Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

3η του Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ,

 3η του Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ,  https://science.nasa.gov/moon/

Η UNICEF καταδικάζει κάθε παραβίαση του δικαιώματος του παιδιού στην ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση



Τι βλέπει ο αστροναύτης Mitchell »;
Γιατί δεν μπορούμε να δούμε το κάτω μισό ;









Εμείς και ο κόσμος – δουλεύουμε με προκαταλήψεις

Γιατί αυτός ο χάρτης διαφέρει από άλλους χάρτες που ήδη γνωρίζετε;

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Γιατί είναι αυτό σημαντικό;

































Μέρα διεκδίκησης και αγώνα

Σύλλογος Εκπαιδευτικών :

 Επιστολή προς τους μαθητές μας με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Από ΕΜΑΣ τους εκπαιδευτικούς σας, θα ακούσετε ένα  μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ, γιατί παρά τις αντιξοότητες που ορθώνουν οι ελλείψεις στον καθημερινό μας αγώνα, μέσα στα ειδικά και γενικά σχολεία, από κοινού, εσείς και εμείς, δίνουμε τον δικό μας όμορφο αγώνα, της μάθησης, της αλληλεγγύης, της ανθρωπιάς. Όλοι εσείς, οι μαθητές , με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μαζί με τους γονείς σας,  μπροστά στις 3 του Δεκέμβρη θα ακούσετε λόγια πολλά  περί « δικαιωμάτων», «ισότιμης» πρόσβασης στην εκπαίδευση και την ζωή.

 δίνουμε τον δικό μας όμορφο αγώνα, της μάθησης, της αλληλεγγύης, της ανθρωπιάς. 

Γιατί παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό, την πολύχρονη αναπλήρωσή μας, τα παλιά, ακατάλληλα κτίρια, τις ελλείψεις σε τεχνολογικό, επιστημονικό, παιδαγωγικό υλικό, τα πολυκαιρισμένα παιχνίδια και μέσα, βρίσκουμε το μεράκι, τη θέληση, αναμετρώμενοι με αυτά τα εμπόδια, να κερδίζουμε βήμα το βήμα στην εκπαιδευτική διαδικασία.  

Πολλές φορές η μόνη στήριξη προς εμάς, η έμπνευσή μας,  είναι η δική σας χαρά και δίψα  να μαθαίνετε καινούργια πράγματα για να γίνεστε πιο ανεξάρτητοι, να προετοιμάζεστε για την ζωή σας.  Η δική μας ανταμοιβή είναι όλες οι καθημερινές στιγμές όταν νιώθετε πιο σίγουροι, γεμάτοι αυτοπεποίθηση κατορθώνοντας καινούργια πράγματα. Όταν κάθε φορά μας ρωτάτε και μας παρακινείτε να συνεχίσουμε μαζί το όμορφο ταξίδι της μάθησης.

Είμαστε όντως τυχεροί, εμείς και εσείς, γιατί όλα αυτά τα μικρά και καθημερινά, δεν περιμένουμε επετείους, για να τα γιορτάσουμε αλλά το κάνουμε κάθε μέρα, όλο τον χρόνο. 

Όμως μπροστά στις 3 του Δεκέμβρη, παίρνουμε την αφορμή να ξαναθυμίσουμε όλα όσα είναι αναγκαία  όλα όσα δικαιούνται οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για να παίρνουν περιεχόμενο οι ευχές  την ημέρα αυτή: 

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

προβληματα Διαιρέτες ενός αριθμού – Μ.Κ.Δ. αριθμών

αντιγραφω και λύνω το 1ο πρόβλημα στο τετράδιό μου - 

  1ο    Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 με καρύδι. Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε μπολ χωρίς να περισσέψει κανέναΠόσα μπολ το πολύ χρειαζόμαστε να φέρουμε και πόσα από το κάθε είδος γλυκού  θα έχει το κάθε μπολ; 

ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΛΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 
2ο   Εχουμε 24  τριαντάφυλλα   και 60 γαρίφαλα.Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε ανθοδέσμες  χωρίς να περισσέψει κανένα.  Πόσες το πολύ όμοιες ανθοδέσμες  μπορούμε να φτιάξουμε και πόσα από το κάθε είδος  λουλουδιόυ θα έχει καθε ανθοδέσμη;;;

λυση 



...............................................ΕΩΣ ΕΔΩ..............................................................................



ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ



Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα; 

ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η δασκάλα έχει 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξης της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή; 




ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Βρίσκω   τον ΜΚΔ  

12: 1, 2 , 3, 4, 6, 12

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ

.......................................................

20:

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ..


Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί

 

ππαρατηρω τον χαρτη



Ενότητα Β΄ - Κεφάλαιο 5                ΜΑΘΗΜΑ 

Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί

ΚΛΕΦΤΕΣ                                                                                                                                                                                                                                ΚΑΛΑΜΑΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ

Στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας κάποιοι άνθρωποι αποφάσιζαν να καταφύγουν σε απομονωμένες περιοχές των βουνών, προκειμένου να ζουν πιο ελεύθερα και μακριά από την καταπίεση των Τούρκων.

Στην συνέχεια ακολουθούσαν τον δρόμο της παρανομίας. Γίνονταν δηλαδή κλέφτες.

Οι κλέφτες για να επιβιώνουν έκαναν επιδρομές εναντίον των χωριών. Οι επιδρομές τους στρέφονταν κυρίως εναντίον των Τούρκων και των κοτζαμπάσηδων.

Η έχθρα που ένιωθαν για τους Τούρκους κατακτητές, και γενικά για την εξουσία, με τον καιρό τούς έκανε αγαπητούς στον λαό.

Οι απλοί άνθρωποι θαύμαζαν την λεβεντιά και την παλικαριά τους και τους θεωρούσαν ήρωες, κάτι που φαίνεται από τα πολλά δημοτικά τραγούδια που τους εξυμνούν.

Τα λημέρια τους (τα καταφύγιά τους) τα είχαν σε δύσβατα μέρη, για να μην τους ενοχλούν οι Τούρκοι. Ήταν οργανωμένοι σε μικρές ομάδες· η κάθε μία με τον δικό της καπετάνιο (αρχηγό) και το δικό της μπαϊράκι (σημαία). Συχνά αναγκάζονταν να αλλάζουν λημέρια, για λόγους ασφάλειας και παντού τοποθετούσαν καραούλια (σκοπιές). Πολεμούσαν με γιουρούσια (αιφνιδιαστικές επιθέσεις), στήνοντας ενέδρες στους εχθρούς.

Αυτός ο τρόπος πολέμου ονομάστηκε κλεφτοπόλεμος.

Φημισμένοι κλέφτες ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης,
ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Κατσαντώνης, ο Ζαχαριάς, και πολλοί άλλοι.

 

ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους κλέφτες, οι Τούρκοι είχαν συστήσει ειδικά στρατιωτικά σώματα, τους αρματολούς. Αυτοί αναλάμβαναν την φύλαξη μιας περιοχής που ονομαζόταν αρματολίκι.

Συχνά, πολλοί αρματολοί –ιδιαίτερα από τότε που ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση– εγκατέλειπαν τις θέσεις τους και μαζί με τους στρατιώτες τους πήγαιναν με το μέρος των κλεφτών.

Συχνό ήταν, επίσης, και το αντίστροφο: οι κλέφτες να γίνονται αρματολοί για κάποιο διάστημα και αργότερα να ξαναγίνονται κλέφτες.

Φημισμένοι αρματολοί ήταν ο Κατσαντώνης στην Ρούμελη, ο  Γεώργιος Μπότσαρης και ο Λάμπρος Τζαβέλλας στο Σούλι, ο Νικοτσάρας στον Όλυμπο και πολλοί άλλοι.

 

Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί, οι «κλεφταρματολοί», με την δράση και τα κατορθώματά τους έδιναν κουράγιο στους ραγιάδες και, όταν ήρθε η ώρα του μεγάλου ξεσηκωμού, αποτέλεσαν τον πυρήνα των αγωνιστών της ελευθερίας.

 


Ερωτήσεις κατανόησης

ü Γιατί πολλοί άνθρωποι κατέφευγαν στις ορεινές περιοχές μετά την κατάκτηση από τους Τούρκους;

ü Πώς κάποιοι άνθρωποι από «κλέφτες» έφτασαν να γίνουν ήρωες και να τραγουδηθούν από τον λαό;

ü Τι ήταν οι αρματολοί; Ποια σχέση είχαν με τους κλέφτες;

ü Γιατί οι λέξεις «Κλέφτης» και «Αρματολός» κατέληξαν να σημαίνουν το ίδιο πράγμα; Και γιατί κατέληξαν να αποτελούν τίτλους τιμής για τους Έλληνες εκείνη την εποχή;





 ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ









ΖΑΓΟΡΙ
ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΣ 



ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ -ΟΡΙΣΤΙΚΗ-ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ

   

     πατα  πανω στην εικονα για την άσκηση👇



ασκηση

Γράφω  στην Υποτακτική και Προστακτική το ρήμα  αναλύω στο α΄ και β΄πρόσωπο  εν.

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

       ΟΡΟΣΤΙΚΗ         ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ          ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

        ανα λύω       .........................................         ................................

.............................   ........................................       ...................................

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

ανέλυσα     ....................................     ...............................

.................        ....................................      ...............................

Θυμηθείτε:

Αύξηση παίρνει μόνο η οριστική. 


Τι είναι η αύξηση

 

Όταν κλίνεται ένα ρήμα διαπιστώνουμε ότι σε μερικά ρήματα στον παρατατικό και στον αόριστο προστίθεται στην αρχή του ρήματος ένα επιπλέον γράμμα το έ, που το ονομάζουμε αύξηση.

Προσοχή: Η αύξηση μπαίνει μόνο στην οριστική και χάνεται στις άλλες εγκλίσεις. Πολύ συχνά ακούμε αντί του σωστού τύπου της προστακτικής διάγραψε, τον τύπο διέγραψε.

 

διαγράφω
αόριστος
οριστικήυποτακτικήπροστακτική
διέγραψα
διέγραψες
διέγραψε
διαγράψαμε
διαγράψατε
διέγραψαν
να διαγράψω
να διαγράψεις
να διαγράψει
να διαγράψουμε
να διαγράψετε
να διαγράψουν
 
διάγραψε
 
 
διαγράψτε

 

  • Σαν οδηγία:

     Όταν πρέπει να αναρωτηθούμε πώς θα γράψουμε την προστακτική, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας:

    α) αν το ρήμα τελειώνει σε -ιζω, τότε διατηρούμε το -ι- του θέματος,


     π.χ.  γεμίζω > γεμίστε


               δανείζω > δανείστε,


    β) αν το ρήμα τελειώνει σε -ώ (π.χ. ζητώ) και

     αν είναι προστακτική αορίστου ενεργητικής φωνής, τότε γράφεται με -η.

       χτυπ -ώ

     π.χ. χτύπησα             χτύπησε
                                    χτυπήστε

    Άσκηση στην ορθογραφία της προστακτικής 
    Συμπληρώστε με το κατάλληλο -
    i-

     

    δανείζω           δαν____στε                ακολουθώ       ακολουθ____στε

    αθροίζω          αθρ____στε                δακρύζω         δακρ____στε

    μυρίζω            μυρ____στε                παρατηρώ       παρατηρ____στε

    τρίζω               τρ____ξτε                  τηλεφωνώ       τηλεφων____στε

    μπήζω               μπ____ξτε                 φιλώ                φιλ____στε

    θερίζω             θερ____στε                σκουπίζω        σκουπ____στε

    συγχύζω          συγχ____στε             κτυπώ             κτυπ____στε




     οριστικήπροστακτική
    -ίζωανθίζω, αντικρίζω, ανθίστε, σχίστε
    -ήζωμπήζω, πήζω, πρήζωμπήξτε
    -ύζωαναβρ(λ)ύζω, δακρύζω,  κατακλύζω,
     κελαρύζω, συγχύζω, σφύζω, 
    δακρύστε
    -οίζω,αθροίζωαθροίστε
    -είζωδανείζωδανείστε

       







ως γνωστόν, «ο ψεύτης κι ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται» και το «το ψέμα δε ζει για να γεράσει.»  

  ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ


ΡΗΜΑΤΑ :

ΜΥΘΟΙ
ΠΑΛΙΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ


Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023

Διατροφή ασκηση 8-εγκλίσεις



μαθαίνω καλά τις εγκλίσεις

Εγκλίσεις είναι οι διαφορετικές μορφές που παίρνει το ρήμα, ώστε να καταλάβουμε  τη στάση του ομιλητή.

Η οριστική φανερώνει κυρίως: το πραγματικό και το βέβαιο         έλυσα

Η υποτακτική φανερώνει κυρίως το επιθυμητό .                            να λύσω                 

Η προστακτική φανερώνει:  προσταγή.                                                   λύσε



διαιρέτες




αντιγραφω το πρόβλημα και το λύνω



ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 


Ο Μίμης εχει 48 μπίλιες και 32 σβούρες που δεν χρειαζεται πια. Θελει να τις ΧΑΡΙΣΕΙ σε φιλους του.
Σε ποσους φιλους του μπορει να τις χαρίσει χωρις να του περισσεψει κάποιο παιχνιδι;

μπίλιες       48:

 σβούρες    32:

Αν μοιρασει           ισοτιμα τα παιχνιδια σε ποσους φιλους του μπορει να τα χαρίσει χωρις να του περισσεψει κάποιο;

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ   



40 :

  48: 

  32:                               





20:

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

Χρησιμοποιω τις ΠΑΡΑΚΆΤΩ   λέξεις και γράφω  ένα προβλημα 

μοιραζω            ισοτιμα          σε κουτια

Ποσα σπανακοπιτακια και ποσα τυροπιτακια  θα εχει το καθε κουτι;





Να
βάλετε
στη
σειρά
από
τον
μεγαλύτερο
στο
μικρότερο
τους
παρακάτω
αριθμούς
:
0,307 30,7 0,703 3,070 0,073

 Σκέφτηκα τον  αριθμό  21 . Σε αυτόν πρόσθεσα 3. Διαίρεσα το άθροισμα που βρήκα με 2. Από το αποτέλεσμα της διαίρεσης αφαίρεσα 1  Ποιον αριθμό   βρήκα; (γραφω την αριθμητικη παρασταση)

 Α. 15   Β. 19    Γ.11   Δ. 25

] Ποιος αριθμός από τους παρακάτω είναι πιο κοντά στο 5; Α) 5,10 Β) 4,0099 Γ) 4,99 Δ) 4,90  

Να υπολογίσετε την τιμή της αριθμητικής παράστασης 6+4Χ5 +3Χ3-26 :2

] Ποιον αριθμό θα βρω, αν το 5,94 -το πολλαπλασιάσω με το 10 -έπειτα, αφαιρέσω τον αριθμό 9 - και, τέλος, διαιρέσω τον αριθμό που θα βρω με το 0,1; 
Α) 50,4 Β) 40,4 Γ) 404 Δ) 504

Βρίσκω τον ΜΚΔ :
Να
βάλετε
στη
σειρά
από
τον
μεγαλύτερο
στο
μικρότερο
τους
παρακάτω
αριθμούς
:
0,307 30,7 0,703 3,070 0,073

12: 

15:  

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: