Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

EΡΓΑΣΙΕΣ ΓΛΩΣΣΑ-ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

ΚΛΙΝΟΥΜΕ : ο κίνδυνος, ο αθλητης 

Υπογραμμίζω τα ρήματα  του κειμενου και το  διαβάζω καλα.
βιβλιο ΕΡΓΑΣΙΩΝ -ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 







 Βρισκω μια πιθανη διαδρομη που επέλεξε ο Μ.Κωνσταντινος για να μεταφέρει την ΣΤΗΛΗ ΤΩΝ ΟΦΕΩΝ απο τους Δελφους στην Κωνσταντινούπολη. Γραφω τα ονόματα των Νομων.

Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΕΛ 45

ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΕΛ 45
1o Πρόβλημα,2o Πρόβλημα




 

ΣΤΗΛΗ ΤΩΝ ΟΦΕΩΝ -ΝΙΚΟΛΕΤΑ,ΒΑΣΙΛΗΣ= NIKOΛΑΣ Κ.


ΝΙΚΟΛΕΤΑ 



..................................................................................................................................................................
ΒΑΣΙΛΗΣ



........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ΝΙΚΟΛΑΣ Κ.






ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ -2 ΟΜΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ



ΠΗΓΗ :ΖΕΡΑΡ ΒΑΛΤΕΡ , Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ο ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ
ΚΑΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΝΑ....










ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ 




ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΑΙ ΒΕΝΕΤΟΙ 












Πρωτότυπος τίτλος

Hippodrome.
Χρονολογία έκδοσης


1556

Έκδοση


THEVET, André. Cosmographie


-------------------------------------εως εδω η 1η  ομάδα!



 2η ομαδα............................

Στήλη των Όφεων  (φιδιών)

ΚΑΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΝΑ....


Για να βελτιώσει την εικόνα του Ιπποδρόμου, ο Κωνσταντίνος έφερε έργα τέχνης από όλη την αυτοκρατορία για να την κοσμούν. Ανάμεσά τους ήταν ο Τρίποδας των Πλαταιών, Στήλη των όφεων.


Ο Κωνσταντίνος διέταξε ο Τρίποδας να μετακινηθεί από το Ναό του Απόλλωνα στο Μαντείο των Δελφών και να βρεθεί στο μέσο του Ιπποδρόμου, στην Ακανθαως συμβολικό θεμέλιο της νέας πόλης. 


Ο τρίποδας κατασκευάστηκε προς ανάμνηση των Ελλήνων οι οποίοι σκοτώθηκαν πολεμώντας στη μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.) εναντίον των Περσών κατά τους Περσικούς πολέμους, και σύμφωνα με τον Ηρόδοτο το μέταλλο που χρησιμοποιήθηκε προήλθε από το λιώσιμο των Περσικών όπλων και λαφύρων. Ο τρίποδας είχε ύψος 8 μέτρα και 3 κεφαλές των φιδιών και μια επιγραφή ....Οι σωτήρες της ευρυχώρου Ελλάδος ανέγειραν τούτο,

έχοντας απαλλάξει τις πόλεις τους από τη στυγερή δουλοσύνη.


31 πόλεις, οι οποίες συμμετείχαν στη μάχη των Πλαταιών  αναφέρονται στη Σπαρτιατική διάλεκτο.

 


Ο ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης. Onofrio Panvinio, 1600 μ.Χ.....   τα αποτελέσματα των λεηλασιών των Σταυροφόρων και Μωαμεθανών  στον πίνακα του  Panvinio, 
 1600

Αναπαράσταση του 1580 με τον Μωάμεθ Β´ να εξετάζει την στήλη έφιππος

Η στήλη, παρόλο που ο χαλκός ήταν πολύτιμος, διασώθηκε από τις αλώσεις της Πόλης.
Σώθηκε  το 1204 από τους Σταυροφόρους ,αν και τότε καταστρ'αφηκε ο Ιππόδρομος.  Σωθηκε και το  1453 στην αλωση  από τους Οθωμανούς, γιατί είχε διαδοθεί πως είχε μαγικές ιδιότητες.
 Λέγεται πως ο πατριάρχης Γεννάδιος είχε προειδοποιήσει τον  Μωάμεθ πως αν κατέστρεφε τη στήλη, η πόλη θα γέμιζε με φίδια.

Αυτός όμως δεν τον άκουσε και κατέστρεψε με τα όπλα του μόνο την μία, αλλά από φόβο σταμάτησε επειδή ο θρύλος  ήταν “ισχυρός”. 

Χρόνια πολλά  διαδιδόταν από στόμα σε στόμα μεταξύ του πληθυσμού και των Ρώσων, Ισπανών και Βενετών εμπόρων. Πάντως στο κεφάλι του φιδιου που  διασώζεται σήμερα, δείχνει στο πίσω μέρος  χτυπημάτα από κοφτερά αντικείμενα, πιθανώς τσεκούρια.



1920



Η καταστροφή του μνημείου


Τα  κεφάλια των φιδιών και το τρίτο τμήμα της
στήλης καταστράφηκαν το 1700.


Αυτό που απομένει από τον Τρίποδα των Δελφών σήμερα είναι η βάση και ένα κεφάλι φιδιού. Η φιδίσια κολώνα λοιπόν υπάρχει ακόμη και στέκεται εκεί στον ίδιο χώρο που την έβαλαν, εκεί που παλιά ήταν ο βυζαντινός ιππόδρομος, λίγο πιο κάτω από την Αγιά Σοφιά .

Και εκεί ακριβώς βρίσκεται ακόμη,  ΑΚΕΦΑΛΟ ,στην πλατεία Σουλτάν Αχμέτ όπως λέγεται, περιφραγμένο με κάγκελα και ταλαιπωρημένο από τις καιρικές συνθήκες.


Το  2015 ο  τρίποδας των Πλαταιών, επέστρεψε στους Δελφούς με τη μορφή αντιγράφου



   
Σύγχρονο αντίγραφο της στήλης τοποθετηθηκε  απο Ελληνες αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδος  στην αρχική τοποθεσία της στους Δελφούς, δίπλα από την βάση της αρχικής στήλης η οποία διασώζεται ακόμα.
Το γύψινο αντίγραφο   κατασκευασε  στην Κωνσταντινούπολη το 1976 ο  καθηγητής Αρχαιολογίας κ. Πέτρος Θέμελης.
Μάλιστα, στο αντίγραφο αυτό διατηρούνται σε καλή κατάσταση οι εγχάρακτες επιγραφές με τα ονόματα των ελληνικών πόλεων που συμμετείχαν στη μάχη των Πλαταιών (Λακεδαιμόνιοι, Αθηναίοι, Κορίνθιοι, Θεσπιείς, Τήνιοι, Λευκάδιοι, Κύθνιοι, Σίφνιοι κ.α.), ονόματα τα οποία έχουν σχεδόν σβηστεί από το πρωτότυπο, λόγω της οξείδωσης και της μακραίωνης παραμονής του στις καιρικές συνθήκες.
Ο χρυσός τρίποδας με τα φίδια, το μοναδικό κοινό αφιέρωμα όλων των Ελλήνων στο ιερό των Δελφών ειναι σύμβολο αιώνιο ενός αδελφωμένου λαού, ο οποίος στο όνομα της Ελευθερίας αγωνίστηκε με ηρωϊσμό κατά των ξένων κατακτητών, σφραγίζοντας την εξέλιξη της ιστορίας ολόκληρης της ευρωπαϊκής ηπείρου.










εως εδω η









εικόνες- αναπαραστάσεις  που εγιναν με τη βοηθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ...από ανθρώπους που προσπάθησαν να φανταστούν τον Ιππόδρομο










ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΣΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ


ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ 

ΣΕΛΙΔΑ 14  ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΛΩΣΣΑ - ΝΑ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ
 

Τρίτη 6 Απριλίου 2021

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΛΩΣΣΑ ,ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ

1.ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ-ΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ  Πελοποννήσου και Κρήτης 

ΓΛΩΣΣΑ  ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

 -  Γράφω μια μικρή φανταστική ιστορία για 

- ΕΝΑΝ ΠΕΡΙΠΑΤΟ ΣΤΟΝ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ

ή   

Αναζητώντας την κληρονομιά των Περσικών Πολέμων στους δρόμους και τις πλατείες της Κωνσταντινούπολης

θα τα πουμε μαζι τη Δευτέρα
αν θέλετε να δειτε φωτο πατήστε πανω στις εικόνες


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΔΕΞΙΑ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ή πιο κάτω στην προηγουμενη ανάρτηση.
μαθηματικα: αντιγραφή και τα μαθαίνω σελ 56


ΙΣΤΟΡΙΑ΄
4η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ  ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ  ΚΑΙ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ



γωνιες

 1,ΕΡΩTΗΣΗ

ΠΟΙΑ ΓΩΝΙΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΟΡΘΗ , ΠΟΙΑ ΟΞΕΙΑ, ΠΟΙΑ ΑΜΒΛΕΙΑ  ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΥΘΕΙΑ;

2.ΑΣΚΗΣΗ


3.ΑΣΚΗΣΗ 


4, ΑΣΚΗΣΗ








ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ  Ένα παιδί μετράει τ' άστρα  


ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΕΣ

Έχεις σκεφτεί ποτέ πώς είναι η ζωή  κάποιων παιδιών που δεν έχουν   τη δυνατότητα να πανε σχολείο; Πώς θα είναι η καθημερινότητά  τους αφού δεν ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν ; προφορικη απάντηση


ΜΕΤΑΛΛΊΚΙ =κέρμα

ΕΡΩΤΗΣΗ

  1. Πώς κρίνετε τον παππού  του κειμένου μας;
  2. βιντεο : ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ 


 

Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΚΟΡΥΦΗ ΓΩΝΙΑΣ  -Ο

ΠΛΕΥΡΕΣ - ΟΧ και ΟΨ

ΟΝΟΜΑ ΓΩΝΙΑΣ  -ΧΟΨ




 













1.Ποσες διαφορετικές γωνίες μπορειτε να διακρίνετε στην παραπάνω εικονα;

2. Να σχεδιάσετε δύι οξείες ,δύο ορθ'ες και δύο αμβλείες γωνίες

3. Πόσες οξείες ,πόσες ορθές και πόσες αμβλείες γωνίες διακρίνετε στην παρακάτω εικόνα;


Το πανηγύρι των χρωμάτων-ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Τα χρώματα γεννούν πολ............συναισθήματα.

Βλέπουμε το μπλε και κρυώνουμε πολ........ Βλέπουμε το κόκκινο και ζεσταινόμαστε πολ    . Γινόμαστε πράσινοι από τη ζήλια μας ή πολ.........κίτρινοι από το φόβο μας. Τα πολ...........λαμπερά χρώματα ενός πίνακα μας γεμίζουν πολ......... κέφι και πολ.... χαρά. Πλημμυρίζουμε από πολ....ευτυχία, καθώς βλέπουμε να ενώνεται ένα  πολ........ έντονο κόκκινο με ένα πολ..... ευτυχισμένο  κίτρινο κι ένα ζωηρό μοβ. Αντίθετα, τα θαμπά χρώματα μας στενοχωρούν πολ...και μας  κατσουφιάζουν. Νιώθουμε ξεκούραση με τα απαλά χρώματα. Ενώ τα χρώματα της άνοιξης, τα πράσινα, τα κιτρινοπράσινα ή τα μπλε-πράσινα μας συγκινούν, ξυπνάνε  μέσα μας όλες τις αισθήσεις και μας γεμίζουν με  πολ..... ενέργεια.  Είναι αλήθεια πως όταν ζωγραφίζουμε, εκφράζουμε πολ.... συναισθήματά . Η  ζωγραφιά μας είναι ο εαυτός μας. Όλα όσα νιώθουμε, χρωματίζονται στο χαρτί. Τα χρώματα έχουν και πολ...γεύσεις. Είναι πολ...γλυκά, πολ.....ξινά ή πολ....πικρά. Τα μήλα, τα κεράσια, τα καρπούζια είναι κόκκινα και πολ.....γλυκά. Τα λεμόνια είναι κίτρινα και πολ.....ξινά. Κι όταν είναι πολ....πράσινα, είναι πολ....πικρά. Και τα πρασινοκίτρινα μήλα είναι ξινά.

Σταύρος Γρόσδος ,,Δραστηριότητα

1.Η χρωματιστή ανάγνωση. Καθώς διαβάζετε το κείμενο, χρωματίστε τις λέξεις που δείχνουν χρώματα. Με το ίδιο χρώμα χρωματίστε το συναίσθημα που μας προκαλεί

.2.Γράψτε  τα ζευγάρια που σχηματίστηκαν (χρώμα - συναίσθημα), για παράδειγμα

:Μπλε – κρύο,

3. Γράψτε  τα ζευγάρια που σχηματίστηκαν  με το επίθετο πολύς ή το επίρρημα πολύ


:
πολλά συναισθήματα