Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

λεξικο πατα πανω στην εικονα

λεξικο πατα πανω στην εικονα








ΤΟ ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ

 


ΤΟ ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ

 

Πορτρέτο

 

Σώμα δεμένο, καλοζυγισμένο, μήκος 1.10-1.30μ., κοντή ουρά, ύψος 70-80εκ. και βάρος 25-40 κιλά. Ο αρσενικός είναι πιο χοντροφτιαγμένος και πιο βαρύς από τη θηλυκιά.

Τα μικρά τσιγκελωτά κέρατά τους, βγαίνουν όταν είναι τριών μηνών, μεγαλώνουν γρήγορα στα τέσσερα πρώτα χρόνια της ζωής τους και πολύ αργά στη συνέχεια. Στη θηλυκιά τα κέρατα είναι λεπτότερα και λιγότερο τσιγκελωτά από των αρσενικών.

 

Κοινωνική ζωή

 

Κοινωνικά ζώα, τα αγριόγιδα σχηματίζουν μικρά κοπάδια, που τα οδηγεί συνήθως μια θηλυκιά. Μόνο τα γερικά ζώα και κυρίως τα αρσενικά απομονώνονται.

Ο πιο ισχυρός δεσμός είναι αυτός της θηλυκιάς με το μικρό της.
Ιδιαίτερα όταν το μικρό είναι θηλυκό, μπορεί να μείνει πολλά χρόνια κοντά στη μητέρα της, ακόμα και όταν αυτή ξαναγεννήσει οπότε και βοηθάει στη φροντίδα του μικρότερου.



Απειλές
 

 

ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ

Το αγριόγιδο αποτελεί προστατευόμενο είδος από το 1969, οπότε απαγορεύθηκε το κυνήγι του .Στον Γράμμο βρίσκεται ένας από τους σημαντικότερους βιότοπους όμως ο πληθυσμός των αγριόγιδων κινδυνεύει από το παράνομο κυνήγι και μάλιστα με πολεμικά όπλα.Μάλιστα, στην περιοχή του Γράμμου οι πληθυσμοί των αγριόγιδων έχουν μπει στο στόχαστρο ξένων λαθροθήρων. Εκτός από το παράνομο κυνήγι οι πληθυσμοί των αγριόγιδων πλήττονται από τους φυσικούς θηρευτές(λύκος , ο λύγκας και ο χρυσαετός )και από την αλλαγή των χρήσεων γης στις ορεινές περιοχές, με την κατασκευή για παράδειγμα χιονοδρομικών ή άλλων τουριστικών κέντρων.



Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ 

Προκηρύσσεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ. Μαθητικός Διαγωνισμός, ο οποίος απευθύνεται

στους/στις μαθητές/τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με θέμα

«Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή», ο οποίος θα διενεργηθεί

κατά το σχολικό έτος 2020-2021, από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020 έως και τις 9 Οκτωβρίου 2020.

Στόχος του Διαγωνισμού είναι η συνειδητοποίηση εκ μέρους των μαθητών του δικαιώματος να

προσλαμβάνουν και να απολαμβάνουν απρόσκοπτα και προστατευμένη από την κλιματική αλλαγή τηναξία που έχει η πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά κάθε λαού μέσα από την προσωπική

δημιουργία.

Οι μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό,

αφού συλλέξουν πληροφορίες σχετικές με το θέμα, θα προβούν σε καλλιτεχνικές δημιουργίες (πχ. έργα

ζωγραφικής, κολάζ, αφίσες, video, κτλ.) ή συγγραφή παραμυθιού (200 έως και 300 λέξεις).

Ο διαγωνισμός θα υλοποιηθεί εκτός διδακτικών ωρών και όλα τα παραγόμενα έργα πρέπει να είναι

πρωτότυπα, ανέκδοτα και αδημοσίευτα. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει με ένα μόνο έργο.

Σε ξεχωριστή σελίδα, που θα επισυνάπτεται στο έργο που θα υποβληθεί, θα αναγράφονται

ευδιάκριτα με κεφαλαία γράμματα τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας: επώνυμο, όνομα, τηλέφωνο, τάξη,

σχολείο και τα στοιχεία του σχολείου του/της (ονομασία, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail).

Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Διαγωνισμό είναι προαιρετική και γίνεται με

την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους και ότι η όλη διενέργεια του διαγωνισμού

(υλοποίηση, βράβευση, δημοσιοποίηση) θα υλοποιηθεί σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη

διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και των πνευματικών δικαιωμάτων.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του

Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του ΕΟΔΥ για την προστασία από τον COVID -19.

Με εντολή Υφυπουργού


Υπεύθυνη Δήλωση Γονικής Συναίνεσης

 

Δηλώνω ότι επιτρέπω στο παιδί μου ____________________________________________________ που φοιτά στην ________ τάξη  ___________   ετών ,    να συμμετάσχει με έκθεση, βίντεο ή ζωγραφια στον

Μαθητικό Διαγωνισμό του Υποργείου Παιδείας , ο οποίος απευθύνεται στους/στις μαθητές/τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με θέμα

«Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή»,

Ο διαγωνισμός  θα διενεργηθεί κατά το σχολικό έτος 2020-2021, από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020 έως και τις 9 Οκτωβρίου 2020.

 

Email :

 

 

 Ονοματεπώνυμο                                            Ημερομηνία

 

 

Υπογραφή γονέα/κηδεμόνα              

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

ΒΙΝΤΕΟ Ε ΄τάξης Γραικοχωριου ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

 για το μάθημα της Γλωσσας την Τριτη

ΑΦΗΓΗΣΗ

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Παίξτε με το Climate Time Machine.  

Επιστρέψτε στο παρελθόν και προχωρήστε σε ένα πιθανό μέλλον.   ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ 

      2019



Δειτε τη θερμοκρασια στην Ελλάδα τη χρονιά που γεννηθηκατε. Τι παρατηρειτε;;;

  • Πόσο ΈΛΙΩΣΕ  ο πάγος της Αρκτικής από τότε που οι δορυφόροι άρχισαν να παρατηρούν πριν από περίπου 30 χρόνια;

  • Ποια μέρη του κόσμου θα είναι κάτω από το νερό καθώς αυξάνεται η στάθμη της θάλασσας,;

  • Πόσο αυξήθηκε το διοξείδιο του άνθρακα, αερίου του θερμοκηπίου στον αέρα τα τελευταία χρόνια;

  • Πόσο έχει αυξηθεί η θερμοκρασία σε όλο τον κόσμο σε 100 χρόνια;



Σύρετε το ΠΟΝΤΊΚΙ ΣΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ για να δείτε πώς αυξήθηκε

1884

 Αυτός ο χάρτης με χρωματα  δείχνει πώς οι θερμοκρασίες έχουν                               αλλάξει σε όλο τον κόσμο από το 1884 έως το 2019. Για κάθε διαφορετικό έτος 



2006
στο ρυθμιστικό, οι μπλε περιοχές ήταν πιο δροσερές από τη μέση και οι κόκκινες περιοχές ήταν θερμότερες από τον μέσο όρο. Το σκούρο μπλε είναι πιο κρύο και το πιο σκούρο κόκκινο είναι πιο ζεστό. ( NASA / Goddard Scientific Visualization Studio


     

Ο χάρτης δείχνει τις συγκεντρώσεις CO2  πάνω από το έδαφος. Οι περιοχές από κίτρινο έως κόκκινο έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις CO2, ενώ οι περιοχές μπλε-προς-πράσινο έχουν χαμηλότερες συγκεντρώσεις,

Μετακινήστε το ρυθμιστικό για να δείτε τον ετήσιο θαλάσσιο πάγο της Αρκτικής από το 1979 έως το 2010. Αυτές οι εικόνες δείχνουν τον θαλάσσιο πάγο στο τέλος του καλοκαιριού όταν είναι μικρότερος. Αυτή η περιοχή γίνεται μικρότερη από τότε που οι δορυφόροι άρχισαν να την ηχογραφούν το 1979. (Credit: NASA / Goddard Scientific Visualization Studio)


Ο πάγος της Γροιλανδίας λιώνει. Ακόμη και αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση της στάθμης της θάλασσαςπερίπου 1 μέτρο. Εάν λιώσει εντελώς, το επίπεδο της θάλασσας θα αυξηθεί κατά 5 έως 7 μέτρα.

 

Χρησιμοποιήστε το ρυθμιστικό για να δείτε πώς επηρεάζονται οι παράκτιες περιοχές σε όλο τον κόσμο από τη στάθμη της θάλασσας που αυξάνεται από0 έως 6 μέτρα. Η γη που θα είναι  καλυμμένη με νερό είναι κόκκινη στον χάρτη. Παρατηρήστε διαφορετικές περιοχές του κόσμου.




ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

 Τα μνημεία  του πλανήτη μας  απειλούνται από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας.






Ως αποτέλεσμα υψηλών θερμοκρασιών και υγρασίας,TO MNHMEIO  αλλάζει χρώμα και αναπτύσσονται ρωγμές

Η αυξημένη εξάτμιση του θαλασσινού νερού λόγω της αύξησης της θερμοκρασιας οδήγησε σε δυνατούς ανέμους. Οι δυνατοι άνεμοι χτυπούν με άμμο, αλάτι, και άλλα ορυκτά τα παραθαλάσσια αγάλματα, στήλες και μνημεία με απιστευτα γρήγορο ρυθμό .Οι άνεμοι διαβρώνουν τα σχέδια,και κάνουν μικροσκοπικες τρυπες στα μνημεια.

40 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO στην περιοχή της Μεσογείου απειλούνται από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας  και από ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ . 

 

Κατάλογος παγκόσμιας κληρονομιάς σε κίνδυνο

Τα 53 MNHMEIA που η UNESCO αποφάσισε να 
συμπεριλάβει στον Κατάλογο Παγκόσμιας 
Κληρονομιάς σε κίνδυνο.
ΠΑΤΑ ΠΆΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΌΝΑ


ΟΧΙ  ....


                                               













 


Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2020

4η ΟΜΑΔΑ Τα αέρια του θερμοκηπίου ΝΙΚΟΛΑΣ ΙΑΣΟΝΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΛΕΞΗΣ

sg

31-12-20 ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟY ΠΑΙΔΕΙΑΣ στο πλαίσιο της ΕΛΛ.ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Αποτελέσματα Διαγωνισμού με θέμα:  «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή»  για μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης.

Από Μάιο έως Νοέμβριο 2020, η χώρα μας είχε την τιμή να προεδρεύει στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της ΕυρώπηςΗ ανάληψη της Προεδρίας έδωσε στην Ελλάδα την ευκαιρία να αναδείξει τις θεμελιώδεις Αρχές και Αξίες της Δημοκρατίας, του Κράτους Δικαίου και της προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αποδίδοντας ιδιαίτερη έμφαση σε ορισμένες θεματικές προτεραιότητες, που συνδέονται στενά με τα δικαιώματα, τις ελπίδες και τις ανησυχίες των νέων ανθρώπων. Μία εξ αυτών είναι η διασφάλιση του δικαιώματος των νέων γενιών να απολαμβάνουν την πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά αλώβητη από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών δύο μαθητικοί διαγωνισμοί για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή». Μετά την αξιολόγηση των αποσταλέντων έργων από άμισθη επιτροπή του ΥΠΑΙΘ, ανακοινώνονται 15 νικητές/τριες των κάτωθι σχολείων ανά βαθμίδα:

Πέντε (5) από Δημοτικά Σχολεία:



Τα αέρια του θερμοκηπίου είναι αέρια που μπορούν να παγιδεύσουν τη θερμότητα. Παίρνουν το όνομά τους από θερμοκήπια. Ένα θερμοκήπιο είναι γεμάτο παράθυρα που αφήνουν στο φως του ήλιου. Αυτό το φως του ήλιου δημιουργεί ζεστασιά. Το μεγάλο κόλπο ενός θερμοκηπίου είναι ότι δεν αφήνει αυτή τη ζεστασιά να ξεφύγει.


Έτσι ακριβώς δρουν τα αέρια του θερμοκηπίου. Αφήνουν το φως του ήλιου να περάσει από την ατμόσφαιρα, αλλά εμποδίζουν τη θερμότητα που φέρνει το φως του ήλιου να φύγει από την ατμόσφαιρα. 


Συνολικά, τα αέρια του θερμοκηπίου είναι καλά. Χωρίς αυτα ο πλανήτης μας θα ήταν πολύ κρύος και η ζωή, όπως γνωρίζουμε, δεν θα υπήρχε. 




Αλλά οι επιστήμονες ανησυχούν ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες προσθέτουν πάρα πολλά από αυτά τα αέρια στην ατμόσφαιρα.

Ποια είναι λοιπόν αυτά τα αέρια;






10 ενδιαφέροντα πράγματα για τον αέρα

Ο αέρας είναι κυρίως αέριο.

Ο αέρας είναι γύρω μας, αλλά δεν μπορούμε να τον δούμε. Τι είναι λοιπόν ο αέρας; Είναι ένα μείγμα διαφορετικών αερίων.


Υπάρχει ζωή στον αέρα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

                              Πολλά ζωντανά είδη κάνουν τα σπίτια τους σε χώμα και νερό.


 Γνωρίζατε όμως ότι υπάρχουν ζωντανοί οργανισμοί που κρέμονται στον αέρα; Αυτοί οι μικροσκοπικοί μικροβιακοί οργανισμοί ονομάζονται! ΤΑ ΜΙΚΡΟΒΙΑ. Παρόλο που αυτά τα μικρόβια δεν μπορούν να πετάξουν, μπορούν να ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις μέσω του αέρα - μέσω ανέμου, βροχής ή ακόμα και φτερνίσματος





Ο αέρας είναι σημαντικός για τα έμβια όντα.

ανανεώσιμη ενέργεια.

Οι άνθρωποι πρέπει να αναπνέουν, όπως και πολλά άλλα ζώα - και φυτά! Η αναπνοή είναι μέρος μιας διαδικασίας που ονομάζεται αναπνοή. Κατά την αναπνοή, ένα ζωντανό πράγμα παίρνει οξυγόνο από τον αέρα και εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα. Αυτή η διαδικασία δίνει στα ζώα και τα φυτά την ενέργεια να τρώνε, να μεγαλώνουν και να ζουν ζωή!

Ο αέρας είναι ένα προστατευτικό μαξιλάρι.

Στη Γη, 

είμαστε πολύ τυχεροί που 

έχουμε μια ατμόσφαιρα 

γεμάτη 

αέρα. 

Ο αέρας στην ατμόσφαιρά μας λειτουργεί ως μόνωση, εμποδίζοντας τη Γη να  είναι πολύ κρύα ή πολύ ζεστή. 

Το όζον, ένας άλλος τύπος αερίου στον αέρα, μας προστατεύει επίσης από το υπερβολικό ηλιακό φως.

 Ο αέρας στην ατμόσφαιρα μπορεί επίσης να μας προστατεύσει από τα μετεωροειδή. Όταν τα μετεωροειδή έρχονται σε επαφή με την ατμόσφαιρα, τρίβονται στον αέρα και πολλές φορές καίγονται σε μικρά κομμάτια πριν φτάσουν στη Γη.

Ο αέρας 
κρατά
 επίσης νερό.


Όταν είναι μια καυτή, λαμπερή καλοκαιρινή μέρα, πιθανότατα έχετε ακούσει τη λέξη «υγρή». Αλλά τι σημαίνει αυτό ακριβώς; Σχετική υγρασία είναι η ποσότητα νερού που μπορεί να συγκρατήσει ο αέρας πριν βρέξει.





ΕΔΩ  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ https://climatekids.nasa.gov/

Τρένο κινητήρα ατμού.
Θερμόμετρο.η Γη από το φεγγάρι το 1971.

Τι βλέπει ο αστροναύτης Mitchell ότι είναι  μπλε»;
Γιατί δεν μπορούμε να δούμε το κάτω μισό της Γης;