι λογικό και αναμενόμενο Για να σας καθησυχάσω, λοιπόν, προτείνω να δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο, παρεούλα, ο καθένας και η καθεμία από το σπίτι μας!
1.Η πρόκληση είναι για επανάληψη στην προπαίδεια! Ξεκινήστε σήμερα με του 9 και κάθε μέρα κάντε μία ακόμη μέχρι να φτάσετε στην προπαίδεια του 2.
2.Σε ένα τετράδιο- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ   θα ήθελα να καταγράφετε τις εντυπώσεις σας από κάτι που είδατε ή κάτι που ζήσατε, μία ιδέα ή κάποιες σκέψεις σας από την κάθε ημέρα. Μπορείτε ακόμα να ζωγραφίσετε κάτι ή να κολλήσετε φωτογραφίες . Άλλωστε, δεν είναι συνηθισμένο πράγμα να κλείνουν τα σχολεία στη μέση της χρονιάς και δε θα το ξαναζήσετε στα μαθητικά χρόνια, οπότε αυτό το «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ» έχει στ’ αλήθεια πολύ μεγάλη αναμνηστική αξία!