Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ

Εργασίες

  1. ….Για να θυμηθω τα πολλαπλάσια, τα αποτελεσματα,τα γινόμενα δηλαδη της προπαιδειας ενός αριθμου !!!
  2. Π.χ. για να βρούμε τα πέντε πρώτα πολλαπλάσια του 8, πολλαπλασιάζουμε το 8 με το 1, το 2, το 3, το 4 και το 5 και παίρνουμε αντίστοιχα 
  3. πολλαπλάσια του 8   :8, 16, 24, 32, 40
1)Παρατηρώ τι λένε τα παιδιά και συμπληρώνω ό,τι λείπει στα πολλαπλάσια:
2) Υπαρχουν κοινα πολλαπλάσια του 2 και του 6 ;



Θυμαμαι τα  πολλαπλάσια


  1. 1Ποιοι αριθμοί λέγονται πολλαπλάσια;
  2. Απάντηση
  3. Πολλαπλάσια ενός αριθμού λέγονται οι αριθμοί τους οποίους σχηματίζουμε πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό με διάφορους αριθμούς
  4. Π.χ. 

    πολλαπλάσια του 5: 5,10,15,20.........

  5. 2.Ποιοι αριθμοί λέγονται κοινά πολλαπλάσια;
  6. - Κοινά πολλαπλάσια• Δύο ή περισσότεροι αριθμοί μπορούν να έχουν κοινά (ίδια) πολλαπλάσια.• Μπορούμε να τα βρούμε γράφοντας τα πολλαπλάσια κάθε αριθμού με τη σειρά .
  7. 4. Παράδειγμα
  8. Τα πολλαπλάσια του 4 είναι :4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, …
  9. Τα πολλαπλάσια του 6 είναι :6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 60, …
  10. .Άρα τα κοινά τους πολλαπλάσια είναι 12, 24, 36, 

Κυριακή 24 Μαΐου 2020

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΙΗΝΗ


ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Αγαπημένοι μου φίλοι,

Από το μπαλκόνι ενός σπιτιού με θέα το καταγάλανο Αιγαίο , τούτο το ανοιξιάτικο πρωινό ένιωσα την ανάγκη να σας στείλω αυτό το γράμμα μαγεμένος από την τόση ομορφιά του αρχαίου κόσμου.Με χαρτί και μολύβι και μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι ,ξεκίνησα να βρω έναν ναό ισάξιο του Παρθενώνα!
Και να 'μαι ,λοιπόν, βρίσκομαι σε μια πόλη που μοιάζει να κρέμεται σαν δώρο από τον ουρανό , στην Πριήνη....κάπου στις ακτες της Μικράς Ασίας, στην πατρίδα ενός από τους Επτά Σοφούς της αρχαιότητας, του Βία. Το σχέδιο  της πόλης έγινε με βάση το Ιπποδάμειο σύστημα, το οποίο ο Αριστοτέλης θεωρούσε  ότι ανταποκρίνεται στην ιδανική πόλη.
Μέρες τώρα περπατώ κάτω από τη σκιά του όρους Μυκάλη,στους ίδιους χώρους που άνθρωποι μιας άλλης εποχής έζησαν και δημιούργησαν έργα θαυμαστα! Μένω άφωνος μπροστά στην ιστορία αυτού του τόπου , μα πιο πολύ σαν αντίκρισα τα ερείπια ενός ναού .Ήταν αφιερωμένος στη θεά της πόλης , την Αθηνά! Λένε πως τον έχτισε ο Πυθίας , ντόπιος αρχιτέκτονας , και ο Μέγας Αλέξανδρος έδωσε χρήματα για την κατασκευή του μετά τη μάχη του Γρανικού το 334 πΧ. . Εκεί ο Αλέξανδρος  αφιέρωσε  και μια μαρμαρινη επιγραφή που εγραφε.... στην μία πλευρά:

ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΕΘΗΚΕ ΤΟΝ ΝΑΟΝ ΑΘΗΝΑ Η ΠΟΛΙΑΔΙ

Ο βασιλιάς Αλέξανδρος αφιέρωσε τον ναό στην Αθηνά Πολιάδα.

 Στη δεύτερη πλευρά περιέχει μια διάταξη σχετικά με την αναδιανομή της γης  μετά την φυγή των Περσών που νίκησε ο Αλέξανδρος.Η επιγραφή με την  αφιέρωση του Αλέξανδρου σήμερα εκτίθεται στο Βρετανικό μουσείο.
       Μέσα στον ναό <<στεκόταν>> κάποτε ήρεμη η θεά , με περικεφαλαία,ασπίδα και δόρυ , όπως ακριβώς και το χρυσελεφαντινο άγαλμά της στην Αθήνα, έργο του γλύπτη Φειδία.  Έχω την αίσθηση πως μέρος του εαυτού μου θα μείνει εδω, <<δεμένο>>για πάντα με τη γαλήνη αυτού του τόπου.
Σας χαιρετώ , καλοί μου φίλοι, κι εύχομαι να βρείτε κι εσείς το δικό σας προορισμό τούτο το καλοκαίρι.

Με πολλή αγάπη ... από την Πριήνη


                                                 Ιων
εργασίες -παιχνίδι
1.Ποιες  ιστορικές  πληροφορίες παίρνουμε  από το γράμμα του Ιωνα; 
2. ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΤΑ 
Μπορείς να λύσεις το σταυρολεξο   με λέξεις του κειμένου του Ιωνα πατώντας πανω στον αριθμο κάθε τετραγώνου για να δεις την ερώτηση.
Για να δούμε την επιγραφή του Αλέξανδρου ας πάμε μια εικονική βολτα στο Βρετανικό Μουσειο που μας ταξιδεψε και η Νικολέτα.
πατα εδώ Βρετανικό Μουσειο
ή πανω στην εικόνα


Η Πριήνη της Μικρασιατικής Ιωνίας



 



πηγη:  ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 

Σάββατο 23 Μαΐου 2020

ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ Νικολέτα,Iάσονα

πάτα εδώ    Ανακοίνωση αποτελεσμάτων του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού: Περιπέτεια στο Μουσείο!  

  Διάκριση (με αλφαβητική σειρά, συμμετοχή στην ψηφιακή έκδοση):


  • Νικολέτα Θεοδωρίδη για το διήγημα ΠεΡιπέΤΕια σΤο ΜουΣείΟ – Το όνειρο της  Καρυάτιδας         
  • Iάσονας – Ραφαήλ Θεοδωρίδης για το διήγημα Το ταξίδι της παλιάς σχολικής σάκας
ΠεΡιπέΤΕια σΤο ΜουΣείΟ
Το όνειρο της  Καρυάτιδας
Θεοδωρίδη Νικολέτα
Το Βρετανικό Μουσείο βρίσκεται στην πρωτεύουσα της Αγγλίας , το Λονδίνο. Ιδρύθηκε το 1753,  είναι το παλιότερο του κόσμου. Η μορφή του μοιάζει με τον  Παρθενώνα! Εκεί υπάρχουν εκθέματα από πάρα πολλές  χώρες του κόσμου.

     Κάθε βράδυ λοιπόν, όταν οι πόρτες του Μουσείου αυτού κλείνουν , κάτι περίεργο συμβαίνει. Όλα τα εκθέματα ζωντανεύουν, κάνουν βόλτες στους διαδρόμους και συζητούν μεταξύ τους. Ένα βράδυ πριν από λίγο καιρο, κάποια αντικείμενα καθώς τριγυρνούσαν  και είχαν στήσει κουβεντούλα  άκουσαν κάποιον να κλαίει…Ψάχνοντας   να βρουν από  πού  έρχοταν το κλάμα , έφτασαν στην αίθουσα  των μαρμάρων. Εκεί  που βρίσκονται  τα εκθέματα  από την αρχαία Ελλάδα  και τα κλεμμένα γλυπτά  του Παρθενώνα. 
  Πλησίασαν και είδαν την Καρυάτιδα να κλαίει.
-          Γιατί κλαις;  Την ρώτησαν.
Εκείνη  τους απάντησε πως ήθελε να γυρίσει στην Ελλάδα, να ξαναδεί τις αδελφές της.Δεν πρόλαβαν να συνεχίσουν τη συζήτηση γιατί ξημέρωνε , έπρεπε να γυρίσουν στις θέσεις τους γιατί θα άνοιγαν  οι πόρτες του μουσείου.
    Πολύς  κόσμος επισκέφτηκε  εείνη τη μέρα την Καρυάτιδα.Κάποια στιγμή  ένα μικρό παιδί  ρώτησε τη μαμά του.
-Μαμά, αυτή η Καρυάτιδα είναι ίδια  με αυτή που είδαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης  στην Ελλάδα, περυσι που είχαμε διακοπές;
- Παιδί μου, του απάντησε,  έξι Καρυάτιδες  ήταν μαζί στο Ερέχθειο  μαζί με τα  Γλυπτά  του Παρθενώνα που βλέπεις εδώ. Οι ΄Ελληνες  κάνουν προσπάθειες   για να τα γυρίσουν πίσω στον τόπο τους. Στο Μουσείο της Ακρόπολης έχουν κρατήσει  κενή τη θέση δίπλα στη μία Καρυάτιδα για να τοποθετήσουν εκεί  την αδερφή τους όταν επιστρέψει.
     Η Καρυάτιδα το άκουσε…
Το  βράδυ  την άκουσαν να κλαίει πάλι.Πήγαν  όλα  να συνεχίσουν τη συζήτησή τους . Εκείνη τους είπε  όσα είχε ακούσει  και πως ήθελε να γυρίσει στην πατρίδα της.
-Μα,  της είπαν,  εδώ είσαι  σε μια τόσο  ωραία  αίθουσα και σε θαυμάζουν  τόσοι πολλοί άνθρωποι ! !! Γιατί θέλεις να φύγεις;
- Γιατί εκεί είναι οι ρίζες μου , η πατρίδα μου, τους απάντησε.
Έτσι  άρχισε να τους διηγείται πόσο ωραία ήταν η ζωή στην Ελλάδα ,πριν την κλέψει  ο Έλγιν. Πόσο ωραία ήταν  μαζί   με τις αδελφές της… για τον πολιτισμό  της  Αθήνας ….για τα όμορφα και καλοχτισμένα κτήρια με τους υπέροχους κίονες…..
Μετά μίλησε για τους ανθρώπους , που ήταν τόσο ευγενικοί και καλοσυνάτοι… Αλλά και μετά  από πολέμους και καταστροφές  δεν έπαψε να αγαπάει τη χώρα της και να θέλει να γυρίσει σ’αυτήν.
     Τα υπόλοιπα εκθέματα κατάλαβαν πόσο ήθελε να γυρίσει στην Ελλάδα.
-Αυτό είναι το πραγματικό σου όνειρο, η πραγματική σου επιθυμία ,την ρώτησαν.
-ΝΑΙ, τους απάντησε.
-Τότε, πίστεψέ το,  κάνε αυτό το όνειρο πραγματικότητα , γιατί αν θέλουμε κάτι πάρα πολύ στο τέλος  γίνεται.
Μόλις το άκουσε αυτό χάρηκε πάρα πολύ ,όπως και τα Γλυπτά του Παρθενώνα που ήθελαν κι αυτά να γυρίσουν.


     Από εκείνο το βράδυ, λοιπόν, η Καρυάτιδα έπαψε πλέον απλώς να ελπίζει , ήταν πια σίγουρη πως μια μέρα ,πολύ σύντομα θα επέστρεφε στη χώρα που ανήκει, στη χώρα που δημιουργήθηκε ,δίπλα στις αδελφές της που υπομονετικά  τόσα χρόνια την περιμένουν . 


Το ταξίδι της παλιάς σχολικής σάκας
Θεοδωρίδης Iάσονας – Ραφαήλ 

Η παλιά σχολική τσάντα ήταν πολύ λυπημένη , γιατί τώρα πια δεν ήταν γεμάτη με βιβλία και τετράδια ...Ήταν μόνο ένα έκθεμα στο Μουσείο Σχολικής Ζωής.
  Θυμόταν με νοσταλγία τον μαθητή που την κρατούσε με καμάρι την Πρώτη μέρα στο σχολείο! Θυμόταν τη συντροφιά των βιβλίων ,αλλά τις φορές που ο μαθητής την άφηνε μετά το σχόλασμα κάτω από τον πλάτανο για να παίξει μπάλα στην αλάνα...Πόσο πολύ αγαπούσε τα παιδιά ηπαλιά σχολική τσάντα!και τι δε θα δινε να βρισκόταν πάλι ανάμεσά τους! Να ξαναγύριζε στο σχολείο !
   Το παράπονό της άκουσε μια μέρα ένα σύννεφο που στεκόταν έξω από το παράθυρο του Μουσείου.
-           Έλα, μαζί μου, της είπε .  Θα σε πάω κοντά στους μαθητές!
Η παλιά σάκα δεν έχασε την ευκαιρία. Αποχαιρέτησε την πένα και τον κονδυλοφόρο και ανέβηκε στο σύννεφο.
  Γρήγορα όμως απογοητεύτηκε, γιατί είδε πως οι μαθητές στις πολιτείες ήταν συνεχώς σκυμμένοι πάνω στις οθόνες των κινητών και των τάμπλετ. Όλοι τους είχαν φανταχτερές σχολικές τσάντες και πολύχρωμα τετράδια.
  Τότε το σύννεφο ταξίδεψε την παλιά τσάντα σε μια διαφορετική χώρα. Σ΄αυτόν τον τόπο τα παιδιά ήταν αδύνατα, ξυπόλητα , ταλαιπωρημένα... Δεν είχαν φαγητό και το νερό ήταν βρόμικο...Η σάκα ζήτησε από το σύννεφο να κατέβει πιο χαμηλά και τότε είδε πως αυτά τα παιδιά δεν είχαν τσάντες, ούτε βιβλία και τετράδια. Τα σχολεία τους δεν είχαν θρανία κι έμοιαζαν με παράγκες.

  Η παλιά τσάντα αποφάσισε να μείνει κοντά σ΄αυτά τα παιδιά , γιατί όταν την είδαν την αγκάλιασαν με λαχτάρα. Η χαρά της σάκας ήταν μεγάλη , γιατί θα ήταν χρήσιμη ξανά!!!

Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΕ 4 ΠΡΑΞΕΙΣ


Υπολογίζω με τον νου 
                                           ΠΡΟΣΘΕΣΗ
Το άθροισμα:                 3.000+2.500+200=
     4.000+1.500+500=
   6.500+600+100=

ΑΦΑΙΡΕΣΗ
τη διαφορά:                     20.000- 1.500=
               20.000- 4.500=
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ
το γινόμενο:                  3 Χ  5.000=
                                                             4   Χ  6.000=
                                                                            3 Χ 2 Χ 1.000=
                                              ΔΙΑΙΡΕΣΗ
  το πηλίκο  :                 16.000  :  =
                   18.000  :  3 =
                                        16.000  : 4  =               

       
Ο  Μίμης έκανε μικρά λαθακια σε κάποιες  πραξεις. Μπορεις να τα ανακαλύψεις και να τα διορθώσεις;;;;;;



Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Παρακολουθώ πρώτα ένα διασκεδαστικό βίντεο  και μετά μαθαίνω  τις λέξεις της ορθογραφίας.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
1.Συμπληρώνω τα γράμματα που λείπουν:

_π_μέν_ς         όμ_ς         _ _τε        λ_ _ πόν      κ_ _  

εν_        μ_ τε              _στε             δ_λ_δ_      _ στόσ_


Οι παρακάτω  σύνδεσμοι συνδέουν όμοιες προτάσεις ή λέξεις:
πχ          Ο Πέτρος    και          ο λύκος
            ουσιαστικό                    ουσιαστικό 

         Θα φάω  και  θα φύγω.
                                     
Είδη

1. Συμπλεκτικοίκαι/κι, ούτε, μήτε ,ουδέ, μηδέ 
2. Διαχωριστικοίή, είτε
3. Αντιθετικοίαν και, αλλά, μα, παρά, όμως, ωστόσο, ενώ, μολονότι, μόνο (που)
4. Συμπερασματικοίλοιπόν, ώστε, άρα, επομένως, οπότε
5. Επεξηγηματικόςδηλαδή

Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Οι σύνδεσμοι

Πρόσεξε τα παρακάτω παραδείγματα:

Θα έρθει ο Πέτρος και η Νίκη και η Γεωργία και ο Τάσος.
• Είτε έρθεις είτε δεν έρθεις εγώ θα πάω.
• Επειδή πεινάω, όταν θα έρθειςκαι αν μπορείς, φέρε μου ένα σάντουιτς.

Όπως βλέπεις στα παραπάνω παραδείγματα για να ενώσουμε τις λέξεις ή τις προτάσεις χρησιμοποιούμε κάποιες άκλιτες λέξεις. Οι λέξεις αυτές λέγονται σύνδεσμοι.
Οι σύνδεσμοι είναι άκλιτες λέξεις που δεν στέκουν μόνοι τους στον λόγο, είναι ωστόσο απαραίτητοι για να συνδέουν άλλες λέξεις ή προτάσεις μεταξύ τους.


Υπογραμμίζουμε στις παρακάτω προτάσεις συνδέσμους που ενώνουν προτάσεις. Διαβαζουμε δυνατα πρωτα τις μπλε προτάσεις και μετά τις κόκκινες. Τι παρατηρουμε;
Μιλάει τόσο σιγά,  ώστε δεν ακούγεται.
Η ώρα πέρασε, άρα δε θα έρθει.
Φαίνεται ότι είναι νόστιμο.
Πρέπει να έρθεις αμέσως.
Κόπηκε το ρεύμα ενώ έκανα μπάνιο.
Ήρθε αφού έφυγες.
Αν νυστάζεις, κοιμήσου.
Πάρε μαζί σου ομπρέλα, γιατί μάλλον θα βρέξει.
Θα πάμε στο δάσος, να κόψουμε ξύλα.
Θα σ' ακολουθήσω αν και διαφωνώ μαζί σου.
Και θέλω και δε θέλω.

Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι. (δημοτικό)

Ή θα έρθει κι ο Γιώργος ή δε θα πάει κανείς.







Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΜΙΜΗΣ ΚΑΙ ΛΟΛΑ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΜΙΜΗΣ ΚΑΙ ΛΟΛΑ


-Αχ, αυτά τα Μαθηματικά! 

- Μίμη, τι είναι για σένα τα μαθηματικά;

Ο Μίμης  δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για να απαντήσει.

- Είναι ένα μάθημα όλο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, γεμάτο με  ΠΡΑΞΕΙΣ  και ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ όπου σε περικυκλώνουν   ΑΓΡΙΟΙ   ΚΑΝΟΝΕΣ .... Ένα μάθημα όπου η δασκάλα  θέτει τα προβλήματα κι εγώ πρέπει να τα λύσω!!
Χάλασε χθες το κομπιουτεράκι και κάτσαμε τρία παιδιά  πάνω από μια διαίρεση και την κοιτάγαμε…

Η Λόλα  ξέσπασε σε γέλια.

Όπως πολλοί  συμμαθητές  του, ο Μίμης αντιπαθούσε τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Ή τουλάχιστον αυτό   ελεγε  ο ίδιος , με επιδεικτική αυθάδεια. Ο  Μίμης  και η Λόλα είχαν συμφωνήσει ότι για να αρχίσουν τη συζήτηση , ο καθένας τους θα δήλωνε τι του άρεσε και τι απεχθανόταν στα Μαθηματικά. Πρώτος  ξεκίνησε ο Μίμης , και ξεκίνησε δυνατά.

- Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι πολύ να βρω κάτι που να μου αρέσει... Όμως δεν απελπίζομαι. Αυτό που δεν μου αρέσει να το πω τώρα αμέσως; Κατ’ αρχάς, στα μαθηματικά δεν ξέρω για ποιο πράγμα μιλάμε. Έπειτα, δεν ξέρω ποτέ τι να κάνω για να λύσω έvα πρόβλημα, και ύστερα δεν κατάλαβα ποτέ τι είναι 
Α-ΠΟ-ΔΕΙ-ΞΗ, Ε-ΠΑ-ΛΗ-ΘΕΥ-ΣΗ , κατέληξε χωρίζοντας τις  συλλαβές. Σταματώ ή συνεχίζω , Λόλα;

- Συνέχισε.
- Δεν καταλαβαίνω σε  τι χρησιμεύουν τα μαθηματικά. Θέλω να πω, σε τι χρησιμεύουν στη ζωή. 
Μόνο στα προβλήματα μαθηματικών μπορείς να αγοράσεις 60 καρπούζια ή να φας 20 σοκολάτες , χωρίς κανείς να σε ρωτήσει τι πρόβλημα έχεις…

Μόνο στα προβλήματα μαθηματικών η μητέρα σου αγοράζει μια μπλούζα με 40 ευρώ, ένα παντελόνι με 145 ευρώ, ένα φουλάρι 30 ευρώ, μια τσάντα για 235 ευρώ κι ένα ζευγάρι γόβες με 180 ευρώ. Και σε ρωτάει η δασκάλα :
-Τι κάνουν όλα αυτά μαζί,  Μίμη;
-Όλα αυτά μαζί κυρία, κάνουν την οικογένεια ΑΦΡΑΓΚΗ ,της απαντώ!
Για το  τέλος άφησε  αυτό που τον ενοχλούσε περισσότερο:

Τα μαθηματικά είναι ΑΓΡΙΑ !

Η Λόλα   τον κοίταζε εμβρόντητη.....Άγρια  τα μαθηματικά ! Μόνο  ο Μίμης  θα μπορούσε να εκτοξεύσει μια τέτοια κατηγορία. Γρήγορα όμως  συνήλθε από το σοκ και του  είπε χαμογελώντας αδιόρατα:

- Αν όμως  νιώθεις έτσι  , αυτό σημαίνει πως δεν σε αφήνουν αδιάφορο τα μαθηματικά  . Ο Μίμης  κλονίστηκε, και τελικά της  πέταξε:

- Εμ, βέβαια ! Πώς είναι  δυνατόν να με αφήνει αδιάφορο  ένα μάθημα που με υποχρεώνουν να το παρακολουθώ πολλές  ώρες την εβδομάδα από μικρό παιδάκι!

- Μπορείς ίσως να μου πεις  με ποια έννοια είναι άγρια τα μαθηματικά ,τον  ρώτησε η Λόλα
- Αρκεί να κάνεις  ένα ασήμαντο σφάλμα, και την έχεις  πατήσει, είναι
όλα τελείως  λάθος , και όχι ... λιγάκι λάθος .

Η Λόλα   ξέσπασε  σε ασταμάτητα γέλια…..

- Έπειτα, συνέχισε  ακάθεκτος  ο Μίμης , έχεις την  αίσθηση  ότι είναι έτσι  και όχι αλλιώς, να τι με ενοχλεί. Νιώθω ανήμπορος . Είναι σαν να με αποστομώνουν. Και εμένα δεν μου αρέσει να αποστομώνομαι. Τα μαθηματικά ... έχουν πάντα την τελευταία λέξη.

- Κι εσύ τι θα ήθελες να απαντάς  για να έχεις την τελευταία λέξη;

 - Για την ακρίβεια, τίποτε
Ο Μίμης  παρατήρησε το χαμόγελο που διαγραφόταν στα χείλη της Λόλας :

- Μη χαίρεσαι, ΞΎΠΝΙΑ! Αν δεν έχω τίποτε να απαντήσω, είναι επειδή το θέμα δεν με ενδιαφέρει αρκετά ώστε να έχω κάτι να πω. Έχω να πω πράγματα μόνο πάνω σε ό,τι με ενδιαφέρει!

- Είσαι βέβαιος,  Μίμη,  ότι μόνο στα μαθηματικά τα πράγματα είναι έτσι, Μίμη  και όχι αλλιώς   »;Σκέψου το....Εύναι έτσι  και όχι αλλιώς και στην Ιστορία  Μίμη. 

Ο Αλέξανδρος νίκησε τους Πέρσες  στις όχθες του ποταμού Γρανικού το 334 π.Χ. και όχι το 335 π.Χ.
- Ναι, αλλά θα μπορούσε……..
- Θα μπορούσε τι  ,Μίμη ;

- Να είχε ξεκινήσει ο Αλέξανδρος ένα χρόνο πριν την εκστρατεία ,το 335 π.Χ. .

 Έκπληκτη  από την απάντηση  του Μίμη , η Λόλα κατάλαβε ότι η συζήτηση - η αντιπαράθεση; - δεν θα ήταν εύκολη.

Σύμφωνοι, είπε τελικά . Τι κάνει ο  ιστορικός ;
Εξηγεί  γιατί  ο Αλέξανδρος νίκησε στον Γρανικό ποταμό το 334 , 
παραθέτει αιτίες, εκθέτει γεγονότα,τα δεδομένα , δείχνει για ποιο λόγο το συγκεκριμένο γεγονός συνέβη εκείνη την χρονιά. 

Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι  αλλιώς , σίγουρα, υπάρχουν όμως  κάποιες αιτίες  που είναι όπως  είναι.
- Αυτό είναι αλήθεια, όμως στα μαθηματικά δεν καταλαβαίνω για ποιο πράγμα μιλάμε . Στην ιστορία, στη γεωγραφία, στη γλώσσα… …ξέρω. Ακόμη και αν δεν καταλαβαίνω πάντα, έχω μια κάποια ιδέα για ποιο πράγμα  μιλάμε.
Στα μαθηματικά είναι σαν να υπάρχει μια μυστική γλώσσα.   Γιατι, Λόλα να μάθω Μαθηματικά  που ΔΕΝ μου αρέσουν;;;;;;;
Έχοντας ανακτήσει την αυτοπεποίθησή της η Λόλα  δήλωσε:
-Είναι σα να ρωτάς Μίμη ,"γιατί μαθαίνουμε να γράφουμε".
Τα μαθηματικά είναι µια γλώσσα, σε μαθαίνει κυρίως να σκέφτεσαι ,όχι μονο να μιλάς κα να γράφεις.. 
Μοιραζουμε, προσθέτουμε ,αφαιρούμε ,πολλαπλασιαζουμε,  ελέγχουμε…… Και δεν πρόκειται για μυστική γλώσσα, εφόσον οι κανόνες  γραφής  είναι δημόσιοι και  παγκόσμιοι  μπορεί ο καθένας  να τους  μάθει.
 - Και σε ποια χώρα θα μπορέσω να τη μάθω αυτήν τη γλώσσα; Δείξ' τη µου στο χάρτη, για να μπορέσω να εγγραφώ σ’  ένα πρόγραμμα.
- Ο κύριος Μίμης κοροϊδεύει… Τη γλώσσα αυτή τη µαθαίνεις  στο     µάθηµα των µαθηµατικών.

Η Λόλα  έγραψε κάτι σύντοµα σε ένα φύλλο χαρτί και το έδωσε  στον Μίμη.


                       3>1

-Διαβασε το ,Μίμη. .

-Σιγα το δύσκολο! Αυτό το ξέρω! 3  μικρότερο από το 1 …Ε;;;;;;;  ΤΙ ΓΛΏΣΣΑ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΉ!!  ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΟΛΑ……..

-Μίμη., τρία μεγαλύτερο από το 1 ,γράφει.  3>1
Τα περισσότερα σφάλματα στα μαθηματικά γίνονται όταν  γράφουμε κάτι που  δεν έχει  νόημα, ή δεν το διαβάζουμε σωστα.

Πρώτα, λοιπόν:πρέπει  να βεβαιωνόμαστε ότι γράφουμε σύμφωνα µε τους  κανόνες , να είναι λογικά, να έχουν  ΝΟΗΜΑ .
Στα μαθηματικά μου αρέσει να ξεκινάω από κάτι απλό και βήμα-βήμα μόνη μου να φτάνω μια σκέψη . Έχοντας καταλάβει ένα απλό παράδειγμα , μου είναι εύκολο να καταλάβω το πιο  δύσκολο .
ΣΕ ΕΠΕΙΣΑ, ΜΙΜΗ;;;;;;;;;;;;

ΜΙΜΗΣ: «Μου τη δίνουν τα μαθηματικά! Όταν μεγαλώσω, θα εφεύρω μια μηχανή που θα απαλλάξει τους μαθητές από τη μελέτη των μαθηματικών!»

ΛΟΛΑ: «Θα χρειαστείς μαθηματικά για να το κάνεις».    
                                                                      
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
-  Ποιοι ειναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας;
- Ποια είναι η αίτία του καβγα;
Στην Γλώσσα μάθαμε πως χρησιμοποιούμε  επιχειρήματα ώστε να πείσουμε  τους άλλους ότι η άποψή μας είναι η πιο σωστή.
-Γράψτε σε λίγες γραμμές ποιο ήταν το πιο πειστικό επιχείρημα του Μίμη και ποιο της Λόλας.