Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024

ΕΜΒΑΔΟΝ-ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Ε΄ΤΑΞΗς

 




EΜΒΑΔΟΝ θεωρια  απέξω

  • Μάθετε πώς να βρείτε τo EMBAΔΟΝ ενός τριγώνου όπου δίνεται η βάση και το κάθετο ύψος.

Παραδείγματα εμβαδού τριγώνου

Παράδειγμα 1) Βρείτε το εμβαδον τριγώνου παρακάτω.

περιοχή του δεξιού τριγώνου παράδειγμα 1

  • Στο παραπάνω παράδειγμα, η βάση είναι 8cm και το κάθετο ύψος είναι 5cm.  

Παράδειγμα 2) Βρείτε το Εμβαδον του τριγώνου παρακάτω.

περιοχή του δεξιού τριγώνου παράδειγμα 2

  • Στο παράδειγμα, η βάση είναι 9m και το κάθετο ύψος είναι 4m.


προβλήματα 

1. Η Έλλη από ένα ορθογώνιο χαρτόνι με μήκος 20 εκ. και πλάτος 10 εκ. έκοψε ένα τετράγωνο κομμάτι πλευράς 8 εκ.

 α. Βρες την περίμετρο του χαρτονιού που έμεινε μετά το κόψιμο (το σκούρο μέρος του σχήματος).
 β. Βρες το εμβαδόν του χαρτονιού που έμεινε μετά το κόψιμο (το σκούρο μέρος του σχήματος)
. γ. Βρες τι ποσοστό του εμβαδού του αρχικού χαρτονιού είναι το εμβαδόν του τετράγωνου που κόπηκε .



ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ


Σύρε τις εξισώσεις στα προβλήματα που ταιριάζουν.



















































Ο Γιαννάκης είχε 0,70 ευρώ και του έδωσαν οι γονείς του άλλα 1,50 ευρώ. Αγόρασε μια τυρόπιτα και στο τέλος του έμειναν 1,20 ευρώ. Πόσο κόστιζε η τυρόπιτα;


  1. Σκέφτομαι έναν αριθμό. Αν τον μειώσω κατά 50 θα βρω έναν αριθμό που είναι κατά μία μονάδα μεγαλύτερος από τον μεγαλύτερο τριψήφιο αριθμό. Ποιον αριθμό σκέφτομαι;
    1.   x – 50 = 999 + 1
    2.   x + 50 = 100 – 1
    3.   999 – x = 50 + 1

  1. 100 – x = 15
  2.   x – 100 = 15
  3.   x – 15 = 100

ρημα δίνω













1.Αναγνωριζω την έγκλιση

 δώσε μου λίγο το μολύβι σου

να μου δώσεις  τη μια βαλίτσα 

 ένα κοριτσάκι έδωσε στην καλεσμένη μια ανθοδέσμη

δίνω τη θέση μου στο λεωφορείο σε έναν ηλικιωμένο

η προσωπική αντωνυμία

 αντιγραφή την προσωπική αντωνυμία

Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

B' ΠΡΟΣΩΠΟ


Ενικός αριθμός

Ον.

εγώ

εσύ

Γεν.

εμένα

μου

εσένα

σου

Αιτ.

εμένα

με

εσένα

σε

Κλ.

εσύ

Πληθυντικός αριθμός

Ον.

εμείς

εσείς

Γεν.

εμάς

μας

εσάς

σας

Αιτ.

εμάς

μας

εσάς

σας

Κλ.

εσείς

 

Γ' ΠΡΟΣΩΠΟ


Ενικός αριθμός

Ον.

αυτός

αυτή

αυτό


Γεν.

αυτού  

αυτής 

αυτού

του

της

του

Αιτ.

αυτόν

αυτή(ν)

αυτό

τον

την

το

Πληθυντικός αριθμός

Ον.

αυτοί

αυτές

αυτά



Γεν.

αυτών

αυτών

αυτών

τους

τους

τους

Αιτ.

αυτούς

αυτές

αυτά

τους

τις/τες

τα

αντι + όνυμα= αντωνυμία

 Οι λέξεις που μπαίνουν στη θέση των ονομάτων (ουσιαστικών) λέγονται αντωνυμίες.

  Οι αντωνυμίες που χρησιμοποιούμε για να δείξουμε τα τρία πρόσωπα του λόγου, δηλαδή σε ποιον αναφερόμαστε, λέγονται προσωπικές αντωνυμίες . 
 Οι προσωπικές αντωνυμίες είναι : 
α΄ πρόσωπο : εγώ, εμείςβ΄ πρόσωπο : εσύ, εσείς γ΄ πρόσωπο : αυτός, -ή, -ό, αυτοί, -ές, -ά 

Τις προσωπικές αντωνυμίες τις έχουμε συναντήσει και στην κλίση των ρημάτων.
 Οι προσωπικές αντωνυμίες γράφονται και με σύντομες μορφές όπως μου, σου, του, κ.ά. που λέγονται αλλιώς και αδύνατοι τύποι των προσωπικών αντωνυμιών.
  π.χ. Με πήρε τηλέφωνο. Τις βλέπω να έρχονται. Φώναξέ τες να έρθουν

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

1823 – 1825: Εμφύλιος πόλεμος


Από την αρχή της Επανάστασης άρχισαν να δημιουργούνται οι πρώτες διαμάχες για το ποιος θα έχει την αρχηγία και την εξουσία, όχι μόνο κατά την διάρκεια του Αγώνα αλλά και μετά, στο ελεύθερο ελληνικό κράτος που όλοι περίμεναν  πως θα ιδρυθεί σε λίγα χρόνια.

Από το ένα μέρος ήταν οι άνθρωποι που μέχρι τότε διοικούσαν τις πόλεις και τα χωριά: οι πρόκριτοι, οι κοτζαμπάσηδες και οι κάθε λογής ισχυροί.

Από το άλλο μέρος ήταν οι οπλαρχηγοί, τους οποίους ο λαός άρχισε σιγά σιγά να περιβάλλει με μεγάλη εκτίμηση και σεβασμό, αφού του ενέπνεαν ένα αίσθημα ασφάλειας απέναντι στις αυθαιρεσίες των Τούρκων κι ένα αίσθημα περηφάνιας, με την γενναιότητά τους στις μάχες.

Αυτή η αντίθεση, μεταξύ αφενός των αρχόντων που είχαν από παλιά την εξουσία και αφετέρου των οπλαρχηγών που άρχισαν να διακρίνονται στις μάχες και θεωρούσαν αυτονόητο δικαίωμά τους να συμμετέχουν κι αυτοί στα κοινά και την εξουσία, οδήγησε, το 1823, σε εμφύλια σύγκρουση τους Έλληνες.

 

Οι αντιθέσεις είχαν ήδη φανεί από την Β΄ Εθνοσυνέλευση, με τις τρεις παρατάξεις που δημιουργήθηκαν (των Κοτζαμπάσηδων, των Υδραίων εφοπλιστών και των Κολοκοτρωναίων,) και με τα τρία κόμματα που ιδρύθηκαν στην συνέχεια: το αγγλικό, το γαλλικό και το ρωσικό.

Στην πρώτη φάση του εμφυλίου συγκρούστηκαν δύο ομάδες: Η πρώτη ομάδα, από την πλευρά του Βουλευτικού, είχε επικεφαλής τον Κολοκοτρώνη. Η δεύτερη, από την πλευρά του Εκτελεστικού (της κυβέρνησης δηλαδή) είχε επικεφαλής τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο.

Η πρώτη φάση τελείωσε με ήττα της ομάδας του Κολοκοτρώνη.

Κατά την δεύτερη φάση, ο Μαυροκορδάτος και οι Υδραίοι καραβοκύρηδες συμμάχησαν με τον Ιωάννη Κωλέττη, ο οποίος επηρέαζε πολλούς οπλαρχηγούς της Στερεάς Ελλάδας και απέκλεισαν τους Πελοποννήσιους από την εξουσία.

Εκείνοι αντέδρασαν και ξεσηκώθηκαν. Οι Στερεοελλαδίτες επιτέθηκαν και λεηλάτησαν την βόρεια Πελοπόννησο, αναγκάζοντας τους Πελοποννήσιους να συνθηκολογήσουν.

Στις αρχές του 1825 οι νικητές του εμφυλίου έκλεισαν στις φυλακές της Ύδρας τον Κολοκοτρώνη. Το επόμενο διάστημα φυλάκισαν και τον Οδυσσέα Ανδρούτσο στην Ακρόπολη της Αθήνας, ο οποίος λίγο καιρό αργότερα (5 Ιουνίου 1825) δολοφονήθηκε.

Στον εμφύλιο πόλεμο νίκησαν οι κοτζαμπάσηδες και οι Υδραίοι εφοπλιστές, και η Επανάσταση στερήθηκε έμπειρων και άξιων οπλαρχηγών, όπως ήταν ο Κολοκοτρώνης. Ο Αγώνας αποδυναμώθηκε, και μάλιστα σε μία κρίσιμη στιγμή κατά την οποίαν οι Τούρκοι αναδιοργανώνονταν για να καταπνίξουν την Ελληνική Επανάσταση.

Τα πρώτα δάνεια της Ανεξαρτησίας

Για τις ανάγκες της Επανάστασης οι Έλληνες χρειάζονταν χρήματα. Γι’ αυτό συνήψαν δύο δάνεια με την Αγγλία, συνολικού ποσού 2.800.000 λιρών (1824). Από το ποσό αυτό όμως, στα ελληνικά χέρια έφτασαν μόνο 1.124.000 λίρες, οι οποίες κι αυτές ξοδεύτηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος τους στον εμφύλιο πόλεμο, αντί να πάνε στις πραγματικές ανάγκες του Αγώνα...





1o δάνειο 800.000 λιρών

Ως εγγύηση για την αποπληρωμή του δανείου τέθηκαν από ελληνικής πλευράς τα δημόσια κτήματα και όλα τα δημόσια έσοδα.

Όμως, το ποσό που έφθασε στην επαναστατική διοίκηση ήταν μόλις 298.000 λίρες, αφού το παραχωρούμενο δάνειο είχε οριστεί στο 59% του ονομαστικού (472.000 λίρες) και από αυτό παρακρατήθηκαν 80.000 ως προκαταβολή τόκων δύο ετών, 16.000 για χρεολύσια, 2.000 ως προμήθεια και άλλες δαπάνες.





Ερωτήσεις κατανόησης

ü Ποια θεωρείτε πως ήταν τα αίτια του εμφυλίου;

ü Ποιες ομάδες συγκρούστηκαν κατά την πρώτη φάση του εμφυλίου;

ü Τι έγινε κατά την δεύτερη φάση του εμφυλίου;

ü Ποιες ήταν οι συνέπειες του εμφυλίου για την Ελληνική Επανάσταση;

 

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ

1821 εργα μαθητων

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ -ΧΑΡΤΗΣ

 






ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ 

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1YD8ho-5TUXRydq1dKsG-YeTaFMGYhFs&ll=39.5721212287%2C20.195484144041664&z=11

8. Η εξέλιξη της ελληνικής επανάστασης (1821-1823)
Κυκλώστε τη σωστή απάντηση

 

1. Ένας από τους λόγους που η επανάσταση επικράτησε στον νότιο ελλαδικό χώρο ήταν ότι οι ελληνικοί πληθυσμοί ήταν πυκνότεροι.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

2. Ένας ακόμη λόγος ήταν η ισχυρή παρουσία οθωμανικού στρατού.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

3. Τρίτος λόγος ήταν ότι ένα μεγάλο μέρος των οθωμανικών δυνάμεων ήταν απασχολημένο στον πόλεμο εναντίον του Αλή πασά της Ηπείρου.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

4. Τέταρτος λόγος ήταν ότι πολυάριθμοι Φιλικοί προετοίμαζαν και ανέμεναν τον ξεσηκωμό.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

5. Πέμπτος λόγος ήταν ότι δεν υπήρχαν ένοπλα σώματα Ελλήνων (κλέφτες), ελληνικά εμπορικά σκάφη που να ήταν εφοδιασμένα με κανόνια.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

6. Έκτος λόγος ήταν ότι πολλοί Έλληνες δε διέθεταν σημαντική εμπειρία ένοπλων συγκρούσεων τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

7. Έβδομος λόγος ήταν ότι τα ορεινά εδάφη της Πελοποννήσου και της Στερεάς διευκόλυναν τον κλεφτοπόλεμο.

α) ΣΩΣΤΟ β) ΛΑΘΟΣ

 

8. Τον Μάρτιο του 1821 η επανάσταση ξέσπασε μόνο στην Πελοπόννησο ή και στον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο;

α) Η επανάσταση ξέσπασε μόνο στην Πελοπόννησο. β) Η επανάσταση ξέσπασε σ' όλο τον ελλαδικό χώρο.

 

9. Είχαν οι Έλληνες τη δυνατότητα να υποστηρίξουν μια επανάσταση τόσο εκτεταμένη σε διάφορες περιοχές;

α) Ναι, είχαν γίνει άλλωστε και οι σχετικές προετοιμασίες. β) Όχι, δεν είχαν τέτοιες δυνατότητες.

 

10. Σε ποιες περιοχές εδραιώθηκε η επανάσταση;

α) Στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα και σε ορισμένα νησιά του Αιγαίου. β) Στην Πελοπόννησο, στη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία.

 

11. Γιατί δεν επικράτησε η επανάσταση στη Θεσσαλία, τη Μακεδονία, τη Θράκη και τη Μ. Ασία;

α) Γιατί δεν είχε γίνει σωστή προετοιμασία από τους Φιλικούς. β) Είτε γιατί ήταν σε μεγάλο βαθμό πεδινές (Θεσσαλία, Μακεδονία) είτε γιατί ήταν εύκολο να φτάσει γρήγορα τουρκικός στρατός (στη Θράκη, στην Κύπρο και στη Μ. Ασία)

 

12. Οι δυνάμεις των επαναστατών ακολουθούσαν κάποιον τοπικό οπλαρχηγό ή διοικούνταν από μια κεντρική ηγεσία;

α) Οι αγωνιστές ακολουθούσαν κάποιον τοπικό οπλαρχηγό, π.χ. τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. β) Οι αγωνιστές διοικούνταν από τον Δημήτριο Υψηλάντη τον οποίο η Φιλική Εταιρεία είχε ορίσει ως Γενικό Επίτροπο της Αρχής.

 

13. Ποιες πόλεις απελευθερώθηκαν πρώτες;

α) Η Τρίπολη και τα Γιάννενα. β) Η Πάτρα και η Καλαμάτα.

14. Στις πρώτες επιτυχίες των επαναστατών οι οθωμανικές αρχές απάντησαν με αντίποινα σε βάρος Ελλήνων. Ποιος πατριάρχης απαγχονίστηκε;

α) Ο Γρηγόριος Ε΄ β) Ο Ιωακείμ ο Γ'

 

15. Οι Τούρκοι, τελειώνοντας με τον Αλή πασά στην Ήπειρο, μετακινούν στρατεύματα προς την Στερεά Ελλάδα. Ποιος τους αντιμετώπισε στη γέφυρα της Αλαμάνας (Σπερχειού);

α) Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος  β) Ο Μάρκος Μπότσαρης γ) Ο Αθανάσιος Διάκος

 

16. Οι Τούρκοι, τελειώνοντας με τον Αλή πασά στην Ήπειρο, μετακινούν στρατεύματα προς την Στερεά Ελλάδα. Ποιος τους αντιμετώπισε στο χάνι της Γραβιάς;

α) Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος β) Ο Μάρκος Μπότσαρης γ) Ο Αθανάσιος Διάκος

 

17. Ποια σημαντική πόλη της Πελοποννήσου απελευθερώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821;

α) Η Πάτρα β) Η Τρίπολη γ) Ο Πύργος

 

18. Οι Τούρκοι κατέλαβαν τη Χίο το Πάσχα 1822. Ποιος ανατίναξε, λίγο αργότερα μαζί με τους άντρες του, την τουρκική ναυαρχίδα στο λιμάνι της Χίου.

α) Ο Ανδρέας Μιαούλης β) Ο Κωνσταντίνος Κανάρης

19. Άλλη μια σπουδαία μάχη δόθηκε στα Δερβενάκια, σταματώντας τη στρατιά του Δράμαλη. Ποιος ήταν ο πρωταγωνιστής της σπουδαίας αυτής νίκης;

α) Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης β) Ο Παπαφλέσας

 Ο Κολοκοτρώνης καλεί τους κατοίκους της Αρκαδίας να επαναστατήσουν

Αδελφοί κάτοικοι της Αρκαδίας,

Η ώρα έφθασε. Το στάδιον της δόξης και της ελευθερίας ηνοίχθη. Τα πάντα ιδικά μας και ο Θεός του παντός μεθ' ημών έσεται. Μη πτοηθήτε εις το παραμικρόν. Σεις είσθε ατρόμητοι και των προγόνων μας απόγονοι. Γενικώς οπλισθήτε με ανοιχτά μπαϊράκια και τρέξατε εναντίον των εχθρών της πίστεως και της πατρίδος. Εντός ολίγων ημερών φθάνομεν και ημείς με 10.000 στρατεύματα. Σεις σφαλίσατε τους Αρκαδίους Τούρκους, και μιαν ώραν αρχύτερα ως λέοντες να τους στείλετε εις τα τάρταρα του Άδου. Μη καταδεχθήτε να σας κατηγορήση ο κόσμος και η Ιστορία, αλλά ν' αποθανατίσητε τα ονόματά σας, και διαμένετε αιωνίως εις την αθάνατον δόξαν, και σας ευχόμεθα υγείαν και ανδρείαν συνενωμένοι με την ομόνοιαν και την πειθαρχίαν, τας δε πράξεις σας να μας γράψητε με πρώτον προς οδηγίαν και ησυχίαν μας.

Θ. Κολοκοτρώνης, Γρ. Δικαίος (Παπαφλέσσας)

Πηγή: Δ. Κόκκινος, Η Ελληνική Επανάστασις,
Μέλισσα, Αθήνα 1959-1960, τόμ. 1, σ. 184-185.


ΒΡΑΒΕΥΣΗ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Το σχολείο μας βραβευτηκε στον  10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο : 

ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Συμμετειχαμε με την εργασία του περσινού Στ 1 <<ΠΑΙΧΝΙΔΙ,Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ>>

Τα βραβευμένα  διαθεματικά σχέδια  έρευνας σε ψηφιακη μορφή( βίντεο) 

-θα προβληθούν στη ζώνη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στη Βουλή Τηλεόραση (Σάββατο 10-11 πμ.)
-Θα αναρτηθούν στον Εθνικό  Συσσωρευτή  Εκπαιδευτικού Περιεχομένου «Φωτόδεντρο»

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

Tετράδιο Eργασιών α´ τεύχος

 σελ 63

1. Διαβάστε το κείμενο και ξεχωρίστε τους τύπους των ρημάτων με τους οποίους δίνονται οδηγίες στην προστακτική και στην υποτακτική.  

2. Eπιτραπέζιο παιχνίδι


 Κάποιος δεν κατάλαβε. 

Διατυπώστε τις οδηγίες αλλιώς, στον ενικό αριθμό: Στην αρχή, πρέπει να ..................

Α Π Α Ν Τ Η Σ Ε Ι Σ - αυτοδιορθωση

1.Στην αρχή, γεμίστε τη θήκη για τις κάρτες και φροντίστε όλες οι κάρτες με το ίδιο χρώμα να είναι γυρισμένες προς τα κάτω. Βάλτε την «κάρτα-δείκτη» στο τέλος. 

Στην αρχή, πρέπει να γεμίσεις τη θήκη για τις κάρτες και να φροντίσεις όλες οι κάρτες με το ίδιο χρώμα να είναι γυρισμένες προς τα κάτω. Να βάλεις την «κάρτα- δείκτη» στο τέλος.

2.Τοποθετήστε τη θήκη για τις κάρτες και το ζάρι σε σημείο που να τα φτάνουν όλοι οι αντίπαλοι.

,τη θήκη για τις κάρτες και το ζάρι σε σημείο που να τα φτάνουν όλοι οι αντίπαλοι.

3.Πρέπει να σχεδιάσετε οτιδήποτε έχει σχέση με τη λέξη. Ακόμα, να χωρίσετε τη λέξη σε συλλαβές και να φτιάξετε ομόηχες λέξεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γράμματα ή αριθμούς. Όμως δεν μπορείτε να μιλάτε με τους συμπαίκτες σας και να κάνετε νοήματα.

Σχεδιάστε οτιδήποτε έχει σχέση με τη λέξη. Ακόμα, χωρίστε τη λέξη σε συλλαβές και φτιάξτε ομόηχες λέξεις. Χρησιμοποιήστε γράμματα ή αριθμούς. Μη μιλάτε με τους συμπαίκτες σας και μην κάνετε νοήματα

4.Συνεχίζετε να προχωράτε ζωγραφίζοντας τις απαραίτητες λέξεις. Μαντέψτε σωστά το τελευταίο σκίτσο για να κερδίσετε.

Πρέπει να συνεχίσετε( συνεχίζετε )να προχωράτε ζωγραφίζοντας τις απαραίτητες λέξεις. Πρέπει να μαντέψετε σωστά το τελευταίο σκίτσο για να κερδίσετε.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 

Τα τυπικά χαρακτηριστικά της έγκλισης της  ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗΣ

1.άρνηση:
  • Η προστακτική δεν σχηματίζει αρνητικούς τύπους

     : δεν υπάρχουν τύποι της προστακτικής με οποιοδήποτε δείκτη της άρνησης: *μη έλα / *δεν έλα / *μη φάε / *δεν φάε / *μη λέγε / *δεν λέγε.
  • Η οριστική επιλέγει το δεν

    :δεν του το είπα, δεν το έκανα
  • Η υποτακτική επιλέγει το μη(ν):μη μιλήσεις, να μη του το δώσουμε

2.Ας δούμε τώρα τη θέση των προσωπικών αντωνυμιών στην προστακτική  : ακολουθούν το ρήμα
πες το ,δώσ’ το του

Στην  οριστική βρίσκονται ακριβώς πριν από το ρήμα
δεν του το είπα,δεν με είδες

Και στην  υποτακτική πρέπει να βρίσκονται ακριβώς πριν από το ρήμα 
 να μην το έκανες, μη μιλήσεις, να μη με έβλεπες, να μη του το δώσουμε



ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΩ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

 γεμίστε, χωρίστε, για να κερδίσετε,

 Να τοποθετήσεις ,Τοποθετήστε, να φροντίσεις