Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024

η προσωπική αντωνυμία

 αντιγραφή την προσωπική αντωνυμία

Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

B' ΠΡΟΣΩΠΟ


Ενικός αριθμός

Ον.

εγώ

εσύ

Γεν.

εμένα

μου

εσένα

σου

Αιτ.

εμένα

με

εσένα

σε

Κλ.

εσύ

Πληθυντικός αριθμός

Ον.

εμείς

εσείς

Γεν.

εμάς

μας

εσάς

σας

Αιτ.

εμάς

μας

εσάς

σας

Κλ.

εσείς

 

Γ' ΠΡΟΣΩΠΟ


Ενικός αριθμός

Ον.

αυτός

αυτή

αυτό


Γεν.

αυτού  

αυτής 

αυτού

του

της

του

Αιτ.

αυτόν

αυτή(ν)

αυτό

τον

την

το

Πληθυντικός αριθμός

Ον.

αυτοί

αυτές

αυτά



Γεν.

αυτών

αυτών

αυτών

τους

τους

τους

Αιτ.

αυτούς

αυτές

αυτά

τους

τις/τες

τα

αντι + όνυμα= αντωνυμία

 Οι λέξεις που μπαίνουν στη θέση των ονομάτων (ουσιαστικών) λέγονται αντωνυμίες.

  Οι αντωνυμίες που χρησιμοποιούμε για να δείξουμε τα τρία πρόσωπα του λόγου, δηλαδή σε ποιον αναφερόμαστε, λέγονται προσωπικές αντωνυμίες . 
 Οι προσωπικές αντωνυμίες είναι : 
α΄ πρόσωπο : εγώ, εμείςβ΄ πρόσωπο : εσύ, εσείς γ΄ πρόσωπο : αυτός, -ή, -ό, αυτοί, -ές, -ά 

Τις προσωπικές αντωνυμίες τις έχουμε συναντήσει και στην κλίση των ρημάτων.
 Οι προσωπικές αντωνυμίες γράφονται και με σύντομες μορφές όπως μου, σου, του, κ.ά. που λέγονται αλλιώς και αδύνατοι τύποι των προσωπικών αντωνυμιών.
  π.χ. Με πήρε τηλέφωνο. Τις βλέπω να έρχονται. Φώναξέ τες να έρθουν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου